Onko perheenne rikas, " tavallinen" vai köyhä?
Kommentit (39)
että suurin osa ystävistäni / tutuista / naapureistani on samanlaisia kuin mekin.
t.27
Molemmat ollaan keskipalkkaisessa työssä. Kohta asuntolaina on maksettu ja sitten taloudellinen tilanne vähän paranee ja pystyy ehkä jopa matkailemaankin.
Nyt vähän vähemmän kun minä äitiyslomalla/hoitovapaalla tämän vuoden.
Lainaa 130 000¿
Köyhiä ollaan, molempien palkat alle keskitason.
Bruttotulot 35000 vuodessa yhteensä minä ja mies. Akateemisia molemmat.
Vuositulot reilu 100 000 e, minä kotiäitinä eli nuo on yksin miehen tulot.
Vierailija:
Ollaan ihan keskituloisia, mutta ehkä meillä on enemmän omaisuutta kuin mitä näillä tuloilla pitäisi olla tähän ikään nähden. Kiitos lienee kummallisen taloudenhoidon, sillä mistään ei ole tullut latin latia muualta.
Vierailija:
Varakkaita. Bruttotulot yli 300.000 e/vuosi, minä tosin kotona.
Vierailija:
Minä köyhä kotiäiti, miehellä hyvät tulot, mutta velkaa. Omaisuutta vähän.
kyllä me eletään aika tavallisesti kuitenkin ok-talossa asuntolainoinemme. T: 37
Meillä on hyvät tulot, mutta asuntovelkaisia ollaan. Varallisuutta ei ole vielä kovin paljon päässyt kertymään. Toki säästetään ja velkaa maksetaan, joten sitä kautta sitä kertyy sitten ajan kanssa. Tosin mäjään toivottavasti pian äitiyslomalle, joten tulot väliaikaisesti tippuvat.
Tuloja on ehkä noin 120000 vuodessa (riippuu kyllä aika paljon mun bonuksista ja miehen yritystoiminnan kannattavuudesta). Asuntoelkaa meillä on saman verran jäljellä. Asuntovarallisuutta ehkä noin 50000 euroa ja säästöjä alle 20000 euroa.
Molemmilla meillä on miehen kanssa palkka 1500¿/kk eli reilusti alle keskituloisten. Kuitenkin meillä on minusta rahaa ihan riittävästi (toki ainahan sitä voisi olla enemmän, mutta tämäkin riittää :))
Bruttotulot n. 100 000 euroa, asuntovelkaa n. 118 000, omaisuutta n. 50 000.
Mitään summia en rupea kertomaan, itseasiassa en edes tarkkoja summia tiedä.
Joskus olen ollut köyhä
tavallisista perheistä molemmat, omat tulot sellaiset että toimeen tullaan ja lapsilisät jää säästöön ja nyt ollaan rikastuttu n.8500 e, mutta sillekin sijoituskohde
ehkä köyhät on kuitenkin niitä jotka ei tule toimeen ja kulkee sossussa vähän väliä.. meillä kuitenkin on ruokaa ja vaatteita ja lämmin koti!! vaikka meidän kuukausitulot on yhteensä 1300-1600 e. ja puolet miehen palkasta menee vuokraan. kyllä elämä tuntuu välillä köyhältä. ja kun menet kaupan kassalle niin saa miettiä riittääkö rahat vai? mut silti tyytyväisiä elämään.
Tuloiltamme olemme vähän yli keskiverron (molemmilla noin 2000/kk tulee käteen), mutta olemme aina eläneet maltillisesti, joten rahaa on kertynyt ja asunto on ostettu velattomana, samoin kaksi autoa, jotka vaihdetaan kolmen vuoden välein. Kumpikaan ei ole perinyt mitään ja minulla on ollut myös pitkiä työttömyysjaksoja, mutta olemme saaneet silloinkin rahaa säästöön - meillä on joko taito käyttää rahaa viisaasti tai hyvä onni sen suhteen.
Suomessa 50000-100000 menee kyllä verotuksen vuoksi sinne tavallisiin. Ja kun asunnotkin on vielä niin suolasen hintasia, niin ei tuolla 0,1 miltsillä kyllä vielä juhlita :)