2008 vuoden vauvaa yrittämään- painos 15. ONNEA KYLLI78!
Tässä olemme me jotka yritämme vauvaa vuodelle 2008:
♥ Aleida: Ensimmäisen yritys aloitettu 6/07, ikää kertynyt itselle 20 vuotta ja tulevalle isälle 23 vuotta
♥ Annie28: toisen yritys aloitetaan 7/07, lapsi 9/01, ikää kertynyt itselle 28 vuotta ja tulevalle isälle 33 vuotta
♥ arabel: ensimmäisen yritys aloitettu 5/07
♥ Caarina2: toisen yritys aloitettu 6/07, lapsi 11/06 ikää kertynyt itselle 23 vuotta ja tulevalle isälle 24 vuotta
♥ dharmian: ensimmäisen yritys 6/07, ikää kertynyt itselle ja tulevalle isälle 26 vuotta
♥ Enea: kakkosen yritys alkanee 01/08, lapsi 10/06, itse vm.-81, mies vm.-79.
♥ fatmama05: kolmannen yritys aloitettu 6/07 lapset -99 ja -01
♥ girl24: ensimmäisen yritys aloitettu 5/07 ikää kertynyt itselle 24 vuotta ja tulevalle isälle 23 vuotta
♥ Eliador: toisen yritys aloitettaan 9/07 lapsi 3/04, ikää kertynyt itselle 31 vuotta ja tulevalle isälle 32 vuotta
♥ Elsa78: ensimmäisen yritys aloitettu 5/07, ikää kertynyt itselle 29 vuotta ja tulevalle isälle
♥ happy76: viidennen yritys aloitettu 5/07 (?), ikää kertynyt itselle ja tulevalle isälle 30 vuotta
♥ Heksu76: ensimmäisen yritys aloitettu 6/07, ikää kertynyt itselle jo komiat 30 vuotta ja tulevalle isälle 40 vuotta
♥ Hellu70: kolmannen yritys aloitettu 4/07, lapset 10/03 ja 2/05, ikää kertynyt itselle 37 vuotta ja tulevalle isälle 39 vuotta.
♥ Hepuna: toisen yritys aloitetaan 9/07, lapsi 12/03, ikää kertynyt itselle 28 vuotta ja tulevalle isälle 32 vuotta
♥ Jaana.p3: toisen yritys aloitettu 5/06, lapsi 2/05 ikää kertynyt itselle 25 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta
♥ Kaktus-84: ensimmäisen yritys aloitetaan 7/07 ikää kertynyt itselle 23 vuotta ja tulevalle isälle 25 vuotta
♥ kantopussi: toisen yritys aloitetaan 6/07, lapsi -02
♥ Karkki84: ensimmäisen yritys aloitettu 4/07 ikää kertynyt itselle 23 vuotta ja tulevalle isälle 23 vuotta
♥ Kaskas78: kolmannen yritys aloitettu 4/07, lapsi 2/01 ja 4/03 ikää kertynyt itselle 29 vuotta ja tulevalle isälle 37 vuotta
♥ Kevät76: kolmannen yritys aloitettu 6/07, lapset 2/99 ja 4/01 ikää kertynyt itselle 31 vuotta ja tulevalle isälle 43 vuotta
♥ Kielo77: toisen yritys aloitettu 6/07, lapsi 11/05, ikää kertynyt itselle 29 vuotta ja tulevalle isälle 34 vuotta
♥ Kirppu-06: toisen yritys aloitettu 4/07, lapsi 2/06, ikää kertynyt itselle 30 vuotta ja tulevalle isälle 34 vuotta
♥ KirVi72: toisen yritys aloitettu 6/07, lapsi 11/00, ikää kertynyt itselle 35 vuotta ja tulevalle isälle 30 vuotta
♥ klematis, lapset -04, -05,
♥ kuminauha: toisen yritys aloitettu 6/07, lapsi 3/06 ikää kertynyt itselle 33 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta
♥ kylli78: ensimmäisen yritys aloitettu 4/07 ikää kertynyt itselle 28 vuotta ja tulevalle isälle 30 vuotta
♥ költtänä: kolmannen yritys aloitettu 4/07, lapset 11/96, 12/96, 2/04 ja 8/06 ikää kertynyt itselle 33 vuotta ja tulevalle isälle 36 vuotta
♥ lumikki80: viidennen yritys aloitettu 2/07, lapset -00, -01, -03 ja -05, ikää kertynyt itselle 27 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta
♥ M@m@-3x: neljännen yritys aloitettu 6/07 lapset -01, -03 ja -05, ikää kertynyt itselle 25 vuotta ja tulevalle isälle 37 vuotta
♥ _mammamyy_: kuudennen yritys aloitetaan 9/07, lapset 12/90, 5/92, 12/94, 7/00 ja 10/03. ikää kertynyt itselle 34 vuotta ja tulevalle isälle 43 vuotta
♥ Marenda: kolmannen yritys aloitettu 5/07, lapset 10/04 ja 7/06 ikää kertynyt itselle 23 vuotta ja tulevalle isälle 23 vuotta
♥ mariatar: toisen yritys aloitetaan 8/07, lapsi 7/05 ikää kertynyt itselle 23 vuotta ja tulevalle isälle 26 vuotta
♥ marttta: toisen yritys aloitetaan 08/07, lapsi 04/05, ikää kertynyt itselle ja tulevalle isälle 29 vuotta
♥ mauii: kolmannen yritys aloitettu 05/07, lapset 3/03 ja 11/04, ikää kertynyt itselle 30 vuotta ja tulevalle isälle 33 vuotta.
♥ meebu: kolmannen yritys aloitettu 03/07, lapset -03 ja -05, ikää itsellä 27 vuotta ja tulevalla isällä 24 vuotta
♥ Memama: toisen yritys aloitetaan 7/07, lapsi 5/05 ikää kertynyt itselle 32 vuotta ja tulevalle isälle 33 vuotta
♥ miiku85: ensimmäisen yritys aloitettu 6/06 ikää kertynyt itselle 22 vuotta ja tulevalle isälle 23 vuotta
♥ mimmi1975: toisen yritys aloitettu 5/07, lapsi 5/04 ikää kertynyt itselle 32 vuotta ja tulevalle isälle 43 vuotta
♥ Mio80: ensimmäisen yritys aloitettu 4/07, ikää kertynyt itselle 21 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta
♥ NiNaZZA: toisen yritys aloitettu 5/07, lapsi 6/06, ikää kertynyt itselle 21 vuotta ja tulevalle isälle 25 vuotta
♥ notsus: toisen yritys aloitettu 5/07, lapsi 10, ikää kertynyt itselle 26 vuotta ja tulevalle isälle 27 vuotta
♥ peetu.t: kolmannen yritys aloitettu 6/07 lapset -01 ja -06, ikää kertynyt itselle 25 vuotta ja tulevalle isälle 26 vuotta
♥ -piias-: neljännen yritys aloitettu 1/07 lapset 02/02, 06/04 ja 9/06, ikää kertynyt itselle 24 vuotta ja tulevalle isälle 25 vuotta
♥ pupujussitar: ensimmäisen yritys aloitettu 5/07 ikää kertynyt itselle 22 vuotta ja tulevalle isälle 28 vuotta
♥ r79: toisen yritys aloitettu 4/07 lapsi 11/05, ikää kertynyt itselle 28 vuotta ja tulevalle isälle 25 vuotta
♥ Rizza: Ensimmäisen yritys aloitettu /06, ikää kertynyt itselle 25 vuotta ja tulevalle isälle 27 vuotta
♥ RvaSaarinen: ensimmäisen yritys aloitettu 3/07 ikää kertynyt itselle 21 vuotta ja tulevalle isälle 24 vuotta
♥ Salsa_42: toisen yritys aloitettu 10/06 lapsi 8/04, ikää kertynyt itselle 30 vuotta ja tulevalle isälle 28 vuotta
♥ seela-matilda: ensimmäisen yritys aloitettu 2/07 ikää kertynyt itselle 25 vuotta ja tulevalle isälle 27 vuotta
♥ sj85: toisen yritys aloitetaan ?/07 ikää kertynyt itselle 22 vuotta ja tulevalle isälle 29 vuotta
♥ Syysvilja: toisen yritys aloitettaan 5/07 lapsi 11/99 ikää kertynyt itselle 32 vuotta ja tulevalle isälle 32
♥ Tango: toisen yritys aloitettu 4/07 lapsi 12/05, ikää kertynyt itselle 29 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta
♥ tiity: ensimmäisen yritys aloitettu 1/07, ikää kertynyt itselle 28 vuotta ja tulevalle isälle 29
♥ Tikruäiti: toisen yritys aloitettu 4/07, lapsi 6/05 ikää kertynyt itselle 30 vuotta ja tulevalle isälle 27 vuotta
♥ wilma77: toisen yritys aloitettu 6/07, lapsi 10/05 ikää kertynyt itselle pian 30 vuotta ja tulevalle isälle 30 vuotta
♥ Zsara: toisen yritys aloitettu 7/05, lapsi 3/04 ikää kertynyt itselle 35 vuotta ja tulevalle isälle 40 vuotta
MEIDÄN PLUSSANNEET ÄIDIT!!
♥ kaur@
♥ Aamun_kuiskaus
♥ Autumn78
♥ Allu2006
♥ Tohina
♥ suan
♥ Minni-äinen
♥ Tango-mama
Jos kaipaat mukaamme joukkoon tähän, jätä tietojasi edes vähän:
♥ Monettako yritetään ja milloin yritys alkanut
♥ Oma ja tulevan isukin ikä
♥ Aikaisempien lasten syntymä kuukausi ja vuosi
Kommentit (56)
Heippa!
Täällä olisi uusi kuumeilija. Meillä on 06/06 syntynyt tyttö ja nyt kun imetys on vähän vähentynyt niin kuukautiset alkoivat eli toisen yritys voi alkaa :)
Tosin ehkäisyä emme ole koko vuodenkaan aikana käyttäneet..
Ensimmäistä yritimme puolitoista vuotta mutta toivottavasti nyt tärppäisi vähän nopeammin..
Kuume on kova niin minulla kuin miehelläkin.
Eli jos mukaan mahtuu niin mielellään kirjoittelisin täällä :)
Nazuli
♥ Monettako yritetään ja milloin yritys alkanut: 2. yritetään, yritys alkanut nyt 6/07
♥ Oma ja tulevan isukin ikä 22 ja 23
♥ Aikaisempien lasten syntymä kuukausi ja vuosi tyttö 06/06
Ajattelin tulla piipahtamaan ja paljon on näköjään iloja (onnea!) ja suruja (Pahoitteluni!) mukaan mahtunut.
Häihin viikko aikaa ja sen jälkeen palaan taas seuraanne oikein kunnolla joko ilo uutisin tai uusin kierroin. =)
Ihanaa kesäkuun viimeistä päivää kaikille!
Siellä oli taas ainakin yksi uusi tullut mukaan, ellei useampikin! Tervetuloa siis oikein paljon minunkin puolestani!
Kiva, kun olette jaksaneet jakaa kokemuksia mun kanssa. Nyt on jo vähän helpompaa, nuo muutama päivä oli tosi hirveitä koska en tosiaan voinut syödä juuri mitään. Nyt siis jo voin..
Tango-mama: Mä olen huomannut itsessäni myöskin tuon tomaatin himon. Varsinkin nyt kun on noi kotimaiset tomaatit niin halpoja niin niitä tekee mieli vähän väliä. Ja tuo himo on ollut jo muutaman viikon. =)
Jees, mukavaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti!
Menee hermo kun taas kerran nettiyhteys pätkii ja pahasti. Hemmetti!!
Heipä hei pitkästä aikaa!
Palattiin lomalta keski-suomesta ja töihin palataan tiistina :(
Tilanne: 1. yk, kp 20/~26. Ovis oli, kun kp 11.
Ajatella, että jo viikon päästä saa tietää tärppäskö ekalla kerralla! Välillä on kuvotusta, mutta sitä saattaa olla muutenkin. Eli ihan normaali olo on ollut koko ajan.
Tietääkö sitten huonoa, en viitsi vielä ajatella mitään.... mutta vähän jo jänskättää. Että täällä varmaan vierailen useasti viikon eteenpäin :))
Ensimmäinen lapsi toiveissa ja yritys on aloitettu 02/07. Itselläni ikää on 25-v ja miehellä 27-v. Kovasti jännäämme ja yhteistä ihmettä odotamme:)
Itsellæni ikææ on 27 ja miehellæ kohta 29. Kakkosta aletaan yrittæmææn heti kun kierukanpoistoon saan ajan. Ykkønen syntyi 01/05. Mieheltæ heltisi lupa alkaa kakkosta yrittelemææn, kun oltiin eilen siskon hæissæ. Tæpinæt on kovat, kun ei malttais jaksaa oottaa, ettæ pææsee yrittæmææn. Ykkønen tærppæs ekasta kerrasta, toivottavasti yhtæ helppoo.
Mä kotiuduin vihdoin ja palaan kunnolla ruotuun...
Täti siis eilen tuli joten kp 2/26-27 menossa....uutta yritystä heti vierailun jälkeen....
Oli kyllä oudot rinnat ennen tätiä, mutta en mä raskaana ole uskottava se on...
Mutta en anna mielen synkistyä, kun vasta eka kierto yritystä oli.
Mukava kuulla että Rva Saarinenkin on kerennyt piipahtamaan kehiin...
Onnea valmisteluihin...
Mutta nyt nukkumaan pitkästä aikaa omaan sänkyyn!!!
Tervetuloa uudet!
Täällä vielä kukun kun ei uni tule :) Kauhea että vauvakuume voikin nousta niin että tuntuu ei millään jaksas enää odottaa :) Mutta eipä tässä muuta voi kuin odotella ovista ja sen jälkeen että tärppäskö vai ei.
M@m@ kp 12/39-40
Meni päivällä pieleen nuo kiertopäivät. Eli minulla tulisi tulevana perjantaina kaksi viikkoa ovulaatiosta. Minulla on mammaksin erittäin herkkiä raskaustestejä, joten mitäs luulette, meneekö 100% hukkaan jos testaan ekan kerran jo huomenna? Olen NIIN kärsimätön, enkä piittaa vaikka rahaakin testeihin kuluu. Joku tuolla oli testaillut viivaa jo reilusti etukäteen, samoilla testeillä.
Milloin oireilut alkaa? Tietysti se on yksilöllistä.... mutta muistan, että edellisillä kerroilla oireilin vasta rv5 ja eteenpäin... Ainoa minkä huomasin testipäivänä oli virtsan outo haju ja raudan maku suussa. Ei mitään rintojen aristelua eikä muutakaan. ELI onko siis ihan normaalia, ettei tunne mitään, vaikka nyt olisinkin raskaana?
Ja vielä kyselen, elättekö ihan vielä " normaalisti" , vai oletteko jo aloittaneet " paremmat" elämäntavat?
Itse olen vielä lomalla huomiseen ja olutta ja siideriä ollaan tissuteltu lähes päivittäin. Ja syöty rasvaista grilliruokaa.... Ajattelin, että jos yritys kestää ja kestää, niin olis kiva elääkin ennen raskautumista :)
Ihanaa sunnuntaita kaikille. Testaan varmaan jo huomenissa, jos ei täältä tule täystyrmäystä :))
Tupakoinnin lopetin jo ennen yritystä eli neljäs viikko savuttomuutta menos. Sauna kaljan olen silloin tällöin ottanut, muuten juominen on tosi vähäistä. Hiukan on tullut painoa lisää muttei vielä haittaa, kaikki ruuat maistuu niin hyvälle..
...en ole mitenkään vielä parantanut. Tupakanpolton lopetin ennen kun aloin odottaa esikoista, 1,5 v sitten. Mitä nyt silloin tällöin olen pari polttanu, jos olen alkoholia ottanut. ja sitäkin nykyään tosi harvoin. Sauna/iltasiiderin otan kyllä aika usein, nykyään on niin hyviä makuja että mieluummin niitä juo kuin esim. limpparia. Sitten, jos/kun olen raskaana, aion kyllä pitää täysin nollalinjan. No jos nyt lasillisen joskus... Terveellisemmin pitäis kyllä syödä, enemmän vihanneksia ja vähemmän herkkuja. Vedenjuontiakin pitäis lisätä.
ON: Mulla on nyt kiertopäivä 21/28->. Ärsyttää kun ei ole mitään hajua olenko nyt edes laskenut ton oikein kun edelliset menkat oli vähän epämääräset. Ja ovulaatiostakaan en tiedä...Kipuja oli mutta just luin jostain että kivut voi tulla myös oviksen jälkeen. Päättele tosta nyt sitten että milloin se oli. Voi himpura, eihän mun edes pitänyt laskea kiertoa. :/ Ja vähän väliä tulee " raskausoireita" (juu varmaan on niitä...). Hajuaisti tuntuu herkistyneen ja eilen en pystyny syömään grillimakkaraa. Sit meidän olkkari hais mun mielestä koko illan makkaralle. Ja sohvapöydällä oli miehen tyhjä kaljatuoppi (oli ollut siinä jo pari tuntia) ja mun mielestä se hais niin voimakkaasti että se piti viedä pois. Mutta luulenpa että vaan mieli tekee tepposia, sitähän rupee jo uskomaan että on raskaana kun toivoo niin kovasti. ;)
fatmama05: Onnea testaukseen! En tosin osaa sanoa, joko voi testailla...Mutta ehkäpä jollain muulla on enempi kokemusta noista testeistä.
Testeistä tulikin mieleeni... mulla on ens viikonloppuna semmonen tilanne, että pitäis mennä Lintsille. Niin voiko niihin laitteisiin mennä raskaana? Menkat kun alkaa aikasintaan vasta sunnuntaina...Mulla on Aconin testi (early detection) kaapissa odottamassa, mutta onko se tarpeeksi herkkä? En kyllä edes haluais testata ennen ku menkat on myöhässä, mutta en halua ottaa sitä riskiä että olenkin raskaana ja niissä hurjissa laitteissa on keskenmenovaara...Ainakaan sitten kun on pitemmällä raskaana, niin ei käsittääkseni sais mennä, kun voi aiheutta supisteluja...Vähänkö mä kyselen hölmöjä...*nolona*
Nyt menen kattelemaan telkkaria. Moi.
Caarina
... tuohon Lintsi asiaan en kanssa osaa sanoa, mutta minä ainakin elän ihan normaalisti vielä. Rääkkään itseäni spinningissä, rullaluistelen, pyöräilen jne. Olisko tuo ihan vastaavaa asiaa? Itse menisin laitteisiin, mutta tee ihan niiku susta hyvältä tuntuu :)
Jep, päätin sit, että testaan huomenna aamupisusta ja seuraavan kerran vasta la, jos täti ei perjantaina tule käymään. En malta odottaa, vaikka tuntemus on vahva nega.
Paha olo vaivaa silloin tällöin, mutta meidän perheessä on kaikilla vatsat sekaisin, joten ollaan syöty varmaan jotain sopimatonta.... :)
Ja tissit on välillä kipeet, mutta ukko niitä vaan tahtoo aina puristella :))
Lintsiltä saatavassa karttalärpäkkeessä löytyy merkinnät laitteiden kohdalta, jotka ei ole raskaana ollessa suositeltavia.
Monilla taitaa alkaa sitten nyt yritys todenteolla... niin kai voisi sanoa täälläkin, kun ollaan päästy yli ekoista luomumenkoista. Jos ei tässä kierrossa tärppää, mikä on aika oletettavaa, niin mielenkiintoista nähdä miten alkaa oma kierto tasaantumaan.
kantopussi, aika stressittömissä tunnelmissa, yk 2, kp 7/35
mutta en vielä tiedä yritämmekö saada vauvaa vuodelle 2008 vai kenties vasta 2009. On mukava lukea teidän toisten kuumeilijoitten ja odottajien tunnelmia ja kokemuksia ja kuumeilla täällä taustalla.
Kerronpa jotain itsestäni.
eli emme ole vielä aloittaneet yrityksiä saada vauvaa.
olen 28v ja mieheni myös 28.
meillä on pojat 08/02 ja 01/04
En ehkä pääse koneelle kovin usein, mutta pidän peukkuja teille kaikille, että saisitte niitä plussia ja viivoja ja jo raskaana olevilla menisi kaikki hyvin.
Mukavaa kesän jatkoa.
Tuo ou jee on poikani 2.7.v lempilause tätänykyä..eilinen meni vatsataudin kourissa,nyt jo parempi vointi. Nyt olis ilmeisesti pupuilulle hyvä hetki kun limaa suorastaan tursuaa (yäk). Mun kierrot on viimosen vuoden ollu ihan sekasin jotten tiedä missä mennään arvio on kp19/20-30.
Töitä metsästän vaikka fiilis sen suhteen on nolla. Nyt osais arvostaa sitä kotona oloa ja lasten hoitoa.. viimeksi lähdin töihin pojan ollessa 10kk ja nyt vasta ymmärrän kuinka rankkaa silloin oli.. tein itse yötyötä ja mies kolmivuoros. Olen hakemassa miehen työpaikkaan ja sit oltais yhtä aikaa kolmivuoros. Mietityttää vaan millai lasten hoito sit järjestyis jos pääsis sinne töihin.
Nuorimman hoito varmastikin järjestyisi kunnallisessa hoidossa mut entä tuo 7.v ? Pärjääkö jo 12.v ja 10.v kanssa kotona? Aiemmin ovat aina silloin tällöin olleet muutamia tunteja mut nyt on kyseessä kokonaiset työvuorot.. Meillä ei ole sellaisia sukulaisiakaan tai kavereita jotka voisi auttaa..
Me olemme mieheni kanssa kolmivuorossa, samassa työpaikassa. Lapset menevät nyt syksyllä eskariin ja kouluun. Me teemme eri vuoroja eli ns. " ristiin" . Toki siinä näkee vähemmän puolisoa, mutta lapsia ei tarvinnut viedä hoitoon kuin aniharvoin (toinen aamuvuorossa ja toinen yövuorossa eli nukkuu aamut). Ja AINA on joku vanhempi kotona! Kuuden vapailla sitten toinen on kotosalla ja päinvastoin eli kyllä me minusta nähdään ihan hyvin ja on välillä omaakin aikaa.
Juuri koululaisten takia emme voisi olla samassa vuorossa, koska meilläkään ei ole sukua lapsia hoitamassa.
Tein testin tänään ja odotetusti se näytti negaa :((
Perjantaina pitäis tädin tulla käymään. Ohjeissa luki, että testin voisi tehdä jo pian hedelmöittymisen jälkeen, joten uskon, etten nyt sitten raskautunut.
Kumma miten pettynyt sitä on, vaikka jo aikaisemmin puhuinkin, että olisi kiva, jos LA menisi kesään päin.
No, odotellaan vielä sitä tätiä....
-fatmama05-
ovulaation jälkeen testi voii mahdollisesti näyttää plussaa?
kans ihan samaa.. ja voiko se ovis testit näyttää positiivista jos on jo raskaana..? Oon tikutellu (vaikka en aikonu ees ostaa ovistikkuja) nyt kirkkaat viivat jo viitenä päivänä. Kiertopäivä on 28/?. jos vaikka tekis testin huomenna, siis raskaustestin..?
Koko päivän tehnyt pahaa ja vatsa kuin kaasupallo.. tänään ei tuo romantiikka vois vähempää kiinnostaa.