Onko perheenne rikas, " tavallinen" vai köyhä?
Kommentit (39)
meidän tienestit lienee keskivertoa luokkaa, mutta olemme rikkaita, koska miehelläni on paljon perittyä omaisuutta. Omistaa useamman asunnon jne.
Oma talo kaupungin keskustassa + 3 autoa. Lapsia 4, joten menotkin on kovat. Matkustelemme jonkun verran, eikä kaupassa tarvii aina katsoa mitä maksaa, mutta sellaisia nyt on varmaan suurin osa suomalaisista.
Perittyä omaisuutta on miehen puolelta melko paljon, mutta sitä ei ole realisoitu = )
kateellinen en ole heille pätkääkään. elävät niin matalalla profiililla, että jos et lehdistä lukis heidän tulojaan, et arvais. pelkäävät ilmeisesti kateutta ja ehkäpä jopa lapsiin kohdistuvaa uhkaa. ulkomailla käyvät usein, ehkäpä siellä sitten voi vapaammin levitellä rahojaan
Ollaan tehty hiukan epätavallisia ratkaisuja taloutemme hoidossa, joten rahaa ei liiemmälti ole käytössä, mutta ihan hyvin tullaan toimeen.
Vuositulot yhteensä n. 50 000 ¿ ja velkaa 100 000 ¿.
vitosella vuositulot 100000 ja velkaa 50000. Mutta tulot siis bruttoa ja velka nettoa :)
Minä kotona, mies tienaa suht hyvin
On meillä 2 tietsikkaa, joka huoneessa telkkarit ja digiboxit ja tallentavat dvd:t ja sen semmoista. Uudet pesukoneet ja tiskikoneet ja aina viimesintä huutoo olevat kännykät. Lapsilla on siistejä uusia vaatteita päällä ja joskus käytettyjäkin, mutta aina siistejä ja muodin mukaisia. Auto ei ole uusi, koska emme halua isoa lainaa ottaa auton vuoksi, mutta siisti ja hieno ja erilainen kuin muilla (mies tykkää touhuta autojen kanssa ja osaa vaikka mitä).
Ruokaa on aina pöydässä ja hyvää sellaista. Velkaa on jonkun verran ja osamaksulla ostetaan. Tällä hetkellä mies kotona lasten kanssa ja minä vuorostani töissä, tosin juuri nyt en ole edes jatkuvasti töissä, vaan teen pätkissä mitä saan tehdä.
Ihan hyvin pärjätään. Ei tosin ole varaa lähteä 5-henkisen perheen kanssa kaikkiin humputuksiin kesälomareissuille, mutta keksimme aina jotain, joka meidän pussille sopii.
2006 verotiedot, mies: 53 000¿, minä 10 000¿
Minun omaisuuteni n. 50 000 (asunto-osake) + rahastosijoitukset 10 000¿
Miehellä henk koht laina 10 000¿
Asuntolainaa otettu yhteisesti 2007 n. 320 000¿
Vuoden 2007 ansiot tulevat olemaan jossain määrin suuremmat kuin ed vuoden.
Minä kotona kotihoidontuella ja miehen palkka keskivertoa huonompi. Ja asuntolainaakin on riittävästi, mutta toimeen tullaan ihan hyvin.
Ehkä sitten rikkaita, kun valmistun ja pääsen töihin :)
Eletään suurelta osin tuilla, asumistuki, elarit ja vielä mun pieni palkka, vuokralla, ei omaisuutta eikä säästöjä, mutta kaien tarvittavan saan ostettua.
Meillä sama tilanne. Ihan tavallisena itseämme pidämme, mutta kai me ollan köyhiä.
Mies töissä, vuositulot 30 000e, minä kotihoidontuella kotona 5 lapsen kanssa. Talolainaa 160 000e. On ruokaa, vaatteet ja koti.
Minun lapsuudenperheeni myös köyhä, mies " tavallisesta" perheestä.
Niin köyhiä, etten esim. silmälaseja pysty itselleni ostamaan, mutta lapsille ne ostetaan, koska heille hyvä näkö on tärkeämpi kun minulle.
En oikeen tykkää käyttää sanaa rikas. Olen hyväpalkkaisessa työssä, omistan asunnon ja auton, sekä osakkeita ja rahasto-osuuksia.
Vakituisetulot naiseksi ihan kivat 36 000 + elarit ja lapsilisä, mut yksi lapsi yh:na elätettävä ja Helsingissä asutaan, joten ei tässä juhlita. Autoon, kesälomamatkoihin ym. normaaliin on kuitenkin varaa, et ihan ok kai. Omaa asuntoa ei ole, ja se korpeaa mua, en kuitenkaan uskalla jättilainaakaan ottaa.
ansiotulot yhteensä n. 100 000 ¿ vuodessa bruttona, säästöjä muutamia tuhansia + osakkeita ja rahastoja jonkin verran, asuntolainaa kohta 270 000 uuden talon vuoksi
minun tulot noin 50 keur vuodessa, miehellä noin 35 keur.
velkaa vain noin 20 keur