Isot Enskat jussin jälkeen
Tuossapa juhannuksen höpinät,
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10572119&p=&mpage=1&tmode…
Toivottavasti en aloittanut toista pinoa, mutta en ainakaan missään huomannut.
Kommentit (27)
Me kotiuduttiin eilen juhannuksen vietosta ja eilinen ilta+yö menikin siitä toipuessa, Liia nukkui jos mahdollista vielä tavallistakin huonommin reissussa ja mä olin kolmen yön jälkeen jo aivan ulapalla univelkojeni kanssa:/
Mutta muuten oli mahtava juhannus, meillä kävi tosi hyvä tuuri ja saatiin käyttöömme tuttavan kautta melkoisen hulppea rantahuvila kaikilla mukavuuksilla ja siellä sitten herkuteltiin ja nautiskeltiin oman perheen kesken:)
Mies tosin kalasti päivät pitkät ja se alkoi hieman meikäläistä jo tympiä;)
Taisi olla tytöllekin väsyttävä reissu kun nyt nukkuu toista kertaa elämässään päikkyjä ihan yksin ja omassa sängyssä jo kolmatta tuntia!!näitä lisää:)
mua polttelee noi alemyynnit sen verran että sinne raahaan ukon heti kun neitonen heräilee..sitgä odotellessa täytyy vähän ehostautua ja mennä nyppimään mökillä villiintyneet kylmakarvat siisteiksi;)
Queen
Heissan vaan kaikille!
Niin se vaan on taas kesä taittunut kohti syksyä, jos juhannusta keskikesänä pidetään. Mutta onneksi vielä on kesää jäljellä, kuten Mambakin lauloi taanoin. Jups, ollaanpas täällä nyt sanaseppoja, piu-pau, kuten Poppis sanoisi. =D
Me oltiin siis viime viikko miehuksen kanssa reissussa siellä Dublinissa. Ja vaikka sää oli jopa sikäläisen mittapuun mukaan surkea ja hotellin kolme tähteä tuntui kovin kaukaa haetulta, niin ihan hyvä reissu oli kuitenkin. Saatiin olla ja mennä omaan tahtiin, käydä syömässä rauhassa ja istua hetki jos toinenkin pubissa. Ja kotoa kun kantautui viestejä, että kaikki on hyvin, niin mikäs oli ollessa. Toki ikävä oli ja muutaman kerran oli itku silmässä, mutta niinhän se menee.
Loman paras hetki tietysti oli kotiinpaluu tai oikeastaan vanhempien mökille, mistä haettiin Emmi. Ensin neiti vähän katseli meitä miettivän näköisenä, mutta sitten koko naama alkoi nauraa - ja sitä riitti. =) Alkuviikon, kun Emmi oli kotona miehen äidin kanssa, hän oli ollut vähän totinen, mutta nukkunut ja syönyt aika hyvin. Aika ajoin oli vaan ollut kovin odottavan näköinen. Mutta mökillä mun vanhempien kanssa olikin ollut sitten ihan oma itsensä. Ja alkanut nukkumaan yöt syömättä ja heräämättä. Olivat käyneet mun tädin kuuskymppisillä ja siellä oli neiti hurmannut kaikki. Ja kuulemma oli otettu kuvia, missä Emmi on mukana kilistämässä onnittelumaljoja. Ja kaurakeksiä olivat sitten menneet murun antamaan. Oli ollut ilmeisen hyvää. ;o) Mutta kyllä ne onneks tietää, etteivät oikeesti anna mitään mun kieltämää enempää. Menköön tuo nyt tämän kerran... Ja juhlissa oli sitten kerrottu myös sellainen ihana uutinen, että Emmin kummit saavat talvella ensimmäisen vauvansa. Ihanaa!
Kun sitten kotiuduttiin ihan oikeasti koko perhe, Emmi oli kuin ei olisi meistä erossa ollutkaan eli oma aurinkoinen itsensä. Väsynyt kuitenkin oli ja nukahti jo kesken toisen soittorasiabiisin kahdeksan jälkeen illalla. Ja siitä jatkoikin unia puol seiskaan, söi pullollisen maitoa ja jatkoi unia melkein puol kymmeneen. Ihan mieletöntä! Mä ajattelin silloin, että tuo on vain viime viikon jäämiä, mutta taitaapa meillä yöheräämiset tosiaan olla ainakin tältä erää historiaa. Nimittäin eilen eka herätys oli seiskalta (ja unet jatkui maidon jälkeen taas yli ysiin) ja tänään kasilta. Ihan luksusta! =)
Emmillä on myös kova hinku alkaa kontata. Ei tuo mahaltaan sitä juurikaan harjoittele, mutta istuviltaan yrittää kääntyä kontalleen. mutta vielä jää toinen jalka harmittavasti eteen. Mutta tuskin enää kauan.
Jaa-pas, pitäskö kirjoitella jotain muillekin?
Ope, me ollaan kyllä innolla tulossa Turkutreffeille. Olisko joskus heinäkuun lopussa hyvä? Me ollaan meinaan pari viikkoa nyt kotona ja lähdetään sitten Pohjanmaalle mökkeilemään pariksi viikoksi.
AA:lla oli ollut hurja juhannus. Onneksi koiruus voi jo hyvin! Toivottavasti ystävänne saa hyvää hoitoa ja pääsee Suomeen hoitoon!
Turvaistuimista: me ostettiin myös Britaxin Two Way Elite. Sitä toiset kummeksuu, kun siinä on se päänseutu aika laaja, mutta meille myyjä selitti, että kyllä siinä hyvä sivusuoja on ja silloin kun törmäys tulee niin, että vauvan pää retkahtaa eteenpäin, niin tuossa pää pääsee palaamaan takaisin oikealle paikalleen, kun kuulemma joissain niissä, missä on enemmän fyllinkiä pään ympärillä, saattaa pää osua pahasti niihin toppauksiin. Mutta kaipa se menee niin, että jokaisella merkillä on kannattajansa ja ne jotka ei välitä. Autoliiton sivuilla tais olla just uusimmat testitulokset.
Queen oli lähdössä shoppailemaan. Löytyikö mitään?
Mulla on varmaan ekaa kertaa sellainen fiilis, että taidan jättää väliin koko alet. En mä reissustakaan ostanut kuin yhdet kengät, paidan ja tunikan. Mies innostui sitäkin enemmän mm. ostamalla nahkatakin. ja Emmille piti tietysti tuoda ihanuuksia. Yhdessä bodyssa lukee: " Probably the Best Baby in the World" ja yhdessä paidassa on hassuja painettuja kämmenen kuvia ja teksti: " The Leprechauns made me do it!" Ai niin ja sitten ostin kaks aurinkosuojapukua Emmille, kun maksoivat vain 10 euroa tsipale. Suojakerroin on 40 molemmissa. Mies nauroi, että kannattais ostaa monta ja kaupata teille hyvillä provikoilla... ;o)
No, nyt kuitenkin Emmin iltatouhuille ja itsekin kohta nukkumaan. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
-Amy ja Emmi 8kk-
Emmi siis edelleen kuitenkin matkustaa Gracon kaukalossaan. Eipä sitä jaksa juurikaan kantaa, mutta vaikka jo aikaa sitten kuvittelin, että pieneksi jää pian, niin vielä ainakin mahtuu, kun pituutta se 74 cm ja painoa suunnilleen 9kg.
-A ja E-
ps. Kiitos kaikille treffikuvia lähetelleille, mä yritän laittaa kanssa omiani jakoon pian.
pps. Tikru, saisko sitä sun kakun ohjetta? Oli herkkua! =)
AA: No johan oli hurja juhannus! Huh huh. Toivottavasti se sun ystävä/tuttu pääsee suomeen hoitoon!! bd
Queen: Toivottavasti pääsette univajeesta plussan puolelle. Hyvältä kuulosti ainaski ne 3 tunnin päikkärit! :)
Löysitkö muuten mitään kivaa alesta?
