Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako yksinhuoltajat ilmaiset päivähoitopalvelut?

Vierailija
07.10.2008 |

.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan riippuu tuloista

Vierailija
2/20 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla menee maksut niin kuin muiltakin - tuloista ja perhekoosta riippuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein saa , ainakin meillä . Phmaksuthan lasketaan tulojen mukaan ei sen onko yh vai parisuhteessa .

Vierailija
4/20 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloiset saavat. Päivähoitomaksu määräytyy perheen koon ja bruttotulojen mukaan.

Vierailija
5/20 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin yksinhuoltaja mua ihmetytti miten muut ihmiset kuvittelivat mun elävän yhteiskunnan rahoilla. Tein ihan hemmetisti töitä. Ehkä vielä enemmän kuin parisuhtessa ollessani, jotta pärjäisimme varmasti.

Vierailija
6/20 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh:t maksaa kaikesta enemmän!

Vierailija
7/20 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein saa , ainakin meillä . Phmaksuthan lasketaan tulojen mukaan ei sen onko yh vai parisuhteessa .

Keillä teillä?

Enpä usko tuttavapiirini perusteella yksinhuoltajien saavan sen useammin ilmaista päivähoitoa kuin kahden vanhemman perheidenkään.

Vierailija
8/20 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu tuloista ja yh:t usein jopa suhteellisesti huonommassa asemassa kuin kahden huoltajan perheet, jos hiukan parempituloisia esim. tienaa 3800 e /kk.

Jos kaksi huoltajaa tienaa yhteensä 3800 e on maksut pienemmät. yh taas maksaa täydet.

Vierailija
9/20 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten nyt muuttui, kun jossain muistan nähneeni että tuo yksinhuoltajien kovempi tuloporrastus olisi poistettu - aiemmin siis keskituloinen yh jolla ainakin yksi kouluikäinen maksoi enemmän kuin vastaavat tulot hankkiva perhe, jossa kaksi vanhempaa.

Vierailija
10/20 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän saa sen toisenkin vanhemman tuloista lapsilleen elatusmaksut. Hei haloo!!

Vierailija
11/20 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloni on 2400 + satunnaisesti provikoita

Vierailija
12/20 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh, mutta tulot ovat yli 4500 €/kk...

Vierailija
13/20 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen siis se yli 4500 €/kk tienaava yh, enkä saa elatusmaksuja lainkaan, kun lapset asuvat vanhemmillaan vuoroviikoin. Monilla vuoroviikkosysteemissä olevilla elari on 0 €.

Nehän saa sen toisenkin vanhemman tuloista lapsilleen elatusmaksut. Hei haloo!!

Vierailija
14/20 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enka saa elareita, lapsia on 1.

Vierailija
15/20 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pk-maksu oli lähes täysi. Tulot oli 13 000 markkaa.

Vierailija
16/20 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mun nauraa.

Hoitais edes joskus lastaan, olis edes koskaan nähnyt sitä, niin olisin tyytyväinen.

Ja niin: maksan hoitomaksuja. Niinkun muutkin sanoi; tulojen mukaan.

Vierailija
17/20 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksut meni ennen uudistusta.3 lasta ja koululaisia ei perhekokoon laskettu.Asumistukeakaan en saanut kun oli alle 20e summa minkä olisin saanut.Elarit on sen minimi 118,16e.

Nyt kun uudistus tuli ja koululaisetkin lasketaan perhekokoon,niin maksut aleni 80e.Oli kyllä kiva yllätys.Tulot siis pysyneet samana muuten.

Vierailija
18/20 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän 3 yh äitiä, jotka ovat kotona päivisin ja lapsi hoidossa. yhdellä on hyvä syy pitää lapsi hoidossa, mutta nämä kaksi muut ovat energisiä ja nuoria n. 30v. ja heidän lapset kokopäivähoidossa ja saavat 3 ruokaa ilmaiseksi, kun hoitomaksu on 0 euroa.

edes kesälomaa ei annettu lapsille. mielenterveys ongelmia ei ole, kun sillä yhdellä jonka hoidon hyväksyn. isätkin tapaavat lapsiansa.

Vierailija
19/20 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en saisi

Vierailija
20/20 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan täyttä päivähoitomaksua lapsista, tuloni reilu 3000 e/kk. En saa mitään muuta tukea kuin lapsilisiä. Ex maksaa kitsaasti elareita, koska muka väittää osallistuvansa lasten kuluihin, joten ne ovat melkein yhtä tyhjän kanssa.. Eläminen on kalliimpaa kuin parisuhteessa, koska kaikki menot pitää maksaa yksin ja asuntokin pitää silti olla riittävän kokoinen. Silti minulla on ollut varaa kustantaa lapsille harrastuksia ja matkustellakin heidän kanssaan. Kaikki ihan itse ansaitsemillani rahoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi