Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Flunssarokote lapsille?

Vierailija
08.10.2008 |

Suositellaanko Suomessa flunssarokotteen antamista pienille lapsille?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta reilu 4v ei saanut. Ilmaisen rokotteen saa muistaakseni kaikki alle 3v lapset (mikäli vanhemmat sen haluaa ottaa).

Meillä kuopus keskosena syntynyt, keuhko-ongelmaa ym. joten otettiin kyllä rokote.

Onko se sitten miten tehokas, en tiedä, mutta kyllä nyt sen verran kuitenkin uskon ettei näin laajasti lähdetä rokottamaan pikkulapsia, mikäli se ei ollenkaan tehoa?

Muistan kun esikoisemme oli n.5kk, sairasti influenssan, ja oli todella kamalaa. Melkoisen vaarallinen voi olla pienille, ainahan sitä etukäteen saattaa ajatella että ei meidän lapset tarvitse eivätkä pahasti sairastu "kun ei koskaan aiemminkaan"..Vaikeita päätöksiä tietysti, kun ei tällainen tavallinen tallaaja voi mitenkään kaikkea tietää- kun ei alan asiantuntijatkaan varmuudella tiedä.

Vierailija
2/11 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesta syystä:

Pari vuotta sitten kuopus oli yli viikon sairaalassa tosi huonossa kunnossa influenssan takia. Ja silloin lääkärit sanoi, ettei tämä influenssa varsinaisesti ole se ongelma, se pystytään kyllä hoitamaan, mutta jälkitauteja ei välttämättä (eli tuuriakin tarvitaan).

Toiseksi sen takia, että kaikki tuntemani lääkärit (joilta olen kysynyt kantaa) sanovat rokottavansa omat lapsensa.

Näillä seikoilla olen päätynyt rokotuttamaan omat lapseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi muodostua luontaista vastustuskykyä, sillä virus on erilainen joka vuosi. Sen takiahan influenssarokotteetkin tehdään joka vuodelle erikseen erilaisista kannoista yhdistelemällä.

Minulla yksi lapsista kuuluu riskiryhmään sydänvian takia, joten hänelle on ko rokote annettu joka vuosi. Itse olen ottanut sen työnantajan tarjoamana. Nyt kun perheessä on vauva, aion ehdottomasti hänekin rokotuttaa. Influenssa on jälkitauteineen niin kamala sairaus, että ainakin voin yrittää välttää sitä näin.

Vierailija
4/11 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en anna enkä ota 'ylimääräisiä' vuosittaisia rokotteita varmuuden vuoksi. Meille tarjottiin mukaan menoa lasten uuden tehokkaamman rokotteen kehittämisohjelmaan, mutta en kyllä viitsi siihenkään osallistua.

Vierailija
5/11 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saadaan sitten nauraa sulle kun kiukuttelet täällä kun ei rokote tehonnutkaan flunssaan.

Vierailija
6/11 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

influenssa ei tarkoita samaa kuin flunssa...

Vierailija
7/11 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen, kiitos asiallisesta vastauksesta. Kolmonen, miksi noin hyokkaava asenne?

Vierailija
8/11 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai itse en ole ainakaan antanut..

Vierailija
9/11 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei suosittele sitä koska silloin lapselle ei pääse kehittymään luontaista vastustuskykyä.

Vierailija
10/11 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme ottaneet molemmille lapsille 1-vuotiaasta alkaen, nyt lapset 3v ja 5 v.

Vierailija
11/11 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heille on kehitteillä oma rokotteensa, mutta se ei ole vielä markkinoilla. Kyseessä on siis lähinnä rokote mielenrauhaan kuin influenssaan, vaikka influenssa onkin erityisen vaarallinen pikkulapsille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi