Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirpparilla koettua, ilmatteeksi pitäs vissiin myydä

21.03.2007 |

Pidin lastenvaatekirpparia vastikään täällä Oulussa. Mulla oli myytävänä vähän käytettyjä ja osa lähes uudenveroisia vaatteita. Hinnoittelin vaatteet alle puoleen summasta minkä olin niistä maksanut. Osalle laitoin hintaa ihan mitättömän summan.

Kun kävin purkamassa kirpparia, kirpparinpitäjän palaute oli se, että hintani oli liian suuret. Tämmöstä palautetta oli tullut asiakkailta. Hämmästykseni oli suuri. Odottaako ihmiset, että kirpparilta sais hyväkuntoiset vaatteet lähes ilmatteeksi.

Ennen kirpparin aloitusta silmäilin muiden pöytiä. Vois sanoo että melkein lumpuista vaatteista pyydettiin samaa hintaa, mitä minä hyväkuntoisilla vaatteilla pyysin. olen toki aikaisemmin pitäny kirppareita, joten hinnoittelu pitäs olla hanskassa.

Mielelläni möisin vaatteet sukulaislapsille mutta niitä ei valitettavasti ole. Jäi todella paha maku suuhun. Taidan kiertää kirpparin kaukaa. Että tämmöstä.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kirppiksellä myymässä kaksi kertaa vuodessa. Kengät eivät liiku millään, eikä vaatteista ole saada paljon mitään.

Olenkin tehnyt niin, että jätän kotiin parhaimmat (merkki) vaatteet, kun en niistä enää viitsi ostajien kanssa kiistellä. Hyväkuntoiset vaatteet, esim. housut hinnoittelen mielessäni valmiiksi, enkä siitä paljon tingi. Ja sitten on esim. trikoot ja lahjaksi saadut, meillä käyttämättä jääneet, joita voin myydä tosi halvalla. Ja jos en saa myytyä, lahjoitan mieluummin keräykseen kuin ihmisille, joilla ei näytä niin suurta tarvetta olevan.

Vierailija
2/50 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen kova kiertämään kirppareita. jos ois varaa ostaa uusia (eds alesta) niin ehkä ostasinkin, mut köyhä kun on niin vaatteet ostetaan sieltä mistä halvimmalla saa. en oletakaan, että ostamani vaatteet olisivat kuin uusia ja käyttämättömiä. ja kaupastahan löytyy vaan just sen hetkistä muotia ja tyyliä. vanhoja, erilaisia (esim. retroa tai vaikka vaan pari vuotta vanhoja) löytää vain kirppareilta. saa sitä myydä rikkinäisiä ja " kelvottomia" kunhan hinta on sit alle 50senttiä. niitä voi sit korjailla ja värjätä tms...

oon huomannu, että saan noin muovikassillisen meille hyvää vaatetta 5 eurolla. 2e/kpl vaatetta täytyy jo miettiä (no, jotku oikeen kivat haalarit on kyllä ok alle 10e). alle euron on mulle sopiva hintataso :)

ja kerrätyshän se idea on. toiset ostaa kaupasta ja vie sit kirpparille, minä ostan kirpparilta ja laitan kiertoon ilmaiseksikin :)

en asu hesassapäinkään, joten siellä voi olla juttu eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman kokemuksen mukaan 0-2 euroa maksavat menevät yleensä hyvin kaupaksi, 2-4 euroa tuotteesta riippuen, yli 4 euroa maksavat huonosti.

Minä myyn peruskäyttövaatteet kirppiksellä, todella hyväkuntoiset ja vähän käytetyt huutonetissä ja ulkopuvut huutonetissä tai vauvan kirpputorilla. Tavalliselle kirpputorille ei kalliita vaatteita kannata viedä, ellei puoli-ilmaiseksi halua antaa. Mieluummin annan kalliimman vaatten jollekin tutun lapselle, kuin myyn eurolla-kahdella tuntemattomalle. Kun vien vaatteita kirppikselle, vaatteet ovat pestyjä ja silitettyjä, ja risat, tahraiset ym kulahtaneet vaatteet on karsittu autonpesuräteiksi tms. Siten pöydällä on hyväkuntoista, pääasiassa yhdellä olleita, siistejä vaatteita, ja kauppa käy. Jos joku on huonokuntoisempaa, se näkyy hinnassa.

Yleisesti ottaen kirppiksillä on aika huonokuntoista vaatetta myytävänä, varsinkin vähän vanhemmille lapsille. Itse en ostaisi vaatteita, jotka ovat yltä päällä nukassa, tahraisia, valmiiksi reikäisiä tai muotonsa menettäneitä. Yleensä näistäkin vaan pyydetään samaa hintaa kuin niistä hyväkuntoisista vaatteista. Ja lisäksi kirpputoreilla kiertelee ammattimyyjiä, jotka yrittävät tingata ison kasan hyväkuntoisia vaatteita eurolla... tarkkana saa olla.

Vierailija
4/50 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen kirpparin tarkoitus on mielestäni kierrätys eikä rahan ansaitseminen. Jos ei ole varaa käyttää merkkivaatteita muuten kuin myymällä ne kalliilla eteenpäin, kannattaisi ehkä siirtyä halvempiin vaatteisiin. Mutta toisaalta, oman kokemukseni mukaan ne varakkaimmat ihmiset ovat usein myös niitä piheimpiä, jotka eivät suin surminkaan esim. antaisi vaatteita ilmaiseksi sukulaisille, vaan mieluummin myyvät voitolla eteenpäin (vaikka sillä rahalla ei olisikaan mitään merkitystä heidän taloudessaan).

Eikö ap todellakaan saa hyvää mieltä siitä, että joku köyhempi saa pukea lapsensa siisteihin, nätteihin vaatteisiin? Miksi se oman voiton tavoittelu on tärkeintä?

Vierailija
5/50 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkupupu:

Eikö ap todellakaan saa hyvää mieltä siitä, että joku köyhempi saa pukea lapsensa siisteihin, nätteihin vaatteisiin? Miksi se oman voiton tavoittelu on tärkeintä?

Vierailija
6/50 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on niin erilainen käsitys kirppari-ideasta. Toisille se on se paikka mistä ostaa vaatteita todella edullisesti ( 0-2e) ja tinkiä pitää siitäkin hinnasta. Tämähän se oli se alkuperäinen idea silloin joskus 90-luvulla.

Sitten meillä toisilla on ajatus hyväkuntoisten, käyttökelpoisten vaatteiden kierrätyksestä mielestämme kohtuulliseen hintaan. Tämä vastaa ehkä ajatuksena enemmän " vanhojen vaatteiden" - liikkeen ideaa, ei perinteistä kirpparia.

Vierailija
7/50 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanallakaan sanonut että juuri minun pitäisi niitä vaatteita halvalla saada, vaikka kirppareilla tykkäänkin pyöriä. Köyhillä ajattelin aivan muita kuin itseäni, vaikken erityisen rikas olekaan, sillä tiedän todella monia lapsiperheitä jotka ostavat kirppiksiltä niitä lähes lumpuiksi luokiteltavia vaatteita kun hyväkuntoiset menevät yli heidän varojensa.

Miksi pitää snobbailla vaatteilla jos todellakin on niin " köyhä" ettei niitä ole varaa ostaa ellei pyydä kiskurihintoja käytetyistä? Niiden halvempienkin laatu on yleensä aivan yhtä hyvä, merkkivaatteita ostetaan usein vain statuksen vuoksi. En voi sille mitään, pidän ihmistä ahneena jos hänellä ei ole sen verran lähimmäisenrakkautta että haluaisi joko antaa käytetyt vaatteet sukulaisille tai sitten tukisi varattomia lapsiperheitä myymällä vaatteet kohtuuhintaan, varsinkin jos on itse niin hyväosainen että on varaa ostaa niitä merkkivaatteita.

Vierailija
8/50 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minusta vaatteet lähtöhinta kyllä ratkaisee, en citymarketin vaatteista maksaisi 1-2e enempää, mutta ei ne muutenkaan silmää viehätä...

Mutta kyllä maksaisin hyväkuntoisista vaatteista enemmänkin, mutta totuus ainakin täällä on, että 122-134 koot ovat aivan hirveitä ryysyjä. Reikäisiä, likaisia ym ja hintaa monta euroa. En maksa huonosti senttiäkään.

Vähän aikaa sitten ostin pojalle legon bionicle farkut 5 eurolla. Minusta löytö oli tosi hyvä, koska yleensä en kirppareilta löydä mitään siistiä. Nuo oli ehjät, siistit ja vähänkäytetyn oloiset. Olisin maksanut niistä myös tuplahinnan, sillä on niitä tullut ostettua kaupasta 50euronkin hintaan.

Mutta tosiaan hyväkuntoiset vaatteet on näin isoille lapsille kiven alla. Ja huutonetin selailu on tosi aikaa vievää, silti sieltä välillä huutelen lapsille vaatteita. Kirppareiden kiertely on vain hauskempaa ajankulua lasten kanssa, voi käydä samalla kahvilla ym.

Nykyään käymmekin siellä aika ajoin, kun on tulossa vauva ja vauvanvaatteita sieltä löytyy tosi kohtuuhintaa ja paljon. En niistäkään osta niitä kulahtaneita 2eurolla, vaan siistikuntoisia vaikka vähän kalliimmalla.

Omat lasten " merkkivaatteet" annan sukulaisille, en jaksa niitä kirpparille viedä, juuri kun ei siellä mene niin kaupaksi. Ja en jaksa huutonettiin kuvata niitä.

Lasten ollessa vauvaikäisiä, myin kaikki pienet kirppareilla ja kun hinnat oli vanhassa rahassa 1-5mk niin kaikki meni kyllä kaupaksi.

Vierailija
9/50 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä kun itsellä oli ostoilmoitus vaatteista niin paaaaljon varmaan noin 40 viestiä eri ihmisiltä tuli tarjouksia, muutamalla oli Lindexin perus vaatteista eli mitkä ovat näitä osta 3 maksa 2 vaatteita niin hintapyyntö käytetystä 3 tai 4e, uudenhan saa tuolla osta 3 maksa 2 systeemillä jo 4eurolla, käytetystä en maksa siis 3-4e :) Samoin juuri noita cittarin napero ja prisman ciraf vaatetta saa poistokorista juuri 4e kpl niin usein ja monessa on tarjouksessakin bodyt 3,95e, joten niistäkin se 3e on liikaa käytettynä. Monet Lindexin bodytkin jos ajattelee niitä usein tulevia -30% etuseteleitä niin saa noin 4,90e hintaan ja niistä nyt jos todella todella haluaisin voisin 3e maksaa, jos olisi silti erittäin hyväkuntoinen.

eri asia taas sitten H&M:n disneytä tai esim bamsea (kivannäköistä) niistä voinkin maksaa sen 3-4e per vaate, hyväkuntoisesta, mielellänikin. Mutta vaikka Tutta onkin merkkituote, sitä itse olen ainakin saanut viimeisen 6v aikana alesta niin hyvin etten maksaisi esim puolipotkareista kun 1-2e max yms, ja nukkaantuneesta haalistuneesta en yli 50snt... jne. Disney Storesta, yms muista merkkivaatteista jos miellyttävät silmää voin maksaa sitten taas jo enemmän, mutta tosiaan MONET kauppaavat ihan perus lindexiä ja marketin vaatteita 3-4e kpl ja sanovat että se on vielä yleinen hintataso, sanon sitten kiitos mutta ei kiitos.

tämä siis vain minun mielipiteeni hintatasosta.

terkuin, tuusis

Vierailija
10/50 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe on kiinnostava, kiitokset ap:lle aloituksesta!

Kierrätys on tärkeää, mutta miten se tehdään? Minäkin olen miettinyt jo pari vuotta, mihin noita keskihintaisia ja siistejä lastenvaatteita menisi myymään. Kaikkein kalleimmat lastenvaatteet ( ovh yli 100 e) menevät Huudossa kaupaksi, mutta sitten tämä hintaluokka 30-100 e, se on ongelma.

Huutoon kuvaaminen ja tarkka kuvailu vie liikaa aikaa, työssäkäyvältä ainakin ja postikulut ovat huimat. Kuten edellä on kommentoitu, kirppiksellä halutaan maksaa vain 2-4 e per vaate, moni haluaa ostaa alle 1 e:llä. No, jos esim. reimatec-takkia tai Legon hyväkuntoisia housuja myymässä niin eipä oikein innosta (lisäksi kirppis maksaa 20-30 e päivä). Ilmeisesti lähimmäisenrakkauteni ei ole ihan riittävä, että myisin erinomaisia vaatteita tuntemattomalle 4 e:lla. Lisäksi kokemus (tosin 2-4 vuoden takaa) on osoittanut, että pahimmat tinkijät kirpputorilla ovat niitä, jotka eivät sitä lähimmäisenrakkautta niin ole vaillakaan eli maksavat sitten 50e:n setelillä ensin tingittyään 30 min:a jonkun 1 e:n vuoksi. Tätä tosin voi ilmetä muutenkin: jos pihaan tullaan uudehkolla Mersulla, niin on aika outoa käytöstä aloittaa uusi tinkiminen kalliista ja uudenveroisesta Reimatec-haalarista, varsinkin kun hinta ( 65 e) oli jo sovittu ennen hakua (tämäkin tuli nähtyä ja koettua tänä talvena, vauvan palstan kautta :-((().

Muutamia poikkeuksia (krooninen pihiys tai tietämättömyys hintatasosta) lukuunottamatta vauvanpalstalla on mielestäni ollut kivaa menoa ja kierrätys on sujunut ihanasti kivojen kauppakumppanien kanssa. Meilläkin vaan lapset ovat jo niin isoja (116 cm ylöspäin), että ostettavaa on yhä vähemmän tarjolla.

Mutta tosiaan, ostetaan ilmoituksiin suhtaudun varauksellai ko. syystä, siellä on joukossa epärealistisia ostajia, pitäisi saada ihan uudenveroinen Reimatec tai Lego, mutta vain aleprosentilla 50+. Olen jopa saanut s-postia, joissa vedotaan siihen, että joku on joskus ostanut ko. tuotteen tosi halvalla jostain yms. So what?

Ostetaan ilmoituksiin kannattaa laittaa jokin hintahaarukka, tyyliin jos etsit hyväkuntoista Reimatec:ä yms. alle 30 e:lla, niin se kannattaa kertoa jo ilmoituksessa. Uudenveroinen ja hyväkuntoinen eivät ainakaan meidän vaatekaapissa ole sama asia.

Vierailija
11/50 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja hintana on 0,5 ¿ vaate. (sukkahousut oli 0,2 ¿ muutamat kengät pari euroo ja pari takkia samoin.) Sain kaiken myytyä ja kun oli noin 150 vaatetta niistä jo kertyi 75 ¿. Lisäks oli jotain muuta hömppää ja paikka siskon kanssa puoliks niin minä olin oikein tyytyväinen.

Nyt tarttis taas laittaa itsensä myyntihommiin, mulla ei oo tarkoitus tienata tällä vaan saada nurkkia siistimmiksi. Vaatteet olivat ihan perusvaatteita. Ja tämä siis Turussa.

Vierailija
12/50 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen valmis maksamaan kirppiksellä 5-15 euroa sisävaatteesta, voin saman tien valikoida uuden kaupasta.

yli 100cm vaatteita ei kirppiksillä juurikaan näy, ainakaan siistejä. Ilmeisesti osa ihmisistä pesee valkoiset ja värilliset sekaisin, sillä kaikki valkoiset vaatteet ovat järjestään harmaita ja kulahtaneita.

Paras tapa kierrättää taitaa olla tuttavapiiri, varsinkin jos kehtaa pyytää rahaakin. Itselläni ongelmana on aina tutuille hinnoittelu. MIten olette ratkaisseet asian?

Vierailija
13/50 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiasiahan on, että vaikka haluaisimmekin vaatteita myydä/lahjoittaa köyhille, niin eivät ne yleensä " köyhille" päädy. Eli kyllä ne ostaa joku muu :) (ja valitettavan usein päätyvät toisille kirpparipöydille tai Huutonettiin).

Itse olen kokenut parhaaksi tavaksi lahjoittaa kirkon tai muun hyväntekijätahon kautta vaatteita tarvitseville.

Ja jos vielä saan provosoitua, niin tuskin kukaan rahoittaa " snobbailu" vaatteitaan kirppismyynnillä... Ja vaikka niin tekisikin, niin mitä sitten. Herttileijaa vaan :)

Herkkupupu:

En sanallakaan sanonut että juuri minun pitäisi niitä vaatteita halvalla saada, vaikka kirppareilla tykkäänkin pyöriä. Köyhillä ajattelin aivan muita kuin itseäni, vaikken erityisen rikas olekaan, sillä tiedän todella monia lapsiperheitä jotka ostavat kirppiksiltä niitä lähes lumpuiksi luokiteltavia vaatteita kun hyväkuntoiset menevät yli heidän varojensa.

Miksi pitää snobbailla vaatteilla jos todellakin on niin " köyhä" ettei niitä ole varaa ostaa ellei pyydä kiskurihintoja käytetyistä?i]

Vierailija
14/50 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on KIRPPUTORISTA!!!!!! SIIS KIRPPUTORISTA, missä mielestäni pitäisi myydä kaikki ERITTÄIN halvalla. Liikkeiden alennusmyynit ovat erikseen.

Miettikää, että melkein KAIKKI merkit myyvät loppusesongista jämät AINA -70% tai -80% ja niihin myös aina lisätään edellisvuoden jämät, mitä jäänyt. JOTEN jos kirpputorilla myydään " JOPA ALLE PUOLEEN HINTAAN" ja ihmetellään ettei mene, niin kyllä miettisin uudelleen miten " bisnestä" tekisin.

Itse pidin kirpparin viime lokakuussa ja KAIKKI lasten vaatteet olivat ALLE 2 euroa. Kaksi euroa pyysin 2 osaisesta ulkoilupuvsta, jonka olin ostanut keväällä pojalle prismasta ja se oli jäänyt kokonaan käyttämättä. Paikalla oli siis laput ja kaikki ja pyysin kaksi euroa. Ihan kaikki muut vaatteet olivat alle sen.

LOPPUTULOS: Minä sain kaappeihin tilaa, muutaman kolikon taskuuni, joku sai halvalla lapsille vaatteita ja minä erittäin hyvän mielen.

Olin varannut pöydän viikoksi, mutta toiseksi viimisenä päivänä ei ollut enään tavaraa, joten hyvin kävi.

Tämä oli ensimmäinen kerta kun myin vaatteita kirppiksellä, aikaisemmin olen lahjoittanut kriisikeskukseen, mutta nyt en kehdannut kun olin juuri vienyt meijän aikuisten vaatteet sinne.

Mielipiteeni on kyllä se että kirppiksellä kuuluu myydä kaikki lähes ilmaiseksi, ei sen tarkoitus ole olla mikään bisneksen teko paikka!

Niin...ja sukulaisille ja kavereille yleensä annetaan vaatteita...

:)

Vierailija
15/50 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai ERITTÄIN halvalla :D Minulle ei ole koskaan tullut mieleenkään, että kirppiksellä itsetarkoitus olisi myydä kaikki mahdollisimman halvalla pois. Minusta idea on siinä, että myyjä ja ostaja löytävät toisensa. Hinnanhan määrittää kysyntä, eli jos joku on valmis maksamaan jostakin esim. 5¿, niin miksi myydä 3 eurolla? Itse löydän todella harvoin ostettavaa kirppiksiltä, ei niin että hinnat olisivat liian korkeita vaan myytävä tavara/vaate on niin huonoa/rumaa etten löydä mitään ostettavaa vaikka en katsoisi hintoja lainkaan. Vaikka tulot ovat pienet, niin kyllä minulle on aivan sama maksaako joku kiva ja hyväkuntoinen vaate kirppiksellä 2 vai 4 ¿. Vanhaa/kulunutta/rumaa vaatetta taas en osta edes 10 sentillä. Ja kyllä minä ainakin olen OSTANUT ystävän lapsen vanhoja vaatteita :o

Vierailija
16/50 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen valmis maksamaan " pikkuisen enemmän" hyväkuntoisesta mieleisestäni vaatteesta. Tämä pikkuisen enemmän viittaa tuohon 4¿ " sääntöön" . Mutta sen vaatteen täytyy olla silloin erittäin hyväkuntoinenkin.

En kyllä yleensä ajattele paljonko edellinen omistaja vaatteesta on maksanut alessa vaan sitä paljonko itse olen valmis ko. vaatteesta maksamaan.

Yleensä ne " perusvaatteet" on alle 2¿, erittäin hyväkuntoisetkin. Siis bodyt, trikoohousut, paidat. Toki poikkeuksiakin löytyy... Missään en ole kyllä nähnyt alle eurolla hyväkuntoisia lastenvaatteita. Suurin osa vaatteista muutenkin tuntuu olevan sitä harmaaksi pestyä nukkaista joka suuntaan venynyttä ja vanunutta. Miten vaatteet saadaan sen näköiseksi? Tai paremminkin; miten niitä joku kehtaa myydä?

Ja tämä nyt sitten koski lastenvaatteita.

Vierailija
17/50 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vaatteen lapselle ja maksan siitä vaikka 30¿. Lapseni pitää sitä kerran ja vaate pysyy hyväkuntoisena...miksi sen arvo on yht äkkiä 1¿, jos myyn sen? Jos ostan 3¿ vaatteen, niin miksi senkin arvo on vaikka 1¿ jos myyn sen hyväkuntoisena?

Minkään muunkaan hinnat ei putoa noin. Ostan Ferrarin ja Toyotan käytän vuoden ja molemmat on hyvässä kunnossa kun myyn ne pois...saan molemmista kivan hinnan suhteessa ostohintaan myydessä. No joo jonkun kirjoituksen mukaan Ferrarin ostaessani minulla varmaankin pitäisi olla varaa antaa se ilmaiseksi jollekkin " köyhälle" ...

Mikä vaatteissa pudottaa hinnan? Vai onko meillä tapa säilöä vähänkin käyttökelpoinen ja viedä kirppikselle vain kaikki " käyttökelvoton" .

Vierailija
18/50 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en näe moraalisesti mitään väärää siinä, että perhe myy käytettyjä vaatteita kohtuulliseen hintaan. Kenenkäänhän ei ole pakko ostaa. kuten kirjoitinkin, itse annan ystäville tai vien Uffin keräykseen. kalliimmat vaatteet, kuten kosteussuojahaalarit myyn yleensä huutiksessa, ja niistä saa siellä ihan kivan hinnan. Aina on ostajalta tullut hyvät palautteet, joten ilmeisesti tyytyväisiä on oltu. Jos tietäisin jolla kulla ystävällä tai sukulaisella olevan taloudellinen ahdinko, niin totta ihmeessä sitten haalarinkin voisi antaa. Näin ei kuitenkaan ole, joten mielestäni on ihan kiva saada esim. 25-30 euroa siististä haalarista. Näin uuden haalarin hinta pienenee. Eikä kyse ole siitä, että näin rahoitettasiin itselle muuten liian kalliita vaatteita, vaan siitä, että keskituloisilla ihmisillä on sille rahalle muutakin käyttöä.

Muutenkin vierastan ajatusta, että kirpparilla kiertelisi vain ihmisiä, joiden taloudellinen tilanne ei salli muualla asiointia. Kun me ihmiset olemme niin erilaisia. Joku toinen haluaa ostaa soman uuden kevätmalliston haalarin sadalla eurolla, toinen katsoo pärjäävänsä neljän euron haalarilla ja kuriksilla, ja laittaa sitten tuon 96 euroa esimerkiksi perheen lasketteluharrastukseen. Kolmas taas ei löydä kaupoista mielestään riittävän persoonallisia vaatteita, joten hän harrastaa kirppiksiä ja etsii aarteita. Molempi parempi.

Vierailija
19/50 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen aina asian ostajan kannalta, paljonko olisin itse valmis maksamaan... lisäksi ajatus mennä kirpputorille myymään lähtee aina siitä että haluan tavarasta eroon.

Nyt olen menossa säkkieni kanssa myymään, joitain lasten vaatteita ja eniten omia vaatteitani.

Kallein on Versacen nahkatakki 25¿. on niin hyväkuntoinen, kuin uusi, joten en katso välttämättömäksi siitä eroon päästä.

Lasten vaatteet lähtee 0,05e-4e hintaan. Omat vaatteet 1-10e hintaan kaikki. Harva vaate kyllä on 10e :) eli keskimääriin 2-4eurolla myyn. ja loppupäivästä tiputan hinnat jotta pääsisin mahdollisimman paljosta eroon.

Vierailija
20/50 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin sen pitääkin olla. Ne on käytettyjä ja olen samaa mieltä jonkun aiemman kanssa, että ne kuuluu myydä ERITTÄIN halvalla.

Itse voin myymäläpäällikkönä kertoa, että kun ale on pahimmillaan, niin vaatteet myydään -80% jotta kauppias pääsee vaatteista vaan eroon ja NIITÄ EI OLE VIELÄ KETÄÄN KÄYTTÄNYT. Eli jos 20 euron UUSI lastenvaate myydään meillä alessa 4 eurolla, niin kirpputorilla sama tuote TODELLAKIN TULISI MYYDÄ EUROLLA tai ALLE, koska on jo KÄYTETTY.

Näin se vaan on.

Ja eipä mitään, totta kai kaikki saa pyytää mitä haluaa, mutta tyhmähän se on kuka maksaa :)