Kultainen 60-luku: vko 26
Hei vaan!
Ihana pieni poika syntyi 13.06. sektiolla, strategiset mitat 3030g 51 cm. Jouduttiin olemaan sairaalassa juhannukseen asti minun kohonneiden tulehdusarvojen vuoksi. Joten kotona oltu vasta muutama päivä arkea opettelemassa. Pojalla onneksi kaikki hyvin. On aivan ihana pieni pakkaus!
Senniinalla isot onnitteluhalaukset tytön johdosta!
Tässä vain pikainen ilmoittautuminen että kaikki on hyvin, poju heräilee kohta. Palailen sitten paremmalla ajalla.
Kommentit (59)
on meidän teinityttönen. Itselläni työelämä on estänyt koukuttumisen :(
Mutta on sitä hauska katsella näin tilaisuuden tullen.
Zero Nine ei ole koskaan kuulunut mun suosikkeihin, joten mä en ainakaan sen avulla lähtis vokottelemaan, ehkä vanha Scorpions tyyliin Holiday vois toimia paremmin. Mun Heviura alkoi Rainbowilla ja jatkui Iron Maidenilla, Black Sabbathilla, Rushilla, Whitesnakella ja AC/DC:llä mutta Led Zeppelin tulee aina olemaan se suurin juttu. Heviurasta tuleekin mieleen, että Hevi-Arin skeittaili vastaan maanantaina Stockkaa vastapäätä JIPPII! Beatlesilla aloitin jo ennen heviä ja jatkan edelleen. Musiikkimaku on kyllä lällyyntynyt iän myötä, mättöä ei juuri jaksa kuunnella.
Minea, kyllä kai sisarukset aina nahistelee vaikka itselleni oli vähän yllätys, että se onnistuu loistavasti myös kymmenen vuoden ikäerolla.
Wemppa, en yhtään ihmettele, että töissä on huonompi olo kuin kotona ollessa. Muistan itsekin, että olo pysyi paljon parempana kun sai elellä rauhassa omaan tahtiinsa ilman mitään stressejä. Rauhallisesti vaan, omien voimien mukaan.
Senniina, kyllä vauvat voivat olla kitisemättömiä, hyvin nukkuvia, kohtuullisesti tisseileviä ja rytmikkäitä ihan syntymästään saakka ja Ernestiina on ilmeisesti juuri tuollainen jokaäidin unelmavauva ja tosi suloinenkin vielä :)
Mamille pahoittelut ja yhdyn muiden sanoihin, että sulla on totisesti asenne kohdallaan. Toivottavasti loppukesästä onnistaa.
Hobe, jaksamista maanantain lääkärin odotteluun ja toivon sulle sieltä hyviä uutisia.
Pietulle lämpimät puolivälionnittelut ja Tikru tuleekin ihan kohta perässä!
Vielä tänäänkin on tasan 37 mittarissa, onkohan kyseessä innokas keltarauhanen vai mikä lie. Kierrosta tässä ei juuri osaa sanoa mitään, kun se on lugejen jäljiltä sekaisin enkä ole missään vaiheessa tuntenut selkeätä oviskipua.
Pinkerton: Olet kyllä oikeassa, siinä mitä kirjoitit Emmille... Jos raskaus alkaa heti toisen perään ja on huonoa oloa, niin odotus voi olla varmaan aika kamalaa. Itse en vaan kärsinyt kakkosta odottaessa mistään vaivoista, joten siksi muistan ajan ihan positiivisena.
Eli jos EMMI sulle kävi " vahinko" , niin samalla toivon, että olosi on koko raskauden huippuhyvä!!
Minea: Joo, kyllä saisi sateet jo loppua. Työmatkaakin ajelee mieluummin selkeässä säässä kuin tuossa kamalassa sateessa. hyvä kun välillä eteensä näkee. Tsemppiä sinne maalausurakkaan. Ja toivottavasti viikon päästä tulee su suuri riemu!!!
Senniina: Tuliko uusia kommentteja äidiltäsi?
Kyllä niitä nukkujiakin on. Mun veljelläkin on sellainen. On kateeksi käynyt välillä... Säkin toivottelit mulle jaksamista töihin jossain vaiheessa - Kiitos!!
hobe69: Kyllä te saatte sen toisen vauvan!! Luota siihen.
ankkis: Kiitos sullekin sanoistasi. Rauhallisesti yritän ottaa, mutta kyllä se töissä joskus on vaikeeta.. Harmittaa kun en pääse tuota Serranoja katsomaan, koska olen äidiltäni sarjasta kuullut. Vanhana Mallorcan asujana kaikki espanjaan liittyvä on niin lähellä sydäntäni.
