Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***PikkuEnskojen viikonloppu PE-SU***

29.06.2007 |

Unohdin aloittaa uuden pinon.. :) Kopsaan tekstin tännekin..

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10617231&p=1&tmo…

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Oona nukkui taas viime yönä klo 23-7.15!!! WOW! Taas tuttia kävin laittamassa pariin otteeseen ja klo 5 aikaan otettiin neiti meidän väliin, mutta jälleen mahtavat unet! :) Mieskin on ihmeissään.. Nyt neiti uuvahti aamiaisensa jälkeen vielä sänkyyn. Nukkuvat siellä isänsä kanssa aika suloisina. :)

Kävin eilen pitämässä jumpan ja oli sitten NIIN MUKAVAA!!! :) Puoleen vuoteen en ole itse ohjannut ja ihan vanhasta muistista meni. Oonan kummitäti lähti kuukaudeksi ulkomaille & tätiparalle tuli jo Oona hirmu ikävä. Onneksi on Skype olemassa niin voidaan kameroiden välityksellä soitella vaikka joka päivä. Ihmeellistä tämä nykytekniikka..

Tänään tulee ystäviä meille grillaileen. Kivaa! Illalla lähden sitten ehkä tyttöjen kanssa käymään keskustassa parilla siiderillä. Mies lupasi olla Oonan kanssa. :)

PEIPPOSKAKIN & muutama muukin sieltä odotuspuolelta pääsee kohta nyytin hakuun ja tälle puolelle! Kiva kun odotuspuolelle löytyi listaemo, NINCAN vauvelikin taitaa olla jo 7-8 vkoa (?) meniköhän ihan metsään..

HÖPIS & LYCKA ¿ tervetuloa mukavaa porukkaan!!! Ja ihan ¿oikea¿ paikka.. :)

IIRIS ¿ teidän lomahan kuulostaa mahtavalle! :) Ollaan alkuviikko mökillä, mutta loppuvko taas maisemissa. Viestin jos liikutaan siellä päin. :)

HAN ¿ painajaisia.. :( Kurjaa. Auttaisko sulla että yrittäisit kirjoittaa niitä ylös ja selvittäisit merkityksen jostain ns. unikirjasta. Mä tein taannoin silleen ja jossain vaiheessa aloin saada rauhallisempia unia. Tosin työpaikan vaihtokin tuli silloin eteen.

PI-KI ¿ mun piti mennä body pumppiin TO aamulla mutta sitten sainkin sen sijaisuuden niin jätin väliin ja hikoilin sen oman tunnin. :) Oli nastaa! Kurkkukin on ollut vähän aamuisin kipeä, illaksi kyllä häviää, toivon vaan etten tule kipeäksi..

Nyt alkaa ääntelyä kuulua. Parempi hakea neiti niin isukki saa nukuttua vähän pidempään ja jaksaa sitten illalla hoivata tyttöä!

MUKAVAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE!!!

Mammis & Oona 11 vkoa :))) [/color]

Vierailija
2/47 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076]Huh..taas perjantai. =) Systeri lähtee ajeleen tänne duuniensa jälkeen..mukava nähdä taas..=) Jospa vähän grillattais huomenna jos on hyvä ilma..

HÖPIS ja LYCKA: oikein lämpimästi tervetuloa kirjoittelemaan! Tää on kyllä ihan yliveto porukka ja kaikesta uskaltaa kyllä puhua! =) Mulle jäi vähän epäselväksi ootko sä Höpis vai Lycka kun nimimerkki on Lycka..Pienet on päänvaivat siis mulla välillä..=D

IIRIS: noinkohan tosiaan ois hampaista kyse? Meidän iskähän on jo Emiliinalle povannut hampaita pidemmän aikaa, mutta ei ainakaan vielä näy mitään..=) Hyvä kuitenkin, että se kuume jo laski! =) Aika ihana reissu teillä..mä rakastan kans tollasia kun ei ole mitään tarkkaa matkasuunnitelmaa tai aikataulua..=)

HAN: ootkos tarjonnut Sampolle sitä porkkanaa jonain tiettynä aikana? Eli lounaalla tms.? Kai sitä itsekin vois ottaa jonku tavan soseille..=) Harmi sun painajaiset..toistuuko niissä joku teema vai ovatko aina ihan randomeja? Painaako sua siis joku asia joka heijastuu uniin..ehkä vähän tiedostamattakin?

PI-KI: ihana toi teidän miehen loma sit elokuussa..Just juteltiin miehen kanssa kun ei varmaan tänäkään vuonna kannata odottaa henkeä pidätellen minkäänlaista breikkiä duunista..Damnit. Mutta siitä marraskuun reissusta kyllä meinataan pitää kiinni! =)

MAMMIKSEN Oona kyllä nukkuu hienosti! Mäkin oon miettinyt tota tutin tunkemista suuhun vaan ku Emiliina herätessään syö vaan joku 5 minsaa eli oisko enemmänki vaan tissihakua..Mutta kun tuttia ei oo käyttänyt enää 3:een kuukauteen niin ei viitsis enää siihen opettaa..Piuh.

Nytpä pitääkin lähteä aloitteleen perjantaisiivous! Oikein ihanaa viikonlopun alkua kaikille! voikaa hyvin. =)

t. poppis ja Emiliina 4,5kk++

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti jos satut lukemaan, oletteko pidempäänkin jossain Varkauden lähistöllä? Me lähdemme ajelemaan tänään siihen 40km päähän Pieksämäelle!

Minäkin huomasin ensin vain vanhan pinon.. ;)

Bejpi ja Eveliina 6kk

Vierailija
4/47 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilenpa nyt tuoreilla aivoilla jos tulisi oikeaan paikkaan...eilen illlalla yritin jo tänne viestiä pukata mutta meni tuonne " pääpalstalle" .Sieltä siis voitte lukea,otsakkeena on omaperäisesti " hei" .Lyhyesti sen verran että siis täällä on esikoinen Sohvi 10 viikkoa ja kolmekymppinen äiti,nykymaailmassa kummajainen kun ei oikein hallitse näitä teknisiä vempaimia.No, taas opppi uutta.

meillä yö meni rauhaisasti kahdella syötöllä.Nuo miehen yövuorot aina vähän jännittää vaikka neiti on pääsääntöisesti hyvä nukkumaan. Silti joskus häivähtää mielessä että entäs jos jotain äkillistä tulee, valekuristustautikohtaus tai muuta kamalaa ja olen yksin kotona ilman autoa...no menipäs taas hysteeriseksi tämä miettiminen. Liian monta jaksoa teho-osastyoa nähty.Vai onko jollain muullakin tällaisia kauhukuvia?

Minkälaisia ne jumppaohjeet on mitä olette saaneet siihen pään toispuoleiseen kääntämiseen? Meillä on kans se oikea puoli paljon käytetympi mutta neuvolassa ei juurikaan otettu kantaa asiaan. Mietin myös kun lueskelin miehen uniapneaopasta ja sieltä löytyi tästä imeväisikäisten apneasta oireita ja niistä muutama stemmasi sohviin;äänekäs hengitys, suu auki nukkkuminen ja säpsähtelyt. Onko kellään tietoa tästä?

Leppoisa viikon loppupuolta kaikille, täällä on enää yksi yövuoro miehellä ja sitten on kolmen viikon loma!siis mukavaa tulossa...

Vierailija
5/47 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink]MAMMIS käynyt jumppaa vetämässä :) Mää se aina jaksan ihmetellä tuota sun reippautta jumppailla. Ite oon melko laiskapaska :D Teillä on kyllä alkuun verrattuna yöt parantuneet huimasti, mikä on tietty AIVAN MAHTAVAA :)

POPPIS, joo, oon tarjonnut porkkanaa suurinpiirtein puolenpäivän aikoihin muka " lounaaksi" . Eli kun Sampo on heräillyt aamutorkuilta, oon antanut porkkanaa jonkun tunnin päästä. Tissiä oon antanut sitten siitä vielä hetken päästä. Vielä ei oo vaikuttanut kiinteät siihen, että Sampo söis vähemmän maitoa, koska ne annokset on aivan pikkuruisia makuannoksia, ei niillä maha täyty. Oon kuitenkin pitänyt varalta jonkun puoli tuntia välissä, että varmasti maistuu maitokin :) Tuskin tässä kiinteien ruokien päivään sijoittumisessa on mitään erityisiä sääntöjä. Luulen, että niitä annetaan silloin, kun sopii. Tokihan ois hyvä joku säännönmukaisuus olla, mutta periaatteesa toiset saattaa syödä lounaan esim. kymmeneltä ja toiset vasta yhdeltä. Että nou pänik, jos tuntuu, että " ei meillä mee yhtään niinkuin muilla" :D

Eilen unohdin toivottaa tervetulleeksi uudet, ainakin LYCKA oli uusi! :)

Kiitti kun kommentoitte tuota painajaisasiaa. En kyllä tiedä, mistä ne vois johtua :O Luulen, että on vähän ressiä tuosta muutosta tai mitälie. Voihan se olla, että jotkut vanhat " möröt" jossain mielensopukoissa kummittelee ja siks noita painajaisia... Viime yönä näin unta jossa oli tosi sokkeloinen talo, joka sisälsi jonkun salaisuuden, jota talon omistaja yritti varjella " rosvoilta" , jotka yritti sitä etsiä. Mietin tuossa, että liekö se kuvastais mun pään sisältöä, että mun mieli on jotenkin sekava (niinkuin se talo, talothan kuvaa ihmisen " minää" tai sisintä) ja mulla on joku " salaisuus" jonka en halua paljastuvan :O Puuh, tätä pitää tuumia :D

Tänään käytiin taas rokotettavana. Itku pääsi niin Sampolta kuin melkein äidiltäkin. Ei Sampo niinkään sitä pistämistä muuta kuin hieman säpsähti, mutta kun se rokoteaine ruiskutettiin lihakseen, niin silloin pääsi iso parku! :( Vaan äkkiä se harmistus kyllä unohtuikin, meni ehkä minuutti, niin Sampo oli taas oma pirtsakka itsensä. Nyt nukkuu ekoja " päikkyjä" .

Tuli taas rakkaudenpuuska, kun ajattelin mun pientä ihmelastani ♥ Miten joku voi olla niin täydellinen ja viaton? :´) Sampo on ihana, kun monesti ennen nukahtamista saattaa mun sylissä alkaa önistä hiljaa. Katsoo mua unisilla silmillä ja hymyilee leveästi ja koskettaa mun kasvoja ♥♥♥ :) Se on niiiiin hellyttävää.

Nonii, jätetäänpä tilaa muillekin :D

Han ja Sampo 4,5kk++[/color]

Vierailija
6/47 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Höh, munhan se olis silloin yöllä pitänyt jo tajuta uusi pino avata, kun oltiin jo tän päivän puolella... *hakkaa laho-päätään seinään* Ei pysty aina kaikkea muistamaan, hih!

MAMMIS, kiva, että pääsit jumppaan - ja vieläpä itse sen vetämään! =D Arttukin nukkui viime yön onneksi ihan norm. tapaan, heräsi kirjoittelun jälkeen klo 01, 05 ja aamulla 7:30. Nyt on nukkunut jo 1,5h aamupäikkiään. Kai sille on uusi rytmi tullut, että pitää taas kahdesti yössä herätä... Mutta koska muuten nukkuu hyvin ja rauhallisesti, niin tyytyväinen olen. Ehkä meillekin vielä tuo autuus koittaa, että nukutaan lähes koko yö :) Hyvä, että saatte miehen kanssa tekin levätä, ja Oonalle vielä parempi, kun nukkuu ja sitä myöten kasvaa noin hyvin! :)

SARASOFIANNALLE tervetuloa kovasti!!! Meillä siis poika nukkuu tosi rauhakseen, joten en osaa tuohon uniapnea- tms. juttuun sanoa...

POPPIS siellä taas jaksaa viikkosiivouksen parissa ahertaa! :) Voi, meillä ei taas erota koiraa matosta...on niin karvaista... Ei inspiroi siivous, kun pahvilaatikoita lojuu ympäriinsä.

Nyt tuli kiirus! Heipat - palaan myöhemmin!!!

Pi-Ki ja Arttu vajaa 4kk

P.S. HAN, saitko nukuttua ilman mörköjä..?

Vierailija
7/47 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteiden maistatuksen ajankohtaa pohdiskeleville; kun ollaan vasta makuannoksissa, eli vauva saa sosetta kerran päivässä pienen määrän, niin ei sillä niin kauheasti ole merkitystä milloin antaa. Usein neuvotaan antamaan aamupäivällä, koska silloin vauva yleensä virkeimmillään ja suopea uusille kokemuksille :) Tai sitten antaa silloin kun muukin perhe syö, tällöin syömiseen liittyy mallioppimisen ajatus. Tämä tietysti silloin kun vauva jo istuu syöttötuolissa, muuten vähän hankalaa (siis hankalaa itse syödä samassa jos vauva sitterissä.) Aleksi söi aluksi paljon hanakammin silloin kun isi tai äiti söi vieressä ja sai syödä samassa ruokapöydässä :) Nykyään syö hanakasti niin kauan kuin ruokaa lapioidaan suuhun, toivottavasti pysyvä tilanne ;)

Sarasofianna, jos vauva katselee mielellään enempi toiselle puolelle, kannattaa toista puolta aktivoida siten, että itse on vauvan " huonommalla" puolella esim. vauvan ollessa lattialla, ja näyttää sieltä leluja tms. Ja muutenkin leluja enempi tarjolle sille passiiviselle puolelle. Jos pinnasänky on vanhempien sängyn vieressä, niin senkin paikkaa voi vaihtaa siten, että vanhemmat nukkuu taas sillä vauvan passiivisemmalla puolella (ts. jos vauva katselee paljon vain oikealle, niin pinnis vanhempien sängyn oikealle puolelle jotta vauvan huomio kiinnittyy paremmin vas. puolelle.

Nyt ei ehdi muuta, äiti kurvaa pian pihaan. On Aleksin kanssa kun minä lähden pian koekampaukseen :)

Viipero & Aleksi 7kk 3vkoa

Vierailija
8/47 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piki yöllä kaipaili pikkuisia enskoja, niin täällä on ainakin yksi taustailija. Lukemassa käyn kyllä päivittäin, mutta kun olen niin " huono" kirjoittamaan ja kommentoimaan.

Meidän tyttö syntyi 30.05. joten huomenna on ikää tytöllä jo 1 kk. Niin se aika vain kuluu. Viime yönä neiti nukahti vasta puoli kolme yöunille. Ja itsellä on nyt vähän pönttö sekaisin. Normaalisti rupeaa nukkumaan jo yhdentoista aikoihin. Yöllä (ja päivällä) syödään 2,5 h välein. Neiti onneksi nukahtaa välittömästi syömisen jälkeen ja minä saan kanssa heti unen päästä kiinni, joten normaalin yön jälkeen sitä on melko virkeä (tosin meidän päivä alkaa vasta puolenpäivän aikoihin ;) ).

Tiistaina oli neuvola ja painoa oli kertynyt neidille jo 1,150 kg ja pituutta 4 cm lisää. Eli kyllä sitä vaan tissimaidolla kasvetaan ;). Uudet mitat ovat 4750 g ja 54 cm.

Fay ja prinsessa 1 kk -1pv

Vierailija
9/47 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormet meni solmuun tai jotain ;) Mutta tulin nyt pikkuenskoillekin mainostamaan, että laitoin Turku-treffejä varten pinon pystyyn. Nyt se tosin uhkaa jo tipahtaa toiselle sivulle, joten kommetoikaas nyt joku jotain, Poppis ainakin :DD Mä en kehtaa heti omaan viestiini alkaa vastailemaan :DD

Kas tässä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10652928&p=1&tmo…

Aino tuossa lattialla esittelee uutta taitoaan ja taputtaa innoissaan käsiään ;) Söpöläinen :) (tähän sit kuuluis sit sellanen sydän mitä en osaa tehdä...) :D

t. Ope ja Aino 8,5 kk

Vierailija
10/47 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips... Me lähdettiin Heidin kanssa reissuun ja tuli mieleen, että olis kiva treffata JKL:n enskoja ens viikolla (alkuviikosta)... Siis jos täällä enskoissa vielä oli joku JKL:läinen. =)

Jos siis treffit JKL:ssä ens viikon alussa kiinnostaa, ni hihkukaan isojen enskojen pinoon kiitos. :)

Burde ja Heidi 9kk

Vierailija
11/47 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou,helou

Ja kiitos tervetulotoivotuksista =)

Höpis on siis meijän poika 3kk ja mun nimimerkki on Lycka (itsekkin siis sekoilen näiden kanssa)

Nyt kun paikka on oikea voinenkin pistää sormenpäät punaiseksi ja kirjoittaakin jotain :)

Aaa, ja itsestäni sen verran että RAKASTAN hymiöitä,viljelenkin niitä texteissäni paljon ;)Saa huomautella jos jotain ärsyttää..Ja tässä imetyshuumassani varmastikkin olen saanut lukihäiriön eli kirjoitusvirheet ovat taattuja. =)

No niin ja sitten tohon Höpikseen joka tuhisee tossa sohvalla..Sitä neuvolatäti " rääkkäsi" piikillä eli rokotteella. Olin ihan kauhusta jäykkänä siellä, omaan piikkikammon ja siksikin mies oli mukana lähinnä ottamassa mua kiinnijos pyörryn =)No joo Höpis ei edes reagoinut piikkiin paitsi ihan lopussa kun ainetta alkoi mennä ihon alle.

Olin odottanut kauheeta huutoa ja loppupäivää itkuisena mutta toisin onnex kävi.HUH.

Pikkuisen kyllä kitisee, mutta kukapa ei tollasen KAMMOTTAVAN ISON piikin jälkeen-siis ainakin mun mielestäoli hervottoman iso piikki :)

Neuvolasta neuvottiin myös että parin viikon-kk päästä aloitettais mössöt...mutta mielelläni odottaisin pidemmälle jos ja kun höpis vaan täyttyy äidinmaidosta ja korvikkeesta niinkuin tähänkin asti.

Juu,niin...olen ostamassa kantoliinaa jossa tarkoituksenani on kannnella tuota palleroa kesällä. Ja kysymys kuuluukin että onko se todella kuumaa puuhaa? Kun pikkumies on aikas lämmintä sorttia, ja minä siinä mukana sitten varmasti lämpöhalvauksen partaalla :)

Oho, sori tukin jo kauheen ison alueen...Tätä juttuakun riittäisi vaikka kuinka...

Ihanaa viikonloppua kaikille!!

Lycka =)

Vierailija
12/47 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Sain juuri IHANAN karvaturrin ¿ siskon hauvan ¿ hoitoon kun sisko otti ja lähti ulkomaille kokonaiseksi kuukaudeksi! Karvaturri on kyllä jo pian 15v, joten aika rauhallisen hoitolaisen sain. :) Siltä saa kyllä karhunkokoisia haleja ja ei tarvi kovasti ressata lenkkeilystä. Mies lähti palaveriin + vähän poikien kanssa pelaamaan. Tulee sitten grillimestariksi mulle & ystävälle illalla. Toivon mukaan sitten jaksetaan lähteä myös käymään parilla drinksulla nyt kun kerran olen saanut ¿ulkoiluluvan¿ mieheltä. Jee! :)

Käytiin kauppareissulla ja mun oli pakko ostaa Oonalle isompia tuttipulloja! Kun alkaa neidillä upota jo sellaset 180ml kevyesti kun olen pumpannut esim pidempiä autoreissuja tai mun jumpan ajaksi evästä.. Huh huh! Ne kenellä on about saman ikäinen vauveli kuin meidän Oona ¿ 11 vkoa ¿ minkä verran teillä menee maitoa (täysimetyksellä tai korvikkeilla) kerralla / vuorokaudessa? Ihan mielenkiinnosta.. Meillä neiti syö 5-6 krt päivässä ja määriä en osaa sanoa kun imetän, mutta tosiaan pullosta on mennyt nykyään 140-180ml kerralla.

SARASOFIANNALLE tervetuloa turisemaan! Tsemppiä vielä yhteen yövuoroon koko perheelle, sitten saatte nauttia lomasta! :)

HAN ¿ täytyy ollakin vähän reippautta jumppailla siihen määrään ruokaa mitä tämä mamma vetää.. ;) Just äsken haukkasin yhen Subin ja ai että oli ¿kevyttä¿ namia! hihi! Tein miehen kanssa lupauksen että kun sen lomat vähän yli 2 vkon päästä loppuu, sitten taas aletaan vahtia vähän syömisiä. Ei siis mitään suklaata, karkkia, sipsiä jne.. Mullekin tulee noita ¿rakkaudenpuuskia¿ kun Oona hymyilee äidilleen NIIN VALLOITTAVASTI ETTÄ!!! Ja muutenkin. Ihana tuhiseva paketti se on.

PI-KI ¿ juu Oonahan kasvaa.. kasvaa.. ja kasvaa.. Niin kuin MIAMIK taisi kommentoida että ¿hyvässä lihassa¿ on. :) heh!

VIIPERO ¿ millanen koekampaus tuli?! :)

FAY ¿ tervetuloa vaan palstailemaan! Muistan sun nickin tuolta odotuspuolelta.. :) Onnittelut tytöstä ja jaksuja valvomiseen & syöttöihin! Teilläkin on kasvettu hienosti!

LYCKA ¿ mäkin olen hymiöfriikki! ;) ja LOL:ia viljelen aika usein.. Siis silloin kun naurattaa makeasti. En osaa liina-asiaan kommentoida kun meillä on vaan reppu, mutta sekin on kieltämättä aika lämmin, vaikka esim selässä ei oo kun ¿henkselit¿. Kiva kun selvisitte rokotuksesta! Meillä on se edessä muutaman vkon päästä ja olen jo ¿varannut¿ ajan miehen kalenteriin.. Kammoksuttaa piikit mun pikkuseen!

Turkuunkin on treffit tekeillä.. Kiva! :) Opelle & Ainolle vaan huiskutuksia!

Jep, nyt on mentävä vähän pientä siistimistä suorittamaan kun neiti vielä nukkuu! Viikonloppuja!

Mammis & Oona[/color]

Vierailija
13/47 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän typy katseli kovasti vain vasemmalle ja neuvolan täti kehoitti aloittamaan aika aikaisessa vaiheessa sylissä pukemisen, eli hoitopöydän sijasta body päälle sylissä. Aktivoi kuulema lapsen lihaksia ja motoriikkaa ihan eri tavalla. Lisäksi tietty leluilla ja puhumalla itse " heikommalta" puolelta voi pakottaa kääntämään päätä toisellekin puolelle. Meillä ainakin meni aika nopeasti ohi sen jälkeen ku aloin pukemaan sylissä - syystä tai toisesta. :)

Kaikille heilutukset, ollaan uudessa kodissa ja typy nukkuu peittoon käärittynä sohvalla, kun täällä ei mitenkään tajuttoman lämmin vielä ole... :)

-Osse ja typykkä 7,5kk

Vierailija
14/47 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti polttareihin ja on yön poissa. Me ollaan Laurin kanssa ekaa kertaa kaksin yö. Toivottavasti sujuu hyvin.

Pajuskalle jaksamista olla yksin pikkasen kanssa kok kk. Toivottavasti se sun mies pääsee joku viikonloppu kotiin käymään.

