Käytättekö päivittäin pikkuhousunsuojaa? En ymmärrä miten joku voi olla käyttämättä!
Mulle tulee jotenkin epäsiisti ja hasieva olo jos en käytä päivittäin... olenko epänormaali?
Kommentit (40)
Eikö ap sitten vaihda pikkareita lainkaan ? Tolla tavallahan ne pysyvät puhtaana pitkään.
En ymmärrä miten jotkut voivat pitää pikkuhoususuojia 24/7 !!!
Itse en kestäisi jos aina olisi suoja pikkareissa....
mulla jotenkin valuu jotain koko ajan (ei haisevaa) ja näin joutuisin vaihtamaan pikkareita parit päivittäin. Yöllä en pidä enkä kotona vaan päivisin töissä.
minusta ei juuri koskaan valu mitään, ei valkovuotoa tms... tosin, en voi olla yhdynnässäkään ilman liukastetta, olen " kuiva tyyppi" , aina ollut
Ei haudo, ei kutita, paikat siistit eikä valkovuotoa, en tunne mitenkään, että käytän suojaa. Millaisia suojia te sit ootte käyttäneet, jos hiostaa ja tuntuu..
Kyllä joutuisi paljon useammin sitten farkut pesemään, jos ei käyttäisi. Farkut taas pesusta kuluvat, joten haluan säästää hyviä farkkuja.
te jotka käytätte niitä päivittäin. Ei tule jätettä ja on taatusti hengittäviä.
Pestään muun pyykin joukossa.
Taidat olla muuten aikamoinen Niagaran putous....
Jotkut heistä saattavat jopa vastailla täällä av:lla, kuvittele!!
Mulla on parempaakin tekemistä kuin vastailla hiki päässä omaan aloitukseeni tulleisiin vastauksiin.
ap
Itsestä ne kankaisetkin tuntuvat epämukavilta kuumina päivinä.
Vaihdan housut kun ovat likaiset, se siitä.
käytettyjä jossain muovipussissa. Jotkut kun eivät istu koko päivää kotona...
Käytän pikkuhoususuojaa vain kodin ulkopuolella, illalla kun tulen kotiin, poistan suojan. Inhottava tunne kun jotain lorahtaa housuun keskellä työpalaveria, ei siitä pääse lähtemään vaihtamaan pikkuhousuja.
yhden kaavinnan jälkeen ollut jo vuosia pidentynyt kuukautisvuoto. Tiputteluvuotoa ovulaatioon asti. Joskus jopa ennen kuukautisia. Kohtunäytteessä ei kuitenkaan poikkeavaa, joten hormoniperäistä vissiin.
Totta, että hautoo, mutta näin voin olla varma.
Jos jollakulla on haju, niin teillä on kyllä ongelmia bakteerikannan kanssa. Ei mullakaan sitä moni gynekologi huomannut. Nyt se on saatu parannettua ja olen oireeton. Minulla oli bakteerivaginoosi ja se parani itsestään ilmeisesti muun hoidon yhteydessä. Äidillänikin oli se ja sen gyne huomasi ja jotenkin hoisi. En tiedä, miten havaitaan ja miten hoidetaan. Se ikivanha gyne oli tarkka ja huomasi heti hajusta. Mulla ja mun äidillä oli ihan sama kamala haju. Vessakin haisi pissaamisen jälkeen. Kummallista, ettei gynet sanoneet mulle mitään. Onko niillä nenät tukossa.
Kuukautissuojaa tai pikkuhousunsuojaa ei kuitenkaan kannata kaiken varalta käyttää jatkuvasti, sillä ne hautovat ja saattavat aiheuttaa ärsytystä ja suorastaan allergisia reaktioita.
YTHS lääkäri taas puolestaan:
Valkovuodon takia jatkuvasti käytetyt pikkuhousunsuojat saattavat joskus aiheuttaa oireita. Yötä päivää pidetyt, erityisesti keinokuituiset pikkuhousut hautovat ihoa synnyttäen helposti punoitusta ja kutinaa. Hyvin tiukat farkut hankaavat ulkosynnyttimiä ja tällainenkin asia voi olla oireiden takana. Atooppista ihottumataipumusta omaavilla myös limakalvot ovat herkemmin ärtyviä.
Toisekseen ei ole kyse siitä etten uskoisi kenenkään muun käyttävän suojia, joistakin vastauksista vain tulee olo kuin olisi ap:n värkkäämiä.
Ja vielä, olitko se sinä ap kun puolustit suojien käyttöä, mutta samaan hengenvetoon totesit ettei tule valkovuotoa tms?
Vierailija:
Jotkut heistä saattavat jopa vastailla täällä av:lla, kuvittele!!Mulla on parempaakin tekemistä kuin vastailla hiki päässä omaan aloitukseeni tulleisiin vastauksiin.
ap
Olen " kärsinyt" AINA, varmaan sen 20 vuotta (olen 33v.)jo todella runsaasta valkovuodosta joka on kuitenkin ihan normaalia eikä ole siis kyse mistään tulehduksesta. Se on vain minun ominaisuuteni jolle ei mahda mitään. Toisille se ominaisuus on niin päin ettei valkovuotoa ole, olkaa te siis onnellisia jolla näin. Suojia on siis pakko käyttää ja päivässä menee n. 3-4 suojaa. Olen aina käyttänyt Alwaysin suojia, myös kuukautistenkin aikaan koska ne sopivat minulle parhaiten, ovat imukykyisimmät ja vähiten tuoksuvat vaikkakin vähän kalliimmat. Katson että oma hygienia on asia jossa en säästä jos hyvä tuote löytyy. Mukava uutuus on alldaysin fresh -pikkuhousunsuojat joissa on raikas tuoksu jo itsessään.
En voisi kuvitellakaan että lähtisin mihinkään ilman suojaa, yöllä voin olla ilman housuja että paikat tuulettuu mutta kyllä suoja täytyy heti aamulla laittaa ettei housut mene heti vaihtoon!! Ja ihan puuvillapöksyjä pidän enkä koskaan ole tykännyt tiukoista farkuista.
Näin meillä(kin).
Komppaan sinua 52. Kuin omasta elämästäni mutta olen 28 v. ja käytän joskus tiukkoja farkkuja. Teini-iästä lähtein olen kärsinyt runsaasta vuodosta ja kaiken pitäisi gynen mukaan olla ok.
Vuoto menee jopa farkkujen läpi, jos en käytä suojaa. Siihen kun jämähtää, niin alkaa kohta haisemaankin.
Eikö kenelläkään muulla ala valumaan hiki peppuvaossa kun on oikein kuuma?