Lähtisitkö ulkomaille töihin (lasten kanssa) vaikka mies ei tulisi mukaan?
Kommentit (22)
jäi vaan johonkin eikä tullut palstalle.
minä lähtisin. haluaisin vuodeksi pariksi ruotsiin töihin, viisi lasta ottaisin mukaan. Ja ehkä aupairin, tai sitä en kyllä vielä tiedä..
Neljän lapsen kanssa tulee aika paljon järjestämistä. Minkä ikäisiä lapsesi ovat?
En voisi vaatia miestäni olemaan lapsista erossa niin pitkän ajan.
Mutta olen tottunut järjestelemään asioita yksin. Olen ollut yksinhuoltaja kolmelle. Esikoinen on jo koulussa ja kuopus on kolmevuotias. En haluaisi heittää hukkaan ihanaa tilaisuutta!
Ap
Ja ihan tarkoituksella!
Eikö isä pääsisi mukaan?
Pääsevätkö lapset kuukausittain isänsä kanssa tekemisiin (sekin tosi harvoin)? Olisitko kauan?
En vaihtaisi edes paikkakuntaa, ellei mies tulisi mukaan.
Ko. tapaus tarvitsisi melkoisen riitaisan eron...
muutama vuosi niin että lapset olisivat vanhempia ja voisivat itse päättää haluavatko mukaasi tai mahdollisesti jäädä isän luo. Aika hurja tuo ajatuksesi on. Oletko muuttanut koskaan lasten kanssa paikkakuntaa Suomessa? Lasten kaverit jää, hoitopaikkojen hankkiminen on hankalaa ja aivan yksittäiset asiat kuten mistä saa avun sairastuessa täytyy selvittää alusta asti. Entä omat ystäväsi, sukulaisesi? Sinuna en hajottaisi perhettä, vaikka ehkä se hajoaa joka tapauksessa, vaikka et lähtisikään (anteeksi, jos olen väärässä). Kukaan onnellisessa parisuhteessa elävä ei moista edes miettisi. Itse olen ollut ulkomailla töissä (Ruotsi ja Saksa) ja voin kertoa, että arki on arkea ulkomaillakin. Yritä hakea elämääsi uutta sisältöä muulla tavalla. Ehdit sinne ulkomaille myöhemminkin.
tuskinpa Irlannissa on samanlainen päivähoitosysteemi kuin täällä...
(vai oliko tässä ap:n tapauksessa niin että osa lapsista on jonkun toisen miehen kanssa..?)
Lapsille aika raju muutos kun vaihdetaan maata ja isästäkin pitää luopua....
Isoimmat eivät tapaa isäänsä säännöllisesti,nykyinen mies on heille isukki. Työpaikka hoitaa päivähoidon ja muut kustannukset. Mies ei siis kiellä minua lähtemästä lasten kanssa,ei vain itse halua lähteä. Tienaan sen verran että mies voisi hyvin olla vuoden työskentelemättä,mutta ei. En tiedä miksi hän on niin itsepäinen. Täytyy houkutella häntä vielä.
Ap
Ekan vuoden oli mies mukana, sitten lähti Suomeen. Siitä lähtien olen ollut lapsen kanssa kahdestaan.
No problem.
tai sitten joku muu tuttu lähtis asuun saman talouteen
Sellaista työtä ei ole olemassakaan, jonka perässä lähtisin ulkomaille lasten kanssa ilman miestäni. Ei.