Poppikselle jaksuja

Miksi miehet on välillä sellaisia puusilmiä ettei ne tajua oma-aloitteisesti tehdä mitään? Mun mies oli aamusta pojan kanssa hereillä ja kun hänen tuli nälkä silloin 8.15 niin tulivat sitten herättämään mut. Sanoin että ensin pitää tehdä aamupesut ja pukea päivävaatteet laurille ja sitten vasta pääsee syömään. No menini itse vessaan aamupesuille ja pukeuduin niin eikä tää yks vaan seurustele poitsun kanssa ja odottaa että minä teen hommat. Olisko ollut vähän kätsympää että isukki olis vaihtanut päivävaatteet ja tehnyt ne aamupesut samaan aikaan kun mä olin omilla aamutouhuilla niin oltais päästy nopeammin syömään. No aina ei voi voittaa;)

Tervetuloa Lycka ja piskuinen.

Tinsula ja tällä hetkellä nälkää huutava Lauri

Vierailija
15/47 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...edelleen ollaan varkaudessa hotellissa...aamulla lähdetään jo ennen kasia ajelemaan kohti pohjoishämettä ja sukujuhlia mökillä.

bejpi, olis ollut kiva muuten törmäillä, mutta vasta nyt luin... Nähdään taas pian muuten!

Oltiin tänään kylpylässä ellin kanssa, mahtavaa! Pieni vesipeto tuo meidän vauvauimamaisteri :) ei siis olla oltu koskaan vauvauinnissa eikä e kotiammetta isommassa, mutta loiskutus ja uimaliikkeet olivat aivan mahtavat ja hyvin jaksoi. Tosin reippaan puolentunnin pulikoinnin jälkeen päikkärit maittoivat kolme tuntia. Ehdittiin miehen kanssa sinä aikana syödä ja molemmat käydä lenkillä ja uimassa :)

Sit käytiin paikallisessa ravintolassa syömässä ja vauva oli nätisti kaukalossa, ruokaa hyvää. Miehen eka lomaviikko alkaa olemaan kohta ohi, vielä onneksi neljä jäljellä, ihanaa. Tosin kun kotiin pääsee niin sit alkaa taas kotityöt ja arkisempi aherrus, mutta ihanaa nyt kun ollaan reissussa.

Ainiin, meillä on muuten ollut ellillä kestovaipat (fuzzyt ja yöllä sisätäyttövaippa+kuori) mukana reissussa ja ollaan pesty aina välillä kun ollaan oltu jossain tuttujen nurkissa ja tänään paikallinen pesula pesi koneellisen vaippapyykkiä 5 eurolla. Seuraavan kerran pestäänkin kotona huomenna tai ylihuomenna. otin kyllä kestiksiäkin mukaan mut ajattelin kokeilla, onnistuu näinkin siis, hauskaa.

Mäkin muten mietin, että missä kaikki minienskat eli nuorimmaiset on ja uudet vauvat kanssa? fay jo huikkasikin, moikka moi! ja ihanaa vauva-arkea teille.

sarasofiannalle piti sanoa että tekniikka on sivuseikka, kyllä tänne pääsee käytäntöön jyvälle kun vaan kokeilee :)

Ja noista uniapneajutuista en osaa muuta sanoa kuin että säpsähtely on aika yleistä ja siitä ei tarvinne huolestua. Mutta jos sua kovasti huolettaa niin kysele neuvolasta ja tarkkaile tilannetta. Tsemppiä pienen kanssa. niin ja tervetuloa :)

Lycka, siitä liinasta... kesäksi kannattaa ostaa trikoinen ja aika ohut sellainen. Yks mun kaveri kantoi vauvaansa helteillä sillai ettei ollut kun liivit alla siellä ja sit oli sitonut sen liinan niin peittävästi että se toimi samalla paitana. Ihan hauskan näköistä. Tosin silloin vauva kannattaa olla sellaisessa asennossa että ei tarvi aukaista koko liinaa jos imettää julkisesti ;) Mutta voi alle siis laittaa hengittävä ohuen topin ja sit mahdollisimman ilmava liina, mutta kyllä siinä aina vähän lämmintä on kun on se pikkupatteri siinä lähellä :)

mammis, oot kyllä superjumppari, voisitko ottaa mutkin sinne jumppaan mukaan ja vahtia että tekisin siellä kans jotain? :) hihii... hienot unet oonalla :)

missäs muuten kesis ja Lenni lymyää? Mitä puuhaatte?

ja han_in unista möröt pois! painajaiset on kyllä inhottavia... koitahan nukkua rennosti. (hyvä sanoa kun pitää heräilläkin välillä, tosi rentoa..)

Niin ja muuten siitä toispuoleisuudesta, niin samoja ohjeita saimme kun ossekin, sylissä pukemista (joka siis on kehittävää ilman toispuoleistamista) ja toisen puolen aktivointia ja nukuttamista sillä heikommalla kyljellä. Mutta meilläkin meni ohi nopsaan se vaihe.

ahaa... nyt pakataan auto valmiiksi ja vaan huomisen kamat hotellihuoneeseen niin päästään nopsaan jo aikaisin matkaan huomenna.

Voikaa hyvin kaikki!

