***PikkuEnskojen viikonloppu PE-SU***
Unohdin aloittaa uuden pinon.. :) Kopsaan tekstin tännekin..
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10617231&p=1&tmo…
Kommentit (47)
[color=deeppink]MAMMIS, mukavaa, että olit päässyt vähän tuulettumaan! :) Hyvähän se on, että Oona nukkuu yönsä, pääset ehkä joskus uudemmaki kerran tuulettumaan :)
PI-KI, harmillinen juttu ystäväsi kanssa :/ Liekö sellaiset edes oikeita ystäviä, jotka eivät voi hyväksyä/ymmärtää erilaista elämäntilannetta...? Mulla myös yksi ystävä on tällainen. No, hän asuu satojen kilometrien päässä ja silloin kun hän on käymässä kotiotonaan, hän tietty saattaa soittaa mullekin, mutta AINA " lähetäänkö baariin?" Grrrr. Sitten kun en jaksa lähteä (yllätys yllätys) niin jauhavat selkäni takana scheissea toisen ystäväni kanssa minusta :D Heillä ei nyt vain voi mennä jakeluun, että en JAKSA. (" No lähde lähde lähde lähde! Jätät sen pennun miehelle, kyllä ne pärjää!" ) Eikö voi muuten tavata kuin baarissa yöllä? Esim. kahvin merkeissä PÄIVÄSAIKAAN?
Yksi ystävistäni alkoi etääntyä jo raskausaikana. Nykyään näemme ehkä kerran kuussa tai harvemmin, vaikka asumme samassa kaupungissa. Oon kokenut, että tämä iso muutos elämässä on erotellut " jyvät akanoista" . Ne ystävät, joille olen ystävä, ovat yhä rinnallani ja ovat kiinnostuneita sekä vauvasta että minusta, mutta ne ystävät, joille olin " väline" (eli joko olkapää tai sitten bilekaveri) ovat kummasti hävinneet. Hyvä niin :)
Mitähän mun oikein piti... Äh, palaan myöhemin, kun on taas jotain asiaa :D
Han ja Sampo vielä hetken aikaa 4kk[/color]
[color=CD1076]No huh! Kökittiin eilen miehen kanssa 02:een asti ylhäällä jutellen ja siemaillen punkkua..Vähän ois aamulla nukuttanut, mutta eipä auttanut..Emiliina jutteli ja potkiskeli määrätietoisesti kunnes pääsi aamusuihkuun..=)
SARASOFIANNAlle tervetuloa palstailemaan! =) Jumppaohjeita olikin jo tullut kivasti..=)
VIIPEROn häät lähestyy..Jänskättääkö jo ihan homppelina? =) Tuliko kampauksesta hyvä?
FAYlle vilkutus..hienosti tytsä kasvaa sielläkin..=)
LYCKA: täällä kans hymiöfriikki ja piikkikammoinen mama! =D Ja senkun kirjoitat vaikka sivun verran tekstiä..kyllä ne aina luetaan! Tulee itsekin välillä avauduttua..=)
MAMMIS oli saanut hoidokin..=) Ja iltakin oli mennyt kivasti..=) Mulla ois sovittuna kaverin kanssa ens perjantaille ulkoilua..Saas nähdä saadaanko tyttö totutettua nokkamukiin..eilen meni kyllä jo aikas hyvin. Kun tuttia ei sitten alkuaikojen jälkeen ole syönyt eikä siis myös tuttipullo kelpaa ja maitoa pitäis kuitenkin isukin jotenkin saada alas..=)
TINSULA: mä luin ääneen miehelle ton sun miehulin touhun ja mies naurahti, josko olisin itse kirjoittanut sen salanimellä..=) Meillä kans toi oma-aloitteisuus on hukassa, mutta oon jo vähän tottunut siihen, että kaikki pitää erikseen mainita mitä tehdään..huoh! =)
IIRIKSEN kylpyläreissu kuulosti kivalta..hienoa, että vauva viihtyy vedessä ja raflassakin oli käyttäytynyt..=) Hyvää reissun jatkoa tälle päivälle!
LEENIS: mä en oo kuullutkaan, että soseet vois skipata tossa ruokailujutussa! =) Yritin avata tota sivua, mutta ei linkki toiminut ainakaan mulla..=/ Kiinnostaa kyllä muakin ainakin lukumielessä..pitänee googlata ihan itsenäisesti (kaamee duuni-saas nähdä jaksaako) XD Mahtavasti nukkuu kans teidän Roope! =)
PI-KIllä oli ollut ns. tyhjäriita miehen kans..pöh..mutta aamulla heti voi sopia..=) Mullekin on käynyt toisinpäin ku sulle, että ei ne kaverit oikein enää soittele ulos kun muutaman kerran oon kieltäytynyt..Ja ennen olin sentään se suosituin bilekaveri ja varauksia oli jo alkuviikosta seuraavalle viikonlopulle =D Noh..ei kaikkia pysty pitään tyytyväisenä..=) On se kyllä itsestäkin kiinni..täytyy sanoa, että hävyttömän harvoin enää jaksan itsekään soitella kenellekään kuullakseni kuulumisia..bläh. =)
Nyt pitää laittaa tukka pörrölle ja lähteä systeriä tapaamaan..Mennään varmaan yhdessä käymään sairaalassa..
