Kuinka paljon voi 165/65 laihtua puolessa vuodessa kovalla treenillä ja hyvällä ruokavaliolla?
Normaalisti en harrasta paljon liikuntaa. Tosi kovan puolen vuoden treenin meinasin tehdä. Joka päivä jotakin. Kotona jumppaa, salia, kävelyä yms.
Kommentit (10)
Ruokavaliotakin muutin jonkinverran. Ajattelin päästä puolenvuodenaikana sellaiseen kuntoon, että jaksan juosta 10 min ja painan 60kg.
vaan paremminkin työhevosen ruumiinrakenteinen. Pituutta 166 cm. Lihosin jossakin vaiheessa juuri tuohon 65 kiloon, ja olo oli todella surkea. Olin mielestäni kamala läski, ja kaikki löllö kertyi reisiin, perään ja vatsaan. Rintoja ei tuolloinkaan juuri ollut.
No, laihdutin suht. tiukassa aikataulussa melkein 10 kg vain liikuntaa lisäämällä (aiemmin en juurikaan liikkunut) ja syömisiäni tarkkailemalla. Pidin tosi pieniruokaisia päiviä, joskus useankin putkeen, välillä söin normaalisti. Lopulta painoin n. 57 kg, eli saman minkä painan nyt kahden lasen synnytyksen jälkeenkin (välillä toki paino nousee joka vähän yli 60 kg:n, mutta pienellä tsemppauksella se siitä taas laskee).
Jos nyt minun pitäisi yrittää samaa, niin tekisin uudelleen vastaavan elämäntaparemontin. Lisää liikuntaa, lisää syömisten tarkkailua ja ihan rehellistä nälkää. Söisin paljon proteiineja ja vain vähän hiilareita. Tuo puolen vuoden suunnitelma on ainakin suht. armollinen, ei liian tiukka, ja voi hyvin onnistua. Toki jatkossakin pitää tarkkailla painoaan, ettei läskit palaa...
No minä olen nyt 55kg, enempää en halua laihduttaa. Kävely ja juoksu parhaat painonpudotuksessa jos pidemmällä tähtäimellä haluat kuntoilla.
Olen erittäin siroluinen joten minussa on paljon läskiä. Mahdollisuus olisi olla tosi pieni jos kaiken läskin saisi vain pois. Jaloissa paljon läskiä, ne haluaisin ainakin saada sileäksi ja ohuemmiksi
Varmasti näytät paremmalta nyt, kuin 10 kiloa kevyempänä.
Haluaisin olla hoikka. Ennen painoin 47kg ja käytin s kokoisia vaatteita. Olen aina ollut luokkani pienin koulussa, niin pienet luut. Syntyessänikin painoin 2kg, johtui kyllä raskausmyrkytyksestä mutta koskaan en ole näin iso ollut. Ranteen luustakin saan sormilla kiinni ja jää ylikin vielä. Iso perse vaan ja lihavat jalat. 10kg pienempänä olisin hoikka mutta en laiha. Rasvaprosentti on tosi suuri
Haluaisin olla hoikka. Ennen painoin 47kg ja käytin s kokoisia vaatteita. Olen aina ollut luokkani pienin koulussa, niin pienet luut. Syntyessänikin painoin 2kg, johtui kyllä raskausmyrkytyksestä mutta koskaan en ole näin iso ollut. Ranteen luustakin saan sormilla kiinni ja jää ylikin vielä. Iso perse vaan ja lihavat jalat. 10kg pienempänä olisin hoikka mutta en laiha. Rasvaprosentti on tosi suuri
Jos siis haluat laihduttaa terveellisesti ja kuntoilemalla, et pääse noin alhaisiin mittoihin sillä lihasmassa painaa enemmän kuin läski, tiedät varmasti.
Meinaatko lopettaa sitten treenaamisen vai mitä? Pelkän liikunnan laihdutusvaikutus on 1-4 kg vuodessa, luin jostain. Tärkeää laihtumisen kannalta on katsoa, mitä syö. Eikä ajatella niin, että sitten kun olen laihtunut saan taas syödä entiseen malliin.