Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat lomalla - lapsi hoidossa?

Vierailija
27.06.2007 |

Näin tuttavaperheessä!

Lapsi kuulema haluaa hoitoon, vaikka vanhemmat on lomalla. Mä en ymmärrä. Pitäisin omat lapset kyllä visusti kotona oman lomani aikana.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapset vois tuollaisilta viedä.

Vierailija
2/40 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla tällä viikolla neljä lasta hoidossa, joista kolmen vanhempi on päivät kotona... olen ottanut sen asenteen, että eipähän kuulu mulle, missä vanhemmat päivänsä viettää. jos heidän mielestään lasten on parempi olla meillä ja minun kanssani, niin sitten varmasti näin on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on paljon...Ymmärrän, jos lapsi/lapset on muutaman päivän hoidossa loman alussa jos vanhemmilla on jotain erityisen tärkeitä asioita hoidettava ja toinen vielä töissä, mutta muuten vanhempien loma on myös lasten lomaa minun mielestäni. Tiedänpä tapauksen, jossa lapsi oli koko vanhemman loman ajan hoidossa :( Lomailivat miehen kanssa eri aikaan; naisella kesäkuu lomaa ja miehellä elokuu, ja lapsella ei ollut lomaa ollenkaan koko kesän aikana.

Vierailija
4/40 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto on pieni ja ulkona sataa vettä. Rahaa ei ylimääräiseen ole.

Hoidossa leikitään, lauletaan ja askarrellaan. En minä tuollaisia osaa.

Vierailija
5/40 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekin, jos lapsi HALUAA ennemmin hoitoon kuin olla kotona omien vanhempiensa kanssa....

Vierailija
6/40 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä yks syy miks lapsi haluaa hoitoon. jos äiti koko päivän tietokoneella av-palstailemassa, ja isä korjaa mopoa, niin ei se lapsikaan yksin viihdy.

Vierailija
7/40 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että lapsi ansaitsee loman siinä missä aikuinenkin. Hoidossa oleminen on lapsen työtä! Ei siellä kotona tarvitse mitään erikoista virikettä tms. olla. Kunhan vietetään aikaa sen oman lapsen kanssa, se on tärkeintä. Lapsen kanssa vietetty aika on kuin rahaa plaittais pankkiin, antaa kantavaa pohjaa tulevaisuudelle, vanhemman ja aikuisen väliselle suhteelle.

Vierailija
8/40 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tarhassa tehdään paljon mitä kotona ei, mutta kun itsellä loma on oikeesti aikaa vaa olla lapsen kans. Nauttia yhdessäolosta ilman hässäköitä.

Vierailija
9/40 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsottiin parhaaksi hänelle pitää vain tuo kuukauden kesäloma, minkä ollaan sitten koko perhe yhdessä kotona. Hoitopäivätovat kyllä lyhyitä ja satunnaisia vapaita sattuu aina kun meillä on jtain suunnitelmia päivälle.

Vierailija
10/40 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vanhemman ja lapsen väliselle suhteelle... :)

Vierailija
11/40 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet puolustelevat valintaansa, sillä että " kun Liisa tykkää niin paljon olla siellä hoidossa" . Eräskin tuttu sanoi, että lapsi marisi heti loman alussa että haluaisi takaisin hoitoon. Mielestäni tällaisten äitien pitäisi hieman katsoa peiliin missä on vika. Ei ole ihan normaalia, jos lapsi haluaa olla ennemmin hoidossa kuin kotona. Kannattaa jättää lapset tekmättä jos äiti on todella niin heikko ja avuton, että edes kehtaa sanoa " ettei osaa" tehdä mitään lapsen kanssa kun ne hoidossa askartelevat jne. Luuletko sinäkin sadetta pelkäävä äiti (mikä numero nyt olitkaan) että lapsen psyyke katsoo askartelun tärkeämmäksi kuin oman vanhemman läsnäolon? Lapsille riittää, kun laitatte ne sadevaatteet päälle ja menette ulos ihmettelemään vesilätäkköjä. Ei voi olla niin vaikeaa.

Vierailija
12/40 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten noi mainitsemasi asiat vaikuttaa siihen, jääkö lapsi kotiin vai meneekö hoitoon???