Oikein ihanaa lauantaita kaikille! Viettäkää riemukasta perhepäivää! =)
t. poppis ja Emiliina vielä pari päivää 4kk..=)
Leenis! En ehi tänään =(
Palaan myöh, nyt tosi kiire...
Piki - ei mitään vaikka et ehdikään treffata! Ja siis Mammis myös - meillä on ollut tänään TODELLA huono aamupäivä. Luulen että on parempi että me ei lähdetä minnekään. Poika veti kolme tuntia lähes suoraa huutoa siitä saakka kun vein miehen aamuysiksi talkoo-hommiin. Sain sen just äsken kuukahtamaan vaunuihin unille. En tajua mikä sillä taas on. Ja miks hevetissä se ei osaa koskaan itse nukahtaa unille vaan se pitää aina väkisin nukuttaa. Olin jo aikeissa jättää sen huutamaan ulos ja tulla itse sisälle... mutta en sitten antanutkaan periksi vaan otin uuvutusvoiton rääkyköön-itsensä-unille tyylillä. Eikä edes kuulkaa tunnu missään. Prkl! Oikeesti, aina ei jaksais. Ei tän pitäis olla näin vaikeeta...
Huoh... palaan paremmalla tuulella.
Leenis
[color=green]Nyt (ainakin hetken) paremmalla ajalla ehtii istahtaa alas. Eli ei mua varsinaisesti siellä siivoushommissa tarvitakaan, mutta kun tässä muut ramppaavat tavaroita hakemassa yms., niin koitan olla avuksi minkä pystyn. Ja anoppi tulee kohta ruokaa laittamaan, niin täytyy koittaa siinäkin auttaa... Pöydän jo katoin (siis 6 henkeä muuttopuuhissa), ja oon muutenkin omia kotihommia häärännyt koko aamun. Pessyt pyykkiä, pessyt tuttipullot+koiran-& kissan ruokakipot, täyttänyt ja tyhjentänyt astianpesukoneen ja muutenkin siivonnut keittiötä, syötellyt Arttua, nukuttanut Arttua... tiedättehän te - äkkiä sitä aika kuluu noissa pikku hommissa, etenkin kun joka välissä pitää poitsua käydä " viihdyttämässä" :)
LEENIKSELLÄ vähän huonompi aamupäivä siellä :( Mikäköhän Roopella on? Ettei ole kipeä, jos se kenkuttaa? Tai ehkä vaan tilapäinen väsy-känkkä-kohtaus..? No, toivottavasti heräilee taas aurinkoisena poikana!
Tuosta nukuttamisesta tosiaan... Miten satuinkin äsken kanssa " kiroamaan" , että on se kumma, kun pitää taas viereen tulla laulelemaan, muuten ei Artulle uni tule... Viim. kolme (vai 2..) iltaa on nukahtanut itsekseen pinnikseen, kun niitä edellisenä iltana kokeilin jättää sen sinne - silloin huusi 3-5min, ja nukahti. En sinä aikana mennyt sinne ollenkaan, vaan kun huuto noiden muutaman minuutin jälkeen alkoi vaimenemaan, menin ja työnsin tutin suuhun, jolloin Arttu sammui kuin saunalyhty. Seuraavat illat onkin jäänyt sinne silmät auki tutin ja harson kanssa ähräämään, ja nukahtanut ilman itkuja n. 10 minuutissa. :O Sama ollut päikkäreillä nyt, paitsi tänään... Oli äsken ihan poikki, ja jätin sen meiän sänkyyn taas tutin ja harson kanssa. Hetken ähersi, sitten alkoi itku. Annoin itkeä siellä pyykkien ripustamisen ajan, kunnes oli " pakko" mennä viekkuun. Siinä laitoin kämmenen masun päälle ja lauloin " kas kuusen latvassa oksien alla...." piiiitkän aikaa, ja kun oli tarpeeks rauhallinen, poistuin huoneesta ja sitten nukahti yksinään, harsoa halien.
Mutta onhan se tietysti ymmärrettävää, että kivempi se on nukahtaa, jos äiti (tai joku) on vieressä ja laulaa tms. Tuntuu vaan, että on niin paljon hommaa, niin olisi kivempi, kun Arttukin oppisi yksinään nukahtamaan... Ehtisi sitten enempi tehdä kotihommia (tai istua koneella *gröhöm*...) No, tämä kuuluu vaan tähän vauva-aikaan varmaan väistämättä, kestettävä on...
Aa...nyt noi muut tuli, palaan ehkä kohta jatkamaan kommentteja muillekin :)
Pi-Ki
[color=#8B008B]Tekisköhän kuumuus taas tepposia!? :( Kurjaa.. Toivottavasti unilta herättyään pikkumies ois paremmalla tuulella. Treffaillaan sit paremmalla ajalla & fiiliksellä! :)
Meillä päinvastainen ongelma.. mä oon oikeasti vähän ihmeissäni. Oona söi ja oli hereillä aamulla about 2h, sit simahti ja nukkui 2h. Oli taas hereillä about 1h, söi ja simahti taas. Nyt on tutinut 1h.. Pakko varmaan mennä kohta herättämään sen. Tuntuu että se vaan nukkuis ja nukkuis. Toisaalta hyvä mutta mistäs tiedän milloin liika on oikeasti liikaa? Hmpf.
Kävin mutkan keskustassa laittamassa väriä kulmiin. On sitten hienon näköinen kun mennään ensi maanantaina sinne ammattikuvaajalle kuvattavaksi. :) Jeps, pakko mennä haisteleen joko Oona kohta heräis..
IHANA AURINGONPAISTE!!! :)))
Mammis & Oona [/color]
[color=green]Uuh, oon ihan hiestä märkä, kun kannoin tavaroita peräkärryyn - enkä edes montaa laatikkoa kantanut! Täällä ei aurinko paista, mutta lämmin ja etenkin tosi hiostava ilma on.
MAMMIKSELLA oli ollut ihana ilta!!! =D Mukava, kun pääsee välillä rauhassa tyttökavereiden kanssa " juoruilemaan" , irti arjesta. Sitten taas jaksaa paremmin.
Äläkä oo suotta huolissas Oonan hyvistä unenlahjoista. Mietin kanssa joitain päiviä (vai viikkoja? ajantaju ihan hukassa mulla...) sitten, että kylläpä Arttu nukkuu paljon! Jaksoi olla vaan 1-1,5h valveilla, ja aina simahti... Mutta luulen sen olevan jonkinlainen kasvukausi, kun eikös vauvat/lapset kasva just nukkuessaan? Nyt vaan nautit siitä Oonan uniajasta, ja lepäilet itsekin (RUPES JUST SATAMAAN!! YHYY!), tai sitten teet tekemättömiä hommia tai ihan mitä vaan, mitä ei voi Oonan hereillä ollessa tehdä. Kyllä ne valvomisjaksot sitten iän tulle pitenee ;) Ja kun Oona syökin noin reilusti kerralla, niin varmaan on kuule ylläri sulla 3kk nlassa, kuinka tyttö on kasvanut hirmuisesti =D Ja kohta ne sitten kävelee... :( Mihin aika menee???
Äh, Arttu heräs. Palaan taaaaas myöhemmin! :)
[color=green]Okei, Arttu vaikuttaa tyytyväiseltä tuossa hetken yksinään jutellen.
HAN, aivan! Eikö tosiaan voi tavata vaikka päivällä kahvin merkeissä??? Ja vois sitä baariinkin niiden kanssa lähteä, mutta ei sitä jaksa yksinään tosiaan istua, kun niiden pitää miesten perässä juosta KOKO ilta... :( No, onneksi eivät ainoat ystävät ole ;) Ja osuvasti sanoit, että nyt on jyvät kuoriutuneet akanoista!
POPPIS, teillä oli ollut taas kiva jutustelu-ilta miehen kanssa :) No, mekin saatiin tosiaan nyt aamulla riita sovittua ja halittua... Äh, että mä vihaan riitoja, vaikka ne " ilmaa puhdistaakin" !
Miten Emiliinakin on jo kohta 5kk!?! No, täytyy kai sen olla, kun Arttukin jo 4kk lähenee... XD
Miten sairaalassa? Kuinka teidän äiti voi?
LEENIKSELLE mä koitan jossain vaiheessa laittaa s.postia, niin saat siinä samalla mun oikean nimen :) ja puh.nron tulevia treffejä varten - minä kun jo tiedän sun nimen, siitä kasteilmoituksesta, hih!!! Mulla kun osoite on oma etunimi.sukunimi, niin en viitsi tänne yleiseen jakeluun laittaa :)
Nyt mentävä antamaan välipala-sosetta ja maitoa Artulle. Ja ehkä sitten huomenissa linjoille uudestaan, niin ei pino vallattomaksi kasva näillä mun tynkä-viesteillä :)
Pi-Ki ja " Artturi" vielä vajaa 4kk
täällä ekat päikärit menossa.aamulla nautittiin unista puol kymmeneen asti....siis me molemmat tytöt..
aattelin kysästä että miten ne teidän pikkuiset suhtautuu uusiin asioihin?onko heti hommassa mukana? meillä on tasan yksi asia joka on näiden 10 viikon aikana saanut välittömän hyväksynnän eli nalle puh-helistin. siinä oli hyvin satsatut 4.5 euroa!Kaikki muut jutut on vaaatinut enemmän tai vähemmän " sisäänajoa" . tällä hetkellä on nyt menossa se kantoliinan sisäänajo, eilen aloitettiin ja taitaa olla pitkä urakka edessä...onko kellään kokemusta tai hyviä vinkkejä kuinka hoitaa homma mahd.jouhevasti?olen yrittänyt laittaa liinaan aina kun on pirteä ja syönyt. muutaman minuutin on ja sitten alkaa ähinä ja äkellys. enkä oikein ainakaan näin aluksi haluaisi huudattaa ettei alkaisi liikaa " ahistaa" tyttöä se liina.
Mitä muuten puuhailette vauvijen kanssa?meillä se on yhtä laulelua vaan...vaatteiden vaihto on myös tällä hetkellä IN,eli perinteunen nainen tulossa...shoppaamaan vaan heti kun jalat kantaa...meillä om kaksi kissaa ja nyt viime päivinä ne on alkanut kiinnittää Sohvin huomion. valitettavasti ne ei oo niin kiinnostuneita sohvista kuin sohvi niistä. vaunulenkkejä tykkäisin ite tehdä mutta meidän neiti ei ole mikään vaunuissa köllijä, vajaan tunnin lenkki menee jos päästään starttaamaan heti syönnin päälle mutta sen kauempaa ei neitiä kyyti kiinnosta, puhumattakaan että uni tulisi.sitten on varmasti toinen tilanne kun pääsee istumaan ja näkee ympärilleen
se siitä ja sitten syömään. uudet perunat kiehuu jo.
Vaikka ulkona on kivat ilmat ja silleen, meikäläinen täällä murjottaa oman pikku pääni kanssa :( Jotenkin semmoinen olo että mikään ei nappaa ja armoton v*t*t*s koko ajan päällä. No, Mimsun kans jaksan sentään touhuta, on se kyllä mun elämäni valo tuo pikkuinen <3
Isännänkin kanssa vähän sellainen suvantovaihe menossa. Jotenkin nyppii koko tyyppi, tuntuu että kaikki mitä se tekee/sanoo ärsyttää. Nytkin se on aamusta saakka ollut omissa hommissa, käväs sisällä sen hetken, että minä pääsin suihkuun. Olipas kokemus olla ihan hikisenä ja maitoisena yökkärissä iltapäivään asti :)
Juups, kunhan ei kunnon masennukseksi mene, oon sairastanut sitä varmaan pienen ikäni ja lääkityksenhän lopetin viime kesänä kun tulin raskaaksi. On se vaan kurja tauti, eikä kyllä jaksais sitä enää. Pilsutkin lopetin josko niillä ois vaikutusta tähän 24/7 mökötykseen. Ja kun menkat tuli 10 päivän välein ja kestää aina kerralla parisen viikkoa, eläköön hormoonit ;)
Sarasofianna ja Lycka, tervetuloa!!
Sarasofianna, saitkin hyviä vinkkejä tuohon vauvan pään toispuoleisuuteen. Just samoja vinkkejä antoi mulle fysioterapeutti kun käytiin hänen luona ko. asian johdosta. Meidän pelastus on ollut puuhamatto: kaikki jännät vempeleet sattui roikkumaan just sillä tytön " heikommalla" puolella tai suoraan yläpuolella. Eipäs mennyt kuin hetki kun tyty hoksas, että voihan sitä päätä tosiaan pitää muutenkin kuin oikealle kääntyneenä :D Nyt katselee jo sujuvasti joka suuntaan. Eli ainaskin meillä tais kyse olla vaan tottumuksesta..
Poppikselle edelleenkin jaksuja! Hienosti tunnutte jaksavan olosuhteisiin nähden kuiteskin :)
Leenis, tsemppiä, ja toivottavasti se paha joka Roope-raukkaa itkettää, hellittää pian! :)
Ahaa, nyt pitää mennä, palailen linjoille kunhan kerkeän!
Terkut kaikille Enskoille,
Sere ja Mimsuliini, 2,5+ kk
[color=#8B008B]PI-KI ¿ varmasti on ylläri 3kk neuvolassa (edellinen kerta oli 6 vkon iässä) kuinka iso neiti meillä on! :) Punnitsin tänään hänet sylissä ilman vaatteita ja vaippaa ja meidän vaaka sanoi 6,1kg, eli ei valittamista. heh! Ja eiköhän me vielä saada valvoa ton neidin kanssa joskus. Täytyy tosiaan ottaa ¿ilo irti¿ näistä hyvistä unista niin kauan kuin niitä riittää.
SARASOFIANNA ¿ meidän Oona-neiti on kyllä tosi innostunut uusista jutuista. Kaikki mummot ja papat oli ihan varmoja kun ostin hänelle sellasen ¿vinkulelun¿ että pelkää, mut sehän on Oonan lempparilelu. Varsinkin kun tööttäillään lujaa! ;) Meillä viihdytään vuoroin hoitopöydällä lelujen kanssa, puuhiksessa tai sitterissä. Lauletaan, taputellaan, leikitään leluilla ja myös tanssahdellaan silloin kuin nuo em. jutut ei kelpaa.. Ei meilläkään kovin kauaa neiti jaksa vaunutella, 1h on aika maksimi. Lämpiminä päivinä ei viihdy ollenkaan..
Voi SEREÄ! Halitusta sinne ettei pääse ikävät mietteet yllättämään! Pura fiiliksiä vähän sille isännällesi, josko hän pystyisi vähän enemmän jeesaamaan, niin että voisit käydä jo aamusta suihkussa.. Ei tarttis koko päivää odottaa.. ;)
Ok, nyt mä taas meen ¿ palstaterroristi.. ;) Voikaa hyvin!
Mammis & Oona[/color]
en tiedä jos kuinka olette asiaa jo puineet mutta olisi hauska lukea muiden synnytyskokemuksia. meillä oli niin vauhdikastahommaa että ei meinannut itekään perässä pysyä...heräsin yölllä yhden aikoina kun tuntui pientä lihaskireyden tunnetta nivustaipeessa. se paheni aina kun meni maate joten kekkiloin pystyssä sen yön ja ajattelin että olin liikaa kyykkinyt kukkapenkeillä edellisenä päivänä ja heikot reisilihakset ne siellä ilmoittelee olemassaolostaan. viiden aikana aloin huomata että aina hetkellisestio kipu hieman pahenee ja sitten helpottaaa. silloin ekaa kertaa ajattelin että olisikohan se polttoja...puol seitsemältä soittelin synnärille ja kyselin että olisikohan tämä nyt sitä. sieltä arveltiin että ei varmaan kun niin rauhallisesti ja asiallisesti vielä soitan. sovittiin että käyn neuvolassa näytillä.(synnärillekin olisi saanut mennä mutta ajattelöin että säästän 22 euroa kun menen neuvolaan. olin niin varma että on vain harjoituspolttoja.) kymmmeneltä olin sitten neuvolassa ja siellä terkkari sanoi että nyt on kaksi vaihtoehtoa, joko lähden sairaalaan tai synnytän siinä...no sootä vaan sairaalaan. siellä tutkittiin ja oli vasta yhdelle sormelle auki. minä harmittelemaan että olisi pitänyt käydä vielä kotona, tässähän menee vielä vaikka kuinka kauan...puoli yhdeltätoista meni vedet ja alkoi työnnättää niin ankarasti. kätilö kurkkasi ja huudahti että tämähän on täysin auki!ei muuta kuin työntämään. ei ehditty edes ajatella mitään kivunlievennyksiä saatikka ammetta tms. siten tietysti kun olisi saanut alkaa punnertamaan niin supistukset laantui ja homma meinasi hyytyä siihen. aluksi koitettiin antaa jotain nenäsumutetta mutta viimein sain tipan kautta supistuksia lisäävää lääkettä ja niintulla putkahti tyttö maailmaan klo 12.24. parin tunnin ponnistamisen takia oli pää ihan suippo ja veripahkalla. happikaappiin siinä jouduttiin turvautumaan ensimmäisen parin tunnin ajaksi ja episiotomiasta huolimatta repeämiä tuli sen verran että kaksi tuntia äitiä kursittiin kasaan...mutta tykkäsin että oli todella helppo homma! kätilö kyllä sanoi että ei ole kukaan ennen kiittänyt kun väliliha leikataan...
tämmöinen kokemus meillä.kuinkas muilla? kävin tuolla odottajien sivuilla ja siellä oli koottuna listaa että mitä hassua isät on sanoneet/tehneet synnytyksessä. jos kunnon naurut haluatte niin käykääpä siellä!ite jännäsin ennakkoon että pysyyköhän mies tolpillaan kun on sitä piikki-ym.kammoa mutta hän vain totesi jälkikäteen että oli niin nopeaa hommaa ettei ehtinyt edes ajatella että heikottaako...
eipä kummempia tällä kertaa. mies läjti sairaalaan äitiään katsomaan ja me tytöt jäätiin kotiin. sohvi nukkuu ja ite ajattelin tehdä hieman ristipistotyötä. tuota masennusta itekin hieman pelkään, mies sairasti sen pohjamutia myöten neljä vuotta sitten kun isäni yllättäen kuoli, ja nyt kun anoppi on tuossa kunnossa niin pelkään hieman että kuinkahan se miehen pääkoppa jaksaa...mutta ei tässä auta muu kuin jatkaa normaaliarkea ja toivoa että anoppi kuntoutuu, siskon tuleva leikkaus menee hyvin ja mies pysyy kunnossa. haastetta riittää. mukavaa lauantain jatkoa!
ja lähtee kohti Oulun yöelämää ;D (eli toisin sanoen muutamalle..). Isäntäkin oikein auliisti lupasi hoitaa ainakin menomatkan kuskaukset, kait sekin on tajunnut, että vähän matalalaentoa tässä on viime viikot menty..
Sere ja sidukat :)
SARASOFIANNA, tulikohan nick oikein.... :D Mutta kiva oli lukea synnytystarinaa :) Melko näppärältä kuulosti sun synnytys.
SERE, varmaan ihan hyvää tekee käydä vähän " ulkona" :) Ois kyllä kiva käydä terdellä, mut ei oikein kamut tahdo ymmärtää, että miks haluaisin käydä mieluiten alkuillasta ja miks on " muka" kiire kotiin jo ennen puoltayötä :/ Tästä kyllä avauduinkin tänään...... Minne päin meinaat suunnata? :)
Jooh, ei mulla mitään asiaa, kunhan jauhan p*skaa :D
Han ja Sampo
mullahan veri vetäisi Hevimestoille, mutta se on kuulemma ihan teinipaikka nykyään :) Mistäpäs minä sen tietäisin...
Jos yrittäis houkata porukkaa 45:seen, totta siellä vielä 26-vuotiaat voi käydä? :)
S
Vaikia sannoo tuosta " hevimetsästä" mitään, ku ennoo itekään piiiitkään aikaan käyny siellä. Käy kattoon :) Oon mää kyllä kuullu että se olis vähän teinikuuttipaikka nykyään :/ Vaan tais se olla jo silloin ku itse vielä kävin siellä... Määhän en siis ollut teini silloin hahhaa! :D Oon kyllä miettinyt että olis kiva käydä siellä ihan kattomassa meininkiä ja " verestämässä muistoja" :) Se kyllä varmaan riittäiskin sitten vuodeksi tai kahdeksi :D
Han
[color=green]Nyt on aikaa, niin samahan se on täällä istua ja kuten HAN sanoi, kakkaa jauhaa =D Ja sitä paitsi ties vaikka vievät multa huomenna tän koneen! Meillä siis appivanhempien tietsikka työhuoneessa, ja oma siirretään vasta, kun vievät tämän pois - ja vievätkin ehkä huomenna! :( Miten mä sit ton miehen saan heti laittamaan meitin koneen toimintakuntoon.....hmm... Vai jos koittais sitten itse? Eikös sitä vaan tuikata joku töpseli seinään ja sillä selvä??? Terv.nimim. " tekniikan ihmelapsi" =)
Mutta siis jollei musta hetkeen kuulu, niin tuo syynä...
SARASOFIANNA, meitin puuhastelut koostuu seuraavanlaisista jutuista: vaunukävelyt, tanssiminen (Arttu sylissä, ja joko äiti laulaa, tai sitten Elviksen tahtiin - Artun ehdoton lempibiisi on In the Ghetto, rauhoittuu heti kun se soi!), leikkiminen, Artun nauratus ilmeilemällä (tästä kohta enempi), luetaan satuja Artulle, hierontaa, jumppailua, yleistä köllimistä & halimista. Siihen sitten päälle syöttö- ja hoitotuokiot vaipanvaihtoineen ja kylpyineen. Isi myös soittelee kitaraa ja lauleskelee Artulle - äitin ääni kuulostaa enempi pihakoivun harakan rääkymiseltä :) Ja noista ilmeilyistä Arttu tykkää ihan hirmuisesti! Nauraa hekottaa, jos näyttää kieltä, aukoo suuta, ravistelee päätä tms. sen edessä :)
Vähissähän se on vielä näin pienen kanssa tuo puuhastelu, mutta koko ajan kehitytään (siis Arttu kehittyy, heh), ja sitä myöten tulee sitten kaikkea uutta kivaa tekemistä.
Kaikkiin uusiin juttuihin Artulla saattaa myös mennä pari/muutama kerta tottuessa. Saatiin Artun serkun vanha Gracon se autom.keinu, niin vasta tänään ekaa kertaa alkoi oikein viihtymään siinä, ja naureskeli sekä katseli innoissaan ympärilleen. Aiemmin on kattonu vaan meitä, ilmeellä " mitä ihmettä te teette, missä mä oon, mikä tää juttu on..." . Sama yleensä muidenkin uusien juttujen kanssa. Mutta täytyyhän sen ihmeellistä olla tuollaselle pienelle, ei ihan kaikkea voi heti sisäistääkään =D Joka puolella kaikkea uutta kivaa... :)
SEREÄ meinaa masentaa :( Toivottavasti ilta ulkona piristää mieltä!!!
Arttu nukahti jo 19:40, mutta heräs 4 kertaa vajaan 2 tunnin sisällä. :( En tiedä, mikä sillä on... Voisko olla ne hampaat, vai ehkä korvatulehdus??? Ei sillä kuumetta ole... Ehkä välillä vähän jotain yskää, mutta kun en siitäkään ota selvää, että yskiikö se sitä valtaisaa kuolan määrää, mikä menee väärään kurkkuun, vai onko ihan " oikea" yskä. Annoin sitten 4. heräämiskerran jälkeen 3ml Panadolia, ja nyt on ainakin nukkunut hyvin.
Voiko terv.hoitaja kattoa korvat nlassa? Vai pitääkö sen aina olla lääkäri? Kun meillä ois nla keskiviikkona... No, täytyy joka tapauksessa selittää tää tilanne sille. Ja jos pahenee, niin tietty mennä jo aiemmin sitten lekuriin. ONNEKSI OTETTIIN SE VAKUUTUS ARTULLE!!!
Kerroinko muuten, että se kuhmu (siellä päässä) sitten ultrattiin? No, kerron lyhyesti uudestaan... :) Eli se ultrattiin, ja nestettä oli luun ja luukalvon välissä. Tullut synnytyksessä imukupin takia. Ei vaarallista, eikä mitenkään epätavallista. Lähtee hyvin suurella tod.näköisyydellä itsestään pois, harvoissa tapauksissa se kalkkeutuu/kovettuu, ja sit pitää leikata. Mutta nythän sitä koko pattia ei enää ollenkaan tunnu. Lääkäri sanoi, että välillä sitä nestettä ei siellä välttämättä ole, ja sitten sitä taas saattaa tulla. Mutta nou hätä - vasta, jollei puoleen vuoteen mennessä ole hävinnyt, niin katotaan uudestaan. Mutta joka tapauksessa - ei siis vaarallista/vakavaa. Pahimmassa tapauksessa se sitten leikataan, mutta en usko, eikä uskonut lääkärikään.
Hyvä juttu oli lisäksi se, että samassa ultrassa lääkäri tutki myös pään ja aivot muuten, ja siellä kaikki oikein hyvin ja kunnossa! :)
Että semmosta. Jokohan riittää tämä mun höpöttely tälle päivää? :) Voi MAMMIS, voisitko ruveta mun personal traineriksi, kun tunnut jumppa-ihmisiä olevan..? Mä en kestä, kun en saa itteäni sinne salille raahattua! Äh... ja vali vali... Mut pitäis oikeesti olla joku, joka potkii pyllylle (joka on sen kokonen, ettei ohi vois edes potkaista, heh...). Miehestä ei siihen tunnu olevan, vaikka oon sille asiasta sanonut, että PAKOTA MUT SINNE! Niin ei... Sano viimekskin mulle, että " mene vaikka nukkumaan mielummin, näytät niin väsyneeltä" , ja vei pojan mennessään XD Ja en sitten voinut sänkyä vastustaa... :) No, en valita tästä enää...tänään ainakaan...hah...
No, nyt meen taas muita höpinöitä lukemaan. Öitä!
Pi-Ki
[color=#8B008B]Kun eilen ¿valittelin¿ että Oona vaan nukkuu niin eipä sitten nukkunut viime yönä.. ;) Mies oli baarissa ja neiti meni 21 nukkumaan heräsi sitten kukkumaan 3-4.30 yöllä.. No, onkin kyllä nukkunut sitten tähän asti. Nyt alkaa pikkuhiljaa kuulua heräilyä, joten voi tulla sitten äkkilähtö.
SARASOFIANNA ¿ aikamoinen kokemus sullakin tuo synnytys. :) Meillähän ei meinannut tapahtua yhtikäs mitään ja kuumeen, korkeiden verenpaineiden + Oonan sydänäänien (180) takia päädyttiin leikkaukseen ja hyvä niin.
SERE ¿ kiva kun pääsit vähän tuulettumaan! Miten meni? :)
PI-KI ¿ toivottavasti sun nettipimento ei ole kamalan pitkäkestoinen jotta ei pääse vieroitusoireita palstailusta syntymään. hih! ;) Ja mä en ainakaan muista lukeneeni aikaisemmin siitä että se Artun kuhmu ultrattiin, joten kiva kuulla että se ei ollut mitään ¿vakavampaa¿. Mites mä sun personal traineriksi alkaisin? ;) Patistan joka aamu täällä palstalla että ei ole asiaa kirjoittelemaan tänne ennen kuin on käynyt urheilemassa.. heh.