-iiris ja e 5,5kk-

Vierailija
16/47 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vinkistä tuosa sylissäpukemisessa!kokeilen sitä jahka tyttö alkaa varmasti kannattaa päätään, vielä on vähän heiluvainen(10 viikkoa ja vähän etuajassa syntyi eli näyttää että kaikki laahaa jäljessä!)leluja on yritetty tyrkätä sinne vasemmalle ja hoitopöydälläkin kaikki kiva ja värikäs on vasemmalla mutta niin vaan se hailakanbeige pyyhe siinä oikealla koukussa on kiinnostavin...- siis vaihtamaan koukun paikkaa. ja tuo varmasti kyllä korjaantuu kun vähän aikaa kuluu.

mies lähti viimeiseen yöhön ennen lomaa hieman huonoissa tunnelmissa. Anoppi on sairaalassa ja näyttää että on loppu lähellä. On sairasyellut jo pitkään mutta nyt tosiaan on käänne huonompaan. On se kurja että nyt kun pitäisi olla ihanaaaa vauva-aikaa niin ensin tulee tieto siskoni vakavasta sairaudesta ja nyt anopin vointi laskee rajusti. Ei siis millään saa nauttia huoletta vaan taas koetellaan kestokykyä.

no yritetään pitää lippu korkealla, nyt ainakin on hyvä syy tsempata, sohvin ensimmäistä naurua kalastellaan vielä.Hymy on kyllä jo leveä...

lähdenkin tytön viereen koisimaan, huomenna on uusi päivä. moro

Vierailija
17/47 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkikommenttina: Sorry tämä megapitkä viesti... huomaa taas kuka ei ole aktiivinen! :)

Se on perjantai taas. Tää vkl tosin menee vähän eri tavalla kun mies on Puistoblues:ssa paiskimassa hommia koko huomisen päivän (la) ja oon pojan kanssa kahden niinkuin kaikki muutkin päivät... vähän tylsää. Kyselin siltä josko se olis saanut mulle ilmaislipun huomiseksi päiväksi, jos on kiva keli olis voinut lähteä fiilistelemään, mutta ei kuulemma enää onnaa, olis pitänyt aikaisemmin olla asialla... blääh :/ Olisko muuten enskoista kukaan pk-seutulainen TREFFISEURAA VAILLE huomisiltapäivälle?! Lyhyellä varoitusajalla tulee, mutta mutta... kyselin ystäviltäni ja tutuiltanikin tosi monelta huomisen kuvioita mutta toiset joko viettävät vkl:n perheen kanssa ja toiset on jäämässä lomille / lähdössä reissuun. Mä kun oon aina vähän huono liian kaukaa etukäteen suunnittelemaan mitään niin tääkin on taas jäänyt viime tippaan. Tiennyt oon miehen tämän vkl:n menon jo talvella! Vähänkö pitkät sytytyslangat...

Poppis - sun juttus laittaa kyllä nykyään aina miettimään... siis ihan hyvä että laittaa, ja saa jotakin perspektiiviä näihin omiin murehtimisiin. Ei sillä, onhan se suhteellista mitä kukin murehtii, mutta kun kerroit omasta tilanteestasi / siitä naisesta ja hänen tyttärestään, saa se oman mielen kiitolliseksi että kaikki on perusteiltaan kuitenkin todella hyvin, eikä tarvisi joka asiasta aina olla valittamassa. No, minkäs voi, drama queen kun on... :) Sulle edelleen jaksamista äitisi kanssa ja voimia koko perheelle. Ja muusta - tosi upeeta että Emiliina tekee asiansa suoraan pönttöön! :) Luin tuosta pisss-pisss jutusta artikkelin mutta laiskana itse oo jaksanut yrittää vaikka ihan mielenkiintoinen ajatus onkin. Eihän tuo vaippailu pidemmän päälle ole välttämättä se paras vaihtoehto, mutta se on helppo...

Iirikselle ja pikkuiselle sinne paranemisia. Toivottavasti kuume helpottaa.. tuosta vauvakuumeen kylvämisestä muuten, me ollaan taittu Roopen kanssa aiheuttaa juuri päinvastaista kuin mitä te Juhannuksena - nirhattu siis ihan huolella sitä potentiaalista vauvakuumeilua!! ;) Noh... ei nyt ehkä sentään, mutta kun ei se itku katso aikaa eikä paikkaa, on sitä tullut erinäisissä porukoissa rauhoiteltua huutavaa poikaa ja sivullisetkin on saaneet siitä osansa... onneksi on tosiaan homma menossa parempaan suuntaan ja nykyään poitsu osaa jo vähän seurustellakin muutenkin kuin suoraan huutamalla.

Mammis, kiva että teillä mökkeily meni hienosti. Ja tosi suloisia kuvia olit laittanut Oonasta! Taitaa tyttö tykätä picknikkeeramisesta! :) Nukkuupa teilläkin Oona hyvin!

I-L, meille tuli varmaan sama rokote-tutkimuskirje. Luulen että mekin passataan. Ja kun pitäisi Jägeen asti aina lähteä hakemaankin niitä piikkejä, eikä itsellä sitä autoa ole, niin menee hankalaksi...

Auroran Oliver käätyy jo molempiin suuntiin, upee juttu! :) Sulta piti kysyämäni, kun Oliver nukkui pitkään niitä 10 tunnin yöunia (meillä sama juttu nyt), söikö Oliver sitten päivisin jopa n. 2 h välein koko päivän ja paljonko saattoi syödä korviketta kerralla? Roope syö meillä päivisin tosi paljon, mutta öisin nukkuu tosiaan nuo ekat unet tosi pitkät ja parit sytötöt sen jälkeen menee yhden rinnan imettämisellä. Päivin tuntuu sitten välillä, että poika olisi vaikka kokoajan rinnassa tai pullossa kiinni jos vain antaisi...

Lycka & höpsis - tervetuloa kehiin! Vaikka oonkin ei-aktiivinen palstailija... :) Sama autettuna nukuttaminen on meilläkin. Poika nyt 2,5 kk ja ei muuten nuku päivällä kuin liikkuvissa rattaissa / autossa... mutta illalla menee tosi säännöllisesti nukkumaan klo 19 ja herää syömään n klo 4-5 ekan kerran. Eli en silti voi valittaa... =)

Han, painajaisia nähdään täälläkin. Alussa näin niitä paljonkin, sitten ei mitään ja nyt taas... Viime yönä näin unta, että kun joku vieras otti Roopen syliin, siltä pullahti silmä päästä!! Ihan hirveetä! Onkohan tää joku trauma... no, onneksi se oli unta. Mutta tuntui ihan kauhean todelliselta. Toivottavasti nämä helpottaa jossakin vaiheessa!

Sarasofianna - tervetuloa sinulle myös! En ole kuullutkaan mistään kääntymisharoituksista... :) No... oon kyllä varmaan muutenkin tosi laiska äiti. Ylipäätään , oon aatellut homman niin että eiköhän tuo vauva opi juttuja ihan ilman opettamistakin. Kun aattelee entisaikoja, ei silloin kukaan ehtinyt vauvan kanssa treenaamaan. Meillä menee muuten samoihin tiedot - 30 ja risat ja eka vauva =), itse ainakin voin myöntää suoraan että elämänmuutos on isohko mutta kyllä aivan ihana! :)

Han - ihkuja hetkitä teillä nukahtamisvaiheessa Sampon kanssa! Ne on niitä muistoja jotka varmaan muistaa vielä vanhana mummonakin omasta lapsestaan :)

Myös Fayfiorina - tervetuloa! :)

Nyt vähän kyseyä kehiin: Ootteko tutustuneet aiheeseen Baby-Led-Weaning?! (yks aihetta käsittelevä nettisivusto: http://www.babyledweaning.com/) Ts., tämä on " koulukunta" joka suosittelee suoraan kiinteisiin ruokiin siirtymistä n. 6 kk iässä, ei soseita tm. muusseja välissä. Oon tosi kiinnostunut aiheesta ja mielessäni miettinyt ja suunnitellut että tää vois olla mun juttu... En siis oo mikään kiihkoilija asian suhteen, mutta jotenkin mua itseä etoo ajatus täysin velliksi muussatusta ruuasta ja tää aihe tuli mulle eteen vähän kuin vahingossa. Please, älkää ottako mua väärin, en MITENKÄÄN tuomitse velleilyä ja soseilua vaan oon vain avoin muillekin suuntauksille. Tämä ko. suuntaus on siis näköjään saanut muutenkin kannatusta. Kertokaa jos teillä on kokemuksia aiheesta, etenkin ISOT ENSKAT, ja muutkin tietysti...

Roope voi pulskasti ja hyvin! =) Nukkumassa myös on hän. Vetelee ne nykyään jo 9-10 tunnin unet alkuun (alkaen n klo 19) ja sitten herää 4-5 ekalle syötölle ja sen toiselle suunnilleen miehen töihin lähtöaikaan, eli n seiska-puol kasi. Ja muuten, jos kärsitte mahavaivoista / koliikista - kokeilkaa DISFLATYL-tippoja!! Saatiin niitä Jussina kokeilla ystävliltä ja sen jälkeen ihmeteltiin miehen kanssa että mikä tuota poikaa vaivaa kun se istuu sylissä noin hiljaa eikä känise niinkuin yleensä. Suosittelen!! Ne on muuttaneet meidän pikkumiehen ihan uskomattoman paljon toiseksi kaveriksi ihan kokonaan! Nyt jopa uskallan miettiä päivätreffejä kun voin kuvitella että poika ei huuda ihan koko valveillaoloaikaansa... =)

Olipas taas tarinaa... Nyt hyvät yöt =)

Leenis & Roope 2,5kk

Vierailija
18/47 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Nyt täällä taas. Pitäis mennä nukkumaan. Väsyttää aivan hirmuisesti, mutta koska (vaihteeksi) otettiin ukko-kullan kanssa yhteen, ja se ehti ekana sänkyyn, ei tee nyt just heti mieli mennä perässä... Mä en kestä näitä mun hormoni-myrsky-kiukkuja!!! Vitun (anteeks..) minipillerit!!! Onneks heinäkuun 11. pv on gyne-aika, niin vaihan takas e-pillereihin... Hittolainen! Ja nyt on sitten paha mieli taas, kun piti mennä riita alottamaan ihan tyhjästä... :( No, parempi nyt nukkua yön yli ja rauhottua.

Käytiin tänään blues-kadullakin :) LEENIS, olitko menossa/tulossa blueseihin? Tai KANDI? Etkös asunut Keravalla..? Te ainakin (oliko muita???) ootte jo niin lähellä, että kai tuutte pyörähtämään, hih! Olitkos Leenis jotenkin talkoo-porukoissa vielä mukana? Mä en tänä vuonna paljon jaksa bändejä käydä kattoo, mut kadulla oli kiva käydä kojut vilkasemassa. Ja tietysti kaljalla ;) Meitin äiti on täällä käymässä, ja kattoi Arttua. Olin tosin sen katu-kierroksen ja yhden kaljan jälkeen jo ennen klo 19 kotona.

FAY, muistanko oikein, että taisitkin jo käydä esittäytymässä vauvan synnyttyä..? Vai onko nimim. muualta sitten tuttu... No, joka tapauksessa teretulemast (vaikka sitten uudemman kerran :D), ja kirjottelehan vaan ahkerasti ;)

VIIPEROKIN oli käynyt moikkaamassa, kiva! :) *huiskuti huiskuti*

TINSULALLA siellä eka yksinäinen - tai kaksinainen, heh - yö edessä. Hyvin se menee :) Vaikka tylsää se tosiaan on ilman miestä kotona olla...

HAN, voi, voin niiiiin kuvitella noi sun herkistely-tunteet Sampoa kohtaan..! Mä en pysty menee päikkäreillekään Artun viereen, kun ei omasta unesta tule mitään, kun jään vaan tuijottamaan sitä ihanaa pikku tuhisijaa... Miten rakkaus voikin aina vaan kasvaa, vaikka tuntuu, että nyt jo rakastaa niin paljon kuin ikinä voi..??? Musta tuntuu, että mitä vanhemmaksi Arttu tulee, sitä vaikeempi on " päästää irti" , eli ei tee mieli lähteä mihinkään ilman poikaa. Ja siitä tulikin mieleeni yksi juttu, mitä tänään kirosin taas...:

Onko muilla paljon lapsettomia (etenkin sinkkuja) ystäviä, jotka koko ajan yrittää houkutella ulos/baariin??? Mä oon tosi rauhallinen (paitsi nyt synn. jälkeen miestä kohtaan *gröhöm*), mutta tänään meinas palaa hihat, kun TAAS yksi näistä mun sinkkuystävistäni soittaa, että " heinäkuussa voitas sitten lähtee jonnekin" . No, ei siinä mitään, kiva että ehdotetaan. MUTTA kun mä sanon, että " joo, täytyy vaan kattoo, kuinka mä jaksan, kun yöheräilyjen ym. takia on ainakin nyt niin väsy-olo" , niin siihen sitten ystäväni alkaa ääntään korottamaan, että " voisit sä joskus meiänkin kanssa jotain tehdä eikä aina tarvii ottaa niin kielteistä asennetta heti jos sulle jotain ehdottaa" . SIIS MITÄ??? Samat 2 kaveria ovat ehdottaneet mulle 4kk aikana tasan 2 tai 3 kertaa, että lähdetään baariin (aina siis baariin, ei koskaan muuta tekemistä), ja ONPA KUMMA, JOS EN VIELÄ OLE HALUNNUT LÄHTEÄ! Siihen sitten jatkoin, että " en halua edes lähteä vielä paljon minnekään (lue-> miehiä metsästävien kännisten sinkkukavereiden kanssa), vaan haluan olla Artun kanssa kotona, kun se on vielä niin pieni. Eikä mun tee oikein mieli juodakaan." No, siihenkin sitten ystäväni hieman vi**umaiseen äänensävyyn: " ei se lapsi rikki mene, jos sä sen illaksi jätät, eikä sun oo mikään pakko juoda" . DAA!

Pakko vähän avautua seuraavassa puhelussa, että eikö neidit keksi mitään muuta tekemistä, kuin että aina baariin, missä mä sit istuisin selvin päin (" eihän sun oo pakko juoda" ..niin..ei oo..jipii...) ja yksin siellä pöydässä, kun kaverukset juoksee miesten perässä. Aargh! Mä olin niin loukkaantunut siitä äänensävystä ja kaikesta, että hyvä, etten huutanut " hankkikaa ensin se perhe, niin keskustellaan asiasta sitten lisää" ...

No, tämäkin varmaan tän hormonimyräkän takia taas kolahti enemmän kuin normaalisti... Mutta ei toi kivaakaan ole, että nk. " ystävät" 10 vuoden takaa ovat nähneet poikani toinen kerran tai kaksi, toinen vissiin 4 kertaa...ja sitten ollaan huutamassa, että " on se nyt kumma, kun ei enää heidän kanssaan mitään tehdä" ...

(Ja nämä " ystävät" asuvat toinen samassa kaupungissa, toinen 20km päässä!)

Ystävyys..hmm.. Mutta niinhän se vain on, että kyllä se elämä mullistuu silläkin saralla, kun lapsia tulee. Onneksi vain 2 ystävistäni on tuollaisia... En vaan tajua miksi. Muut (myös siis sinkut) kyllä pitävät yhteyttä, ja mikä ihaninta, ovat enempi kiinnostuneita lapsesta kuin minusta :)

No niin, tulihan taas vuodatus. Mutta aah, kun helpotti =D

MAMMIS, kylläpä Oona tosiaan syö paljon kerralla :O Mutta hyvä, että ruoka maistuu :)

IIRIS ja e olivat olleet polskuttelemassa *viherrys kateudesta, hih* Tahtoo myös! :) Kiva, että sieltä löytyy meille tuleva uimamaisteri-hengenpelastaja =D

Mutta nyt taas muita pinoja selailemaan, ja sitten sänkyyn. Mies onkin varmaan jo nukahtanut.

Pi-Ki + Arttu

Vierailija
19/47 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Samoihin aikoihin linjoilla :) Mä voisin huomenissa kattoo, jos päästäis Artun kans treffailemaan - voidaan tulla vaikka Hyrylään, jos teiän vaikeempi liikkua. Kaikki riippuu nyt vaan tuosta appivanhempien muutosta! Oli puhe, että mentäis nyt vkonloppuna siivoamaan, ja sitten ens vkolla viedään heidän tavarat täältä sinne (muuttivat noin kilsan päähän). Eli jollei huomenna ole siivousta, voitais tulla pikavisiitille sinnepäin! :) Koitan päästä aamusella tänne linjoille kertomaan päivän ohjelman. (En varmaan ennen klo 10 kuitenkan ehdi...)

Ja hienoa, että Roopelle löytyi apu tipoista!!!

SARASOFIANNALLA (menikö nicki oikein..?) oli myös huolta ja murhetta siellä :( Noi on aina niin ikäviä juttuja. Onneksi on nuo pienet kuitenkin, jotka pitää arjessa tiukasti kiinni. JAKSAMISTA!

Pi-Ki

Vierailija
20/47 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittele juu viestiä jos pääset huomisessa visiitille! :) Tosin, mullakin on poikkeuksellisesti auto käytössä huom kun vien miehen Blueseihin joten mäkin voin tulla Jägeen (eikös siel ole se Blues-katu tms??) tai ihan miten vain. Koitanpa tsekkailla täällä aamupvällä mikä tilanne, ja mulle voit kirjoittaa myös leenaliinu @ yahoo.co.uk (ilman välejä).

Ja hei... tuosta sun kaverien baari-jutusta... jos kaverit ei ymmärrä sun kantaa, niin oikeasti - anna olla. Niiden elämäntilanne on toinen ja mikäli ymmärrys ei kanna niin pitkälle että juuri nyt sä et pysty / halua lähteä tuollaisiin urhauksiin perheesi kustannuksella, siitä riiteleminen ei kannata. Siitä vain molemmat pahoittaa oman mielensä. He varmasti tietävät tilanteen sitten kun on omaa perhettä. Sitä on kuitenkin todella vaikeaa kertoa toiselle etukäteen miten kokonaisvaltaista se on ennekuin sen kokee itse...

Leenis