Pistäkääpä ale-löytöjä pinoon ;)
Itse en ole vielä juurikaan ostellut, kun en pystynyt pitämään itseäni kurissa ennen aleaikaa...
Kommentit (37)
pääkaupunkiseudulla, itse ostin malmilta. Takki maksoi 27,50, housut 15e. Housut oli siis alennettu enemmän kun 50%, koska lähtöhinta oli 34,90.
Adidas verkkapuku, Superfit gore-lenkkarit, Puma-paita Stockalta
Po.P:sta windstopper fleece
Urkka- ja auringonsuojapaitoja Stadiumista
Näihin kaikkiin löytöihin olen ollut tosi tyytyväinen. Varsinkin Superfitit (joita olin etsinytkin) todella edullisesti.
vaikka nykyisin täällä maaseudulla asutaankin :) Huomenna ois tarkoitus suunnata Hgin keskustan kaupoille, jos jotain tarttuis. Tähän mennessä hankittu:
Tytölle (5v): Lego caprit ja sukat, Kinderit prinsessa-t-paita ja raitaneule, Motion välikausihousut, Reimatec välikausitakki ja mummo osti lisäksi Marimekon raitamekon ja unikko-t-paidan
Pojalle (3v): Lego shortsit, Espritin collegepaita- ja takki, Motion välikausihousut, Jonathan välikausirukkaset, Marimekon t-paita, Petipino raitatrikoopaita ja shortsit
Kaikista alea vähintään 30% ja ostopaikat JJ, Sokos, Citymarket, Marimekko sekä Nallentassu
Haussa olisi tytölle Reimatec-välikausihousut (mieluiten beiget) ja sitten kaikkia kivoja yllätyslöytöjä, lähinnä syksyksi vaatetta lapsille.
mutta nämä on tarttunut mukaan pojalle:
-esprit farkkucaprit -30%
-sarabanda trikoopaita -30%
-kesähattu -30%
-timberland huppari -30%
-alusvaatteita, t-paita ja kengät verkkopuodista -30%/-40%
Vähän olen itse alesta ostanut, yritän(!!) tehdä vain täsmäostoksia, eli ostaa vain sitä sitä mitä muutenkin hakusessa/ostoslistalla, ja jättää muut kauppaan, katostaan miten linja pitää ;)
...tytölle Minymon anorakkimallisen kevättakin -50% löysin tänään ja Minymon pidemmän neuletakin -25%alella (tuon ihanuuden olisin tosin ostanut norm. hintaankin).
Enemmän keskittynyt netin kautta ostamaan, vain pikaseen Pompiissa ehdin käydä
Pompiista mukaan tarttui vajaa 2 vuotiaalle, vaikka ale oli vasta 30 %
Hjortin paita
Timberlandin collegehousut
Paul Frankin T-paita
Jean Bourget T-paita
Amsterdamista tein löytöjä, Benettonin myymälä oli muuttamassa ja kaikki oli -40-50 % - sieltä mukaan tarttui neuletta, perustrikoopaitaa ja collegehousuja.
nettikaupoista on sitten tullut ostettua enemmän syksyksi ja talveksi (mutta myös kesään):
Katvig sadehousut
Ej Sigge Lej:n sammarit
Pari Ugly Duckin paitaa
sukkia ja alusvaatteita
pari myssyä ja pipoa ensi talveksi
Katvigin perusraitaa (pari paitaa ja kasa pitkiä kalsareita)
Dieselin collegetakki
Jean Bourget housut talveksi
2 Gantin paitaa ja farkut
Petit Pataponilta aurinkosuoja paita ja shortsit
muutama erilainen T-paita, lyhyt- ja pitkähihaisia
2 Petit Bateaun pyjamaa
Isommalle 12 v pojalle olen ostanut kasan valkoisia T-paitoja, pari RaRe:n collegetakkia, 1 quicksilverin collegetakin, kahdet Hilfigerin farkut ja kengät.
Tyttö 14 v on ostanut itse vaatteensa alesta (äidin rahoilla kylläkin)
Mutta nyt pitää hillitä ostoksia, kun kaapit on jo täynnä vaatetta odottamassa syksyä ja talvea. Täytyy ensin tyhjentää pieneksi käyviä pois kaapeista ennenkuin " saan" ostaa lisää. Koskakohan kannattaa laittaa viime vuoden toppavaatteet myyntiin? Onko ehdotuksia - itse ajattelin kesälomien jälkeen elokuussa, mutta onko tuo vielä liian aikaista?
laittaa viime vuoden toppavaatteet myyntiin tuossa elokuun alussa, itse ostin pari vuotta sitten jo heinäkuussa käytetyttynä toppavaatteita :)
Sitten alelöytöihin ;) : Jyväskylästä Anttilasta ostin Finnwearin collegehousuja -50%, Disneyn nallepuh- ja nasubodeja -50%, Lassien Supprafil-haalarin ensi keväälle -50%, jotain muutakin pikkuvaatetta oli mutten enää muista....Espritin vaatteet oli alessa myös ja aikani niitä pyörittelin käsissä mutta kauppaan jäivät sitten, ei kuosit niin kauheesti napanneet.
Nettikaupoista olen ostanut Drappa Dotia, IdaT:tä, Nanooun vaatteita.... Ihan liikaa tullut jo osteltua, nyt pitäisi pieniä pistää myyntiin vaan...
Kaupoille en ole ehtinyt, joten olen tehnyt vain nettiostoksia. Ja niitäkin vain suomesta :)
Ej sikke lej:n housuja ja paitoja sekä kesämekko kummitytölle, idat:n farkkushortsit ja drappa dotin paita. Yllättävän vähän olen vielä shoppaillut :)
Tuo drappa dot on yllättänyt. Eka kerta, kun ostin ja on laadultaan tosi hyvä ja viimeistelty. Mistä olette ostaneet niitä?
Timben takin ostin Kampin myymälästä, oli rekillinen takkeja -50%, lapsille oli vaan muutama kokoa 3 5 ja 6. Tuskin löytyy enää, koska myyjän mukaan niitä oli tullut liikkeeseen 1 per koko. Tuo onkin ehkä paras löytöni aikoihin, hintalapun hinta oli nimittäin 88e =)
Bobosta, Pikkuväestä ja Pompiista kannattaa käydä katsomassa, josko löytyy?
Ite pääsen pääkaupunkisedulle vasta heinäkuun puolivälissä joten metsästys " hiukan" hankalaa itse, olen siis " kätyrien" varassa :)
3koon(tai4) takkia etsin (värillä ei niin väliä), joten jos joku vaan näkee alessa niin saa vinkata, tai jos joku ihana viitsii napata matkaansa, niin maksan kyllä hakupalkkion kanssa :)
Drappa Dotia olen ostanut täältä:
http://www.babyfryd.dk
E.m. liikkeessä alhaiset postituskulut, 69 DKK
Mielestäni tanskalaisliikkeillä aika samat lähtöhinnat tietystä tuotteesta, alet mutta myös post.kulut ratkaisevat mistä tilaan. Tietysti monet tarjoavat rahtivapaan toimituksen 1000 DKK:n ylittävistä ostoksista, kesäalen (sisä)vaatteista vaan ei ihan heti tule tuo summa täyteen.
Pääasiassa olen etsinyt Espoosta itselleni ja miehelle tiettyjä vaatteita, mutta samalla löytyi lapsillekin kaikkea kivaa. Ihmeen hyvin olen löytänyt kivoja ulkovaatteita alesta, kannatti mennä heti maanantaina. Mieleisin alelöytöni oli Reimatec:n limet vk-housut, noin 35 e. Yleensä noita koululaiskokoja ei niin löydy, mutta nyt oli, joten ei tarvinnut kauan miettiä. Meillä on jo takit valmiina noihin. Samoin ostin Reiman Lisko-takkin pojalle, oli todella edullinen mielestäni. Stockalta sain vielä todella kivaan hintaan (-40 %) Reiman ulkohousuja, vaalea beige. POP:ssakin kävin, se on tosi hyvä myymälä, ne ihanat fleecet!. Kaikki nämä jo alkuviikosta, nyt taitaa olla jo tyhjemmät tangot.
Suosikkimerkkejäni sisävaatteita ostin myös jonkin verran jo ennen Juhannusta. Bobosta löytyy aina pojallekin kivoja oransseja ja muuta väriä. samoin tytöille, myös koosta 128 cm eteenpäin, se on mainio liikeketju koska pidän Mayoralista ja Girandolasta. Esprit ja Lego alehan oli jo toissa viikolla Jesperissä, joten sen hoidin silloin. Lindex:n jätän jo väliin, siellä on liian vähän pitkille eskareillekaan enää mitään asiallista vaatetta. KappaAhliin kävelen läpi kerran vuodessa, yleensä en löydä mitään tarpeeksi mieleistä lapsille, vain poikien kalsarit on ok.
Kenkiä en alesta löytänyt. Listalla oli, mutta kauniita Kangaroos-lenkkareita en löytänyt. Lasten kenkätarjonta kai on niin suppeaa, ettei alemyyntiin ilmeisesti ihmeesti jää hyvää myytävää. Valitettavasti monet näkemäni lasten alekengät eivät täyttäneet laadukkaan kengän tuntomerkkejä. Halosen (Sello) Kavat kengissä ei ollut kuin yhdet tytöille yli 30 numeroiset, joten se siitäkin.
Pitänee taas mennä elokuussa Kenkä-Tapioon (Tapiola), sieltä niitä saa molempia Ka-merkkejä normaalihintaan, valikoimat näyttivät hyviltä.
Aikaisemmin en ole ostellutkaan paljoa alennusmyynneistä mutta nyt ensi syksyä varten olen ostellut pojille paljon hoitovaatetta sekä päivittänyt omaa vaatevarastoani yms.
Mieluisimpia löytöjä ovat olleet Stoccalta Superfitin goret nuoremmalle (samanlaiset meillä jo olikin mutta eri koossa),Schiesserin alusvaatteet pojille, itselleni kasa vaatteita mm. Sandilta, Gantilta, Filippa K:lta sekä pojille iiiiso kasa vaatteita PO.Pilta.PO.Pilta löysin mm. pari takkia ja fleeceä mikä oli positiivinen yllätys kun meillä sopivat koot tuntuvat olen niitä suosituimpia....
Lisäksi kävin jo ennakkoalessa mm. Pikkuväestä hakemassa Timberlandin vaatteita sekä Pompiista paitoja.Netistä olen ostanut Petit Pataponilta pari paitaa + parit housut, Espritiltä perusvaatetta, tanskalaisista nettikaupoista Katvigia, Småfolkia ja uutena täälläkin kehuttua Drappa Dotia:) Jonkin verran olen hankkinut lapsille myös Marc O' Polon vaatetta (lähinnä paitoja) sekä Replayta.Niin ja tosiaan alusvaatteita on nyt tilattuna Petit Pataponia ja Schiesseriä, kunhan ensin saapuvat.
Lisäksi vielä sekalaisia yksittäisiä vaatteita esim. Benettonilta.Paljon olen siis jo ehtinyt haalia kaikenlaista mutta toisaalta vaatekoko on juuri vaihtumassa ja syksyksi hoitoon tarvitsee kaikenlaista;)Todennäköisesti kun syksymallistot saapuvat niin huomaan taas tarvitsevani kaikenlaista:D
Viime viikolla kiertelin koko Lempäälän Ideaparkin läpi. Sieltä ei paljoa mukaan tarttunut. Tytölle (7v) ostin Eccon vaaleanpunaiset nahkasandaalit, 10% alennuksella kylläkin vain. Lisäksi ostin tulevalle kummipojalle (syntynee kuukauden sisällä) kasan bodeja (Tuttaa ja H&M:ää), osa oli alennettu -30% sekä yhden Espritin kauluspaidan puoleen hintaan.
Tänään olin tyttäreni kanssa kiertelemässä Tampereella. Nanoukista ostin -40% Exitin t-paidan ja kaksi paitaa. Sokokselta ostin pari pukupaitaa miehelle, toinen oli -50% sekä Espritin sport-puolelta itselleni pari pitkähihaista trikoopaitaa sekä hupparin (normaalihinnalla...). Kekäleestä löysin kierroksen parhaan aleostoksen, Ticketin supersuloisen pinkin fleecevuorellisen kosteussuojatakin, -50%.
Ensi viikolla täytyy jatkaa aleostoksia.
JJ: Reimatec housut ja takki, hanskat, kypärämyssy -30%, Esprit farkut, kesähousut, shortsitx2 -30%, Esprit kauluspaita -78%, MiniNicholas shortsit ja T-paitax2 -70%
BOBO: Timberland paita, Mayoral shortsit ja T-paita, 3pommes paita, Girandola housut -30%
Anttila: Esprit pitkähihainen paita/collegex2 -30%
Stockmann: Benetton pikee, farkut, Adidas pitkähihainen paita, Kivat pipo -40%
Prisma: Progress vk-haalari -53%
PO.P: T-paitax2, collegehousut, pitkät kalsarit (ale% en nyt muista näistä) ja vauvalle collegetakki
Anselmiina: IdaT osta 3, maksa 2 plus alekorilöytöjä pojalle ja vauvalle
H&M: joka sään takki -50%
Huh, pitkä lista eikä tässä kyllä kaikki, olen melkein varma, että jotain muutakin on tullut ostettua...Parempia ale% olisi tehnyt mieli odottaa, mutta huomasin aika äkkiä, että pojille kokoa (92)98 aika huonosti tarjolla eikä nekään kauaa tangoilla vanhene.
Tytölle (5v): Jonathan -haalari ja hanskat, Reimatec-housut ja sydvesti, Marimekko-yöpaita, Schiesser-pyjama, Bogi-sukkahousuja, H&M:n t-paita ja caprit, Adidas-lenkkarit, Esprit neuletakki
Pojalle (3v): Pari Benettonin t-paitaa ja Reimatec-sydvesti
Ja itselle myös jotain kivaa. Luulen, että meidän alelöydöt oli nyt tässä.
Alet kaikissa vähintään 30% ja ostopaikat JJ, Stocka, H&M ja Benetton
täällä oli prismassa vain 10¿ normaali hinnasta pudotettu =S