Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***PikkuEnskojen viikonloppu PE-SU***

29.06.2007 |

Unohdin aloittaa uuden pinon.. :) Kopsaan tekstin tännekin..

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10617231&p=1&tmo…

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Nyt vasta huomasin, että alotettiin MAMMIKSEN kanssa samoilla sanoilla viestit =D No joo...pinon kasvattaja-Piki vauhdissa... Nyt on pakko mennä, ennenkuin Arttu on hikimärkä tuosta karjumisesta!

Vierailija
42/47 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooh, mikä olo.... Väsyttää melkoisesti ja muutenkin aikas heikolla hapella tässä mennään... Just äsken sain itseni ylös sängystä, ja kylläpäs tuhti pekoni-muna-kahvi-aamiainen oli poikaa!

Mimosa on päikkäreillä, joten äiti saa elpyä rauhassa :) Joskus puoli kymmenen aikaan iskä kävi vaihtamassa tytön vaipan, ja oli jättänyt yöpuvun vain pelkistä hihoista päälle, siis niinkuin semmoiseksi viitaksi.. ...KOSKA EI JAKSANUT PUKEA SITÄ KUNNOLLA!!?? Siis täh?? Tulipas huomautettua siitä, kun kaikenlisäksi se yöviitta oli pississä :( On nuo ukot kyllä välillä niin.... AARGH!!

Eilisilta oli ihan jees. Oli kiva nähdä vanhoja kamuja ja velipoikaa (jota muuten näkee valitettavan harvoin). Baariin sitten päädyttiin, eikä siellä todellakaan ollut mitenkään hohdokasta. Serkkupoika tarjos mulle siiderin, mutta juomatta sekin jäi. Päätä alkoi särkemään se tupakansavu (jatkoaikaravinteli, sai siis polttaa sisällä vielä) ja porukkaa oli ihan liikaa.. Miten ihmeessä sitä vielä reilu vuosi sitten ravas siellä aivan innoissaan joka viikonloppu? Nyt voi olla, että menee taas useampi hetki ennen kuin tällä mammalla menokenkä vipattaa.

Han, Mestaan sitten mentiin psk kaupunnin jälkeen. Emmää tiiä oliko ne ihmiset nyt niinkään teinejä mutta ei siellä paikassa tosiaankaan enää ollut sitä " lumoa" mitä joskus. Tuo psk kaupunni oli ihan kiva istuskelubaari, siellä ei saanut polttaa ja hyvä niin. Pieni paikka kun mikäkin, ihan muutama pöytä vaan.

Pi-Ki, vai viedään sulta tietokone :( Etkö mitenkään voisi välttyä tältä kohtalolta? Mahtihomma kyllä että Artun kuhmu ei ollut mitään vakavaa, kyllä varmaan äitiä helpotti!

Mammis, ala munki personal traineriksi, jooko? ;) Kun nuo ylikilot vaan istuu niin tiukassa :( Olin ennen oikeinkin hoikka ja tyytyväinen kroppaani, nyt en kestä peiliin katsoa.. Kuka perskuta on muka väittänyt, että imetys laihduttaisi? PAH sanon minä!! Suosittele ainaskin jotain tehokasta jumppaa, jota tälläinen yhden lapsen n. 8 ylimääräistä kiloa kantava äiti voisi harrastaa? Ja pieni yökukkuja teillä siellä on jaksanut äitiä valvottaa :) Voi noita pikkuisia!

Sarasofiannalle kiitos synnytyskertomuksesta! (ite en oo vieläkään moista rustannut....) Hienosti selvisit urakasta! Me puuhastellaan Mimsun kans ihan sellaisia perinteisiä juttuja, laulelua, tanssahtelua (isin kanssa aina tanssivat hitaita :D) ja ihan vaan seurustelutuokioita esim. sängyssä makoillen. Mimosa viihtyy myös erittäin hyvin tuossa puuhamatolla, välillä tuntuu ettei äidin seuraa kaipaakaan kun siinä vaan ihmettelee roikkuvaa kiraffia :) Vaunulenkillä pyrin käymään päivittäin, ja Mimsu nukahtaa sillä sekunnilla kun vaunut lähtevät liikenteeseen.

Miten muuten, onko kellään tietoa tupakansavusta ja imetyksestä? Siis kun tuolla baarissa tulee harrastettua passiivista tupakointia (okei, poltin pari ihan omatoimisestikin...) niin koskas sitä uskaltaa imettää taas? Että nikotiini ja muut myrkyt ois haihtunut maidosta?

