Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä jollain ns. täydellinen mies vai onko kaikissa puutteita? Mitä?

Vierailija
27.06.2007 |

Olen huomannut että olen kärsinyt siitä, että en saa keskusteltua tarpeeksi syvällisesti mieheni kanssa. Olen siitä ollut jo tosi ahdistunut ja surullinenkin, mutta nyt olen ruvennut miettimään, että onkohan se vika kuitenkin minussa. Miten yksi ihminen voisikaan vastata kaikkiin minun toiveisiin ja unelmiin? Miestäni rakastan aivan yli kaiken, hän on erittäin hyvä puolisona, hyvä isä, erittäin tunnollinen ja kunnollinen, ei juo, ei polta, ei petä, ei lyö, ei räyhää ja hoitaa hyvin kotia ja meitä kodin ihmisiä ja juttelee hyvin ja paljon.

Olenko siis naivi, jos kuvittelen, että hänen pitäisi taipua myös syvällisiin keskusteluihin? Jotenkin tuntuu, että eihän sellaista ominaisuutta voi kaupasta ostaa ja jos sellaista yrittää väen vängällä vaatia, niin sehän menee vaan teennäiseksi ja koko suhde lähtee radaltaan.

Minkälaisia puutteita te olette hyväksyneet miehessänne? Miten hyväksyminen on tapahtunut?

Niin ja se on sanottava, että en tietenkään ole tämmöisestä syystä miestäni ulkoistamassa, hän on minulle maailman rakkain lasten ohella.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vaihtamalla parane :) On kohtuutonta vaatia ihmiseltä kaikkea mahdollista. Meillä KAIKILLA on puutteemme, ihan kaikilla. Se on inhimillistä. Parisuhde on lujalla pohjalla, jos molemmat hyväksyvät toisen puutteineen.

Vierailija
2/11 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voisi olla vähän sosiaalisempi kuin nyt on.

Ajoittain hän voisi olla vähemmän hellyydenkipeä.

Muuta nyt ei tule mieleen. Ukko ei ole täydellinen noin yleisesti ottaen, mutta täydellinen minulle - puutteineen päivineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ystäviä noihin syvällisiin keskusteluihin!

Vierailija
4/11 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on pitänyt hyväksyä: mieheni ei ole kauhean herkkä, on vähän töksäyttelijä. Ottaa silti huomioon muita ihmisiä toisin tavoin. Meidän harrastukset ja kiinnostuksen aiheet on toisissa asioissa kauhean erilaiset, toisissa samanlaiset. Joihinkin harrastuksiin vain ei häntä saa. Lisäksi on myös yhteisiä ystäviä, mutta joitakin minulle tärkeitä ihmisiä ei vaan voi sietää.

Ei se vaihtamalla parane eikä pidä luulla että yksi ihminen voi olla vastaus kaikkeen. Parisuhteessa hoidetaan niitä asioita jotka siinä toimii, muut tarpeet pitää tyydyttää muualla. Valitettavasti niistä asioista se seksi ei ole länsimaisen yhteiskunnan hyväksymää, että se on yksi asia mikä pitäisi pystyä tyydyttään sen kumppanin kanssa -tai itsekseen fantasioiden sitten.

Vierailija
5/11 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...hauskaa yhdessä ;)

Vierailija
6/11 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on vain sellaisia puutteita, jotka jäävät täysin hänen hyvien puoliensa varjoon. Minulle tärkeissä asioissa on aika lailla täydellinen, puutteet sattuvat olemaan sellaisia, joilla ei paljon ole väliä. On hellä, huolehtiva, ymmärtäväinen, huumorintajuinen, vastuuntuntoinen, älykäs, keskustelee mielellään, tykkää monista samoista asioista kuin minä...

Huono puoli on lähinnä hajamielisyys ja kömpelyys. Rikkoo aina astioita ;-) ja paperihommia (laskuja ym) en uskalla jättää hänelle, koska muuten jäävät hoitamatta.

Vierailija
7/11 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän asti.

Ehkä ongelman ydin minun päässä on se, että olen aikaisemmassa pitkässä parisuhteessani ollut erittäin syvällisessä suhteessa. Se saa tämän suhteen näyttämään välillä pinnalliselta. Aikaisemmassa suhteessa oli ongelmia, vielä paljon pahempiakin kuin tämä syvällisten keskustelujen puute. Se mikä vaan häiritsee on se, että jotenkin pidän parisuhteen peruskivenä syvällisiä yhteisiä hetkiä. Ehkä minun on aika opetella rakentamaan parisuhteen pohjaa turvallisuuteen, yhteen hiileen puhaltamiseen, yhteisten päämäärien tavoitteluun, yhteisen arjen pyörittämiseen ja arkisten keskustelujen pitämään yhteyteen sekä läheisyyteen ja seksiin. Nämä kaikki kun toimivat niin hyvin ettei paremmasta voi toivoa.

Syvällinen ystävä olisi kyllä poikaa. Valitettavasti en ole vaan onnistunut löytämään naispuoleista syvällistä ystävää ja jotenkin tuntuu, että kun miehessäni on puutetta juuri tuossa syvällisyydessä, niin tuon tarpeen täyttämiseen olisi hyvä, jos ystävä olisi sitten samaa sukupuolta. Syvällisiä miespuolisia ystäviä minulla onkin jo, mutta selvästi olen vähän varovainen nyt heidän kanssaan.

ap

Vierailija
8/11 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
9/11 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
10/11 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se onkin MUN renttu.

Vierailija
11/11 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia vikoja jokaisessa on ollut.