Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskausajan selkävaivat

26.06.2007 |

Minulla on ollut varsinkin nyt loppuraskaudessa pahoja selkäsärkyjä. Lähinnä alaselkä kipuillut, jotain iskiastyyppistä jomotustakin ajoittain. Olen lopen väsynyt kipuihin, kun olo ei muutenkaan ole mitenkään juhlava eräpäivän lähestyessä. Antakaas te jo synnyttäneet toivoa, että selkävaivat jäävät synnärille ja voi taas kävellä ja nukkua kunnolla..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, en nyt vinkkejä osaa antaa, kun muistan ettei oikein mikään auttanut.

Tai sellaista tosi kuumaksi mikrotettua kaurajyvätyynyä haudoin selän kohdalla koko ajan. Se taisi helpottaa aina hetkeksi.

Mutta muistan myös kuinka ihana tunne se oli synytyksessä kun sain selkäytimeen spinaalipuudutuksen, ja tajusin että hei mähän voin olla selallään ja kyljellään ja jopa rentoutumaan. Kun kipu hävisi täysin. Ihana puudutus!

Ja toki kun synytys oli ohi, ei se selkä normaali heti ollut. Muttei enää muistanut kuinka kipeä se voi ollakkaan.

Sinne sairaalaan ne jää!

Voimia!

Vierailija
2/2 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva et edellisen kirjottajan vaivat oli sairaalaan jääny, minulla taas ei :(

itellä oli selkä koko raskauden ajan enemmän tai vähemmän kipee, selällään ei kärsiny olla ollenkaan (lääkärintutkimukset ja terkkarilla käynnit ku piti selällään olla oli vaikeita enkä meinannu ylös päästä!). kävely oli loppuajasta melkoista könkkäsyä ja 2v esikoista joutu välillä kantelemaan eikä se parantanu tilannetta... itse asiassa minulla selkä oli entistä kipeempi synnytyksen jälkeen ku kotiuduin, hyvä et pääsin ekana aamuna sängystä ylös kotona tai yöllä ku piti nousta nostamaan vauva syömään! en tiijä johtuko se raskaudesta, synnytyksestä, epiduraalista vai mistä, varmaan vähän kaikesta. nyt ku synnytyksestä on kulunu yli 2kk, selkä on paremmassa kunnossa mut silti kipuilee päivittäin jos teen jotain kyyykyssä pidemmän aikaa tai nostelen huonosti yms. osaan varoa sitä jo ja uskon et se siitä kuntoutuu ku tässä lasten kanssa touhuaa ja osaa tehä liikkeet/nostot oikein ettei se kipeydy enempää. onhan se raskaus ja synnytys melkonen muutos elimistölle ja koko keholle et ainaki tämmösessä pienessä varressa sen kyllä tuntee!! toiv sinun kivut jää sairaalaan mut jos ei, en usko et ne ikuisesti jatkuu. ja kannattaahan niistä aina lääkärissä/neuvolassa mainita! jaksamista ja hyvää synnytystä :) ja ihanaa vauva-aikaa!!

minnimaaria:

Minulla on ollut varsinkin nyt loppuraskaudessa pahoja selkäsärkyjä. Lähinnä alaselkä kipuillut, jotain iskiastyyppistä jomotustakin ajoittain. Olen lopen väsynyt kipuihin, kun olo ei muutenkaan ole mitenkään juhlava eräpäivän lähestyessä. Antakaas te jo synnyttäneet toivoa, että selkävaivat jäävät synnärille ja voi taas kävellä ja nukkua kunnolla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla