Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++SUURPERHEKUUMEILIJAT VKO 26+++

25.06.2007 |

Ajattelin availla pinoa, koska kovin hiljaiselta vaikuttaa. Missäs kaikki suurperheelliset luuraa? :)

Juhannuksesta on selvitty ja oikeastaan oli aika mukava ja rentouttava jussi. Nyt sitten tässä työpöydän ääressä yritän taas päästä arkeen kiinni.

Kuulostaa aika hurjilta nuo Nilloakselin kivut. Toivotaan, että et ole " turhaan" kärsinyt ;) Kannattaisiko kuitenkin käydä lääkärin juttusilla?

Itse olen ovista yrittänyt metsästää, mutta mitään oireita en ole havainnut. Vähän epätoivo hiipii mieliin ja jotenkin ahdistaa, että ovuloinko ollenkaan. Kummasti palautuu mieleen kolmosen pitkä yritys ja se ankea fiilis, jonka joka kuukausi joutui kohtaamaan. Silloin päätin, että jos vielä joskus kolmannen saan, niin enää en ikinä itseäni kiusaa " yrityksellä" . Ja mitä sitä nyt taas olenkaan tekemässä!!!

Oletteko te muut muuten raskautuneet helposti?

Kai sitä pitäisi välillä keskittyä työntekoon. Mukavaa alkuviikkoa ja plussaonnea!

Meriutu, kp.21/?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä tullessa potutti harmaa päivä ja oli kertakaikkisen kurja olo. Päätin maksimoida kurjuuden ja kuluttaa yhden testin. Viime kierto oli 27 päivää ja ajttelin, että jos tässä kierrossa ovis olisi ollut tuossa 14 päivän kohdalla, niin testissä voisi jo jotakin näkyä. Varsinkin kun testi on acon10.

No eihän siinä mitään näy! Pelkkää valkoista ruutua... Ei saa edes hyvällä mielikuvituksella leikittyä, että jotakin haamuilisi. Olen mä kanssa täysi hölmö, kun pitää tähän aikaan kiertoa edes kokeilla.

Nyt painun peiton alle potemaan itsesääliä :(

Plussaonnea teille muille!

Meriutu kp. 23

Vierailija
22/54 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tuo onneksi yhtään mitään meinaa! vaikkei varmaan lohduta tämä yhtään :o(

äläkä huoli että oisit yhtään hullumpi ku me muut,itse juuri laskin milloin ehkä kanttis tehdä testi:o) serkkuni sanoi mulle että olen kehittänyt ihan urheilulajin tästä tikkuihin pissaamisesta :o)

Mulla ovis oli kp15-17 välisenä aikana joten tuskinpa vielä yhtään mitään näkyy. Ajattelin että testaan tässä kuussa sillä millä olen aina plussat saanut,heittäydyin ihan taikauskoiseksi :o) koska nyt olen aina testannut aconilla negat ja be surella ne plussat aikoinaan joten luotan siihen. Sanonpa nyt vaikkei koskaan pitäisi että olen kyllä kumman luottavainen tärpin suhteen jotenki tuntuu vain siltä ja nämä naurettavat oireet... pissattaa koko ajan,väsy,nuhainen olo ja nyt ku istuin koneelle niin alas oikealle juilii ikävästi sekä nämä tissit ne on ihan mega turvoksissa ;o) Tiedän varsin karvaasti kyllä että kaikki oireet puhuu sekä menkkojen että tärpin puolesta mutta jotenki vaan tuntuu " siltä" Tullaanpa sitten ainaki korkealta alas jos ei muuta :o/

Yritän sinnillä sinne maanantaihin asti ainakin odottaa.

sohva kutsuu viltteineen lämpimään *hrrrrr*

Niiloakseli kp23/28-29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tuo onneksi yhtään mitään meinaa! vaikkei varmaan lohduta tämä yhtään :o(

äläkä huoli että oisit yhtään hullumpi ku me muut,itse juuri laskin milloin ehkä kanttis tehdä testi:o) serkkuni sanoi mulle että olen kehittänyt ihan urheilulajin tästä tikkuihin pissaamisesta :o)

Mulla ovis oli kp15-17 välisenä aikana joten tuskinpa vielä yhtään mitään näkyy. Ajattelin että testaan tässä kuussa sillä millä olen aina plussat saanut,heittäydyin ihan taikauskoiseksi :o) koska nyt olen aina testannut aconilla negat ja be surella ne plussat aikoinaan joten luotan siihen. Sanonpa nyt vaikkei koskaan pitäisi että olen kyllä kumman luottavainen tärpin suhteen jotenki tuntuu vain siltä ja nämä naurettavat oireet... pissattaa koko ajan,väsy,nuhainen olo ja nyt ku istuin koneelle niin alas oikealle juilii ikävästi sekä nämä tissit ne on ihan mega turvoksissa ;o) Tiedän varsin karvaasti kyllä että kaikki oireet puhuu sekä menkkojen että tärpin puolesta mutta jotenki vaan tuntuu " siltä" Tullaanpa sitten ainaki korkealta alas jos ei muuta :o/

Yritän sinnillä sinne maanantaihin asti ainakin odottaa.

sohva kutsuu viltteineen lämpimään *hrrrrr*

Niiloakseli kp23/28-29

Vierailija
24/54 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olette te aika veikeitä :) Kai minun on nyt pakko myös testata kun kerran muutkin. Huomenna haen testin!

Vierailija
25/54 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOSI ihania juttuja ;-). Kunpa itsekin voisin osallistua jännäämiseen omilla tuntemuksilla ja miettiä testin tekemistä. Voi, kuinka se aika on todellakin piinaviikkoa, ettei tekisi testiä liian aikaisin. Ehkäpä sinulla Meriutu on vielä mahiksia plussaan...Ja S.....(en muista tarkemmin nimimerkkiä), joka aiot huomenna testata -toivon plussaa!!!!

Mutta mulla kierukka on ja pysyy :-(.... Miksei mun kohdalle voi tulla sitä kierukkaraskautta, joka kirjoittelujen mukaan on mahdollista?!?

Turhaa höpinää, mutta olen edelleen lukenut päivittäin viestejänne, joten pakko oli jotain kirjoittaa

Vierailija
26/54 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että meidän höpinöille nauretaan :) Ei vaan... alkaa jo itseäkin kohta naurattamaan. Mä en kyllä pysty itsekään ymmärtämään, että suhteellisen järkevän ihmisen(ainakin omasta mielestä) pystyy vauvakuume sekoittamaan ihan totaalisesti.

Soffala toivotaan plussaa sinulle. Tule heti kertomaan tulokset!

Niiloakseli, ovatko oireet lisääntyneet?

Mulle kyllä tuli vähän luovuttajan fiilis sen eilisen testin jälkeen, vaikka tiedän tehneeni sen TOSI aikaisin. Täytyy tässä nyt vaan alkaa keskittymään töihin ja tuhoamaan tuota pöydälle kertynyttä työpinoa.

Kivaa harmaata sadepäivää kaikille!

Vierailija
27/54 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä oo oireita tullu lisää ja ihan mielenkiinnosta mittasin aamulämmön joka oli 35.8 eli sen puolesta ei toivoakaan että ois tärppi käyny :o( sainpa tuosta vähän malttia ja odottelen tiistaille asti testin tekoa.

pakkohan näihin juttuhin ja yritykseen on suhtautua välillä silkan huumorin kautta eihän tätä muuten jaksaisi ollenkaan! joten jos naurattaa niin sehän on hyvä sehän poistaa stressiäkin :o)

Vauvakuume on melko hyvä järjen kadottaja. Mulla kans on välillä järki tosi kaukana näistä vauva asioista.

Jos tietäisi edes sen että 2:den vuoden päästä onnistuu niin sekin ois helpompaa ku yrittää ja yrittää ilman takeita onnistumisesta. Vaikka 4 lasta jo onkin niin mikään ei takaa että saa sen viidennenkin vielä. Mulla ei kyllä koskaan ole ollut ihan helppoa tulla raskaaksi ja tämä vuosi mikä kohta ajallisesti tulee täyteen on vielä lyhyt aika mun mittapuuulla kun neljästä lapsesta kaksi on saanut alkunsa alle vuodessa ja toiset kaksi vaati yli vuoden yrityksen.

Plussia toivotellen toivonsa menettänyt Niiloakseli kp24/28-29

Vierailija
28/54 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ihmeessä toivoa vielä menetä! Ehkä sitten voi jo heittää hanskat tiskiin kun vaihdevuodet alkaa eikä kuukautisiakaan enää näy :)

Kuukautiset sitten alkoivat tänä aamuna. Ihan hyvä juttu oikeastaan koska kuukatiskiertoni näyttää olevan nyt sitten juuri sama kuin ennen kierukkaa, eli 35 päivää. Olisi muuten ollut aika pelottavaa olla jo raskaana koska tosiaan ainoastaan kerran harrastettiin suojaamatonta seksiä =/ Jep, eli tästä kierrosta sitten alkaa virallisesti meidän vauvan yritys :) Saa nähdä miten käy. Ovulaatiolaskurilla katsoin hedelmällisimmän päivän jo. Tuolla laskurissa muuten ei saa pidempää kiertoa valittua kuin 35 päivää. Onko tämä kovinkin epänormaalia että on näin pitkä kierto?? Ei tämä raskautumistani kuitenkaan ole haitannut. Onneksi tunnen myös selvästi milloin se munasolu irtoaa... Nyt olisi kyllä ihana aika raskautua. Vauva syntyisi keväällä kun luonto puhekaa kukkaan, saisi imettää ulkona lämpimässä koko kesän eikä kärsiä monen kerroksen vaatemäärästä jne. *haaveilee*

Vierailija
29/54 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, ihan oman navan ympärillä on viime päivät pyöritty.

Vierailija
30/54 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, sitä omaa napaa.. nyt on kp 36 ja testi on tehty, nega!!

Turhauttaa.. olisin tahtonu ne pakolliset menkat alkavaksi tälle viikolle, nimittäin lähdetään huomenna viikoksi lomalle, ja kukapa sitä lomalla (sporttisellaisella) haluis menkkojen kanssa touhuta... Mälsää!

Niiloakseli, älä heitä pyyhettä kehään, meillä sama juttu kaikkien lasten kanssa, että koskaan (3) ei ole yks kaks raskaaksi tultu, vaan on tekemällä tehty. Viimestä kun alotettiin yrittää, tilasin samantien gyneltä ajan että saa kattoo onko paikat kunnossa. Hän totesi että kunnossa on ja jos ei puolen vai sanoko et vuoden päästä kuulu mitään, tulla uud, niin jotai tehdään.. jäi epäselväksi mitä se jotai olisi ollut..

Soffala, nyt on sitten helppo ruveta kalastamaan sitä ovista, ja sen jälkeen piinahetket.. toivottavasti tärppää heti tästä kierrosta.

Meriutu, tsemppia sinulleki.

Samoin kaikille muilleki, nyt täytyy lopettaa, poika heräilee tuolla..

kuulumisiin,

sinuvi

Vierailija
31/54 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Ollaan oltu reissussa maanantai-aamusta tähän iltaan. Ja heti sivuja lukemaan, kuinkas muutenkaan! ;) Isukki syö lasten kans alakerrassa iltapalaa ja minä vaan puran täällä viitoskuumettani... Olipas muuten IHANAA lukea koko paksu pino kirjoituksianne. Olen taas mieluusti mukana!!

Oli upeaa huomata reissussa isoja perheitä. Neljälapsiset perheet huomaan aina, koska meilläkin on, mutta nyt huomaan erityisesti myös viisilapsiset perheet, koska haaveilen sellaisesta! Ja niitäkin oli!!! Miehelle sanoinkin aina kun sellaisen huomasin! Hassua kyllä vaikka oltiin reissussa koko perheellä, ehdittiin harrastaa miehen kans aikuisten kivaa lukemattomia kertoja.. kiitos tosi tilavan ja hyvin järjestellyn hotellihuoneen! :)) Ja lapsetkin oli huvipuistojen jälkeen aika sippejä.. ;)) Mutta menkat pitäis alkaa ja alkaakin taas viimeistään alkuviikosta. Yritystä ei ole vielä(kään) kehissä...

Jännään teidän muiden tilanteita!! Toivotaan parasta!! Muistakaapa ilmoitella!! :)

With love, Omppis

Vierailija
32/54 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että teillä oli onnistunut loma.

Minulle tuli eilen taas sellaiset mietteet mieleen, että eihän tämä elämä hassumpaa ole, vaikka meidän lapset olisivatkin tässä. Töissä oli eilen mukava päivä ja kotonakin sujui kivasti. Lähdettiin koko perheen voimin illalla kurkkaamaan alennusmyyntejä ja popsittiin ulkona iltapalat. Mukavan ja hyvin sujuneen työpäivän jälkeen sitä miettii, että jaksaisinko viettää päivät " vaan" kotosalla. Ja mitä isommaksi nuo lapset kasvavat, sitä helpompaa työssä käyminen on.

Toki nyytiskän meille mielelläni ottaisin, mutta uskon elämän jatkuvan hyvillä uomilla, vaikka lapsiluku ei tästä enää kasvaisikaan.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Meriutu kp. 25/? (27 viimeksi)

Vierailija
33/54 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa omppis että olet tullut takaisin! toivottavasti lomalla hyvin rentoutuneena!

Pieni toivo elää edelleen koska tyypillinen iskias särky ennen kuukautisia puuttuu... Tavallisesti iskias vie hermot jopa viikkoa ennen kuukautisia nyt ei mitään!! jospa,jospa ;o) no muuten ei mitään siis ihan täydellinen oireettomuus iskenyt.

Nyt siivoamaan ku taas kesken siivouksen tähän jumitin :o)

Niiloakseli kp25/28-29 vähiin käy päivät ennen ku loppuu ;oD

Vierailija
34/54 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin täällä puhaltelemassa plussatuulia ++++

Omalta osaltani voin kertoa, että Mamselli Munasolu ja Simeoni Siittiö löysivät toisensa pitkällisen harhailun jälkeen :)

Raskausviikkoja 18+5 ja Wilhelmi potkiskelee jo kovasti .

Nyt hop hop naiset tuonne odotuspuolelle.

Neppis ja W

Vierailija
35/54 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin kuukautisista. En muistanutkaan että ne on näin inhottavat! Viitteen vuoteen ei ole kuukautisista tarvinut kärsiä, kiitos hormonikierukan. Tänä aamuna kun heräsin oli housut ja sänky ihan veressä. Side ei sitten ollut riittänyt mihinkään. No ajattelin laittaa tampoonin. Meni puoli tuntia kun alkoi tuntua märältä. Tampooni olikin jo ihan täynnä ja verta täynnä myös koko pikkuhousunsuoja! Ei muuta kuin hakemaan superisoja siteitä. Nyt heikottaa, vituttaa ja ärsyttää koko elämä. Voi huh huh jos en äkkiä tule raskaaksi niin menen laittamaan uuden kierukan! Voin sydämellisesti suositella kyllä hormonikierukka. Sen ansiosta ei ole tarvinut mielialanvaihteluista tai verestä tarvinut kärsiä! Alussa minulle tuli siitä kyllä isoja finnejä kerran kuussa, mutta jonkin ajan päästä nekin katosivat. Mielummin otan kuitenkin finnit kuin tämän olotilan :)

Vierailija
36/54 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kun jaksat meillekin niitä plussatuulia puhaltaa. Minä kyllä taidan tarvia plussapyörremyrskyn :o) olenki aina silloin tällöin etsinyt suurperheellisiä odotuspuolelta ja vakoillut teidän kuulumisia :o)

).( tänään iski sitten lopulta eka tätioire ihan hillitön siivousvimma. Kaikki laatikotkin on järjestyksessä...huh,huh! ja pyykit pesty lakanat vaihdettu roskat viety ja nyt tekisi mieli sisustaa! mitähän mieki sisustaisin kodinhoitotuella? :o) Meillä pitäisi remontoida puoli taloa huoh! sen siitä saa kun ostaa vanhan talon... ;o)

Ihmeen hyvä olo vaikka olen ihan varma että täti tulee tiistaina viimeistään jotenki kumma olo tiiä sitten hulluksikko oon jo tulossa...

Onko teillä kellään lasta joka vaatii erityishuomiota? meillä on vanhimmalla pojalla (6v) todettu keskittymis-ja hahmottamishäiriö, kosketusaliherkkyys,motorinen viivästymä sekä mahdollisesti lievä adhd (selviää loppu vuodesta)

Ajattelinki kysyä jos jollain on erityishuomiota tarvitseva lapsi että mistä ihmeestä saatte voimaa?? kuinka vaikeana päivänä jaksaa olla aikuinen?

taidan olla vähä hullu ku vielä lapsia teen ;o)

Niiloakseli kp25/28-29

Vierailija
37/54 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä minä taustalta vastailen.

Meillä on kaksi erityislasta. Kolmosella on kehitysviivästymä, johon kuuluu autistisia piirteitä. Tämä neiti on jo 16v ja on menossa ihan tavalliseen ammattikouluun (jossa osan aiheista voi opiskella mukautettuna).

Toinen erityislapsemme, 6v poika, sai kehitysvammadiagnoosin keväällä. Tämän kuun alusta alkaen olen ollut hänen omaishoitajansa.

Meillä oli neljä lasta, kun kolmosen diagnoosi varmistui. Juttelin lääkärien kanssa vauvahaaveestani. Ja he olivat sitä mieltä, että isosta perheestä tulee olemaan pelkästään hyötyä pikkuneidin kehitykselle.

Samoin kun nyt olemme olleet tämän toiseksi nuorimmaisen kanssa tutkimuksissa, niin kilvan ovat hoitajat ja lääkärit kehuneet pojan sosiaalisuutta; pikkumies on oppinut porukassa elämisen säännöt ihan kotoa.

Ensimmäisen erityislapsen ollessa pieni olin väsynyt. Meille oli syntynyt neljä lasta niin, että vanhin oli alle kuusivuotias neljännen syntyessä.

Kun neiti pääsi kuntouttavaan puolipäivähoitoon tilanne helpotti ihan älyttömästi.

Tämän nuoremman erityislapsen kanssa isommista lapsista on ollut ihan älyttömän iso apu. Toisaalta sitä on oppinut katsomaan läpi sormien monta asiaa; sitä ei ihan pikkuasiasta enää hermostu. Jos lapsi viihtyy niin, että levittää leluja ympäri huushollia, niin siitä vaan.

Vaikeina päivinä netin vertaistukiryhmistä on ollut ihan korvaamaton apu. Oman ajan ottaminen on tärkeää. Mitä vaikeampaa on, sitä enemmän ainakin mun täytyy saada olla ihan rauhassa; käydä kaupoilla, kävelyllä tms. Ja usein pelkästään sen myöntäminen, että hiisi, kun kanssa saa taistella auttaa. Itseään täytyy myös muistaa kehua. Ison perheen äityis on kova jobi. Ja jos siinä on vielä erityishuomiota vaativa lapsonen, niin itseään saa taputtaa olkapäälle, kun on selvinnyt aina päivästä toiseen.

Voimia sinulle. Ja toivottavasti saat plussan testistä mahdollisimman pian.

Vierailija
38/54 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se todella voimia vaatii varsinki huonoina päivinä. Meille kaikki rutiinin muutokset on iso asia ja vaativat pitkän sopeutumisen.Eli kun kesälomat alkaa poika " sekoaa" ja on tolpillaan juuri ennen koulujen alkua jolloin taas " sekoaa" ja kestää taas pitkään ennen ku tottuu uuteen rytmiin. Meillä ei kauhealla innolla lomia odotella. Ensi syksynä on eskarin aloitus ja pääsi tuettuun esikouluun jossa sitten tarkemmin nähdään onnistuuko mahdollisesti kouluun meno ihan tavallisessa luokassa.

Mulla kans auttaisi tuo oma aika mutta meillä se on todella kortilla kun mies on periaatteessa yrittäjä ja hänen työ ei ole 9-17 työ vaan vaatii joskus ihan hirveästi hänen aikaa. Mutta luulen että ensi vuosi saattaa jopa osaltaan helpottaa minunkin jaksamista kun poika on päivät esikoulussa.

no se siitä sivusi hiukan aiheesta tämä.

).( on ihan oireeton!! siis ei niin yhtään mitään! pidän sitä hyvänä enteenä kun yleensä olen ihan raato ennen menkkoja.

Niiloakseli kp25/28-29 nyt olis dpo10 ja testit houkuttaa... ;o)

Vierailija
39/54 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinkö täällä pyörin? no pyörinpä kuitenki :o)

Ei voi olla miten alkaa jännittää ku kierron loppu päivät lähestyy! miehelle jo sanoin että tekisi niin mieli jo testata mutta mitä siitäkään hyötyy?? pitää toivoa yllä tämä täysin oireettomuus ei mitään muuta ku se hullu siivousvimma eilen mutta niitä mulla on aina olin raskaana tai oli kuukautiset tulossa. Pitää ny kattoa josko kävisin testin tänään ostamassa maanantaita varten mutta pitää toivoa että mies tulee takas pyöräily reissulta jotta ehdin apteekkiin ennen kahta. Mies lähti 40:nen kilometrin pyöräilylenkille !! hulluja on monenlaisia,ite oon jotenki kauhean laiska ja saamaton nykyään.....

Niiloakseli kp26/28-29

Vierailija
40/54 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neljän lapsen 30 äiti ja nyt olis vitonen hakusessa, toukokuun lopulla jäi ehkäisy pois. Täti käväs viimeksi 14.6 joten piakkoin päästään jännäileen. Edelliset raskaudet on alkaneet kerrasta mut nyt on sellainen mutu tunne ettei tää vitonen olisi niin helppo. Lapset on syntyneet -94,-96-00,-04.