Onko selvinnyt, kuka se hullu kaksosten kotisynnyttäjä oikein oli???
Kommentit (45)
Ettei mitään tuollaista enää ikinä tapahtuisi.
Vierailija:
Karttakaa verta. Tms.
Vierailija:
muista uskonnoista en tiedä.
Ite aateltiin miehen kanssa että olivat jotain somaleita, niillähän kai uskonto kieltää kaiken, mutta jos etunimi olikin ihan suomalainen... mutta onhan noita suomalaisiakin kääntynyt paljon muslimeiksi yms.Koko juttu on kovin SURULLINEN! Oliko kyseessä eka synnytys? Silloin ei voi tietää miten raju juttu se voi olla. Ja vielä perätilassa...? Jos sairaalakammoa, se pitäisi hoitaa jo odotusaikana!!
Muslimeilla ei ole mitään estettä/ kieltoa lääketieteelle ja sairaaloille.
Saahan muslimit esim. käyttää ehkäisyäkin toisin kuin jotkut muut.
- suomalainen muslimi
väittänyt tietävänsä, vaan on esitetty kysymys onko kyse uskonnosta. Miksi sinä yksi pillastuit siitä niin? Kalahtiko kalikka jollain lailla?
joo kalahti koska mä oon evankelisluterilainen NYYH!
mä oon mormoni,sekä muslimi:ja ehkä vähän ortodoksi
Vierailija:
mä oon mormoni,sekä muslimi:ja ehkä vähän ortodoksi
Miksi?? Pakko siihen on olla joku synnyttäjän mielestä hyvin painava syy, ettei lähde sairaalaan vaan selvistä riskeistä huolimatta jää kotiin.
Miten voi olla, että tuollaiseen ajaudutaan. Mitä vois tehdä pelkopoli, jos oli sairaalapelosta kyse. Mitä pitäis tehdä, ettei kuka tahansa doula vois ruveta noin epätoivoiseen yritykseen. Tai jos oli kyse uskonnollisesta vakaumuksesta, pitäis keskustelua kyllä pikaisesti syntyä milloin terve järki katoaa. Ja niin edelleen.
silti me ei vastauksia varmaankaan tähän tulla saamaan
Haluaisin edes jollain tavalla ymmärtää, minulle tuo ratkaisu on täysin käsittämätön valinta.
ei pysty ymmärtämään ja käsittämään. ...
kansalaiskeskusteluakaan aiheesta. Jos äiti on sairaalapelkoinen, niin sitten se on kyllä henkilökohtainen asia. Mutta jos kyseessä on joku porukka, joitten piireissä menee pää noin pyörälle, niin kyllä siinä olis peiliin katsomisen ja asian ruotimisen paikka.
Kyllä minusta olis ihan tärkeä kiinnittää huomiota siihenkin mistä johtuu että ihmisistä tulee sairaalapelkoisia. Jos siitä oli kyse.
Minusta vähän eri juttu kuin sellainen, että hurahtaa johonkin new age -ajatteluun liian syvälle ja sitten saa kaikenlisäksi kannustusta joltain porukalta jolla ei ole edes ammattitaitoa. Kai se doulan on suhtautunut asiaan myönteisesti, kun kerran on suostunut avustamaan....
ylistävä jengi Aktiivinen synnytys ry ei ollut kannustanut vaan oli suoraan sanonut että kotisynnytys ei oo vaihtoehto kun on riskitekijöitä.
Paljonkohan se doula on tiennyt tilanteesta? Ei välttämättä kaikkea.
Vierailija:
ylistävä jengi Aktiivinen synnytys ry ei ollut kannustanut vaan oli suoraan sanonut että kotisynnytys ei oo vaihtoehto kun on riskitekijöitä.
Paljonkohan se doula on tiennyt tilanteesta? Ei välttämättä kaikkea.
Doula tuskin on ollut täysin perillä tilanteesta, on varmaan saanut puhelun ja ajatellut että pakko kai mennä paikalle jos kukaan muukaan ei mene. Ja hyvä että meni, sai ainakin ambulanssin soitettua paikalle, vaikke se valitettavasti mitään enää auttanutkaan :(.
Ei kun Joovoksia?Tai kookoksia?