Vierailija
13/40 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa lastani en veisi kuin ihan pakon edestä hoitoon, jos olen itse lomalla/vapaalla. Lapsen etu edelle!

Vierailija
14/40 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se lapsen etu on mielestäni olla oman perheensä kanssa. Lomailla, tekemättä mitään sen ihmeempää. Rentoutua ja nauttia perheen kanssa vietetystä yhteisestä ajasta.

Vierailija
15/40 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut lomalla nyt jo muutaman päivän, mutta vein pojan hoitoon koska itse sinne halusi, enkä pode kyllä minkäänlaista huonoa ommatuntoa tästä! Poika on 4-vuotias ja kaverit ovat todella tärkeitä. Omassa pihapiirissä ei lapsia valitettavasti asu. Alle kolmivuotiasta en itsekään hoitoon veisi turhaan. Isommille lapsille kaverit kuitenkin ovat jo tärkeitä ja yleensä se pääasiallinen syy siihen että hoidossa viihtyvät. Äidin kanssa ehtii kyllä puuhastella vielä illallakin ja heinäkuun myös lapsi lomailee.

Vierailija:

monet puolustelevat valintaansa, sillä että " kun Liisa tykkää niin paljon olla siellä hoidossa" . Eräskin tuttu sanoi, että lapsi marisi heti loman alussa että haluaisi takaisin hoitoon. Mielestäni tällaisten äitien pitäisi hieman katsoa peiliin missä on vika. Ei ole ihan normaalia, jos lapsi haluaa olla ennemmin hoidossa kuin kotona. Kannattaa jättää lapset tekmättä jos äiti on todella niin heikko ja avuton, että edes kehtaa sanoa " ettei osaa" tehdä mitään lapsen kanssa kun ne hoidossa askartelevat jne. Luuletko sinäkin sadetta pelkäävä äiti (mikä numero nyt olitkaan) että lapsen psyyke katsoo askartelun tärkeämmäksi kuin oman vanhemman läsnäolon? Lapsille riittää, kun laitatte ne sadevaatteet päälle ja menette ulos ihmettelemään vesilätäkköjä. Ei voi olla niin vaikeaa.

Vierailija
16/40 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun siihen ammattiryhmään, joka lomailee koko kesän ja lapset ovat siis olleet kesäkuun alusta kanssani. Mies jää heinäkuun alussa lomalle, joten sitten olemme koko perheellä lomalla. Lapset menevät vasta elokuun puolessa välissä takaisin päiväkotiin.

Vierailija
17/40 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jolla tällä viikolla neljä lasta hoidossa, joista kolmen vanhempi on päivät kotona... olen ottanut sen asenteen, että eipähän kuulu mulle, missä vanhemmat päivänsä viettää. jos heidän mielestään lasten on parempi olla meillä ja minun kanssani, niin sitten varmasti näin on!

Meidän pph ainakin halusi lapset hoitoon, niin kauaksi, että aloitti oman kesälomansa. Raha ratkaisee.

Vierailija
18/40 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se tosi hassua, kun täällä syytellään heti vanhempia avuttomuudesta ja saamattomuudesta jos lapsi viihtyy hyvin hoidossa. Äiti kun ei voi samalla jakautua myös moneksi lapseksi, esimerkiksi. Taitaa olla kotiäitejä, jotka eivät uskalla viedä lasta hoitoon, koska pelkäävät lapsen siellä viihtyvän hyvin NYYYH...

Vierailija
19/40 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yh ja lapset ovat kyllä koko loman kanssani kotona. Mutta mulle on IHAN SAMA miten joku muu toimii. Jos toisessa perheessä koetaan, että näin jaksetaan paremmin, niin olkoon niin.

Vierailija
20/40 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Asunto on pieni ja ulkona sataa vettä. Rahaa ei ylimääräiseen ole.

Hoidossa leikitään, lauletaan ja askarrellaan. En minä tuollaisia osaa.

jos niiden kanssa ei jakseta eikä viitsitä olla.

Mutta onhan se vanhemmille kiva kun itse saa perse homeessa levätä kotona kun lapsi on muualla hoidossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan