###Kesäkuun keskiviikko###
Kommentit (10)
Moro Mustikkax. Täällä edelleen...
Meidän kirppu on sinnikäs. Eiliset vatsan kiristelyt loppuivat illalla kuin seinään. Rehkiminenkään ei näköjään auta. Onneksi huomennä pääsee kuulemaan " tuomion" , kun menemme yliaikaiskontrolliin. Kotiinhan ne varmasti passittaa, mutta toivon mukaan siellä selviäisi se kohtalon päivä kun käynnistystä yritetään. Vaikka olen vakaasti sitä mieltä että kehossani on jotain vikaa, ja kirppu ei tule ulos muuten kuin puukon avustamana.
Kirpun pää on varmaan nyt kiinnittynyt tai ainakin painunut tosi alas. Pienten lepohetkien jälkeen liikkeelle lähtö on todella kivuliasta. Tuntuu että häpyluu halkeaa, ja joudun ottamaan ensiaskeleet kuin joku osteoporoosista kärsivä vanhus. Selkä kumarassa töpöaskelin.
Ystävät, tuttavat ja sukulaiset ovat ilmeisesti ymmärtäneet yskän, ja lopetaaneet minun hermojeni rassaamisen jatkuvilla kysymyksillä. En ihan oikeasti jaksa keskustella enää kenenkään kanssa siitä miten ihmeellistä on kun vauvaa ei kuulu. Kiukuttaa, itkettää, turhauttaa...
Palaillaan...
Olen siis toista odottava rv 41+2.Vanhempi täyttää juuri kohta viisi vee!
Olen lukenut erittäin säännöllisesti teidän viestejänne ja nyt oli pakko liittyä valituskerhoon mukaan, alkaa olla sen verran " ranteet auki meininki" ...no ei vaineskaan :)
Eka syntyi vkolla 40+6 ja nyt tietty ajattelin et toka tulis aikasemmin, mut ei näköjään...Mieskin alotti tossa taas työt kesäloman jälkee tänään, oli nim tarkotus et loma olis siinä la:n kieppeillä, et ois vapaalla lähtee synnärille milloin vaan.
Oireita lähtöön ei oo mitään, mutta toisaalta ei ollu ekaltakaan, lapsivedet meni silloin puol viisi aamulla ja pikkunen syntyi siitä vasta seuraavan päivän iltana.Ponnistusvaihe oli kuitenkin vain 20 min.
ei tiedetä ollenkaan kumpi tulee, ja hyvä niin, on sitten yllätysmomentti synnytyksessä :) Ja vauva ollut jo pitkään rt:ssa ja aikalailla kiinnittyneenä.Nyt reippaasti kävellessä tuntuu vähän eriltä kuin ennen eli hieman vihloo tonne alas luihin.
Toivottavasti olis juttuseuraa tässä loppupäivinä vielä...Tultiin just pojan kaa shoppailu reissulta mutta ei mitään vaikutusta.
Perjantaina ois viimenen neuvola aamulla ja sit terkkari anto luvan mennä ma eli 42+0 synnärille automaattisesti kattomaan mitä tehään. Ihmettelen vain miksi jotkut pääsee aikasemmin sinne käymään vai pitääkö olla joku vaiva että voi mennä? Siis yliaikaiskontrolliin!
Täällähän minäkin vielä, en vaan oo kerenny koneelle kun nyt vasta. Mulla ei mitään oireita, paitsi,et pää painaa alas, mut sitä ollut jo kauan.
Mäkin jotenkin ajattelin et toka olis tullut aikasemmin tai samoihin aikoihin kun eka. Mut ei nähtävästi. Eka synty 39+5.
Mitä lähemmäs perjantai tulee, sitä enemmän mua alkaa pelottaa/jännittää. En edes oikein tiedä mikä. Edellinen synnytys kesti kokonaisuudessaan tasan 7h, josta siinäkin oli 1 1/2h ponnistusvaihetta. Mut käynnistys hieman jännittää, onko siinä esim. kovemmat kivut yms. No vielähän on olemassa pieni mahdollisuus, että tää käynnistyis itsekseen... Ulos ei ainakaan tee mieli lähteä pihahommiin tai lenkille, kun vettä tulee taivaan täydeltä. No huomiseen...
Mantuska rv 41+4
Täällä meilläpäin (Kymenlaaksossa) ketkä synnyttävät Kotkassa ainakin on ensimmäinen yliaikaiskonyrolli yleensä kun on mennyt 10 päivää yli ja sit jos kaikki hyvin niin kotiin vielä odottemaan. Mä melkein pääsin jo eilen jäämään, mutta kaikki salit olivat ihan täynnä kuuulemma. Vaikka tietysti pääasia oli se, että vauvalla oli kaikki hyvin.
T: Mantuska
Tervetuloa remmiin Nalleäiti!
Meillä täällä Salon Seudulla ainakin ensikertalaiset (varmaan kaikki) yliaikaiset otetaan kontrolliin kun laskettu aika on ylitetty 10 päivällä. Jos kaikki on kunnossa niin passitetaan takaisin kotiin, mutta voidaan ottaa myös seurantaan jos jotain radikaalia on. Kait se on vain hyvä että raskautta tarkkaillaan. Eipä tuonne kohdun suulle tai ylipäätään kohtuun ole täällä kurkattu kuin viimeksi rv:llä 36. Ja se painoarviohan tässä jännittää kun en mitään viisi kiloista vauvaa haluaisi puskea itsestäni ulos.
Cana 41+2
Tänään on ollu kyllä todellinen löysäilypäivä. En oo tehny mitään muuta kuin levännyt, no kaupassa kävin pikaisesti ostamassa mansikkatorttuainekset ja sit väsäsin sen kasaan, mutta muuten olen lepäillyt, edes ruokaa en ole laittanut...
Nyt olis sitten hyvä yöllä lähteä kun on tullu kerättyä voimia koko päivä:) toiveajattelua... ;)
Teillä taitaakin muilla olla eräpäivä jo tiedossa. Minä pääsen yliaikaiskontrolliinkin vasta 10.7 ja silloinkin saattavat vielä passittaa kotiin jos kaikki on kunnossa:(
No tottakai toivon että tää tulis ulos ennen sitä, mutta jollei niin sitten ei... Eli täällä pääsee kontrolliin uudelleensynnyttäjät vasta aikaisintaan viikolla 42 tasan ja ei kuulemma tosiaan käynnistetä automaattisesti, vaan täytyy olla syy.
Jaahas aamulla taas nähdään, jos nähdään :) (vois melkein sanoa, että toivottavasti ei)
Mustikkax2
Jännitys tiivistyy, onko täällä enään ketään muita???
Cana ja Mantuska antakaa kuulua itsestänne jos olette vielä yhdessä koossa.
Ja Palstahiljaiset, nyt olis oikea hetki avata suunsa, jottei tää ihan mun yksinpuheluksi mene.
Mulla ei mitään oireita vieläkään, joten palaillaan iltasella taas...
Mustikkax2 40+1