Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiveden vähyys

26.06.2007 |

Viikkoja 37+1, viime viikolla ultrassa lääkäri havaitsi, että lapsivettä on pikku tilkka vain. Tehtiin oksitosiinirasitus, josta havaittiin, että veden vähyydestä huolimatta vauva kestää supistukset hyvin. To-ma sairaalassa ja nyt kotona. Käyn joka päivä sairaalassa sydänäänikontrollissa. Käyrä näyttää oikein hyvältä, vauva liikkuu erittäin aktiivisesti.

Onko muilla vastaavia kokemuksia, kuinka kaikki on päättynyt? Käynnistetty, vauva ok? Lääkäri ei lähtenyt käynnistelemään, koska paikat eivät ole yhtään auki.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

köllötteli vähässä vedessä ja voi hyvin loppuraskauden.

Synnytys käynnistyi itsestään 39+6 ja tyttö syntyi 40+0.

Tarkkailivat vain raskaudenaikana ultraten useasti ettei vesi loppuisi kokonaan. Syytä veden vähyyteen ei löydetty.

Kaksi seuraavaa raskautta olivet veden määrältä normaaleja ja tää viimmeinen on sitte runsaammassa vedessä...

Waimo72

Vierailija
2/3 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni todettiin lapsivesien hävinneen rv 40+0 ja käynnistettiin seuraavana päivänä. Olin vain yhdelle sormelle auki. Syytä vesien vähentymiseen ei löydetty. Tämä tapatui vuonna -04,ja nyt kun olen toisen kerran raskaana,ja asiasta lääkäriltä kysellyt, mikäli sama uusii tämän vauvan kanssa.Lääkäri sanoi että nykyään vesien vähyys loppuraskaudesta, ei ole syy käynnistämiselle. Vauvan tilaa tutkitaan vaan tarkemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattiin joskus rv 36 muistaakseni. (Tai jotain sinne päin.) ja viikottaisten kontrollikäyntien jälkeen otettiin osastolle sisälle käynnistykseen 38+3 ja tyttö syntyi 38+5. Se afi-mitta taisi olla 4-5. Minulla tuo veden vähyys johtui istukan huonosta kunnosta ja mikrotukoksista ja veden vähyyden lisäksi lapsi ei enää viimeisillä viikoilla kasvanut ja oli todella vähä liikkeinen ja unelias ja nämä kaikki oli syynä käynnistykseen. Tyttö syntyi terveenä ja hyvin voivana.:)