Miten sun lämpösi, onko jo laskenut?
wemppa
unohtui siis omat jutut... mulla on oikeesti aivojen toimintahäiriö. Tänään mm. nostin automaatista 40 euroa, mutta jätin rahat ottamatta. GREAT!!
Mutta se tarina päättyi ihan hyvin miljoonan puhelinsoiton jälkeen.
Neuvolassa kaikki oli kunnossa. Sydänäänet kuuluivat hyvin ja hemoglobiini oli noussut 122:sta 139:ään. Verenpaineet ok ja mun oma paino oli tippunut 200 g. Mä ihmettelin sitä, että laskettua aikaa oltiin muutettu, vaikka sitä ei pitänyt muuttaa, kun aikaistu vaan neljällä päivällä. Mutta kuitenkin la on nyt 25.12. ja mulla onkin viikkoja " jo" 14+2.
Nyt ei sitten kai muuta...?
wemppa
Tämä viikko ollut yhtä hulinaa niin töissä kuin kotona. Meillä vietettiin tänään vanhimman tytön 10 vuotis synttäreitä ja niitä varten olen leiponut pitkin viikkoa. No mukavahan niitä on sitten popsia. Mieluisin lahja taisi tänä vuonna olla tramppis,joka tosin on vielä laatikossa ja sekös neitiä harmittaa. Sitten lopuksi tuli vielä itku silmään ja sitä selvitellessä selvisi ettei hän halua olla vielä niin vanha kuin 10v. Huhhuh,koita siinä " vanhusta" ymmärtää...
Isotikru,se meidän viikkojen ero selittyy sillä että neuvolan mukaan mulla on menossa 21+1 mutta minä elelen omaa aikataulua kun tiedän että kp 16 minulla oli vasta 13mm follikkeli ja ovis oli vasta kp20 joten se saattaa tuntua että olisin pidemmälläkin.
Wemppa,ihania neuvolakuulumisia sinulla ja hemppakin noin hyvä. Minullaki se oli viimeksi noussut 122:sta 129:ään joka on minulle tosi hyvä. Maanantaina onkin taas neuvola-aika.
Ankkis, jospa sinulla on salamatkustaja kyydissä.....peukkuja kovasti.
Minea,kurjat lomakelit osunut sinulle mutta loma on aina lomaa oli ilmat minkälaiset tahansa. Peukkuja sulle viikon päähän.
Kuinkahan senniinan kävi äidin kanssa? Toivoisi että äitisi kasvaisi hiukan ja osaisi olla vauva-arjessa kannustava mukana.
Taas ei muista mitä piti kommentoida mutta pakko lähteä iltapesuille ja kyytipojaksi untenmaille vielä palanen voileipäkakkua,nam....
Huomenna mökille ja ensi viikon torstaina lähtee auton nokka kohti Puolaa ja Saksaa reiluksi viikoksi. Toivotaan ettei ihan mahdottomat helteet pukkaa juuri päälle.
-pietu ja pulla 20+2
Pietu: Voi, teillä ihana reissu tiedossa. Hyvää mökkeilyä ja Europe-touria sen jälkeen. Onnea sinne kotiin 10vuotiaalle!!
Unohdin eilen kertoa teille senkin, että kerrottiin jo siskoille tulevasta vauvasta. Sitä riemua ja loistetta lasten silmissä ei pysty sanoin kuvaamaan. Kyllä siinä omat silmät kostui....
Koko illan sitten satelikin kysymyksiä. Kaikenlaista. Esikoinen alkoi jo myös kantamaan huolta. Hän kysyi " niin missä vaiheessa se olikaan kun Inka kuoli..?"
Mukavaa viikonloppua kaikille!!
wemppa
Voi wemppa,täällä tuli kanssa tippa silmään pelkästä ajatuksesta miten teillä tytöt ovat riemulla uutisen vastaanottaneet. Meillä on ollut samanlaista iloa ja ihana nähdä edelleen millä mielellä kertovat asiaa ihmisille jotka eivät vielä asiaa tiedä. Teillä ymmärrettävästi tytöt kantavat huolta mutta kaikki menee nyt hyvin,meillä kaikilla.
Minulla tämä dementia tosiaan vaivaa kun en muista koska wemppa jäitkään lomalla. Jotenkin oli kuva että jäisit nyt mutta minun muistiin ei nykyään voi luottaa. Nykyään olen töissäkin keltaisten muistilappujen ympäröimä ja sekös porukkaa huvittaa....
Vielä noista himoista; minä en edes ilkeä ääneen sanoa kuinka monta pussia viime kuukausien aikana persikoiden lisäksi on mennyt turkin pippureita,lurps.... voi vaavi parkaa....
Nyt syömään jotain...
-pietu ja pulla 20+3
Lomaani joudun odottelemaan vielä 2 viikkoa. Mutta ei se mitään kun tietää, että odotus palkitaan. Ja totta, uskotaan jo vihdoin siihen, että meillä menee kaikilla odotuksetkin hyvin ja sekin odotus palkitaan.
Tiedätkö mitä, mullakin on himo turkin pippureihin... Ja toinenkin tuttu juttu.. nuo keltaiset tarralaput..
Mutta jos nyt muistaisin mennä syömään. Siihen ei onneksi tarvitse muistuttajaa kun vatsa elämöi niin kovasti.
wemppa
Oikeastaan minun pitäisi olla täyttämässä täytekakkuja huomiseksi, kun esikoinen viettää 4-vuotissynttäreitään, mutta jotenkin hojaannuin tänne teidän kultien pariin. Kaippa sitä tarvitsee kahvituntiseuraa ;-) Kiitos myös kovasti kaikille, jotka olette toivotelleet tärppionnea. Sitä todella tarvitaankin. Kuten seuraavasta tarinasta voi päätellä:
Meillä on ollut tällä viikolla varsinainen parisuhdeviikko, kun pojat ovat olleet yhä hoidossa ja mies on ollut jo kesälomalla. No, lomailu on ollut hieman puolinaista, kun nytkin on töissä jossain kokouksessa ja eilisestä vietti puolet puhelimessa, mutta kuitenkin. Tänään näytti ovistikku kahta viivaa, säntilliseen tapaansa kp 13/28. Käyn kuin kello. Olen koittanut käyttää kovasti hyväkseni tätä rauhallista päiväaikaa pupuilun aikaansaamiseksi, mutta jotenkin on ollut nihkeää. Hellyyttä ja erotiikka on kyllä muuten, mutta aina kun olen yrittänyt, kliinistä termiä käyttääkseni, penetraatiota joka päättyisi vaginaaliseen ejakulaatioon, niin homma on tyssännyt siihen. Arvatkaapas vain, onko tunnelma jotenkin lässähtänyt siinä vaiheessa. Eilen sitten rakastelimme jotenkuten, eikä ukkokulta voinut olla huomaamatta lievää pettymystäni. Makoili pitkään kattoa tuijottaen ja alkoi sitten kierrellen kaarrellen selittää, että hänellä on pippeli kipeä! Siis kyse ei ole siitä, etteikö tekisi mieli, vaan että kun esinahka on jotenkin tulehtunut, niin kunnon seisokki tekee kipeää, laukeamisesta puhumattakaan. Enpä tiennyt, mitenkä päin olisin ollut. Minä olin ollut satavarma, että hän vain pihtailee siimahäntiään, mutta nyt vaiva olisikin siis fyysistäpuolta. Mikäli en tietäisi miestäsi yltiörehelliseksi, olisin voinut luulla, että selitys oli keksitty. Niin hankalasti ja pitkään miettien hän asiaa selitti. Mutta uskottava se on. Itse asiassa, tarkemmin muistellen, hänellä on ollut vastaavan laista ongelmaa aikaisempinakin kesinä. Mökkielämän hieman huonompi hygienia ja kuumien kesäilmojen hiostavuus ovat taas tehneet tepposensa. Aaaarrghhh! Arvatkaa jotta harmittaako! Nyt olis viimeinen pelikierros ja toisella on pelivehkeet huoltotauolla!!! Miltei tekisi alkaa mieli neuvottelemaan jatkoaikaa moisen syyn takia. No, toivotaan, että joku sitkeä sissi eilisestä pääsi uimaan perille asti.
Mamille valittelut epäonnistuneesta sulatuksesta. Sinulla on onneksi tuo asenne kohdallaan. Otahan lomalla rennosti ja sitten taas uusin voimin päivien pidentyessä asialle.
Pietulle noista mahakommenteista, että ainahan niitä saa kuulla. Raskaana ollessa nainen tuntuu olevan yleistä riistaa, josta kuka tahansa saa sanoa mitä tahansa. Mitähän miehet sanoisivat, jos heille alettaisiin samaan tyyliin kuittailemaan esim. kaljuuntumisesta? Minulla ei esikoisen vauvamasu näkynyt noilla viikoilla oikeastaan vielä lainkaan ja mieheni sisko, joka on oikea sammakoiden supertuottaja, totesi suureen ääneen poikansa synttäreillä, että hänellä on _aina_ näkynyt maha heti plussaamisen jälkeen.
Wempalle: Hienoa, että voit pian kertoa töissä raskaudestasi. Esikoista odottaessani minä löin ihan läskiksi koko työnteon sen jälkeen, kun olin kertonut asiasta pomolle. Taisi olla muistaakseni jotain vko 16 tai 17. Sen jälkeen pidin pois kaikki pitämättömät ylityöt ja kieltäydyin kaikista uusista projekteissa. Käytännössä vietin loppuraskauden työpöytääni siivoten.
Pinkertonille ja muillekin asiasta kirjoittaneille kotihommien katoamattomuudesta: Minä olen ainakin huomannut, että noin viikon siivoamattomuuden jälkeen sotku ei enää kasva. Siinä vaiheessa villakoirat ovat saavuttaneet kriittisen pisteen, jolloin ne eivät lisäännyt, vaan kasvavat pelkästään kokoa. Suurempina ne onkin helpompi metsästää. Meillä pojat joskus järjestävät ihan oikeita villakoiransafareita sänkyjen alle. Huoh¿ Olenkohan minä jotenkin huono äiti, kun lasten ainoat lemmikitkin ovat villakoiria?
Senniinalle ja Emmille: Voi kuinka suloisia pikkuvauvoja! Jos tässä jossain välissä on meinannut alkaa kuume laskemaan, niin noilla kuvilla kyllä kohahti taas huippulukemiin. Laitoin tuon kuvasivun linkin suosikkeihin, koska tuntuu kätevältä taholta muutenkin kuvien jakeluun. Kiitos vinkistänne!
Emmille: Meillä on poikien ikäero 1v 5 kk. Kun aloin odottaa tuota nuorempaa, oli esikoisella erittäin hankalat yöt noin puolen vuoden verran. Hän saattoi herätä pahimmillaan kymmenenkin kertaa yössä ja itkeä. Ensimmäisen puoli vuottaan hän nukkui kahdella herätykseää per yö, mutta siitä vuoden ikään asti kaikki yöt olivat aivan kamalia. Tästä kaikesta huolimatta onnistuin tulemaan raskaaksi heti toisella yrittämällä ja selvisin vielä jotenkuten hengissä alkuraskaudenkin ajan. Kamalaa se kyllä oli. Käytimme esikoista vyöhyketerapeutillakin, mutta yöt menivät vain hullumiksi. Virallinen lääketiedekään ei löytänyt mitään syytä rauhattomiin öihin. Sitten hän vain alkoi nukkumaan vuoden verran täytettyään. Rauhaton sieluhan tuo on yhä, mutta onneksi nukkuu yleensä yönsä. Se mitä yritän tässä sanoa, on, että kahden pienen lapsen kanssa on taatusti rankaa, jopa jo ennen toisen syntymää, mutta siitä selviää hengissä. Varsinkin, jos älyää pyytää apua. Itse ymmärsin avunpyytämisen jalon taidon vasta tuon toisen synnyttyä.
Hienoa, että imetyskin tuntuu taas tuottavan tyydytystä. Koita luottaa itseesi ja omiin tuntemuksiisi, se on siinä lajissa tärkeintä. Jos vauva vaikuttaa tyytyväiseltä, niin kyllä hän silloin varmaan saa riittävästi maitoakin.
Hobelle: Toivottavasti vuotosi syy selviää ja pääset taas pelikentille tosimielellä. Mukava, että olet huomannut saman asian kuin minäkin, eli että kun kirjoittelee nämä sepustuksen wordillä, jää jotain dokumenttia itsellekin. Minulla ainakin tämä on ihan yhtä paljon päiväkirjaa omista tuntemuksista muistoksi itselle kuin niiden kertomista teille muille.
Jaahans¿ Oliskohan tää kahvitunti nyt pidetty. Eikun kakkujen pariin!
T. Ullrike
Terveisiä sohvaostoksilta. Työnantaja muisti 7kk lomarahoilla ja nehän pistettiin palamaan samantien:-)
Luin ekana tuon Wempan viestin ja sain käsityksen, että syöt niitä keltaisia tarralappuja turkinpippureitten ohella. Pakitin sitten vähän ja pääsin kärryille;-) Niitä lappuja tartteis kyllä täälläkin, kun kaikki katoaa päästä.
Eipä äitini ihmeitä kommentoinut vieläkään. Lapsen pienuutta toki edelleen ja ne perinteiset huomautukset mun 10 liikakilosta. Kamoon, synnytyksestä on reilu viikko ja 10 on jo lähtenyt, ...kele. Aikoo hän varmaankin jotain vauvalle ostaa, kun kyseli vähän että mitä puuttuu. Toisesta mummolasta varmaan tuleekin tuomisia yllin kyllin. Alkaa jännittää se Turkin isovanhempien vierailu..Mies haluaa niin kovasti jättää vauvaa mummon hoiviin, että päästään kaksin johonkin. Vaikka en ole Ernestiinassa niin kiinni kuin esikoisessa, niin ajatus tuntuu vieraalta. Pitäis pulloonkin opettaa sen vuoksi. Pumppumaidolla tietty, mutta silti.
Meillä ei mies pääse esinahkaongelmien taakse, kun sitä ei ole:-) Ei vaan onhan se oikeesti varmaan ikävä tunne, jos siellä on vaivoja. Pitikö niitten vaan just Ullriken ovikseen osua, pöh. Meillä saattaa tulla muuten vuosisadan taistelu, jos joskus saadaan poikavauva. Mies tokaisin nimittäin sairaalasta kotiuduttaessa, että ei tartte tapella ympärileikkauksesta, kun tuli tyttö. Minä olin ihan, että MITÄH?? Olemme nimittäin aikaa sitten sopineet, että uskontoon liittyviä asioita ei sotketa meidän lapsiin ja mielestäni em. asia on just sitä. En ollut edes muistanut koko asiaa, kun raskausaikana ei siitä ollut mitään puhetta. Täytyy putsata pöytä, ennenkun antaudun seuraavan kerran..
En muuten muistanut kommentoida, että varsinainen kaunotar on Emmin Tiinuskakin! Oliko hänellä tummat silmät jo syntyessä vai muuttivatko ne väriä? Ernestiinan silmät ovat vielä tummansiniset ja jännätään, muuttuvatko ne. Miehen lapsilla on siniset silmät, vaikka hänellä itsellään ruskeat. Mulla on vihreät.
Keli näyttää paranevan, joten jospas mekin päästään koeajamaan retrovaunumme.
Senniinalle voimia äidin kanssa! Aikamoista tylytystä... Toivotaan, että kuitenkin lämpenee sille suloiselle pikkuneidille! Ihme on jos ei ala jäinen sydän sulamaan tuollaisen suloisen lapsenlapsen kanssa!
Mä kanssa ihmettelin, että mitä ihmeen keltasia tarralappuja se Wemppa vetelee.
Kyllä Ullrike sinulla on huonoa tuuria! Toivottavasti tästä kuitenkin jotain tulosta tuli tai, että miehesi vielä antautuisi muutaman kierron yrittämään!
Emmillä on Tiinuskan nimijuhlat viikonloppuna! Toivottelen teille kaunista juhlaa ja auringonpaistetta tärkeään päiväänne!
Toivottavasti Anikin kohta mökkireissultansa käväisee välillä kuulumisia laittamassa! Alkaa olla jo ikävä!!!
Täällä on pari päivää ollut aivan mahtavan pirtsakka olo! Eilen juniorin kanssa siivottiin ja leivottiin, illalla kestittiin vieraita. Tänään käytiin kävellen kartsalla ja pyörittiin kaupoilla muutama tunti. Ja vielä tehtiin koiran kanssa iltalenkkikin. Eikä ole yhtään supistellut kipeästi, nyt sitä varmaan sitten mennäänkin yliaikaa kun muuttui olotila näin hyväksi - kaiketi lepo on tehnyt tehtävänsä!
Kaikille kultaisille hyvää ja aurinkoista viikonloppua!
<<valdevina 36+6>>
Iltaa ..
Täällä on ollut kiirus .. Kaksi päivää olen etsimällä etsinyt ' ristiäisiin' vetimiä ' itselleni' ja kyllä masentaa, koska kaikki näyttää jotenkin erilaiselta kuin ennen vauvaa. Kait on vain pakko hyväksyä, että kroppa on muuttunut, tai en tiedä muuttumisesta, mutta edelleen täällä sellaiset +10kg extraa, joten kyllähän se vaikuttaa .. Paino nyt pudonnut hienosti eli tänään painoin 67kg joten pudotusta 23kg-mahtavaa .. Mutta alamasulla se löllykkä :-))
Olin Hesassa ' tuhlaamassa' vähiä rahoja. Löysin mekon, sellaisen mustan neulemekon, mustat avokkaat, ja sitten aivan ihanan lilahtavan huivin, sellaisen kaulalle kietaistavan, oli siinä muitakin pastellisävyjä .. Ja hiuksetkin on uusittu, leikkasin pitkän tukkani taas kerroksittain, ja säilytin pituuden, mitä nyt sellaiset 10cm leikkasi takaa. Mulla tukka kasvoi raskauden aikana hurrrjasti, varmasti sellaiset 15cm. Laitoin hieman sävyä jne .. Noh innostuin myös ostamaan ' alesta' vauvanvaatteita, oli niin ihania, etten voinut vastustaa.
Tiinu löysi KÄTENSÄ :-)) Eli eilen tämä ihme tapahtui ja siitä lähtien Nti on katsellut käsiään ja tarttunut kaikkeen kiinni ja vie kaiken ' tietysti' suuhun. Ihanan näköinen kun katselee käsiään, ollaan miehen kanssa naurettu .. Muutenkin tuntuu, että on iso tyttö(nyyh) nauraa ääneen ja välillä kiljuu, ja sitten itsekin pelästyy ja alkaa yleensä itkeä ..
Senniina, hienosti on paino pudonnut, et taida ollakaan samanlainen kuin mä, eli paino on ja pysyy. Tsemppiä tuohon lopun kympin heivaukseen. Kurja tuo äitisi käytös, itse oon todella tyytyväinen, että meillä vanhemmat ' molemmat' tykkää miehestäni, ei ole tarvinnut sen asian kanssa taistella. Toivon miehellesi ja sinulle pitkää pinnaa, ja erityisesti miehellesi, koska kyllähän tuollainen käytös häntäkin loukkaa, varsinkin kun tietää, että se on hänestä johtuvaa.
Ja silmiin, tiinulla on aivan ihanan siniset silmät, mulla on siniharmaat, joten ei ole multa peritty ja isällään tietty ruskeat. Saas nähdä vaihtuuko väri, jotenkin olen aatellut, ettei ehkä muutu.. mutta saattavat muuttua vielä vuodenkin ikäisenä. Mutta tukka on sellainen tummanruskea, ja alkanut kasvaa pituutta takaa, eli kohta saadaan ponnarille, ei nyt sentäs :-))
Kiitos pinkerton ja Ullrike, että palautitte meikäläisen maanpinnalle, heh .. Kyllä meillä suojauduttiin eilen, kun kuitenkin aateltiin, että saa tuo neitokainen olla sen vuoden ennen kuin aloitetaan yritys, mutta jos vahinko jo kävi niin ei muuta kuin tervetuloa pikkuinen.
Wempalla kaikki hyvin, hyvä .. Ihania lapsukaisia sielläkin, kurja vain, että murehtivat tai pelkäävät tuota keskenmenoa, koska sisarensa menettivät. Toivotaan, että kaikki sujuu nyt hyvin !!! Koita jaksaa lomaan on lyhyt aika !!!
Pietulle hyvää lomaa, ihana lomamatka tiedossa, peukutan, että kaikki menee hyvin. Ajakaa varovasti, kun menette tuonne euroopan teille .. Sielläkin raskaus jo noin pitkällä, apuva .. Voi kun syntyisi mulle synttärikaima(1011) :-)) Ihana skorpioni siis syntymässä teidän perheeseen.
Ullrike, koitan jatkuvasti toitottaa itselleni, luota tuohon imetykseen, mutta SE vie multa hermot, koko ajan mietin, että jos vauva on nälässä jne. Ei auta vaikka tiedän, että vauva itkee jos on nälkä kuitenkin vain aattelen, ettei multa tule tarpeeksi maitoa. Jotakin piti oikein kommenteeratakin, mutta nyt se meni ohitse, täytyy palata myöhemmin uudestaan ja kirjoittaa lisää ..
ankkis-siullahan se oikein HYVÄ musiikkimaku on Led Zeppelin ! Täällä myös peukutetaan, että tärppi olisi käynnyt ja sen takia elinmistö kenkkuilee .. bdbdbd ..
pippuri-huhuu .. Mitä sinne kuuluu, onko huurunenu jo mahdollisesti otettu pakkasesta pois ? Käy kertomassa kuulumiset.
