Siis, onko se einesruokaa jos tekee ruoan kanasuikaleista ? Pitaisiko ostaa koko kana ja lahtea koko homma siita. Tai etta kayttaa esim . pakasteesta
valmiita vihannessekoituksia tai peruna sipuli sekoitusta. Olen luullut tekeväni kunnon kotiruokaa mutta ilmeisesti meilläkin syödään eineksiä.
Kommentit (28)
Kalliitahan ne ovat, mutta kyllä se pidemmän päälle kannattaa ostaa kunnon luomualkukana, josta sitten saa laitettua korkealaatuista ravintoa perheelle.
lukiessani tuota " syövätkö muiden lapset eineksiä" -ketjun vastauksia!
Joo, eipä ole lähelläkään aitoa ja alkuperäistä meidänkään perheen ruoka...
Meillä ei ole mitään suuria aatteita eikä pätemisentarvetta ruoanvalmistuksen taustalla, mutta ostamme aina marinoimatonta ja suikaloimatonta lihaa emmekä käytä pakastekasviksia. Ja syömme hyvin.
Aika moni niitä puolivalmisteita taitaa kuitenkin ostaa, tuskin niitä muuten olis kaupan hyllyt pullollaan.
Ostan pakastevihanneksia ja broilerin rintafileitä... Maustan kylläkin ne itse koska olemme kyllästyneet kaupan marinaadeihin.
Miten muuten jauheliha.... Onhan se valmiiksi pakattua ja valmiiksi tehtyä lihaa, paistamista vaille. =0D Kyllä naurattaa.
Kyllä kai se sitten vaan on hyväksyttävä että huono äiti oon. ;o)
Tosin voisi kai sitten luokitella nämä eineisten kovat käyttäjät ja satunnaiskäyttäjät.... Itse kai luokittelisin näihin satunnaiskäyttäjiin.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
puolivalmisteet ovat eineksiä -- siis perunasipulisekoitukset yms. Samoin makkarat. Silti minusta on ns. kotiruokaa (köyhimmästä päästä) kun yhdistää perunasipulisekoituksen, lohisuikaleet ja ruokakerman. Mutta on kuitenkin, maistuu siis paremmalta kuin kaupan lohikiusaus. voipi olla myös rasvaisempaa tosin. Paljon parempaa saa, jos suikaloi myös perunat ja sipulit itse ja antaa olla uunissa sitten vähän pitempään. ja onhan se ruoka silloin paljon tuoreempaa ja vähemmän käsiteltyä. Ehkä tossa äskeisessä ketjussa mentiin vähän liian lujaa, mutta kyllä siellä joku oli oikeassakin siinä että ei se " kotiruoka" ola aina niin kauhean terveellistä. Sillä on minusta sitten muitakin arvoja -- yhteiset ruokahetket, se, ettälapset näkevät ruokaa valmistettavan ja oppivat arvostamaan sitä, maku, kulttuuri.
Vierailija: