Äiti joka imettää lastaan vähemmän kuin WHO:n suositukset halveksii lastaan!
Mikä ihme siinä on että nykyajan mammat eivät malta noudattaa maailman arvostetuimman terveysjärjestön sanaa? Sitten ihmetellään kun allergiat ym. sairaudet lisääntyy!
Jos yhtään lastaan rakastaa, tarjoaa hänelle hyvän alun elämään imettämällä vähintään kaksi vuotta! Mieluummin riipputissit kuin lapsen huono vointi.
Kommentit (16)
Olisko mun siis pitänyt mielestäsi jatkaa vielä 1 v 8 kk peruna, possu, riisi, persikka, suola ja vesi dietillä? Lääkäri käski lopettamaan imetyksen eikä se oma olokaan ihan hyvä ollut kun pari viikkoa oli ollut ko. dietillä.
Tuollainen äärimmäinen julistus kielii kyllä mielenterveysongelmista.
Mitä enemmän minulle on kertynyt imetyskokemusta, sitä suvaitsevaisemmin osaan mielestäni suhtautua äiteihin, jotka eivät imetä tai eivät imetä kauaakaan. Jos saan kolmannen lapsen, imetän ehkä lyhyemmän aikaa kuin edellisiä. Näin olen päättänyt, mutta niin päätin jo saadessani toisenkin lapsen ja kuinkas sitten kävikään...
pakko kyllä sanoa noista allergioista, että niistäkin on tehty monenmoista tutkimusta. Yhden mukaan nimenomaan rintaruokinta " tartuttaa" vauvaan allergioita äidiltä. Siinä tutkimuksessa tarkoitettiin hyvin monelle ruoka-aineelle allergisia äitejä. Minusta tuo kuulostaa ihan järkeen käyvältä.
No minä sain valitettavasti keskosen ja en imettänyt kuin 4kk juurikin tuohon keskosuuteen liittyvistä asioista. Ja lapseni on nyt 3---ei ollut kertaakaan edes flunssassa pienen ikänsä aikana. Ei sairastanut mitään oksennustautia ei ripulia ei korvatulehdusta ei mitään. Ei allergioita...syö katkarapuja, mansikoita, maitoa, jätskiä, kalaa, lihaa, pähkinöitä...kaikkea hyvällä ruokahalulla ja ei mitään ongelmia.
mietin tässä vaan, että kannattaako sitä seuraavaakaan kauheen pitkään imettää...puolivuotta on varmaan ihan hyvä. Jos kerta noin täydellinen tulee :)
Olin poikkeuksellisen terve lapsi. Ei allergioita, ei korvakierteitä, ei astmaa. Ympäristötekijöillä on todettu olevan suurempi merkitys allergioiden synnylle kuin imetyksellä, sori vaan...
joka notkuu netissä kaikki illat ja tekee näin typeriä aloituksia. Mene nukkumaan, niin olet sitten yöllä pirteä imettämään!
Omalla vauvallani puhkesi allergia n. 5kk iässä, vaikka oli ollut pelkällä äidinmaidolla siihen asti. Allerginen oli varmaan syntymästään lähtien koska valvoi yöt, mutta selvin puhkeaminen tapahtui kun vauva oli 5kk ja iho meni yhtäkkiä todella pahaksi. Lääkäri (todella pätevä allergialääkäri) käski lopettaa imetyksen, koska dieetistä huolimatta lapsi voi huonosti. Että se siitä imetyksestä ja lapsen parhaasta, hyvä ap.
Hyvä äiti ajattelee muutakin kuin imetystä.
Vierailija:
Mikä ihme siinä on että nykyajan mammat eivät malta noudattaa maailman arvostetuimman terveysjärjestön sanaa? Sitten ihmetellään kun allergiat ym. sairaudet lisääntyy!Jos yhtään lastaan rakastaa, tarjoaa hänelle hyvän alun elämään imettämällä vähintään kaksi vuotta! Mieluummin riipputissit kuin lapsen huono vointi.
Ottaa pari huikkaa ja konttaa jo kiireesti taas tiehensä, ei tuollaisella miatomäärällä elä!