Onko oikeutta hermostua kun sain reilu 20-vuotiaan esimiehen??
Kyllä. Sain vastikään koulutetun alle kolmekymppisen pomon itselleni. Itse yli 10-vuottavanhempi, en kelvannut hommaan. Nyt työ tuntuu myrkyltä.
Kommentit (20)
Kyllä harmitti. Oli yksi suuri syy siihen, että työmotivaatio laski huomattavasti. En ainakaan enää yritä tehdä töitä firman eteen, vaan vain sen verran kuin itseäni huvittaa. Työttömyyskään ei pelota, vaan otan senkin vastaan, jos sellainen tulee eteen. Pitäköön pomonsa:)
Oletpa hölmö. Ei ihme, ettei ainakaan sinua valittu ko. tehtävään.
Mulla on alaisina yli viiskymppisiä työntekijöitä, minkäs mä sille voin?
ap= lähes nelikymppinen merkonomi, istunut tietokonee ja kahvinkeittimen välissä pienen uransa
pomo= kaksikymppinen juuri valmistunut ekonomi tms.
kuulostaa aika kateelliselta!?
luulin että saisin edes vähän sympatiaa koska todellinen työ se vasta opettaa. virheen tein aikanani kun en kouluttautunut pidemmälle koska näyttää merkitsevän nykyisellä työuralla kaikkea.
ap
Vielä kerkeät opiskella, voit saada itsellesi sen ylennyksen tekemällä sen eteen töitä
t 12
taloudellisesti tiukkaa varmasti. esim jos olet merkonomi, mene iltakouluun opiskelemaan AMKn tutkinto esim...
Ensin tradenomiksi ja siitä ekonomiksi? Ei taida aika riittää ja aivokapasiteetistakaan niin tiedä.
muakin vitutti. Päiväkodissa joku ekan vuoden sosionomiopiskelija ei osannut edes vaippoja laittaa oikeinpäin lapselle ja minä, siivoojaksi joutunut, lastenhoitaja sitten neuvoin häntä. Vaihdoin alaa ja jatkoin opintoja, nyt tienaan enemmän kuin se sosionomi koskaan.
AMK on korkeakoulu. Toisekseen, lain mukaan [u][b]ylemmän[/b][/u] AMK-tutkinnon suorittanut on samassa asemassa kuin KTM. ;)
Vierailija:
korkeakoulutetut erikseen.
Nykyinen merkonomi on entisajan merkantti.
Käsittämätöntä, että merkonomit antoivat tittellinsä näin alas vajota, eihän niin käynyt insinööreille ja sairaanhoitajillekaan.
Insinööri ja sh ovat samaa tasoa kuin tradenomi.
niin miksi kukaan opiskelee yhtään mitään. Miksi kaikki eivät vain siirry peruskoulusta suoraan työelämään, jos se on opettavaisempaa kuin koulu?
vastaa ylempää korkeakoulu/yliopisto tutkintoa joka on MAISTERI. Se vastaa alempaa tutkintoa joka on KANDIN.
Itse olen 30v ja kolmen minua iäkkäämmän esimies. Minulla on korkeampi koulutus kuin heillä ja paljon alani työkokemusta, mutta ei tietenkään yhtä paljon työkokemusta kuin heillä.
Olen kuitenkin asiantuntija omalla alallani, ja siksi tuntuu todella kurjalta että minulla ei ole minkäänlaista auktoriteettia, vaikka kaikkeni olen yrittänyt. Asiantuntemus ei riitä, kun olet nuori. Näemmä.
Insinööri, sairaanhoitaja ja merkonomi olivat opistoasteen tutkintoja.
Kun ammattikorkeakoulut tulivat insinööri ja sairaanhoitaja tutkinnot siirtyivät ammattikorkeaan sen sijaan merkonomi titteli muutettiin tradenomiksi ja merkantti, joka oli amistasoinen muutettiin merkonomiksi.
22
Minusta on turha riidellä siitä mikä on korkeakoulu ja mikä ei, eiköhän se mitä osaa ratkaise. Onhan meillä näitä Seduja jotka ovat päässeet tosi pitkälle ilman mitään koulutusta. Työ opettaa todella paljon.
Toki on olemassa tiettyjä rajoituksia varsinkin tutkimuspuolella siitä, että täytyy olla tutkinnon tuoma tietty ammatillinen pätevyys.
t: se 30v esimies.
Kyllä ne vanhat kurpat sitten osaa olla kateellisia =)))