Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten kipeitä olette, että haette töistä sairauslomaa?

Vierailija
27.06.2007 |

täällä joku vähätteli valuvaa nuhaa ja flunssaa

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli keskenmeno silloin, verta vuoti kuin seulasta.

Jos viittaat taas siihen nuhajuttuun, niin mielestäni se ei todellakaan ole syy olla pois töistä!

Toiset loisii ja hakee sairaslomaa pienestä kolotuksesta. Jokuhan nekin työt sitten joutuu tekemään.

Vierailija
2/22 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuhat, flunssat, pikku kuumeet yms ei ole este mulle. Olen ollut viimeisen 10 vuoden aikana pois oman sairauden takia kolme päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä päivä sen jälkeen kun nuha on iskenyt. Olen silloin tukkoinen ja väsynyt ja usein kurkkukin on arka. Lisäksi jos on päänsärkyä niin olen poissa ja joskus jos on allapäin eikä jaksa mennä töihin.

Niin vuodessa olen varmaan noin 2 viikkoa yhteensä poissa töistä. En tee töitä kotonakaan poissa ollessani.

t. minäkö korvaamaton?

Vierailija
4/22 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli olen korvaamaton, että kukaan ei tule tekemään minun töitäni, eikä kassaan kilahda kolikkoakaan, jos en itse ole paikalla.

Vierailija
5/22 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssan ja muun lievemmän sairauden aikana teen yleensä töitä kotona ja nukun välillä. Päänsäryn tullessa menen kotiin lepäämään pariksi tunniksi mutta teen työt loppuun sen jälkeen. Riippuu vähän päivän töistäkin mitä pystyy tekemään vajaakuntoisena, mitä ei. Jos palaveriaikaa yhteistyökumppanin kanssa on etsitty kissojen ja koirien kanssa jo kuukausia niin ei sitä noin vain peruta. Jos on löysempää niin voi ottaa helpommin sairaslomaakin.

Vierailija
6/22 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinua hoitava sairaanhoitaja olisi kamalan nuhainen ja yskäinen? Minä todellakin jään sairaslomalle, vaikka en olisi kuumeessakaan. Kyllähän sitä jossain kopissa istuu räkäinenkin, mutta minä en viitsi turhaan levitellä basilleja.

sairaanhoitajamamma

Vierailija
7/22 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lääkäriin menen vasta kun on aivan pakko.

Flunssan takia en muista milloin olisin ollut töistä pois. Kyllä olen siellä kuumessakin ollut.

Vierailija
8/22 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on flunssassa, silloin pysytään kotona eikä tulla tartuttamaan työyhteisöä!

Mä olen sitä tyyppiä, jolle flunssa ei nosta kuumetta KOSKAAN, joten monen mielestä olisin varmasti nuhaisena, yskäisenä ja kurkkukipuisena työkykyinen. Otan kuitenkin oikeudekseni levätä päivän tai kaksi kotona aina, kun oikea, kuumeeton flunssa tulee (pelkkä nuha tai pieni yskä nyt on ihan eri asia).

(Ja voi v* niitä " korvaamattomia" työkavereita, jotka tulevat duuniin, vaikka ovat oksentaneet tai ripuloineet edellisenä yönä. Ei ole aikuisella ihmisellä älyä ei. Sitten voivotellaan mahakipua ja ollaan marttyyreja, kun " töitä on hirveesti" - ja kas kummaa, parin päivän päästä muutama työkaveri makaa mahataudissa kotona.)

Vierailija
9/22 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuumeessakin olen töissä ollut. Mä tarvitsen poissaoloihin aina lääkärintodistuksen ja tuntuu, että pienessä flunssassa sinne i kyllä kehtaa mennä. Varsi nkaan jos ei olisi edes kuumetta, mitä se lääkäri uskoo, että olen kipeä.

Mun suurin kauhuni on aina, että jos vaivani katoaakin kun pääsenn lääkäriin. Jahkaan aina ajan tilaamista, kunnes on TOTAALISEN EREHTYMÄTTÖMÄN selvää, että vaiva ei katoa ilman lääkärin apua. En tiedä miksen pienestä vaivasta halua mennä lääkäriin. Kai ettei luulosairaaksi luulla. -11

Vierailija
10/22 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 päivää oksennustaudin takia, päivän kun en uskaltanu mennä töihin (mokasin) ja päivän kun ei vaan huvittanu mennä. Olin muutenkin käymässä työterveysasemalla niin samalla kävin päivystävältä terkkarilta hakemassa päivän saikkua. Sanoin että on flunssaa, kurkku kipee eikä ääntä oikein lähde. Meillä sairauden takia kukaan ei joudu tekemään ylimääräistä työtä. Olemme korvattavissa ja pomo tilaa vuokratyöntekijän sairaslomalaisen tilalle.

Vierailija
11/22 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkin kun ajattelin töihin menoa, itkin kun soitin lääkärille, itkin tunnin bussimatkan lääkäriin, itkin koko vastaanoton ajan, itkin koko kotimatkan. En kokenut olevani kovin työkuntoinen.

Meillä muuten menee joka kuukausi palkasta 17¿ sairaskassamaksua, riippumatta palkan suuruudesta ja siitä käyttääkö kyseisiä palveluja vai ei. Joskus voi ottaa omiaan vähän takasi.

15

Vierailija
12/22 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jään sairaslomalle. Minulla on ms-tauti ja saan helposti pahenemisvaiheen esim. pikkunuhan seurauksena. Onkin tosi hauskaa kun työkaverit tulee nuhaisena töihin :(

Vierailija
13/22 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuisin kuitenkin ne samat työt tekemään valmiiksi jollekin toiselle. Opettaja olen. Eri ammateissa tietty eri juttu. En ole koskaan ollut sairaslomalla opettajan töistä. Buranan voimalla.

Vierailija
14/22 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos on flunssassa, silloin pysytään kotona eikä tulla tartuttamaan työyhteisöä!

Mä olen sitä tyyppiä, jolle flunssa ei nosta kuumetta KOSKAAN, joten monen mielestä olisin varmasti nuhaisena, yskäisenä ja kurkkukipuisena työkykyinen. Otan kuitenkin oikeudekseni levätä päivän tai kaksi kotona aina, kun oikea, kuumeeton flunssa tulee (pelkkä nuha tai pieni yskä nyt on ihan eri asia).

(Ja voi v* niitä " korvaamattomia" työkavereita, jotka tulevat duuniin, vaikka ovat oksentaneet tai ripuloineet edellisenä yönä. Ei ole aikuisella ihmisellä älyä ei. Sitten voivotellaan mahakipua ja ollaan marttyyreja, kun " töitä on hirveesti" - ja kas kummaa, parin päivän päästä muutama työkaveri makaa mahataudissa kotona.)

Vierailija
15/22 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume on toinen raja.

Olen pois kun en voi suorittaa työtä kunnolla ja järkevästi. Vähän saa niiskuttaa, mutta sillä on oltava raja. Paraneekin nopeammin kun ei anna ihan viimesillä voimilla kaikkeaan!

Vierailija
16/22 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös muut saisi olla flunssassa kotona, niin ei olisi jatkuvasta jotain tautia liikkeellä.

Vierailija
17/22 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta on lääkärintodistus. Lihasrevähdys (siitäkin huolin max. 4-5pv koska liikunta tehoaa siihenkin), flunssa jossa crp koholla, tms

Vierailija
18/22 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten jos on oksennustauti, ne on yleensä niin herkästi tarttuvia, että maltan yleisen edun vuoksi pysyä kotona (konetta saatan kyllä naputella ja töitä tehdä etäyhteyden kautta).

Eiköhän jokainen itse osaa parhaiten arvioida omaa työkykyään, jos motivaatio on kohdallaan.

Vierailija
19/22 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks mulla on ollu oksennustauti viimeks joskus 90-luvun alussa.

-19-

Vierailija
20/22 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en ole lusmu, vaikka olo nuhaisena ja flunssaisena on kamala ja jään kotiin vaikkei olis kuumetta. Sellaista oloa ei vaan viime vuonna ollu. Vituttaa tosiaan työn sankarit jotka tulee vaikka pää kainalossa töihin...tartuttamaan ja vaarantamaan omaa terveyttään. Mä muuten tiedän kaksi flunssan jälkitautiin kuollutta ihmistä. Sydänlihakseen meni. Toinen oli mieheni serkku 20 v nuori nainen ja toinen 38 vuotias uhreileva mies, mun lapsuuden kaveri. Että sillai...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi