Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++SUURPERHEKUUMEILIJAT VKO 26+++

25.06.2007 |

Ajattelin availla pinoa, koska kovin hiljaiselta vaikuttaa. Missäs kaikki suurperheelliset luuraa? :)

Juhannuksesta on selvitty ja oikeastaan oli aika mukava ja rentouttava jussi. Nyt sitten tässä työpöydän ääressä yritän taas päästä arkeen kiinni.

Kuulostaa aika hurjilta nuo Nilloakselin kivut. Toivotaan, että et ole " turhaan" kärsinyt ;) Kannattaisiko kuitenkin käydä lääkärin juttusilla?

Itse olen ovista yrittänyt metsästää, mutta mitään oireita en ole havainnut. Vähän epätoivo hiipii mieliin ja jotenkin ahdistaa, että ovuloinko ollenkaan. Kummasti palautuu mieleen kolmosen pitkä yritys ja se ankea fiilis, jonka joka kuukausi joutui kohtaamaan. Silloin päätin, että jos vielä joskus kolmannen saan, niin enää en ikinä itseäni kiusaa " yrityksellä" . Ja mitä sitä nyt taas olenkaan tekemässä!!!

Oletteko te muut muuten raskautuneet helposti?

Kai sitä pitäisi välillä keskittyä työntekoon. Mukavaa alkuviikkoa ja plussaonnea!

Meriutu, kp.21/?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika hiljaista on täällä näin kesä aikaan. Mahtaa suurin osa suurperheellisistä olla kesälaitumella katraidensa kanssa. Minä täällä juuri viimeisiä piinapäiviä vietän. Piinan loppu olisi viimeistään tiistai aamuna.

vitosta itsekkin yritän ja kohta on ajallisesti vuosi täynnä yritystä.

Muutkaan raskauteni eivät ole alkaneet nappia painamalla vaikka pienehköjä ikäeroja meillä onkin. Lapset -98,-01,-03 ja -04 (kahden viimeisen ikäero kuitenkin melkein 2v)

Niiloakseli kp26/28-29

Vierailija
42/54 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkakipu juilii jo mahassa ja ajattelen tosiaan, että en enää monia tätinkyläilyjä haluais.. :/ Hassua sinänsä, kun oltiin eilen miehen kans kahdestaan iltamenoissa, MIES huomasi isoja masuja ja mainitsi niistä kyllä minullekin! ;) Kiusoittelinkin, että oiskohan isukilla jo pikkusen kuumeilua.. ;)

Mieli vaihtelee... pidän itseäni AIVAN toivottomana... Lehdestä luin taas syntyneitä ilmoituksia ja ihan innoissaan bongasin yhteen perheeseen syntyneen viidennen lapsen... Tarvin hurjasti tukea toiveelleni... ainakin aina välillä. Joinakin päivinä epäilen omaa jaksamistakin, kun se oma aikakin on joskus niin mukavaa... huokaus... ymmärrätte varmasti mitä meinaan.

Hurjaa soffala tuo sinun vuotosi :(( Toivompa totisesti pikaisia plussauutisia sieltäkin suunnasta!!

Ja Niiloakseli- plussaa sinä jo ihan pian!! :))

Millaisia te muut olette kodin siisteyden kans.. Tykkäättekö että paikat pitää olla kunnossa vai saako olla pientä sekamelskaa? Itse olen jonkinasteinen siivoushullu ja senkin puolesta joskus väsyttää. Kun tuleehan niistä lapsista toki siivoakin.. ;) Joinakin päivinä kyllä jätän pyykitkin armollisesti koneeseen ja lataan aamulla taas huuhtelun päälle ja ripustan vasta kun jaksan.. ;) Aina ei puunaaminen innosta. Tänäänkin on aika vetämätön olo... joka tietysti saattaa johtua lyhyistä yöunista... no, uusi päivä huomenna.. :)

PUUH-PLUSSATUULIA!!!

:))

Omppis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan kun aloin pyöriä täällä kuukausi pinoissa elokuussa 2006 niin taivastelin miten jotku oli jaksaneet jopa 16 yrityskiertoa ja ei se niin kaukana enää mullakaan ole :o/ jostain syystä se yk16 on jäänyt mieleen että jos se on sitten se minun viimeinen yk.

Loppujen lopuksi kaikki on kuitenki toistaiseksi ihan hyvin vaikkei enää vauvaa tulisikaan siihen olisi sitten vain sopeuduttava uudelleen.

Niiloakseli joka sinnillä jätti käymättä apteekissa kp26/28-29

Vierailija
44/54 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että maltoit mielesi! :) Enää pari päivää.... :)

Just aamupalapöydässä kyselin taas lapsiltakin, että vieläkö ois pikkusisko-tai veli kiva ja ne meinas, että hyvä näin. Kuulemma neljä riittää... :0/ Mutta totuus on tottakai, että kiva juttuhan se silti ois. Varmasti tykkäisivät uudestakin tulokkaasta.

Heinäkuu alkoi. Nautitaan! Viime heinäkuussa mun masu oli VALTAVA! :))

Vierailija
45/54 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulihan se aurinkokin vihdoin jo näytille :o) pesasin mattoja vaikka ei olis yhtään huvittanut. Nyt on sellainen olo ettei mikään huvita tyypillistä ennen tätiä :o(

Alan varmaan tulla hulluksi kun koko ajan tunnustelen ja kuuntelen kroppaani josko se jotain viestisi mulle :o) heh!

Jo toinen kierto jolloin osaan malttaa testaamisen kanssa ja toivottavasti se olisi nyt hyvä merkki.

Älä omppis huoli luulen että kaikki olisivat teillä innoissaan jos vauva tulisi eihän kukaan voi vastustaa sellaista tuhisevaa nyyttiä!

meillä 4v tyttö kyselee tuon tuostakin milloin meille tulee taas vauva ja miksi ei tuu? tänään katsoin aamusarjaa jossa synnytettiin niin tyttö kyseli kauhean tarkkaan mitä tapahtuu ja sitten totesi " mää en oikein tiiä miten synnytetään?" kyllä olin yhtä hymyä kun yritin sitä selittää ja sitten kysyi kävikö äiti sulla kipiää? taitaa olla melkoinen äiti tulossa tuosta tytöstä :o)

).( nyt on alkanut iskiaskin ilmoitella joten eiköhän täti kurvaa viimeistään tiistaina paikalle taas...

Niiloakseli kp 27/28-29

Vierailija
46/54 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen 35 (syksyllä 36)-vuotias kolmen lapsen äiti täältä Etelä-Savosta. Mies on 38v ja vihdoin heltyi myös vuoden ruikuttamiselleni neljännestä ja viimeisestä lapsesta. Eli lapset ovat poika vm -98, tyttö vm 2001 ja poika vm 2003.

Olen tosiaan kuumeillut jo kauna ja miehen mielestä oon ihan hullu, mutta nyt tässä noin viikko sitten sanoi että oishan se neljäs nyytti vielä ihan kiva, jes!!

Kiertopäivistä ei tässä kuussa oo mitään havaintoa ja vaikka nyt ollaankin muutama kerta harrastettu seksiä ilman ehkäisyä, niin en ole aiemminkaan ollut mitenkään helposti raskautunutta tyyppiä joten täällä kuumeilen kanssanne varmaan liki vuoden,mutta tietty toivon että tärppäisi pian. Olen ihan täpinöissäni enkä meinaa malttaa pysyä housuissani,kun oon niin innoissani,kun mieskin vihdoin on =))

Vierailija
47/54 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kyllä mahtuu. Suurperhettä haluavia ei todellakaan liikaa tunnu olevan tässä nyky yhteiskunnassa :)

Onko teillä, happy76, tyttöjä vai poikia nuo teidän lapsokaiset? Meillä On vanhin tyttö, keskimmäinen poika ja nuorin tyttö. Nyt ehkä poikaa taas toivottaisiin että olisi sitten molempia sukupuolia yhtä monta. Mutta ihan leikillä vaan. Kyllä meille ihan kumpi vain kelpaa!

Vierailija
48/54 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

12.v tyttö (teinipainajainen) 10.v poika( rauhallinen) 7.v tyttö (rinsessa) ja 2,7.v poika (uhmaikä).

Vierailija
49/54 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussaonnea kaikille uusillekin! Kuten tottakai vanhoillekin kuumeilijoille! :) Päätin heittää taas muutaman rivin lenkkeilykaveria odotellessani. Pitkästä aikaa innostun lenkille! Raskauskilot olen saanut jo karistettua, mutta nyt kesänherkut meinaa kasaantua vyötärölle... yäk! Haluan vain ison mahan JOS saan sinne vaavin! ;)

Eilen taas kahlasin läpi vauvalehtiä... etsin juttuja isoista perheistä... tai edes useampi lapsisista perheistä. Ei enää esikoisen-odotus jutut ole oikeen ajankohtaisia.. ;) Oisko teillä jotain hyvää kirjallisuutta (lehtiä, kirjoja, netti), joissa ois juttuja MEISTÄ? :)

Omppis.........

Vierailija
50/54 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä hoksaa mitään juttua mikä olisi tullut vastaan jossa ois juttuja isoista perheistä. Yhden vanhahkon dokumentin (amerikkalaisen) muistan jossa oli syynissä tosi iso perhe lapsia n.20!

Täällä meilläpäin en suinkaan ole suuren perheen äiti vaan täällä pyörii samoissa piireissä isompiakin perheitä 6-9 lasta.

Mun yhdellä kaverilla on 14 sisarusta! mutta ei uskovia isoja perheitä tunnen kaksi! Tai sitten olen ajautunut kaltaisteni seuraan :o)

Meillä tytöllä 4v on ensimmäiset vesirokon oireet :o( ja laskin että juuri tasan 10pv on siitä kun naapurin lapset sairastui. Eli meillä menee varmaan nämä lämpimät ilmat hukkaan kun kaikki lapset alkaa potea :o( 4 lasta+helle+vesirokko hui!!

Oletteko te koskaan tehneet mitään mistä olette saaneet kommenttia ettei ison perheen äidin sovi noin tehdä? itse saan milloin mistäkin kommenttia sukulaistädiltä. Lyhyt pysty tukka,tatuointeja, lävistyksiä jne. ei kuulemma ole sopivaa...

Niiloakseli 27/28-29

Vierailija
51/54 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut vähän kiireinen viikonloppu. Sinne tänne ollaan sinkoiltu ja olo ei ole kovin levännyt huomenna alkavaa uutta työviikkoa ajatellen...

Mukavaa, että tänne ilmaantuu uusia kuumeilijoita! Itse testasin viimeksi tänä aamuna negan, joten eiköhän peli ole tämän kierron osalta selvä. Alkaisi nyt vaan nuo kuukautiset, niin pääsisi käsiksi uuteen kiertoon. Vaikka jotenkin viimeisten päivien fiilikset ovat olleet sen suuntaisia, että ärsyttää koko " vauvaprojekti" . Olisi vaan pitänyt antaa kierukan olla paikoillaan ja nauttia tästä perhe-elämästä kolmen tenavan kera. Elämä on kuitenkin nyt niin helppoa ja mukavaa. Miksi ihmeessä sitä ihminen haluaa sotkea yöunensa, kroppansa ja oman elämänsä taas useiksi vuosiksi eteenpäin. Ja kaupan päälle ottaa sen hemmetinmoisen stressin ovulaatioista, testeistä ja mahdollisista plussista. Minulle ainakin näköjään se stressi iskee heti, kun raskautumiseen on edes teoreettiset mahdollisuudet. No joo.... Kunhan nyt taas kirjoittelen vähän pehmeitä näin sunnuntain kunniaksi.

Niiloakseli sydämestäni toivon, että teitä vihdoin onnistaisi pitkän yrityksen jälkeen! Sitkeästi olet saanut pidettyä itsesi erossa testeistä. Ihailtavaa... ;) Kirjoitit lävistyksistä ja tatuoinneista... Minulla ei ole ulkonäössä mitään huomiota herättävää. Joskus kyllä tuntuu, että olenko(muidenkin silmissä) liian itsekäs ja omaa aikaa arvostava monen lapsen äidiksi.

Omppis, joskus olen noista vanhoista Vauva-lehdistä lukenut juttuja isoista perheistä. Mielestäni jutut ovat olleet tosi myönteisisä ja elämäniloisia. En muista koskaan lukeneeni, että kukaan voivottelisi isoa perhettään ja valittaisi väsymystään. Olisi kinnostavaa lukea ihmisten kertomuksia siitä, mikä on johtanut ison perheen hankintaan. Vaikka toisaalta, miksikäs sitä pitäisi sen kummemmin perustella kuuden kuin kahdenkaan lapsen hankintaa.

Meriutu kp. 27/? (edellinen ja ensimmäinen kierto kierukan jälkeen 27 pvää)

Vierailija
52/54 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meritutukin tullut paikalle! kurjaa että negan sait :o(

Monesko yk sulla on? itselläni tuo stressaaminen on jo loppumassa ja siihen jollain tavalla turtuu että aina pettyy ja alkaa jo suojella itseään eikä edes uskalla uskoa että onnistuisi. Tulee jotenki luovuttanut olo :o(

Itse olen taas asennoitunut että kyllä se vuoto tulee olo on ihan semmoinen :o( hirveä iskias särky tuli eilen ja tänään jomottaa koko alamahan/alaselän aluetta joten eiköhän testin osto ole ihan turhaa :o(

nämä viimeiset päivät on kyllä todella rasittavia ja sitä vaan miettii että miksi se ei voi onnistua? miksi? mikä mättää? eikä siinä todellakaan auta kun saa kuunnella " onhan sulla jo 4 lasta" sontaa!

Se pahamieli on yhtä kova kuin ensimmäistä tekisi.

Enpä olisi uskonut että täällä vielä kuumeilen kun aloitin viime elokuussa sen kuumeilun.... mutta ei ole vielä meidän vauva valmis tulemaan. Onneksi lupailivat jo jotain tutkimuksia jos syyskuussa ei vauvaa kuulu.

Suuriperhehän on rikkaus vaikka miten sitä ajattelisi! jos jotkut ihmettelee kun mulla on 4 lasta niin minä ihmettelen miten joku voi tehdä vain yhden? :o) mutta kukin tyylillään. Mulla tosiaan on muutama ystävä jotka on isosta perheestä niin ei ne koskaan valita vaan nyt aikuisena pitävät sitä valtavana rikkautena kun on perhettä ympärillä.

Voihan se lapsena ärsyttää kun ei ole niitä omia huoneita yms. mutta saavat ainakin hyvät sosiaaliset taidot aikuiselämää varten.

Niiloakseli kp28/28-29

Vierailija
53/54 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vielä luovuta! Toivotaan, että vuoto pysyy poissa...

Kannattaa kyllä käydä lääkärin juttusilla, jos ei vieläkään tärppää. Joskus se voi olla hyvinkin pienestä kiinni. Ehkä ovulaatiossasi on jotain häikkää(kovista oireista huolimatta) ja esim. clomifen voisi auttaa.

Eihän minulla tällä erää ole yritystä takana yhtään mitään. Toukokuussa vasta läksi kierukka. Kolmosta " tehtiin" älyttömän pitkään" ja siitä on jäänyt paha peikko päähän. Fiilikset olivat välillä tosi ankeat ja ne samat aatokset tunkevat mieliin nyt kun taas olisi vauva tevetullut. Kun tietää, että se raskautuminen ei käy ihan nappia painamalla, niin on jo valmiiksi vähän luovuttanut olo. Saattaa hyvinkin olla, että minä en enää koskaan raskauukaan ilman hormonien avustusta.

Pidetään peukkuja ja toivotaan aurinkoista ja mukavaa viikkoa!

Meriutu kp. 28/?

Vierailija
54/54 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä meilläpäin aurinko paistaa heleästi. Pitäisi mennä ulos piha/rakennushommiin. Ihanaa olla kotona, koska olemme parin viime viikon ajan olleet reissussa melkein koko ajan. Olen joskus täällä maininnutkin, että meidän vauvan yritys on vielä haaveiluasteella. Keväällä oli mielessä, että nyt kesän lopulla aloittaisimme yrityksen. Nyt kun se aika alkaa olla jo käsillä, niin tekisi mieli alkaa jänistämään koko touhusta. Nelosta kyllä kovasti toivoisin, mutta kaikki se raskauteen liittyvä nega (pahoinvointi, kuvotus, turvotus, verikokeet, mahdollinen kohonnut verenpaine ja muut jutut) mietityttää. Mulla on tosin nämä kolme edellistä raskautta menneet ihan mukavasti (pahimmat vaivat: verenpaine jonkin verran koholla ja kolmannesta aika ilkeä kuvotus/pahoinvointi alkuvaiheessa), mutta silti mietityttää. Samoin mua mietityttää se, että mun hyvä ystävä haluaisi toisen lapsen, mutta eivät ole onnistuneet asiassa, vaikka ovat jo tosi pitkään yrittäneet. Se on jotenkin mulle sellainen vaikea paikka, jos itse alkaisinkin odottamaan neljättä...Olenko jotenkin vähän " outo" , kun haluaisin, että tämä ystäväni saisi toisen lapsen ennen kuin me mahdollisen neljännen....?? Mitä mieltä olette? Koen vain sellaista epäoikeudenmukaisuutta ystäväni puolesta asiasta...Mieheni ei oikein ymmärrä tätä ajatteluani, hänestä ystäväni tilanne ei saisi millään vaikuttaa meidän vauvahaaveisiin...Tottahan se tavallaan on, mutta olen kai vähän yliempaattinen ihminen...

Joka tapauksessa hormonirenkaan jälkeen nyt on yhdet " luonnolliset"

menkat tulleet ja selkeästi ovulaatio oli tässä kierron puolivälissä; sen verran paksua limaa ja muita oireita oli...Itselleni muuten ei taida ainakaan hormonirengas käydä, sillä sen käytön lopettamisen jälkeen migreenisäryt ovat loppuneet ja halut palanneet ihan eri tasolle (hormonirenkaan käytön aikana olin kuin " lahna" petitouhuissa, nyt tekee mieli vaikka kuinka usein!! ;) Oletteko muut huomanneet eroa?