Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9 kuisellani on neljä sanaa!

Vierailija
30.06.2007 |

ihan selviä sanoja! Uskomatonta

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

monenlaisia kommentteja. Mitähän siitä sanoisi, kyllä minä uskon niiden olevan jo sanoja, kun toistuvat loogisessa kontekstissa. Lapsi kävelee jo, joten liikkumisen vuoksi tuskin katoaa. Jos katoaa niin katoaa, uskon että taito se on passiivinenkin taito.

Minua kyllä yllätti, sillä kaksi vanhempaa lastamme on sanoneet ensimmäisiä sanoja vasta puolentoista vuoden iässä, ja nekin väärin. Ehkä tämä on normaalia, mutta minulle todella uusi tilanne ja suorastaan ihmetystä aiheuttava.

Todella hyvin jotkut tuntuvat oppivan puhumaan, jos jo puolivuotiaanakin.

ap

Vierailija
2/12 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne sanat usein häviää, ja huomaatkin että ei olleetkaan tarkoituksellisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanapareja 10 kk iässä, puhui täysin sujuvasti niin että muutkin kuin oma perhe ymmärsi jo reilusti ennen kahta ikävuottaan.

Ne joilla on hidasoppiset lapset ei tietenkään tätä usko mitä kerroit ja vähättelevät asiaa ettei mitään tarkoita mutta ovat totaalisen väärässä. Vaikea sitä on sietää kun oma TobiasAlexandra sanoo ensimmäisä sanoja kolmevuotiaana terapeutin avustuksella.

Vierailija
4/12 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolivuotiaallanikin oli useita sanoja. Eivätkä ne opitut sanat mihinkään häviä.

Vierailija
5/12 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ne sanat usein häviää, ja huomaatkin että ei olleetkaan tarkoituksellisia.

Vierailija
6/12 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. napa on papa ja lamppu on paappu ;D

Esikoinen sanoi 1v 2kk ikäisenä jo pari sanaa peräkkäin.

Vierailija
7/12 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika sanoi n. 10 kk isässä noin 10 sanaa. Sanat katosivat siinä vaiheessa, kun oppi kävelemään reilu 1-vuotiaana. Oli pari kk aika hiljaa, sitten alkoi 1,5-vuotiaana puhumaan suoraan 2-sanaisia lauseita. Ja nopeasti alkoi jutella pitkillä lauseilla, 2-vuotiaana lasketteli jo ihan ihme juttuja :)

Vierailija
8/12 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmas 2v 3kk tulee yksittäisiä sanoja (paljonkin) muttei vielä ainuttakaan lausetta. Kaksi ekaa tyttöjä,viimoinen poika.

Vierailija
9/12 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat kuitenkin oppivat puhumaan ennen kouluun menoa, joten ei hätiä.

Vierailija
10/12 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

just siinä 8-9kk iässä " osasi" joitain sanoja, mutta johonkin ne vaan katosi ;)

1v alkoi tulla ihan muutamia sanoja taas ja 1v3kk alkoi jutella selkeästi enemmän, " tita ajaa puojaa" (setä ajaa pyörää) oli ensimmäinen lause ja osoitti ohimenevää miestä sormellaan samalla että kyllä tarkoitti sitä mitä sanoi =) 1,5v jutteli jo hyvin että muutkin ymmärsi. Ärrän oppi muutamaa päivää ennen 2-vuotissynttäreitä.

Minä en pitänyt noita vauvana sanottuja sanoja puhumisena, odotinkin niiden sanojen jäävän pois kun tulee lähemmäs vuioden ikää.

Vierailija
11/12 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minusta ole mitään syytä olla pitämättä sitä puheena, vaikka kaikki kirjaimet eivät oikeen olekkaan.

Vierailija
12/12 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 1.5-vuotiaana aloitti uudelleen sanoja, mutta ei mitenkään kovin aktiivisesti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi