+++SUURPERHEKUUMEILIJAT VKO 26+++
Ajattelin availla pinoa, koska kovin hiljaiselta vaikuttaa. Missäs kaikki suurperheelliset luuraa? :)
Juhannuksesta on selvitty ja oikeastaan oli aika mukava ja rentouttava jussi. Nyt sitten tässä työpöydän ääressä yritän taas päästä arkeen kiinni.
Kuulostaa aika hurjilta nuo Nilloakselin kivut. Toivotaan, että et ole " turhaan" kärsinyt ;) Kannattaisiko kuitenkin käydä lääkärin juttusilla?
Itse olen ovista yrittänyt metsästää, mutta mitään oireita en ole havainnut. Vähän epätoivo hiipii mieliin ja jotenkin ahdistaa, että ovuloinko ollenkaan. Kummasti palautuu mieleen kolmosen pitkä yritys ja se ankea fiilis, jonka joka kuukausi joutui kohtaamaan. Silloin päätin, että jos vielä joskus kolmannen saan, niin enää en ikinä itseäni kiusaa " yrityksellä" . Ja mitä sitä nyt taas olenkaan tekemässä!!!
Oletteko te muut muuten raskautuneet helposti?
Kai sitä pitäisi välillä keskittyä työntekoon. Mukavaa alkuviikkoa ja plussaonnea!
Meriutu, kp.21/?
Kommentit (54)
Huomasin, että meillähän on kierto samoilla päivillä menossa.
Että päästään yhdessä jänskäämään :)
tai tulkaa ny joku pitämään mua jalat maassa :o)
Uusi mielenkiintoinen oire havaittu,paino nousee vaikka syön ihan samoin ku aiemmin ja nälkä on kamala.... hmmm.
tälle viikolle pitää kyllä keksiä jottain ettei ihan navan vahtaamiseksi mene ;o)
Niiloakseli piina viikolla
Missä kaikki muut ovat? Huhuu!!!
Terveiset täältä töistä. Kiirettä pitää, mutta pakko oli tulla kurkkimaan, onko ketään linjoilla.
Meinaatko sinä Niilloakseli odotella oletettuun kuukautisten alkupäivään testin kanssa, vai oletko aikeissa testailla ennen?
Mulla on kaapissa muutama Acon10 liuska ja kovasti polttelisi kokeilla loppuviikosta. Typeräähän se on, mutta huvinsa kullakin ;)
Mä olen vähän huono oman kropan tuntija. En osaa tarkkailla ovista ja mitään mahdollisia raskausoireitakaan ei ole havaittavissa. Eikä minulla yleensä ole ennen menkkojakaan mitään ennekoivia oireita. Täytyisi varmaan terästäytyä itsensä kuulostelun kanssa.
Täällä nyt ilmoittaudutaan =0), pitkästä aikaa jälleen !!
Niiloakseli minullakin nuo ovikset ovat hirveän kivuliaita, mikä ei todellakaan ole miellyttävää tuon hedelmöitymisyrityksen kanssa =0(. Tässä kierrossa outoa on ollut se, että luulin limojen perusteellä , että ovulaatio olisi ollut n. 5pv aikaisemmin kuin mitä nuo kivut sitten taas kertoivat, joten...??
Meilläpäin on tänään sadellut. Neiti kolmonen oli pari tuntia kaverilla kyläilemässä ja minä kävin kuopuksen kanssa kaksin kaupassa. Isommat jäivät pitämään taloa kahdestaan . Siitä sitten oli seurauksena heidän välisensä riita minkä seurauksena esikoinen oli lähtenyt vesisateeseen tarpomaan. Kun tulin kotiin tyttöä ei sitten näkynyt, eikä hän tietysti ollut puhelinta ottanut matkaan. Pari tuntia sain sitten paniikissa täällä juosta ovelta toiselle ja kakkonen kierteli lähistöä. Onneksi tuo neito sitten saapui kotiin ehjin nahoin, vannotin kylläkin ettei ikinä koskaan milloinkaan saa enää minnekään tuolla lailla " kadota" !! Huoli oli kyllä hirveä!
Nyt hörppäilen hermoja rauhoittavan kahvin ja koitan tarttua kotitöihin , plääh... Hauskoja päivänjatkoja !
Mami + neljä neitoa
kyllähän tuo testaaminen käy mielessä koko ajan enempi mitä lähemmäs täti päivää mennään. Olen vain niin monesti pettynyt niihin negatesteihin ja aina kironnut sitä rahan menoa hukkaan joten yritän sinnitellä tiistaille.
Minä kyllä oviksen tunnistan ku oon niin kauhean kipeä. No tänään kävin lääkärissä kun löysin kyhmyn rinnasta. Lääkäri meinasi että vaaratonta rasvakudoksen tulehdusta voisi olla,elokuussa ultrataan. Siinä samalla siis kysyin tuosta kivuliaasta oviksesta ja lääkäri oli sitä mieltä ettei ole normaalia jos ovis on kipeämpi kuin kuukautiset ja sanoi että tulla takaisin syyskuussa jos ei vauvaa kuulu ja kivut jatkuu samanlaisina. Oli myös sitä mieltä ettei kivulias ovulaatio ole merkki mistään tukkeumasta tai muusta ja oli sitä mieltä että hyvin todennäköisesti ovuloin koska olen niin kipeä. Toiveissa ollaan siis :o)
Oireita taas on vaikka kuinka, uskooko niihin onki sitten eri juttu.
Mahassa kivistää ja nukahdan joka päivä klo14-16 välisenä aikana sohvalle puoleksi tunniksi,en vain kerta kaikkiaan pysy hereillä vaikka kuinka yritän...Rinnat arat ja ISOT :o) sekä olen kamalan pahalla tuulella koko ajan ilman syytä... olen aina raskaana ollesssani ihan hirviö tyyppi :o) onko muilla samaa?? luulen että mulla se johtuu siitä että oon niin kipeä aina kun oon raskaana...
mieskin nyt taas toivoo niin kovasti että olisi tärpännyt. Voi ku oiski!!
Piinaillaan me meriutu kaksin jos kesä on muut houkutellut ulos! täälläpäin tulee vettä ku aisaa ja mailma on harmaa ja kylmä :o(
Niiloakseli kp22/28-29
toivotaan nyt kovasti niitä plussia!!
Työt sitten alkoivat taas loman jälkeen. Hieman on mieli maassa... Mutta nyt ei tunnu kuitenkaan niin pahalta koska päätettiin jättää ehkäisy pois viimeinkin! Keskeytettyä yhdyntää tosin lipsahdettiin jo kerran harastamaan... :) Mutta tuskimpa siitä nyt raskaaksi tulee. Kuitenkin nyt sitten alkaa jännät ajat. Jaksaa töissäkin paremmin kun on jotain mitä odottaa.
Noihin ovulaatiokipuihin voi syynä olla myös kystat. Onko tutkittu oisko sellaisesta kyse? Minultahan löytyi iso kysta ja lääkärin mukaan se aiheuttaa kyllä kovaa kipua ovulaation aikaan. Toivotaan nyt ettei kovin haittaisi raskaaksi tulemiseen.
minut on tutkittu läpi kotaisin viime joulukuussa kun kierto oli ihan mitä sattuu. Silloin lääkäri totesi että vallan hienot vehkeet :o) Onkohan sen jälkeen voinut kehittyä jotain?... odottelen vielä ensi kierron JOS nyt en ole raskaana ja menen sitte lääkäriin ja tutkitutan paremmin.
Niiloakseli kp22/28-29 dpo7
Soffala minulla on juuri tuota kysta taipumusta, on ollut ihan teinivuosista lähtien. Gynelle pitäisi muutoinkin mennä kun tuossa maalis-huhtikuun vaihteessa siellä toisessa munasarjassa oli jotain epämääräistä kudosta...
Omaa napaa sen verran, että valkovuotoa on reippaasti, mutta eihän se mitään kerro ja rintojakin kivistää... Ei uskalla paljon oireisiin luottaa kun niin samanmoisia on ennen kuukautisiakin. Yöllä kyllä kun nousin reippaaseen tahtiin sängystä niin vihloi aikas kovasti, mutta =0)... Elikkäs täälläkin aina niitä oireita löytyy!
Mami
Onhan minullakin aina näitä ovulaatiokipuja ollut. Eikä mitään kystaa ole kuitenkaan tätä ennen löytynyt. Joten ei varmaan Niiloakseli sinultakaan mitään kystia löydy vaan mitä todennäköisemmin vain lääkärit pyörittelee päätään eikä selitystä koskaan löydy :)
Mites muuten kun minulla poistettiin se hormonikierukka ja viime kuussa ja silloin oli vähäistä verenvuotoa. Olikohan ne kuukautiset koska kuitenkin kesti viikon vaikka vuoto ei kovin runsasta ollutkaan? Jos näin on niin minulla on nyt kp33. Pitäisikö kuukautisten alkaa heti säännöllisinä kierukan poiston jälkeen vai onkohan odotettavissa epäsäännöllisiä kuukautisia vielä joksikin aikaa?
soffala: jotku on kirjoitellu että kierto on mennyt ihan sevo kierukan poiston jälkeen ja joillakin pelittää kaikki parin kierron jälkeen hyvin. Itse ajattelisin että ainaki pari kiertoa voi olla vähän sinne päin mutta kokemusta ei ole ku pillereistä eikä niistäkään hyviä :o(
Jos sinä oisit se poikkeus ja olisit onnistunut heti! jos se kovin venyy tuo kierto niin kait se testin paikka on ja sitten lääkärin jos nega.
Kyllä luulisin että se vuoto oli kuukautisvuotoa kun kerran kesti sen viikon.
Mulla oli viimeksi ihan hurjat menkat ja tulivatki päivän myöhässä ja oviskin oli aika kivuton tähän nähden mitä nyt oli.
Nyt tuntuu että tissit räjähtää just ulos liiveistä....
Povipommi Niiloakseli löytänyt uuden oireen->palelee koko ajan...
Soffala. Mulla poistettiin kierukka(hormoni) toukokuun alussa. Vuoto alkoi parin päivän päästä ja kesti n. viikon. Seuraavat kuukautiset alkoivat 27.pvä:n päästä ja nyt siis niistä laskien kp.22. Terveydenhoitaja kyllä varoitteli, että kierto voi sekoittua joksikin aikaa. Saa siis nähdä, alkaako seuravaavat menkat ajallaan, vai pitkän ajan päästä. Tai tietty vois olla alkamatta ollenkaan;)
Oletko ajatellut testiä tehdä, jos kierto on kuitenkin jo yli 30.pvän?
Nilloakselilla tuntuu oireita riittävän! Mulla ei mitään... Ehkä jos oikein kuvittelee, niin rintoja saattaa välillä nippailla. Mä olen kyllä mestari tuossa " muka oireiden" keksimisessä, jos alan päästämään mielikuvituksen irti :) Väsyttäkin ehkä vähän ja.... Parempi yrittää olla miettimättä.
Täytyisi nyt jotenkin saada edes muutama päivä kulumaan ja testailla sitten vaikka ihan huvin vuoksi. Kyllä jo tuossa parin-kolmen päivän pääsät testissä voisi jotakin näkyä, jos tärppi olisi käynyt.
Kysyisin, että onko teillä muilla mennyt rahaa kuinka noihin turhiin testeihin ? Minä täällä viiton heti =0). Ja ai että kun ottaa päähän kun nuo menkat sitten melkein hetimmiten alkaa kun testin on tehnyt :o( . Minulla tuo hieman epäsäännöllinen kierto tekee sen, että jos on ollut kovinkin lyhyt kierto niin sitten sitä seuraavassa kierrossa menee ja testaa ihan turhia , no innoissaan kun on...
Jokukos se oli keskeytettyä yhdyntää käyttänyt ? Kyllähän keskeytetystäkin voi raskaaksi tulla, jos se oikeeseen aikaan sattuu (0= !!
No ihania unia kaikille ja niitä plussatuulia ++++
Mami kera neljän neidon
Mulla ei vielä ole ehtinyt kovin suurta summaa tällä erää testeihin kulumaan, mutta jos projekti venyy, niin mä olen kyllä testien myyjille hyvä rahanlähde! Olen tilannut netistä testejä ja ne ovat kyllä suht edukkaita. Ei minua niinkään rahan meno sureta(kuluu sitä paljon muuhunkin turhaan). Lähinnä minua sapettaa oma malttamattomuuteni. Tiedän, että on vähän hölmöä kovin aikaisin testailla, mutta kun ei itsehillintä pidä....
Sinulla alkaa kyllä olla jo jännät päivät menossa;) Pidetään peukkuja!
Jännitellään kaikki ja koitetaan pysyä housuissamme...
mulla pahimmassa kuussa meni 4 testiä ja kaikki tietty negoja :o/
Mullaki sapettaa oma malttamattomuuteni vaikka yleensä olen sellainen joka jotain päättää sen myös pitää mutta vaikka kuinka päätän etten testaa ennen ku on päivän myöhässä niin huomaan käveleväni apteekkiin ihan liian aikaisin... Onneksi meillä on apteekki eri suunnalla ku kaupat sinne siis pitää mennä erikseen niin on vähän helpompaa olla menemättä. Netistä en koskaan ole ostanut r-testejä ovistikkuja kylläkin. Eipä ollut niistä ovistikuistakaan hyötyä mulle :o/ Eilen ku menin kyljelleni nukkumaan tuntui maha ihan sairaan painavalta ja sitä nipisteli mistä lie sitte johtui. Olen niin pessimisti kyllä nyt tämän kierron kans ku niitä pettymyksiä on tullu koettua.
Testaatteko te aina niin että mies tietää? minä testaan mieluiten silloin kun olen yksin lasten kanssa kotona eikä mies tiedä mitään. Yritän näin olla paineistamatta miestäni ja se koettu pettymys on helpompi kestää yksin. En kestäisi nähdä siinä vielä miehenki pettymystä :o(
Tiistainakin ajattelin testata sitten ku mes on menny töihin JOS siihen edes aihetta on...
Niiloakseli kp 23/28-29
meriutu:
minäkin osaan kyllä melko hyvin kuvitella kaiken omassa pienessä päässäni :o) viime kierrossa kun en uhrannut juurikaan ajatusta tälle niin ei ollut mitään oireita mihinkään suuntaan. Ja kaikki nämä oireet liittyy mulla aina kuukautisiin paitsi tuo palelu mutta onko kumma jos palelee kun ulkona on lämmintä vain 10´c! ;o)
Vettä tulee kuin saavista kaatamalla, jotain kivaa pitäisi sadepäivälle keksiä!
Niiloakseli minäkin testailen yleensä ihan " itsekseni" elikkäs mieheni ei ole tietoinen asiasta. Koen myös sen jotenkin helpommaksi, juuri siksi koska olen tällainen hätähousu testien suhteen !
Minulla on nyt vahvasti sellainen olo, että menkat ovat tulossa, minulla kun on usein ennen niitä myös tätä huonovointisuutta näiden muiden oireiden lisäksi. Mahakin on ihan sen tuntuinen kun yleensä aina tädin saapuessa )o: .
Mami + neidot
Minulla on mennyt testeihin turhaa rahaa melkeimpä ainoastaan sinä aikana kun tuo hormonikierukka on ollut. Silloin kun ei ollut kuukautisia ollenkaan niin oli pakko vaan testata kun tuli vähän väliä epämääräisiä raskausoireita :) Pelkäsin että kierukka on pettänyt. Mutta onhan tuo ollut luotettava. Ennen kierukkaa tein ehkä pari turhaa testiä.
Minulla on aina ollut pitkä kierto joten sen takia en ole vielä raskaustestiä lähtenyt tekemään vaikka nyt onkin jo kp34. Tänään kuitenkin menen testin ostamaan ja jos ei huomennakaan ala kuukautiset niin on parasta kyllä testata. Minulla on nimittäin tapana perjantai iltana juoda pari saunakaljaa saunan jälkeen. Jos sattuisinkin olemaan raskaana niin se on kyllä hyvä tietää että voin siirtyä sitten alkoholittomalle linjalle :)
oireiden kehittely ja kuvittelu vie taas mennessään... huoh.....
jos nyt ei tärppää niin ostan tikut ja tikutan seuraavan kierron ovista ja jos kivuista huolimatta ei ovista löydy menen lääkäriin.
nyt on taas perinteiset oireet kuvioissa ja tiedän varsin hyvin että ne liittyy mulla aina oviksen jälkeiseen aikaan mutta se pieni toivo elää ja kasvaa TAAS :o)
tissit kipeät,pissattaa,väsyttää ja yksi uusi oire mulla haisee nenässä kissan pissa koko ajan... no liikoja en luule kun alas on tultu monta kertaa :o) nyt olis la maaliskuussa ja syysvauva on mulle pakkomielle :o) se kun vielä puuttuu mutta lopulta ajankohdalle on ihan sama!
mulla loma vielä jatkuu kun olen kuopuksen kanssa kotona ja mies on muiden kanssa mökillä. Soitti hetki sitten ja sanoi että he tulee vasta illalla haittaako? NO EI TOSIAAN ! :o) nyt otan cappuccinoa,kirjan ja suklaata ja menen sohvalle ku kuoppuskin nukkuu :o) ah tätä rauhaa ja tylsyyttä :o) levitän rentoutus säteitä kaikille niitä tarvitseville ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Niiloakseli kp 21/28-29 yk12 dpo 6?