Olen 38v ja onnellisesti raskaana, naapurin 5-vuotias tuli sanomaan, että hänen äitinsä sanoi: " mummo tekee lasta" :(
Nyt olen täällä itkeskellyt ja miettinyt kaikkea. Olen ihan nuorekas ja terveet elämäntavat omaava. Tämä naapurin nuori äiti on nuori, mutta elämäntavat..niin, aikamoista tupakkaa polttaa ja siideri maistuu ja painoa varmaan puolet enemmän kun minulla.
Kommentit (30)
Ja onhan niitä ennenkin tehty jopa 45-vuotiaana. Vielä on hyvää elämää jäljellä keskimäärin 40 vuotta tuonkin jälkeen.
Biologisesti on mahdollista, että 26-vuotias on mummo. Esim. ala-asteen luokkakaverini tuli raskaaksi 13-vuotiaana. Hypoteettisesti mummoikä saattaa siis alkaa jo 26-vuotiaana, joskin se on harvinaista länsimaissa. Afrikassa sen sijaan ei niinkään mahdotonta.
Jokainen kai määrittelee mummoiän oman tilanteensa mukaan. Minä, myös 38, en koe olevani mummoiässä, mutta joku voi niin ajatella ja se olkoon hänen oikeutensa. Itse kuitenkin pidän tuolla lailla ajattelevia hieman naiiveina ja kypsymättöminä ja se on minun oikeuteni.
Puolustan kyllä ap:ta sikäli, että pahempi synti on kyllä polttaa tupakkaa, käyttää päihteitä ja harrastaa epäterveellisiä elämäntapoja kuin tulla raskaaksi 38-vuotiaana. Vai voiko joku väittää muuta?
Itse olen 36v jaa en tee enään lapsia, olenkin vitsaillut, että olen jo niin vanha, tosiasia on se, etten halua enään diabeteksen vuoksi riskeerata itseäni ja lasta, muuten pitäisin itseäni iän vuoksi ihan sopivana synnyttäjäksi.
naisen ikää. Ihan hyvin ap voi näyttää sen mielestä 35-45 vuotiaalta, ja se on alle kolmekymppiselle lähinnä mummo.
Itsensä hän vain mokasi. Voisit, ap, mennä sanomaan hänelle suoraan, että nyt kun olet tuollaisessa mummoiässä niin olet elämänkokemuksella varustettu ja voit neuvoa häntä kaikissa elämäänsä liittyvissä asioissa. Mummoillahan on tietoa monista asioista ;)
Esikoinen on 13 v ja olen kyllä miettinyt että olen mummoiässä. Itse kun olin jo 18 v kun mutsi oli samanikäinen. Mut mitä siitä sit? Olen myös parhaassa lapsentekoiässä vielä....
Se kuinka älykäs naapurin rouva on, vaikea ottaa kantaa, mutta käytöstavat ilmeisesti 0, koska puhuu tuommoista oman lapsensa kuullen. Pitäisi ymmärtää, että lapsi rallattaa sanomisia. Ei lapsen vika, mutta äiti hänellä huonokäytöksinen. Juoruillaanhan me kaikki (?), mutta ei jukra vieköön lasten kuullen. Onnea odotukseen!
oli 45 kun mut sai, ja on ollut paras äiti ikinä. Vielä kasikymppisenä ässäkunnossa ja jaksaa temmeltää mun lasten perässä :)
Onnea odotukseen ja äitiyteen. Ikävät kommentit kuulee aina niiltä, joilla on oma kasvatus jäänyt kesken. Niistä ei kannata välittää.
kerroin ikäni ja hän hämmästeli, ettei olisi uskonut minua niin vanhaksi.
ap
Mutta se on pakko sanoa, että ihmeellistä miten niin monet pitävät " mummuilua" pahana asiana ja kirjoittavat niinkuin se olisi yksi hirveimmistä kohtaloista mitä nainen voi kohdata! Miten ihmeessä naisen ikääntymisestä on tullut tällainen hävettävä ja loukkaava asia??? On ihan faktaa, että nuoruutta seuraa vanheneminen. Se ei kuitenkaan ole huono asia eikä sitä pidä kieltää! Mummous on arvonimi, ei vähättelyä!
Lakatkaa vähättelemästä naisen elämän loppupuolta (tai tarkemmin kaikkea mitä seuraa nuoruuden jälkeen)! Lopettakaa se ikuisen nuoruuden tavoittelu ja olkaa tyytyväisiä juuri siihen ikään mikä teillä kullakin hetkellä on! Jokainen ikä on yhtä hyvä, älkää antako muun maailman päättää teidän puolestanne että mikäli ette pysy ikuisesti lähes teineinä, olette arvottomia.
Hemmetti kun ärsyttää naisten tapa painaa toisiaan alas, ihan kuin miehistä ei olisi jo tarpeeksi harmia!
27