Kannattaako cv:ssä/työhakemuksessa mainita kesken jääneistä opinnoista?
Vai herättääkö se vaan työnantajassa epäilyksiä? Kuitenkin olisi kiva mainita, että korkeakouluopintoja on vähän takana vaikka en koskaan valmistunutkaan :)
Kommentit (6)
Jos aiot vielä joskus jatkaa opintoja tai pidät opintoja "harrastuksena", niin kyllähän ne hyvin cv:hen sopivat. Jos taas parin kuukauden opintojen jälkeen jätit homman kesken, eikä ala jaksa sinua kiinnostaa, niin eipä tuota kannata mainostaa.
Jotenkin se antaa kuvan ettei jaksa/kykene suorittamaan asioita loppuun...
Eli jätän pois papereista, mutta jos pääsen haastatteluun asti niin mainitsen asiasta (ehkä).
Jos cv:ssäsi on ammottava 4 vuoden kolo, niin parempi mainita opiskelut ja suoritetyt opintoviikot. Muutenhan oletus on, ettet ole tehnyt tuona aikana mitään!
Mut jos olet opiskellut vuoden, etkä suorittanut yhtään ov, niin sit ei kannata mainita.
Jos opinnot ovat vahvistaneet taitoja, joita työssä tarvitaan, niin kyllä minusta kannattaa mainita, olkoonkin, että jäivät kesken.
Lisäksi riippuu syystä, miksi opinnot jäivät kesken. Minulla on 1,5 akateemista tutkintoa. Aloitin toisen tutkinnon samana vuonna kun sain ensimmäisen valmiiksi ja aloitin kokopäivätyöt. Jatkoin opiskelua työn ohella ensimmäisen lapsen syntymään asti, jonka jälkeen työltä ja perheeltä ei ole jäänyt aikaa opinnoille.
Mainitsen puolikkaan tutkintoni cv:ssäni, koska se tukee valmiiksi saamaani tutkintoa huolimatta siitä, etten tehnyt kakkostutkintoa valmiiksi. Ensimmäinen tutkinto on osoitus siitä, että saan kyllä asioita valmiiksi, ja kokopäivätyö+perhe riittävät kyllä perusteeksi sille, että kakkostutkinto jäi sitten kesken.
Olen päässyt haastatteluihin joskus juuri siksi, kun olin suorittanut tutkintoani tukevia lisäopintoja. En sitten tiedä, onko vaikuttanut valituksi tulemiseen - ei ainakaan negatiivisesti.
sillä tarkoitushan on antaa itsestä ja osaamisesta mahdollisimman hyvä kuva. Varsinkin jos opinnot on keskeytetty kokonaan (ei esim. toistaiseksi) ja opintoja on kertynytkin vain vähän, niin voisin mainita haastattelussa, mutta en välttämättä laittaisi papereihin.