Jahas, voispas raahautua suihkuun ja lähteä vaikka pihalle sen jälkeen. Vaikkei nyt varsinainen kankkunen ole, niin aikas nuutunut olo silti, mutta jospa se elämä tästä voittaisi pikku hiljaa..

Hyvää heinäkuuta koko poppoolle!!

Sere ja Mimsulainen 2,5+ kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon asiaa on kertynyt ja vähän täytyy purkautua. Ensin kuiteski kommentteja.

Fay:lle tervetuloa ja samon saralle, en laita nytkoko nicejä kun ne oli kauheen vaikeita.

Saralle vielä sen verran että me Laurin kanssa lueskellaan kirjoja, näytän sille leluja ja juttelen paljon . Lisäksi lauleskellaan ja siinä samassa vähän jumppaillaan ja hierotaan. Hoitopöydällä Lauri katselee mobilea ja jutskailee sen eläimille. Sitterissä sillä on sellainen lelukaari siinä ja sitä se huitoo kun kädet käy niin pakkohan niihin leluihin on väkisinkin osuttava. Lisäksi käydään vaunuillä lenkki joka päivä. Joskus kun saan aikaiseksi niin käydään isossa kaupassa ostoksilla tai muuten vaan ihmisten ilmoilla, siis noin 1x kk.

Pikille ja Serelle. Täällä ollaan kans aika vahvasti karvat pystyssä miehen sanomisien kanssa ja aion tosiaan tai siis luultavasti aloittaa tänään riidankin miehen kanssa katsotaan nyt miten homma menee. Pikillä oli ollut vähän onkelmia vanhojen sinkkukavereiden kanssa. Kurjaa kun ne ei tajua tilannetta. Meillä onneksi on suurin osa jo vauvaperheellisiä tai ainakin saamassa vauvan piakkoin.

Mammikselle: Olin kehumssa Oonan nukkumista. Mutta sit sanoitkin että oli taas homma mennyt pipariksi. Miten vanha Oona nyt on?

Sitten valitus osioon: Olen aamuisin nykyään kuin perseeseen ammuttu karhu kun en saa nukkua kunnon yö-unia.Onhan se radikaali muutos kun yö uni vähenee puoleen ja sekin on rikkonainen. Mies ihmettelee kun olen niin kiukkunen ja valittaa kun olen jälleen kiukkuinen. Mitäs ei voi joskus edes lomansa aikana edes yhtä yötä valvoa ja antais mun nukkua. Aion tästä sanoa tänään josko se vois olla mahdollista, mutta luulen että sanomista tulee, kun hänen pitää jaksaa sitten päivällä olla raksalla. Mun jaksaminen vaan alkaa olla kortilla, siis niinkuin unen takia, kyllä se vauvanhoito sujuu hyvin ja teen kaiken mielellään, mutta kun on nukkuvan rukous niin kyllä kohta varmaan prakaa jokin muukin juttu jos en saa nukkua.

Nyt ne ukot rupesivat aamusta repiin vanhaa kattoa pois ja uusien kattotuolienkin päälle laittavat aluskatteet. Siinä sivussa joutuivat laskemaan tv antennia ja nyt ei edes näy tv. Olen nimittäin kytännyt sit aamulla yhtäsarjaa ja iltapäivisi´n toista, mutta nyt ei onnistu sekään.

Laurin kanssa yä kahden meni muuten ihan tosi hyvin. Nyt antamaan muksulle taas ruokaa.

Vierailija
44/47 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliver yöunilla, mies tekee traktorin kanssa jotain pihahommia ja minä täällä pitkästä aikaa (tai ainakin siltä tuntuu)...

Nää pinot alkaa taas mukavsti venyä, oisko millään mahista pysyä edes kolme pinoa viikossa (ma-ti, ke-to, pe-su) tahdissa. Kun lyhyemmät pinot helppo lukea ja mukava kommentoida. Kun pino monta päivää vanha ja pitkä, ei tule kommentoitua kun ois niin iso urakka kahlata läpi. Jospa tää alkais taas vilkastua ja pärjättäis jopa päiväpinoilla=)

Sarasofiannalle tervetulotoivotukset=)

Iiris, siis olitteko ihan kylpylässä? Kun mulle sanoi neuvolatäti sekä vauvauinnin ohjaaja ettei alle 1v saa viedä kylpylään eikä uimahalliin pöpöjen eikä veden lämpötilan takia. Sanoi että ainoastaan yli +32 asteiseen veteen saa mennä (ei vauva pysty pitämään itseään lämpimän' ä alhaisemmassa). Sanoi että jos löytyy lastenallas joka lämmitetään noin lämpimäksi niin heti aamulla kun vesi vielä puhdasta... Meillä kun ois kylpylälahjakortti olemassa eikä olla ton takia uskallettu lähteä. Tietääkö joku miten menee ohjeistus?? Toi oli neuvolan ja pikkudelfiinien ohje, ja painottivat kylpylöiden bakteereja!!

Leenis, meillä tosiaan nyt pari viikkoa unet olleet vaan 7-8h/pätkä, mut nyt olen lisännyt soseet vielä iltaan niin katsotaan miten käy tänä yönä=) Meillä Oliver nukkui 5vkon ikäisestä noi 10h yöt. Söi vrk:ssa ehkä 1200ml silloin. Mut syöminen on vähentynyt iän myötä koko ajan ja nukkunut edelleen samaa 10-11h vaikka saattoi syödä vain 4krt päivässä maitoa ja vain sen 800ml/vrk. Ja noin 200ml kerralla vetäisee nyt. Eli meillä ei ollut ruoan määrällä vaikutusta yöuniin lainkaan...

Mites teillä kierrot olleet nyt kun menkat alkaneet. Mä jo täällä säikyn kun nyt jo menossa kp35 menossa=( Kävin ostamassa testin varmuudeksi vaikkei ole edes teoriassa mahdollista.... kai?!:/ Pitää huomenna testailla. Eli onko teilä säännöllisesti heti lähtenyt rullaamaan vai onko ollut hakusessa kierto aluksi?

Äsh, nyt lähden raparperia istuttamaan ja avuksi tonne ulos hommiin.. Mukavaa sunnuntai iltaa kaikille,

Aurora & Oliver 4,5kk

Vierailija
45/47 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tässä kummempaa asiaa, nostellaan vaan...

täällä on tyttö jo yöunilla(tai toivottavasti hoksasi että nyt olisi se yöaika). päivä nimittäin meni kaksilla pikkutorkuilla ja kun on tämä armoton kuumuus niin multa meinasi loppua puhti...

mammista voisin minäkin pyydellä PT:ksi, on nimittäin tuo uuma HIUKKA paisunut... alkuraskaudesta ainut mikä meni kunnialla sisälle oli appelsiinit ja pitsa(kyllä vaan!) ja sitten lopppuraskaudesta ihan kaikki ja runsain mitoin koska " imetys sitten laihduttaa..." . ja kun sitä maito ei noussut niin eipä sitten paljoa imetellä. odotusaikana tuli 25 kiloa ja niistä on 5 poistunut. eli hommaa piisaisi...tykkään kyllä liillua mutta kun neiti ei ole mikään vaunulenkkifani joten se 45 min. vaunulenkki päivässä ei paljonkaan polta kaloreita. ja jälkitarkastusta ei vielä ole ollut joten en ole uskaltanut aloittaa kuntosalia tai jumppia koska sen verran oli niitä tikkejä.pullaa tai suklaata ei onneksi tee mieli mutta min ongelma on se että työni oli hyvin fyysistä ja sitten vielä kävelin työmatkat(yht 7 km/pvä) ja kävin salilla/jumpassa 5 krt/vko joten tämä arkiaktiivisuus ei oikein riitä samaan kalorinkulutukseen. ja taas kun en tajua samassa suhteessa kuin liikunta on vähentynyt niin vähentää ruokien annoskiokoja vaan syön edelleen kuin hevonen niin siinäpä ne kilot on ja pysyy...

kunhan sohvi tulee 4 kk niin marssin välittömästi painoinvartijoihin!(eli elokuussa). tympäisee vain kun tiedän mitä on edessä. laihdutin 5 vuotta sitten 54 kiloa(kyllä, olin lääketieteellisin termein kuvattuna sairaalloisen lihava). ja nyt siis taas olisi urakkaa melko lailla. olin jo ennen raskautta lihonut noin kymmmnene kiloa siitä mitä olin pienimmilläni joten jotta olisin tosi tyytyväinen niin se 30 pitäisi saada pois. pakko on pienentyä, muuten ei uskalla ajatellakaan pikkukakkosen yrittämistä, jos sekin tuo kiloja yhtä paljon niin sitä ei enää verenpaine kestä. toisaalta vaikka tympäisee niin silti on aika motivoitunut olo; tiedän että se points-systeemi toimii ja sopii minulle. se on vain omasta tahdosta kiinni;järjen pitää olla nopeampi kuin käden. ja sitten kun neiti kasvaa niin varmaan se arkiaktiivisuuskin lisääntyy, kunhan saadaan vaunuissa istumaan niin että näkeekin jotain niin sitten varmaan voi jo pidempää lenkkiä tehdä.