Ja elsamarja, missä oikein olet ?? + Walo, .. tale, käy kertomassa kumpi tuli ??
Ja ani vissiin edelleen mökkeilee(?)
Nyt Hyvää yötä kaikille t. emmi ja tiinuska
Ullrike kävin nopsaan lukemassa viestisi uudelleen ja se mitä en muistanut oli miehesi tulehtunut esinahka hah .. Koomista, täällä me kerrotaan kaikenlaista toisillemme, saattaisivat miehemme saada aimo yllätyksen, jos tietäisivät, että pelit sun muut ovat koko kansan luettavissa, onneksi, emme kirjoittele nimillä ;-)) hahaa
Mutta asiaan .. Todella kurja vaiva, nykyisellä miehelläni ei ko. vaivaa ole, mutta exmiehelläni kylläkin ja se on kiusallinen ja kipeä vaiva. Nykyistä miestäni vaivaa tyrä silloin tällöin ja sekin on kivuliasta ja silloin ei paljoa pelailla. Nyt sait hyvän syyn pyytää lisäkuukautta, jollei siimahäntä kerinnyt karkaamaan suojiisi ..
Ullrike täällä peukutan plussaa sinne teille !!!
t. emmi
Voi että mua nauratti Senniinan ja Valtsun aatokset meikäläisestä post it tarralappuja vetelemässä. Tosin mut tuntien, sekään ei varmaan ole mahdoton ajatus.
Olipa kiva lukea, että Valdevinalla on olo ollut pirteä!!
Senniina: No onpa sulta jo kiloja lähtenyt!! Minä kyllä saan niitä aina raskausaikana helposti kasattua, mutta pois ne lähtee toooosi hitaasti.
Joten kyllä sun äidin kommentit voi jättää ihan omaan arvoonsa.
Emmille toivon mukavaa juhlapäivää. Minäkin kävin tänään Hesassa töiden jälkeen. Ostin itselle pari paitaa H&M:stä. Oltiin kavereiden kanssa syömässä ja käytin hyväkseni Helsingissä olon. Omalla paikkakunnalla kun ei ole kuin S-market, K-kauppa ja pankit...
Eikö ole aivan ihanaa seurata miten pikkuTiinu kasvaa... Nyt jo löytänyt kätensä. Ihana tuo, että kiljuu ja itse pelästyy.
Ullrike: Voi harmi sentään. Paha varmaan miehelle mennä sanomaan, mutta JOS voisit niin sanoisit, että kavereidenkin mielestä ansaitsisit lisäaikaa " sen" vaivojen vuoksi.
Ja nyt olen kyllä ihan loppu ja valmis sänkyyn.
wemppa
minusta voisit vaatia jatkoaikaa huoltokatkoksen vuoksi. :)
Wewmppa, kuulosti meidän paikkakunnalta. Isompaan mentävä, jos oikein shoppailla haluaa. tai oikein valita valikoimista ja kulkea ja ikkunaosteskella. Pärjännyt kyllä olen pikkukaupunginkin valikoimilla, ei sempualeen. (2 lasta ja maha tai 3 lasta ei ole ihannekokoonpano ostosmatkailussa...)
meidän nuori neiti on kovin seurallinen, viihtyy sitterissä sekä nukkuu päikkärit, kun siskot meuhkaa ympärillä. huuto alkaa, kun mökä lakkaa.
Sinisilmäinenkö se Tiinuska olikin:-) Näytti niin kovin tummilta silmät kuvassa, että veikkasin ruskeiksi. Ihanat nappisilmät jokatapauksessa! Ernestiinakin alkaa pikkuhiljaa näyttää luonnettaan eikä ihan koko aika nuku. Tissin kanssa losutaan ihan kiitettävästi. Se on sellasta opettelua vielä molemmin puolin. Hän päästää tissistä irti monta kertaa, ennenkuin kunnon imu lähtee käyntiin. Onneksi tissinpäät ovat jo alun siertymistä parantuneet eikä tartte tähtiä nähdä enää ja maidontuotantokin tasoittumaan päin.
Muuten eipä tässä ihmeempiä. Päivä kerrallaan edetään ja mukavasti tähän asti mennyt. Ensi viikko tuo haasteita, kun mies lähtee töihin ja poika tulee tänne. Se on sitä yh-arkea sitten taas. Laitoin ukon kauppaan pitkän listan kanssa, ettei tartteis het maanantaina rynnätä kahden mukulan kanssa ostoksille.
Jospa tuo keli alkaisi tuosta pikkuhiljaa parantua, niin pääsisi jo lenkille.
Pinkerton: Juu, enpä esim. juuri tuonne Helsinkiin suostuisi edes lähtemään jos koko revohkan joutuisin mukana kuljettamaan. Ihan riittävästi on suorittamista kun ruokakauppaan menee kolmen kanssa. Ja neljäs tulossa, joten taidan olla aika masokisti..
Senniina: Antoisaa ensi viikkoa. Haasteita varmasti tulee, mutta selviät voittajana.
Oltiin kuopuksen ja äitini kanssa taas shoppailemassa. Mies ja isot tytöt ovatkin reissussa koko tulevan viikon ja mulla on täällä aika hiljaista. Mutta kyllä taas huomaa miten sisaruksista on seuraa toisilleen. Koko ajan kuuluu " äiti lue, äiti pelaa..."
Mukavaa lauantain jatkoa.
wemppa
Missä te kaikki olette..? Täällä meilläpäin on tänään ollut aivan ihana ilma, joten varmaan pinon hiljaisuudesta päätellen muuallakin.
Täällä oli niin lämmintä, että kyykäärmekin tuli piiloistansa esiin päivää paistattelemaan. Lähes joka vuosi on pihalla käärme/käärmeitä nähty, mutta kyllä se taas pelästytti.
Miten Emmillä meni juhlat?
wemppa
Siis minähän olen luonnostani yökukkuja ja näin lomalla nautinkin tästä suunnattomasti. Tuo työelämä vaan tahtoo pistää rytmit ihan " normaaliksi" , silloin meinaan mennään ennen kymmentä jo nukkumaan, ei muuten jaksa aamusella nousta ja lähteä.
Seurailin tuossa vielä äsken taivaanrantaa, kun aurinko niin makeat värit heitti taivaalle, upeita elämyksiä näin kesäöinä.
Mitäs tänne, Vm taisi huhuilla muitakin pinoon ja tajusinkin juuri että tässähän pitäisi avata jo uuden viikon pino! Jestas sentään.
Nyt on tosiaan ollut vähän jo maalausilmojakin, eikä ole kerennyt paljoa muuta touhuamaan.
Senniinalta piti kysymän että kuinkas isoveli on ottanut pikkuneidin vastaan?
Tiinuska taisi sitten nimen saada, kuinkas sujuivat juhlat? Miten päivänsankari jaksoi;) ?
Piinasisko Ani saisi jo palailla palstalle takaisin, kaipaan piinaseuraa näihin tylsiin epävarmoihin jännityksen päiviin.
Otti niin kaaliin tuo viime viikon sade, että ajateltiin järjestää jotain piristystä tähän perheeseen, mentiin sitten ja varattiin risteily, sukuloidaan sitten samalla kun takaisinpäin tullaan. Keskiviikkona lähdetään, eikä laivalla haittaa sataako vai paistaako. Lapset on jo ihan innoissaan ja laskevat öitä. Mummu ja pappakin lähtee mukaan, eli mukava reissu on tiedossa. Vähän irtiottoa pensselinvarresta;)
Mutta, kaikille öitä. Jos nyt kuitenkin heittäisi kyljelleen ja antaisi unen tulla.
-minea-
Yiihaa, Ankkiskin katsoo Serranon perhettä. Kyllä on Marcos kuumana maikkaan =). Meitsi on jäänyt ihan koukkuun Serranon perheen toilailuihin. Onneksi se tulee pojan päiväuniaikaan uusintana, jos aamulla nukutaan onnemme ohi =D
Toivotaan, että meillekin tulee nukkujavauva toiseksi, jos nyt edes koskaan saadaan sitä toista vauvaa. Kyllä pitää luottavaisin mielin sitä yritellä.
Meikä on nyt hurahtanut viimein kestovaippoihin. Tai en tiedä hurahtanut, kun kerran on käytetty, mutta oli helppo laittaa, piti vaatteet kuivana ja pepun siistinä, no hätä ja luontoa säästyy¿
Nyt netti kiinni ja etsimään fleecekangasta tilkkuloodasta ja leikkelemään kuivitteita harsoille ym. imuille¿ Niin täällä kans sataa ja sisällä pitää touhata niin päiväuniajat kuin leikitkin pojan kanssa!
t. Hobe