Jep, nyt menen laittamaan itselleni aamupalaa ennen kuin neiti taas komentaa. Iltapäivällä mennään Oona isoisovanhemmille kylään. Surffailen taas iltasella.. Voikaa hyvin!
Mammis & Oona[/color]
[color=green]Joo, oon aika varma, että pakkaavat tän koneenkin tuohon muuttokuormaan tänään... Joten pika-pinoutuminen, sitten raivaamaan tilaa, että saavat kannettua tavaroita paremmin.
MAMMIS, vai rupes Oona sitten kukkumaan? :O Mutta toi on just tää karman laki: aina jos kehut/valitat tms., niin hetikohta asiat meneekin päinvastoin! Ainakin omalla kohdalla oon huomannut sen tosi useasti... " Joo, Arttu on niiiin kiltti, ei itke juuri ollenkaan" , ja seuraava ilta meneekin itkien. Ja näitä on muitakin... :)
No, nyt herra rupeskin jo tuolla kiljumaan...heräsi siis päikkäreiltä... Täytyypi mennä!
Pi-Ki
Hyvää alkanutta kuuta kaikille, ja täytyy tosiaan toivoa, ettei nettipimento kestä kauaa!!! =D
[color=#8B008B]Täällä mä kukun taas pirtsakkana vaikka menin klo 3 nukkumaan ja heräsin 6.30 syöttämään Oonaa.. :) Ilta meni mukavasti kotosalla grillaten ja ystävän kanssa turisten. Oona söi iltaruokansa pullosta ja nukahti juuri ennen kuin me lähdettiin ulos. Eli miehellä oli erittäin helppo hoitokeikka ¿ Oona kun nukkui aamuun asti. ;) Käytiin istumassa rauhallisessa ravintelissa ja turistiin tyttöjen juttuja 23.30-01. 2 juomaa join ja tulin kotiin rakkaideni luo. Kiva oli käydä vähän ihmisten ilmoilla taas, mutta aina yhtä ihanaa on tulla kotiin! :)
OSSELLE & typykälle huiskutukset sinne! Onnea uuteen kotiin! :)
TINSULA ¿ mites teillä meni Laurin kanssa kaksin? :)
IIRIS & Elli oli päässeet nauttimaan kylpylästä! Mahtavaa! :) Jumppaaminen on kyllä mukavaa, teidän pitäis mennä Ellin kanssa sinne Babypilatekseen Omppuun.
SARASOFIANNA ¿ kurjaa kun anoppi on sairaalassa. :( Voimia sinne! Kummasti ne vaan nää pienet vauvelit kuitenkin piristää mieltä ja niin se vain on, elämä jatkuu..
LEENIS ¿ mullakaan ei ole mitään klo 14-> joten jos kuljailet Helsinkiin päin niin me voitais Oonan kanssa autoilla jonnekin reffailemaan (Jumbot, Sellot, Hesan keskusta, kaikki käy). Jos haluat niin mun meilios on mammanalku77 @ hotmail.com, voidaan vaihtaa nroja.. Teilläkin Roope nukkuu hyvin ja menee noin aikaisin nukkumaan yöunille! :)
Meillä Oona menee nukkumaan vaihtelevasti 21-23 välillä (riippuen kauanko pitää nukuttaa) ja on nukkunut yleensä sen 7-9h putkeen.. Parit tehopäikyt 15-20min aamulla/illalla ja yhdet pidemmät unet (eilen mm. 3,5h jonka jälkeen jo herätin neidin).. Oon tässä lähipäivinä miettinyt että nukkuuko Oona ¿liikaa¿, mutta toisaalta eiköhän se vauva nuku just sen verran kun sitä nukuttaa ja hän unta tarvitsee.
PI-KI ¿ mulla taitaa olla sit just päinvastoin, sinkkukaverit ei enää pyydä mua mihinkään.. heh. Ei sillä että olisin aina menossa, mutta eilenkin kun sain ¿ulkoiluluvan¿, niin mielelläni kävin parilla ja sitten kotiuduin. Ne vaan nuo sinkkukaverit lähtee baariin aika usein tullakseen humalaan + etsiäkseen miesseuraa niin ei ehkä ole ihan samat fiilikset lähteä ulos..
Enivei, nyt on mentävä taas puuhastelemaan. Kohta pitää jo mennä hauvelin kanssa aamulenkille. * huiskutus *
Mammis & Oona aamun ¿tehopäikyillä¿ isukkinsa vieressä :)[/color]