Te 70-luvulla syntyneet - muistatteko Matilda-nukkea???
Tumma, polkkatukka oli nukella ja ihanat vanhanaikaiset vaatteet. Kokoa taisi olla noin 10-15 cm. Saako näitä enää mistään?
Kommentit (22)
sekä vaaleatukkainen Melinda:)
...en kyllä tiedä mistä niitä saisi.
Tarhakaverilla oli sellainen, jolla oli oma vaatekaappikin. Olin kade!
Sitten oli sellainen Matildan pikkusisko, pienempi mutta samannäköinen (vauvamaisenpi vain?) nukke. Kovia olivat vartaloltaan, kädet ja jalat liikkuivat.
Olisin onnesa soikea, jos löytäisin tälläisen omalle tytölleni kun omat ovat kadonneet ajan saatossa johonkin.
Muistaakseni ostettiin se R-kioskilta (??)
Mulla lienee siis ollut jotain blondeja vastaan :D Matildalla oli valkoisten pussialushousujen lisäksi kivoja mekkoja sekä punainen kivannäköinen pehmeä takki, jossa oli siniset nauhat hihoissa ja hilkassa.
Lisäksi lelulaukusta löytyi barbi, daisy ja Ken, jolta oli käsi hukassa. Sekä iso kasa itse tehtyjä barbien vaatteita.
Muistatteko muuten tarkalleen sen kokoa?
Ärrältähän se ostettiin. Eräs tärkeimmistä lapsuusmuistoistani on juurikin se, kun sain eräällä kyläilyreissulla himoitsemani Matildan seman ärrältä. Se oli kivaa!
ap.
Mun Matildalla oli ihan kuin pyörre otsalla, siis samalla tavalla nousi vähän otsatukkaa ylös kuin ihmisilläkin voi pyörteen takia nousta. :)
Ja muistan, kun olemme ostaneet Ärrältä joko tuon oman nukkeni tai jollekin kaverilleni synttärilahjaksi samanlaisen.
Mullakin oli Matilda sekä se valee Melinda. Matilda on tallessa edelleen tyttäreni leikeissä mutta ei taida nyklasta se nukke juurikaan kiinnostaa:( R-kioskilta niitä silloin sai 80-luvulla.
kaksi tummatukkaista Matildaa vaatteineen tallessa, ja nyt oma tyttöni leikkii niillä
R-kioskilta ostettiin
Vaalean nimi oli Melinda ja tumma oli Matilda. Minun matildalla oli vihreä ruudullinen mekko. Melindan vaatteita en muista.
Mun ärrältä ostettu Matilda on säästynyt mun pikku tytöille leikkeihin. Nuken hiukset ovat takkuiset ja pikkuhousut hävinneet mutta mekko on tallella. Nukke ei kyllä ole niin iso kun ap muisteli vaan ehkä noin 7cm pitkä. En pysty nyt mittaamaan koska nukke on kotona ja me lomalla.
Tuollahan se kaapissa odottelee, että oma tyttö kasvaisi sillä leikkimään. Siskolla oli se vaaleatukkainen nukke.
muistan miltä se tuntui ja tuoksui ja kuinka jännä se musta oli. Ainoastaan sen muistan, että ruskea tukka sillä oli.
http: //www. nukkemaa. net/kuvia_nukkekokoelmastani/nukkeja-vitriineissae/kolmonen_middlestairs_tammi07. jpg/view?searchterm=None
Kivenlahden Ärrältä joskus -83-85 :) Se lienee tallessa vanhempien mökin vintillä kaikkien Barbien, Cindyjen ynnä muiden kanssa. Oli nukkeleikeissä aina perheen pikkusisko.
Vierailija:
Mun ärrältä ostettu Matilda on säästynyt mun pikku tytöille leikkeihin. Nuken hiukset ovat takkuiset ja pikkuhousut hävinneet mutta mekko on tallella. Nukke ei kyllä ole niin iso kun ap muisteli vaan ehkä noin 7cm pitkä. En pysty nyt mittaamaan koska nukke on kotona ja me lomalla.
Nyt kun sanoit, enpä ole Matildaani ajatellutkaan! Eikös se ollut vähäsen saman tyyppinen kuin nää nykyiset mansikkamarja yms. pienet nuket?