Siis, onko se einesruokaa jos tekee ruoan kanasuikaleista ? Pitaisiko ostaa koko kana ja lahtea koko homma siita. Tai etta kayttaa esim . pakasteesta
valmiita vihannessekoituksia tai peruna sipuli sekoitusta. Olen luullut tekeväni kunnon kotiruokaa mutta ilmeisesti meilläkin syödään eineksiä.
Kommentit (28)
Saako ne munat ostaa kaupasta? Vai mistä niitä saa?
Esim. perunasipulisekoituksesta ja valmiiksi viipaloiduista lohisuikaleista tehty kiusaus lasketaan ilmeisesti einesruoaksi, tosta kanaosastosta puhumattakaan...
Vierailija:
Saako ne munat ostaa kaupasta? Vai mistä niitä saa?
Jopa maustamattomiin suikaleisiin on nykyisin lisätty suolavettä...
Tämän vuoksi näen sen vaivan, että ostan rintaleikkeitä ja paloittelen itse.
niin sitten pitää myös uskaltaa tappaa kana ja saada sulat pois jne. mutta kaikilta kunnon AV-mammoiltahan tämä sujuu kuin leikki.
Kaikki valmiiksi suikaloidut lihat ovat eineksiä. Jos ei sinulla itsellä ole eläimiä syötäväksi niin ainakin pitää ostaa isoja paloja ja suikaloida itse. Eikä missään nimessä valmiiksi marinoituja, ne ovat eineksiä tietenkin. Eikä makkaraa, on eines pahimmasta päästä ja tietty nakit. Jauheliha pitää itse jauhaa lihamyllyllä.
Näin tehtiin ennen vanhaankin ja silloin syötiin todella kotiruokaa. Lihat tuli omasta navetasta, kasvikset ja hedelmät omasta kasvimaasta. Että siihen pyrkikää!
minun vanhasta kotoapa löytyy kaikki tarpeellinen tähän hommaan. On ensinnäkin peltoa, on puimuri, on oma viljasiilo ja on traktorilla käytettävä mylly jossa tehdään jauhot itse......
Onkos teillä av-mammat ???
Vierailija:
Kuinka monella av äidillä on oma viljasiilo ym puimurit ja vehkeet että saa tehtyä jauhoja ja niistä sitten omin pikku kätösin ITSE pullaa ja leipää
Et kai anna lasten kasvaa sielä saasteiden keskellä kerrostalossa. Ei pelkkä einesten välttäminen lapsiasi pelasta.
Vierailija:
Täällä ap. Missä minä kerrostalossa elävää kanaa säilytän ? Vai käviskö kellarikoppi koska se on KANAverkosta ?
Vierailija:
Kai olet tietoinen siitä, että kanasuikaleita ostaessasi ostat vain 75% lihaa. Jopa maustamattomiin suikaleisiin on nykyisin lisätty suolavettä...
Tämän vuoksi näen sen vaivan, että ostan rintaleikkeitä ja paloittelen itse.
Filepalat (ei suikaleet) on muuten paremman makuisia kuin rintaleike.
Aina kun luulen olevani hyvä äiti, tulen vain käymään täällä ja huomaan olevani täysin epäonnistunut kasvattaja, joka kaikenlisäksi kehtaa joskus ostaa jopa (soittakaa nyt hyvät ihmiset lastensuojeluun) valmiin rasvaisen pitsan.. Johon on käytetty säilykkeitä, APUA!!!!
Myönnän myös luulleeni tuota perunasipuli+ kanasuikale lootaa kotiruuaksi, olin väärässä, kiitoksia av:lle valistuksesta.
[/quote]
Täällä ap. Missä minä kerrostalossa elävää kanaa säilytän ? Vai käviskö kellarikoppi koska se on KANAverkosta ?
(siis lasken peruna-sipulisilput mukaan, koska ovat esikypsennettyjä, ja sitten tietty esipaistetut leivonnaiset yms. )
En tiedä, onko tämä virallinen määritelmä.
kanatuotteet, joissa korkeintaan suolaa lisätty, en pidä eineksinä.
Eines on sellainen ruoka, jonka voi heittää mikroon tai uuniin sellaisenaan ja saa valmista ruokaa lämmittämällä (ei tarvitse kypsentää).
Eli mistä saa sen ekan kanan, että voi alkaa tehdä oikeaa kotiruokaa, jossa ei käytetä teollisuuden valmisteita.
Mä luulen että pitäisi olla joku alkukana, kuten ruisleivän juuri, ja se suku sitten periytyisi äidiltä tyttärelle.
broiskusuikaleet ei ole einestä... tsiisös.
Mäpä oonkin tappanut mm. lampaan... Nylkenyt ja suolistanutkin.
pöö
Eines (einekset) on vähittäiskaupoissa myytävä valmis elintarvike, joka ei ole säilyke tai pakaste. Einekset ovat teollisesti valmistettuja elintarvikkeita, joita on jatkokäsitelty.
Osa eineksistä on valmiita syötäväksi sellaisenaan, kuten salaatit ja kolmioleivät. Toiset ovat lämmitystä vaille valmiita ruokia, kuten laatikot, pitsat, mikroruoat, jauhelihapihvit, lihapullat ja kananuggetit.
Einesvalmisteet ovat helposti pilaantuvia tuotteita, jotka on varastoitava 2¿4 asteen lämpötilassa.
Einespakkaukseen on merkittävä viimeinen käyttöpäivä. Viimeinen käyttöpäivä merkitään helposti pilaantuviin elintarvikkeisiin, jotka pilaantuessaan muodostavat terveydellisen vaaran. Viimeinen käyttöpäivä on esimerkiksi seuraavissa elintarvikkeissa: tuore liha, tuore kala ja äyriäiset, lämpökäsittelemättömät einekset ja jälkiruuat.
Entisaikaan sanaa " eines" käytettiin maalla kuvaamaan heinäpellolla töissä olleiden välipalaa, pientä purtavaa.
Eli teillä syödäänkin puolivalmisteruokaa, joka on vain kotona tehtyä... :D
sinun on kasvatettava siipikarja alusta lähtien kotonasi. Äläkä unohda vihanneksia, nekin tulevat siinä parvekkeella käden käänteessä, samalla kun katselet suloisesti telmiviä lapsukaisiasi, jotka eivät todellakaan, SIIS EIVÄT T-O-D-E-L-L-A-K-A-A-N ole päivähoidossa!
Sinulla on vielä paljon opittavaa!