jännä minusta tuo miten eri tavalla vauvat suhtautuu noihin uusiin juttuihin. muutenkin minusta on mukava tutkailla sohvin luonteenpiirteitä ja huomata sieltä että " tuo tulee multa ja tuo miehen geeneistä" . ulkonäöllisesti minusta sohvi oli heti niin itsensä näköinen että on vaikea sanoa mikä nyt on minun piirteitä ja mikä miehen. silmäripset on ainoat mitkä tosi selvästi on miehen geeneistä;on meinaan räpsyttimissä mittaa! niihin kun pistää loreal volyme expressiä(tai jotain) niin johan on...

no joo, lähden tästä ristipistojen kiehtovaan maailmaan.jos jaksaisi vähän aikaa tehdä niin valmistuisi tuo vauvataulu ennenkuin sohvi menee rippikouluun...lukemisiin!

Vierailija
46/47 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas piiiitkä pino! Uusiakin on tullut sitten viime pinoutumiseni - tervetuloa kaikille!

Joudun taas jättämään kommentoinnit väliin, nopeasti vain omat kuulumiset. Nakilla kaikki hienosti - muutama yö meni vähän normaalia huonommin mutta nyt on taas silläkin rintamalla kaikki kunnossa ja neiti posottaa unta läpi yön. Muutamana yönä tosiaan heräsi normaalia aikaisemmin eikä meinannut nukahtaa ilman tissiä, mutta sit keksin heittää yöpaitani Nakin päälle - simsalabim, neiti nukahti lähes välittömästi! Suosittelen kokeilemaan! Oon nyt antanut parina päivänä luumumaistiaisia ja tänään ihan hiukan perunaakin, lääkärihän meille jo suositteli kiinteitä jotta saatais Nakin suoli toimimaan. Tissiraivarit on muuten meillä melkoisia, huhheijaa että vaatii kärsivällisyyttä tuo imettäminen!! Vaikka mitä kikkakolmosia on kokeiltu, vaihtelevalla menestyksellä...

Rakennusprojektin alkamista odotellaan, lupahakemukset on sisällä. Jostain pitäisi löytää väliaikaiskämppä, kunpa löytyis joku kiva!!

Näin muuten ehkä tänään IidaLinnean Jumbossa - onko mahdollista?? :)

Auroran raparperin istutuksista tuli mieleen, että pitää teillekin vinkata uusimmasta Pirkasta (löytyy netistäkin) aivan mainio raparperipiirakan ohje! Tein tänään ja ai että oli hyvää! Siihen tulee hasselpähkinöitäkin, nam.

Nyt miehen kans saunaan! Kesäiloja kaikille!!!

Makkara & Nakki 4kk+

Vierailija
47/47 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Kampauksesta ainakin Poppis ja Mammis kyseli :)

Mitenkähän osaan selittää...No kokeillaan.

Olin vähän kahden vaiheilla että huntua vai ei, ja sitten päädyin lopulta pieneen huntuun. Kampaus on alaosastaan banaaninuttura, ja huntu tulee siihen " banaanin" yläreunaan. Hunnun yläpuolelle (takaraivolle) tulee kiharaa. Edestä hiukset on sivujakauksella ja vedettynä vähän loivasti ylöspäin. Värinä alta ja juuresta tummanruskea, ja jonkinverran kullanvaaleaa raitaa päällä.

Olin oikein tyytyväinen lopputulokseen :)

Poppisko se kysyi että jännittääkö...no nyt on alkanut jo vähän jänskäämään :S Ei meinaa iltaisin saada unen päästä kiinni kun koko ajan pitää mielessään järkätä kaikkia asioita.. Ehkä eniten stressaa (edelleen) miten Aleksin päivä sujuu. No, kai tämä tästä. Pianhan häät ne on muisto vain :)

Aleksi konttii! Ei ole kunnolla vielä edes ryöminyt, lähinnä peruutellut vain, mutta nyt on yhtäkkiä hokannut kuinka eteenpäin pääsee. Nyt se sitten eilen nousi myös polviseisontaan, ja kovasti yrittää jo kokonaan ylös...sitten pää kolisee milloin mihinkin jos ei ole heti vieressä ottamassa kiinni :/ Mutta kaipa niitä kolhuja tulee, väkisinkin.

Voimia kaikille univelkaisille ja väsyneille mammoille, kyllä se siitä vielä helpottaa :)

Pi-Ki, kiva kuulla että Artun kuhmu oli ihan vaaraton :)

Muillekin vilkutuksia!

Viipero & Aleksi 7kk+++[/color]