Kaverin 11-kuinen isoveikka päiväkotiin hoitoon, että äiti saa olla vauvan kanssa kaksin kotona.
On kuulemma niin iso jo, sosiaalinen ja pärjäävä tämä isoveli, että tykkää olla hoidossa muiden lasten kanssa. Siis, häh?? Ihmisiltä tuntuu joskus katoavan suhteellisuudentaju täysin. Sad story.
Kommentit (15)
mä en jaksa näitä päiväkoti/kotihoito-ketjuja!!!!!!!
pitää olla lähes päivittäin. Kannattais keksiä joku muu tehokkaampi keino nostaa sitä kotiäidin itsetuntoa kuin muiden arvosteleminen.
Ihmisiä täytyy jatkuvasti herätellä ja ap:n kertomassa tapauksessa lapsen äiti ei valita väsymystä vaan haluaan olla vauvan kanssa kaksin. Järkkyä.
en ikimaailmassa raaskisi omaa 12kk ikäistä kuopustanikaan laittaa hoitoon, haluan olla koko ajan näkemässä kun hän kasvaa ja kehittyy. meillä esikoinenkin 2.5v kotihoidossa.
lisää lapsia jos ei pärjää niiden kanssa... voi v***u mikä urpo... mulla esikoinen kohta 4v ja kuopus 8kk ja ihan kotona ovat molemmat 24h/7!
Kielenkäyttö on tuskin kotona kovin erilaista. Näin sitä kasvatetaan kiroilevia koulukiusaajia.
Vierailija:
lisää lapsia jos ei pärjää niiden kanssa... voi v***u mikä urpo... mulla esikoinen kohta 4v ja kuopus 8kk ja ihan kotona ovat molemmat 24h/7!
Tiedän vaan tapauksen missä lapsille tuli ikäeroa tasan vuosi ja isosisarus laitettiin hoitoon 11kk iässä. Johtuen äidin vaikeasta raskaudesta, vauvan olisi itseasiassa pitänyt syntyä vasta pari kuukautta myöhemmin. Vauva oli alkuun jonkin aikaa sairaalassa ja kotona ei meinannut lähtä homma käyntiin, joten isoveli oli vielä muutaman kuukauden hoidossa enne kuin katsoivat tilanteen sellaiseksi että oli kaikkien etu ottaa isoveli kotiin.
Vahinko ettei töihinpaluu taida olla enää vaihtoehto teille Nenna Tiutisille.
Ja mitä tästä voimme päätellä?
Emme mitään. Hanki ap elämä, oma sellainee.
Voi olla, että äiti ei vain jaksa tai on masentunut tms.
Vierailija:
Mutta periaatteessahan tämän ikäisen hoitoon laittaminen on ihan ok (vaikken minä sitä ymmärräkkään )Mutta se että sanotaan että on niin sosiaalinen ja kaipaa seuraa niin sen takia vie. Ja kakat. Tuon ikäinen ei tasan tarkkaan kaipaa päiväkotia ja muiden lasten seuraa. Oma äiti riittää. Myöntäkööt äidit edes tuolloin etteivät jaksaneet tai töihin lähtö oli tärkeämpää.
Älkää viitsiko väittää että lapsi tarvitsee sitä ( jollei ole joku kehitysvamma tms milloin on jo toiset perusteet ) Normaali, terve 11kk ei tarvitse muitakuin äitinsä, tai isänsä.
Vai onkohan tuo vai joidenkin äitien selitys itselleen miksi tekee sen. Koska ei voi myöntää ettei jaksa ja pärjää.
Koska sehän se on ap:n kuvailemalla äidillä syynä.
kyllä kesä aikana pitäisi lapsenhoitoon olevan muitakin apuja kuin päiväkoti. Päiväkoti ei hoida äidin ongelmia. Lastensuojelunasiakkaana on mahdollisuus erilaisiin tukipalveluihin.
Lisäksi tää " kakkonen" meni vuoden ikäsenä hoitoon, kun oli rahallisesti pakko palata töelämään.
Mut en mä vauvanhoidon vuoksi hoitoon lasta veis, mut jokanen eläköön tavallaan.
Mutta periaatteessahan tämän ikäisen hoitoon laittaminen on ihan ok (vaikken minä sitä ymmärräkkään )
Mutta se että sanotaan että on niin sosiaalinen ja kaipaa seuraa niin sen takia vie. Ja kakat. Tuon ikäinen ei tasan tarkkaan kaipaa päiväkotia ja muiden lasten seuraa. Oma äiti riittää. Myöntäkööt äidit edes tuolloin etteivät jaksaneet tai töihin lähtö oli tärkeämpää.
Älkää viitsiko väittää että lapsi tarvitsee sitä ( jollei ole joku kehitysvamma tms milloin on jo toiset perusteet ) Normaali, terve 11kk ei tarvitse muitakuin äitinsä, tai isänsä.
Vai onkohan tuo vai joidenkin äitien selitys itselleen miksi tekee sen. Koska ei voi myöntää ettei jaksa ja pärjää.
Koska sehän se on ap:n kuvailemalla äidillä syynä.