Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esprit rintareppu

28.06.2007 |

Onko kokemuksia esprit rintarepusta? Plussat ja miinukset olis kiva kuulla...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=1E90FF] Meillä on Espritin rintareppu ja ollaan kyllä tykätty:) Plussaa repussa on mielestäni sen " jämäkkyys" ...eli lapsi istuu repussa tosi tukevasti ja reppua on hyvä kantaa! Olen kantanut meidän poitsua repussa jo aika pienestä pitäen lyhyitä aikoja, koska siinä on sellainen niskatuki vauvan päälle. Kantoreppu on myös tyylikäs, kivannäköinen:)

Ehkä miinuksena voisin pitää sitä, että lasta on jotenkin aikas vaikea saada yksin laitettua reppuun (tosin sekin alkaa jo jotenkuten sujua harjoituksen myötä;))...helpompi saada vauva reppuun, jos joku toinen avustaa siinä.

Mutta tosiaan, itse olen tykännyt tuosta Espritin kantorepusta! Kokemusta kylläkään ei minulla ole kuin tuosta merkistä, joten vaikea sanoa, onko paljonkin parempia tarjolla!

~ ♥ ~ Viipuli ja Julius, 3 kk ~ ♥ ~

Vierailija
2/7 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espritin reppu on siis rintareppu, kuten ap:kin kirjoitti. Kantoreppu on ergonominen reppu, esim. Ergo ja Patapum. Espritin reppu kuuluu samaan rintareppukategoriaan kuin esim. BB.

Usein nämä kaksi termiä sotketaan toisiinsa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa asiaa olin tulossa sanomaan.

Mutta jos et ole rintareppua vielä ostanut, niin mikset tutustuisi myös ergonomisempiin vaihtoehtoihin, kuten juuri Ergo, Patapum tai aivan superherkullisen näköinen Yamo :)

Sitten voisi kantaa hyvällä omallatunnolla ja isoakin lasta, kun tietää että lapsi on oikeassa asennossa.

http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/ergo/

http://www.patapum.fi/

http://www.taikatutti.com/epages/Kaupat.axl/?ObjectPath=/Shops/Taikat/P…

Vierailija
4/7 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=1E90FF] Sorry, olen jotenkin aina ajatellut, että rintareppu ja kantoreppu ovat yksi ja sama asia... Meillä siis ilmeisesti juuri tuo Espritin RINTAREPPU (ei kantoreppu, kuten epähuomiossa olen " huijannut" ).

Mielestäni vauva istuu tuossa rintarepussakin suhteellisen ergonomisesti ja vaikuttaisi siltä, että vauvan on repussa hyvä istuskella (en tosin ole mikään ergonomian asiantuntija). :)

Patapumista ja Ergosta olen myös kuullut paljon hyvää, joten varmasti ovat varteenotettavia vaihtoehtoja reppuiluun!

~ ♥ ~ Viipuli ja Julius ~ ♥ ~

Vierailija
5/7 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, että rintarepussa haarakaistale on niin kapea, että lapsen lonkat eivät ole tarpeeksi levällään, painoa tulee liikaa lapsen selälle, ja lisäksi rintarepuilla suositellaan kantamaan kasvot eteenpäin, joka on erityisen huono asento niin kantajalle kuin vauvallekin.

6/7 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua nipottaa, mutta espritin reppu on kyllä enemmän kantoreppu kuin rintareppu. Ei todellakaan verrattavissa bb:iin!!! Täällä yksi erittäin tyytyväinen käyttäjä - niin äiti kuin lapsikin :)

Vierailija
7/7 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vähän parempi kuin useimmat rintareput, mutta ei se siitä vielä kantoreppua tee :) En ole nähnyt reppua livenä, mutta jos sen nimessä käytetään sanaa rintareppu, ei istuinosa taida olla tarpeeksi leveä, eikä se siltä kuvassakaan näyttänyt.

Kun lapsi istuu ergonomisesti oikein, hän on leveässä sammakkoasennossa, polvet ylempänä kuin peppu ja selkä pyöreänä.

Oikeassa asennossa kannettaessa ei ole kantoaikarajoituksia toisin kuin rintarepuilla.

Porenn *kantoliinatukihenkilö*