Mitä tavallisuudesta poikkeavia nimiä teillä tai lapsilla on?
Joihin ette lähipiirissä heti törmää. Eka vai toka nimi? Meillä pojalla toinen nimi otava, ei kutsumanimi. En ole tavannut toista.
Kommentit (13)
Molemmilla lapsellamme on myös harvinaiset nimet.
Esikoisen etunimi: 22 kpl Suomessa
Esikoisen toinen nimi: 6 kpl Suomessa
Esikoisen kolmas nimi on Johanna, joka onkin tosi yleinen.
Kuopuksen etunimi: 55 kpl Suomessa
Kuopuksen toinen nimi: 2 kpl Suomessa
Kuopuksen kolmas nimi: 4 kpl Suomessa
Ja kaksi Pihlaa :)
Itse olen Auri, joka ei enää ole harvinainen (yli 900 vrk:ssa), mutta syntyessäni meitä oli vain 13, joista osa oli miehiä :)
Tytöillämme on toisena/kolmantena nimenä Inca ja Luminita, joita ei myöskään ole tullut vastaan. Miehen valitsemia nuo nimet.
Toisen tyttömme toinen nimi on muuten Maya, sitä en laske kovin erikoiseksi.
9
Kaksi eri lasta kyseessä. Ja nuo Maya ja Inca ovat siis intiaaniheimoista tulleet nimet, miehen työ ja harrastukset liittyy niihin.
Luminita on suvusta, samoin tuo Josefiina.
Esitteletkö itsesi sirpaleena, jos sinun toinen nimesi olisi Sirpa ja siskosi toinen nimi Leena?
Toiset vaan ei tajua, ei.
sisarukset, joiden toisina niminä ovat Suvikukka ja Lumikukka. Mitä mieltä tästä?
Vierailija:
sisarukset, joiden toisina niminä ovat Suvikukka ja Lumikukka. Mitä mieltä tästä?
En ole mitään mieltä.
Tiedän lapsen, jonka toinen nimi on Taikakukka, enkä ole siitäkään mitään mieltä. Jokainen kun saa ihan itse nimetä lapsensa oman makunsa mukaan.
teillä on vissiin mennyt..inkamajalla käy kuhina.
Vierailija:
teillä on vissiin mennyt..inkamajalla käy kuhina.
Vaan ne nimet on kahdella täysin eri ihmisellä, erikseen.
Meidän pojalla (nyt 9kk) on toisena nimenä otava myös. Itselläni on toisena nimenä Pihla, muita ei lähipiiristä löydy. Ja tytöllämme on ekana nimenä Tinja, sitäkään ei löydy.