Ruotsinosaajat A-PU-A!
Eli seuraava pätkä on mulle täyttä hepreaa, mutta koulutyöni kannalta oleellinen:
En huvudtanke är att naturvetenskap löst upp verkligheten i förnuftig men meninglös omänsklighet, samtidigt som den mänskliga känslan tappat sitt fotfäste i förnuftet.
Osaisko joku kiltti, kiltti, kiltti ihminen suomentaa tuon?
Kommentit (3)
Vierailija:
Eli seuraava pätkä on mulle täyttä hepreaa, mutta koulutyöni kannalta oleellinen:En huvudtanke är att naturvetenskap löst upp verkligheten i förnuftig men meninglös omänsklighet, samtidigt som den mänskliga känslan tappat sitt fotfäste i förnuftet.
Osaisko joku kiltti, kiltti, kiltti ihminen suomentaa tuon?
Pääajatuksena on, että luonnontieto kadonnut todellisuudessa järkevässä mutta tarkoituksettomassa ei-ihmiskunnassa, samaan aikaan kun ihmismäinen tunne kadotti jalansijansa järjessä.
En ymmärrä tuon taivaallista, vaikka olen yliopistoruotsin suorittanut. Netistä yritän vastaavia tietoja googlettaa suomeksi ja englanniksi. Tää on ihan tosi syvältä...Niin, ja muuta kirjallisuutta on sitten " vaan" 3000 sivua tuohon ko. tenttiin.
Kaunis kiitos vastaajalle!
En huvudtanke är att naturvetenskap löst upp verkligheten i förnuftig men meninglös omänsklighet, samtidigt som den mänskliga känslan tappat sitt fotfäste i förnuftet.
Pääajatus on, että luonnontieteet ovat luoneet todellisuudelle järkevän, mutta merkityksettömän epäinhimillisen ratkaisun samaan aikaan kun inhimillisyyden tunne on menettänyt jalansijansa järjessä.