Amy: kiva kun reissu oli menny hyvin ja neitin hoitoreissu kans. =)
MiaMik: Mites pankissa suju?? Pääsettekö tekee tarjouksen?
ALET: Mä kävin YKSIN alennusmyynneissä ja mies oli Heidin kanssa kotona. Oli siinä mielessä aika ihanaa, että pääs niin nopeesti kaupasta toiseen eikä tarttenu kikkailla rattaiden kanssa.. eikä tarttenu jännätä, että mahtuuko bussiin. Ostin Heidille PAAAAALJON ihania kirjoja + jonku verran 80 ja 86cm vaatteita.
JUHANNUS: Meidän juhannus sujui hienosti mökillä... Ainoo miinus oli mun rillit. :) To-pe yönä kun nostin Heidiä sen sängystä meidän sänkyyn, astuin niiden päälle niin että rusahdus kuulu. Aattelin, että varmasti meni ainaki linssi rikki, mutta EI MITÄÄN käyny niille! Noh... Perjantaina lähettiin sit " romanttisesti" soutelee miehen kanssa ;) ja nostin rillit hiuksiin otsalle... Makasin veneen perässä ja aattelin, että otan rillit pois ettei ne vaan tipu... Ni joo... Niinhän ne vaan tippu sinne järveen ja hukku! :O Olin sit koko juhannuksen ilman rillejä! :) Tänään kävin alesta ostamassa/tilaamassa uudet.
Että tämmöstä... :D
Burde ja heidi 9kk
PS. Heidin uudet mitat 9kk kontrollissa: 7130g ja 69,8cm.
[color=blue]Paluu arkeen...tai no arkeen ja arkeen, uuden juhlan tuntua on jo ilmassa ;) Tänään käytiin sovittamassa hääpukuja ja tehtiin niihin tarvittavat muutokset. Nyt pitäisi löytää netistä joku kiva kuva jonka kiikutan perjantaina kampaajalle koekampausta varten. Ei vain vielä ole löytynyt sellaista just mun tyylistä kampausta, mutta ehkäpä vielä löydän.. Tai sitten pitää piirtää itse.
Aleksi oppi tänään nousemaan itse istuma-asentoon :) Konttausasennossa myösikin keikkuu ahkerasti, ja tänään otti ekat konttaus" askeleet" , tähän asti on vain jalat liikkuneet mutta nyt hokasi siirtää jo käsiäkin parin siirron verran. Siitä se lähtee. Ryöminythän Aleksi ei vielä varsinaisesti ole, pyörinyt ja peruutellut vain paikasta toiseen. Mutta nyt on ihan uudenlainen vauhti päällä, ja nukkumaanmenokin (öistä puhumattakaan) on sitten nykyään sen mukaista... :/ Millään ei maltettaisi antaa unen tulla, ja unissakin treeniä pukkaa.
Amyllahan oli mukavasti reissu sujunut, ja Emmikin pärjännyt niin hienosti kotona. Kannatti siis luottaa omaan vaistoonsa tässä(kin) asiassa, ja uskaltautua jättämään tyttö hoitoon :)
AA:n lähipiirissä (anteeksi, nyt jo unohdin oliko kyseessä sukulainen vai ystävä) huolta äkillisen sairaskohtauksen johdosta, toivotaan että potilas siitä tokenee äkkiä ja lapset saavat äitinsä kotiin!
Opelle piti jo aiemmin lähetellä taas jaksuja maitoasioitten takia. Kylläpä teillä on mennyt hankalaksi tuo tilanne :/ Toivotaan että vielä oikea maito löytyy ja Ainon mahavaivat loppuu!
Aleksilla on nyt toinen maito kokeilussa, kun ei Almiron sopinut. Ollaan annettu sitä nyt viikon ajan, eikä olla ihan varmoja vieläkään... Tuntuu ettei nyt ainakaan suurempia ole siitä tullut, mutta toisaalta jo loppunut pulauttelu on tullut takaisin. Toki vain pari pulautusta per päivä, mutta tiedä sitten johtuuko maidosta vai mistä... Ajateltiin että seurataan vielä ja jatketaan kokeilua eikä oteta vielä mitään uusia ruoka-aineita kehiin. Lääkärille varataan aika kunhan päästään jonkinlaiseen selvyyteen tuosta maidosta.
Juups, mutta taidanpa nyt vielä tutkia noita hääsivustoja, josko vaikka se oikea kampaus sieltä vielä löytyisi...
Viipero & Aleksi 7½kk[/color]
Istuinasiaa.. Me käytetään vielä kaukaloo, kun Häydi mahtuu sinne niin hyvin vielä. Sitä two way elitee mäkin oon miettiny, mutta en sit tiä... pitäis käydä vähän kaupoilla ihmettelemässä muitaki vaihtoehtoja. Aattelin, että viimestään syksyllä ostais sen istuimen, kun alkaa olee taas enempi vaatetusta eikä kaukaloon niin hyvin enää mahdu.
Burde taas
Kaveri pääsee suomeen hoitoon, onneksi on matkavakuutus joka korvaa ambulanssikuljetuksen.
Siellä Tallinnan sairaalassa kuulemma tippuu rappauksetkin seinistä joten Hyvä näin !!!
Koiruus voi jo tosi hyvin turvotus on laskenut ja allergian aiheuttama punoituskin on kaikonnutt yön aikana joten kaikki kunnossa.
Tänään lähden katsomaan Ainolle sitä uutta istuinta, ajattelin hankkia sellaisen Britax Isofix Duo Plus istuimen, jos vaan menee hyvin mun autoon ja Ainolla on siinä hyvä istua.
Meillä Ainolta tulee jalat yli siitä kaukalosta joten katson parhaaksi hankkia tuolin jo nyt ja likka istuukin jo niin hyvin itsekseen että en näe mitään syytä tuota kaukaloa enää pitää.
Noi Isofix kiinnikkeet tekee tosta kyllåä kalliin mutta meillä kun kahden auton väliä sitä raijataan niin noi pikakiinnikkeet on tosi hyvät ja helpot niin ja kuulemma turvalliset.
Amy:n loma kuulosti kivalta varmaan oli kauhea ikävä Emmiä koko ajan, mä en tiedä miten osaisin olla ilman Ainoa ees kokonaisen päivän, kun oltiin pari vuotta sitten Miamissa niin itkin kahtena iltana jo koirienkin takia kun oli niin hirveä ikävä ! Mä oon ihan hassu :D
Nyt laittamaan tukkaa vaikka siitä tuskin on mitään hyötyä kun ulkona tulee vettä, mutta Ikea kutsuu ostamaan uudet keittiön tuolit ja turvaistuin huutelee jo kutsuvasti.
Mukavaa sadepäivää !
AA ja nuhainen AE
AA:n juhannus kuulosti kyllä tapahtumarikkaalta! Onneksi kaverisi pääsee Suomeen hyvään hoitoon :)
Amyn reissukin oli mennyt hyvin! Eipä taida Emmi muistaa enää koko juttua parin viikon päästä ;) Ai mitä muka, äiti ja isä ollut reissussa vai :)
Viiperolla on jo häähumua ilmassa :) Koskas teillä nyt onkaan ne häät? Oot sen varmaan jo tooosi monta kertaa sanonut, mutta en mä nyt enää muista! Aleksikin jo nousee istumaan, hienoa!! Meiläkin nuo taidot valitettavasti tulivat uniin ja vieläkin Ida saattaa siinä klo 3 aikaan yöllä treenata sitä seisomaan nousua, että sitä ootellessa :D
Osse se siellä Ranskassa vaan viettelee lomaansa :)
burde jo kyselikin meitin lainaneuvotteluista :) En ilmeisesti siis ole kertonut vielä ;) Jos minä olisin töissä niin saataisiin heti lainaa. Mutta kun en ole ja suoraan sille pankkineuvojalle sanoin etten ainakaan vielä tänä vuonna olekaan menossa niin hän keskustelee vielä esimiehensä kanssa! Hän sanoi kyllä, että jos peilataan tulevaisuutta niin kyllähän se olisi mahdollista! Kahteen muuhun pankkiin pitäisi vielä tällä viikolla päästä :)
Me oltiin tosiaan siellä laivalla ja kaikki meni vallan mainiosti! Jos ei lasketa sitä että Ida sai terminaalissa laivaan mentäessä kauhean raivokohtauksen kun ei saanut puuroa ajallaan ;) Ja nekin puurot oksensi hytissä (ilmeisesti neidille ei sovi nuo korvikkeeseen tehdyt muksunpuurot tetroissa kun muutenkin oli reissussa vatsa löysällä?). Yöunille menokin kesti sellaiset pari tuntia mutta neiti oli todella hyvällä tuulella koko laivamatkan. Päikkäreitäkin nukkui 2h ja 1,5h!!!
En nyt tiedä onko neidillä reissuväsymystä vai olisiko tulossa kipeäksi? Eilen ei ruoka maistunut, eilisen aikana meni ½dl ruokaa ja 1dl puuroa + muutaman kerran tissiä. Eilen nukkuikin taas parit pitkät päikkärit ja tänään nukahti ekoille päikyille jo 1½ tunnin valvomisen jälkeen ja vielä tissille?
Nuo kaksi nököhammasta alhaalla on aivan ihanan näköiset, onneksi ei ole neiti tajunnut vielä purra tissiä :)
Ja tuosta seisomaan noususta. Ida kävelee jo pitkin seiniä, mutta raukkaparka ei osaa laskeutua!! Kuinka kauan muilla on mennyt siihen että osaisi mennä itse alaskin?
MiaMik ja Ida 8kk3vko
Mekin ollaan kotiuduttu juhannuksen vietosta, oltiin mökillä itikoiden syötävänä. Ainoa tosin ei syönyt yksikään itikka, ne keskittyi muhun näköjään ja hyvä niin!
Mökki oli ihan kaamea (vuokramökki siis), vedessä oli ilmeisesti niin paljon rikkiä että vesi haisi vahvasti mädälle kananmunalle. Oli siis hieman säätämistä pyllynpesujen ym. kanssa. Seuraavalla kerralla täytynee olla hieman tarkempi minkälaisen mökin sitä vuokraa. Muuten oli mukava juhannus, tuli istuttua iltaa pihalla vaikka aika kylmä olikin iltaisin ja öisin. Aino nukkui mökillä paljon paremmin kuin kotona, voi kunpa tietäiskin miten neidin sais nukkumana yhtä hyvin kotona¿
AA, olipa hurjia juhannusjuttuja teidän ystävällä ja koiralla. Onneksi kuulumiset kuitenkin jo parempaan suuntaan! Meillä on sama istuin kuin aika monella muullakin eli Britax Two Way Elite, tosin ei vielä ole käytössä. Pesin juuri turvakaukalon tekstiilit kun oli aika ryöhnäinen niin voisipa sitä vaikka nyt ottaa tuon uuden jo käyttöön. Kaukaloon Aino vielä mahtuu, mutta jos pituutta tulee noin hyvin niin ei kovin pitkään enää.
Mistä tulikin mieleeni pikku probleema liittyen painorajoihin turvaistuimessa. Jos ei painoraja täyty, haittaako se? Ainohan on pitkä, mutta paino on vain reilu 7 kg. Sama ongelma pyörän turvaistuimen kanssa, siinäkin 9 kg painoraja. Aino kuitenkin jo istuu ilman tukea, joten ihan hyvin voisi muuten istuimessa istua¿
Queen, vähän on kademieli tuosta teidän hulppeasta huvilasta kun meidän mökki tosiaan oli mikä oli... No, olipa kokemus sekin! =) Toimiiko Liialla hyvin nyt se yksien päiväunien rytmi? Ainolla on jotenkin unet niin sekaisin nykyisin että ajattelin kokeilla josko yksillä päikkäreillä menis paremmin.
Amy, kiva kuulla että teillä oli mukava reissu ja Emmi pärjäsi niin hienosti hoidossa!
Burde, aika koomisesti kävi sun rilleille. Selvisivät ekasta kommelluksesta mutta eivät toisesta. Ei sais nauraa, mutta oli vaan niin hassua¿
Viipero, täälläkin yöt risaisia. Aino harjoittelee myös konttaamista niin öisin kuin päivin. Ei ole oikein vielä hokannut hommaa, mutta yritys on kova. :) Mitä maitoa Aleksi nyt saa? Toivottavasti se alkaisi sopimaan, niin saisitte homman eteenpäin ja korvaavuuden.
MM, Ainolla oli reilu viikko sitten sellainen päivä ettei syönyt oikein mitään. Seuraavana päivänä oli taas ihan normaali, eikä löytynyt mitään selitystä syömislakolle. Voitko lähettää mulle sen kuvan, ja muitakin kuvia treffeiltä saa toki lähettää: karssuli80 @ hotmail.com on osoite. Voit mun puolesta toki laittaa tännekin sen kuvan.
Aleista: Mun lienee pakko mennä vaikka yleensä vähän alennusmyyntejä katteleen, tarvitsen nimittäin kengät, huivin ja laukun häihin. Uikkari kai pitäisi kans ostaa niin itselle kuin Ainolle. Ajattelin jättää kyllä Ainon isin kanssa kotiin, niin selviää reissusta nopsemmin. En oo mikään suuri shoppailun ystävä.
Tosiaan aika risaisia on yöt meillä edelleen. Taas vaihteeksi siirsin Ainon pinniksen meidän makkariin, mutta ei auttanut tälläkään kertaa. Taidan siirtää takaisin omaan huoneeseensa ja pystyttää meidän makkariin matkasängyn, niin voi nukkua kummassa sitten paremmin nukkuu. Matkasängyssä on se hyvä puoli että Aino näkee mut jos herää ja jatkaa unia. Pinniksessä on pakko olla pinnasuoja kun neiti paukuttaa päätään pinnoihin. Päikkäreitä pitäis kans rukata¿ Jotenkin on vaan välillä niin veto veks etten tiedä mistä aloittaa... En tiedä miten jaksan käydä töissä jos ei tää unihommeli helpota ennen sitä.
Mukavaa sadepäivän jatkoa!
Karssuli & Aino 8kk 3vkoa (lunttasin MM:ltä) =)
Heippa taas! Olipas mukava juhannus mökillä! Ihan otettiin rennosti ja herkuteltiin vaan. Ekana päivänä quu mekkaloi ihan kauheasti, siis jatkoi samaa linjaa kuin jo viikon sitä ennen eli huusi kurkku suorana koko ajan. Mutta sitten se jostain syystä rauhottui ja oli lähes normaali. Puuhasteli innoissaan serkkutytön kanssa ja antoi äidin ja isinkin hetkeksi kadota näkyvistä. Eilen se tosin taas vierasti mummia ja ukkia, mutta eiköhän tämä tästä. Yläetuhampaat on kokonaan puhjennut, joten sekin varmaan helpottaa poitsun oloa.
Meillä on ruokailut ollut täyttä taistelua viimeaikoina. Pikku-quu on niin innostunut sormiruoista, että ei millään antais lusikoida mitään suuhun. Niinpä samalla kun poika natustaa kurkkua/porkkanaa/leipää/persikkaa/luumua yms. ja huitoo lusikkaa pois minkä kerkiää, me yritetään ladata ja tähdätä suuhun jotain " oikeeta ruokaa" tai jugurttia, joka siis nyt on kokeilussa. Vähän se irvistyttää, mutta loppujen lopuksi on uponnut ihan hyvin - siis siihen nähden, että mitään muutakaan ruokaa ei ole viimepäivinä juurikaan uponnut. Mansikkakin irvistyttää, ja luumu, mutta silti ne on niin kamalan ihania, että pakko quun on niitä syödä, kun kerran itse saa pitää kädessä ja laittaa suuhun. :) Eilen tehtiin riisipuuroa tavalliseen maitoon aamupalaksi eikä siitä maidosta näyttäis mitään sen kummempaa oiretta tulevan. Ainoa, että puklut haisee enemmän oksennukselle. :( Ajattelinkin illalla tehdä ihan koko perheelle samaa ruokaa eli makaroonilaatikkoa. Tästä se lähtee! :)
Se piti vielä kehaista, että quu oppi juhannuspyhinä taputtamaan! Se tunnistaa jo selvästi sanan " taputtaa" ja saattaa jo senkin voimalla alkaa sohia käsiään yhteen. Ja mallista se ainakin taputtaa, joskin aina välillä edelleen alkaa taputtaa omaa masuaan. :D Niinhän se on jo pitkään tehnyt, kun muut on sille taputtanut, mutta nyt se on vihdoin hokannut, että oikesti kuuluu taputtaa käsiä yhteen.
Jennin D se viettää viimeisiä vauvapäiviään! Nyyh, kohta ne siirtyy tuonne taaperopuolelle.
Vitsit, mä odottelen postia kuin kuuta nousevaa, kun jos sieltä tulis se päivähoitopäätös. Vaikka se päivähoitovastaava lupas paikan, niin en usko ennen kuin omin silmin näen mustaa valkoisella.
Nyt ei toistaiseksi irtoa muuta kuin tällaista melko omanapaista, joten parempi kai siirtyä sivuun. Lähdetään koeajamaan autoa ja sitten kai punttikselle, kun on tällainen sadepäivä. Miehellä on onneksi vielä lomaa tää viikko, jee jee!
-Q- ja -q- 10,5kk
Opelle piti vielä sanoa, että löytyy kyllä kiinnostusta visiitille sinne Turkkuseen! Heinäkuun loppu voisi sopia hyvin. Voisiko päivänä olla perjantai, niin siihen saisi moni sitten satutettua viikonloppuvisiitin? Mitenkäs Aino jakselee?
Pääkaupunkiseutulaisten kanssa ei ole treffejä " tekeillä" , mutta kyllähän tässä voisi taas kohta treffit sopia. :) Me ollaan pääsääntöisesti kotosalla kun ei ole miehellä paljon lomaa, niin hyvin joudetaan treffailemaan.
Q, meillä on just tuollaista Ainon syöminen. Ainolla on aina joko maissinaksu tai lusikka tai sitten poimii riisikakunmuroja pöydältä, kun ei muuten tosiaan oikein suu aukea...
Meilläkin juhannuksesta " toivuttu" vaikka pääasiassa kyllä oltiinkin kotosalla ;) Aattona oli Ainon kummisetä tulevan vaimonsa kanssa kylässä. Olipas ihanan helppoa kun oltiin meillä, sai Aino olla " rauhassa kotona" ja nukkua ja syödä (tai siis kieltäytyä syömisestä :D) ym omassa tahdissaan :)
Istuminen on nyt meillä ihan in, mutta tyynyillä pitää vielä varmistaa ettei pää kopsahda jos neiti sattuu kellahtamaan :DD Välillä onnistuu jo hallitusti istumasta poislähtökin ;) Mutta kylläpä Ainostakin tuli kertaheitolla " iso vauva" kun oppi ite istumaan!
Q:n taputusjutusta tulikin mieleen, että Aino myös on oppinut mallista taputtamaan. Mä " epäilin" tätä jo tässä taannoin, mutta vahvistuksen sain tänä aamuna, kun sama toistui monta kertaa ja iskänkin mallista osasi sen tehdä ;)
Liikkumista meillä harrastetaan vaan kierimällä ;)) Mahtaakohan Aino ikinä oppiakaan menemään eteenpäin... ;) No, jos se sit joskus lähtee suoraan kävelemään... tosin vahvasti epäilen :DD
Jos jotain kommentois muillekin...
Vai oli Burden rilleille käyny huonosti... Mäkin aikoinani kerran jollain kesäleirillä tiputin rillit järveen. " Isot pojat" ja leirin johtajat niitä sieltä kilvan sukeltelivat, mutta ei siitä mutaphjasta kukaan mitään löytänyt... Onneks en ollu vielä siihen aikaan ihan niin sokea ilman, kuin nykyään...
Uudet rillit tosin tarttis hankkia kuitenkin, entiset kun alkaa tulla jo tiensä päähän... Rillien hankinta oli mulla " työnalla" jo syksyllä ennen Ainon syntymää, mutta jotenkin se vaan jäi... Ja nyt taas ei opstikkoliikkeisiin oikein vaunujen kanssa oo päässy/ tullu mentyä ;) Mut jos nyt miehen loman aikana vihdoin viimein...
Jees, heinäkuulle treffit Turussa sopii meille, ja mieluiten arkena, kun loppukuusta ainakin kahtena viikonlopuna ollaan pk-seudulla, kun mies on betmanina Ainon kummisedän häissä. Täytyy varmaan alkaa kalenteria käyttämään, kun heinäkuuksi olis paljon kaikenlaisia menoja ym ohjelmaa suunnitteilla ;))
Mitä häh, voiko vauvat muka syödä ihan ilman " huijausta" leluilla tai maissinaksulla tms?! Ei meillä ainakaan :) Vaikka eilen ja tänään Aino on taas vaihteeksi syönyt ihan ennätys hyvin, mutta kyllä se silti näitä " oheisvirikkieitä" vaatii :)
Maitohommat on edelleen ihan auki, tällä hetkellä menee " sekoitusta" puolet nania ja puolet kalleinta apteekin maitoa Neocatea... Vähän on normaalia (??) enemmän pulauttelua, mutta muuten tuntuu olevan ehkä paranemaan päin tällä coctaililla Ainon masu... Ainakin neiti nukkuu nykyään ylllättävän hyvin.
Nyt mies narisee, että aina mä oon täällä roikkumassa :DD " Siinä ne sun päivät menee" ... Paras vissiin lopetella ;)
t. Ope ja Aino 8 kk
Nyt on hieno istuin neidillä !
http://www.britax.fi/duoplus07.htm
meille sanottiin ostaessa että ei haittaa vaikka kiloja onkin vähemmän kuin " ohjeistuksessa" sanotaan, kunhan istuu kunnolla jo muutenkin.
Vyöt saa kuitenkin kiinnitettyä tarpeeksi kireelle, meillä jouduttiin jopa löystämään siitä minimi asennosta että sain hihnat kunnolla kiinni.
Mies meni sitten yksin Ikeaan, kun Aino tuli niin kipeäksi ettei sitä raaski viijä mihinkään, räkä valuu poskille ja aivastelee jatkuvasti. Oksensi jo kaikki ruoat pihalle kaamean limakerroksen kera. Säälittää raasu parka !
Nukkui ensin tuossa sohvalla tunnin mun sylissä ja suostui vihdoin menemään ilman syliä maate, kohta on 2 tuntia unta täynnä.
Meitin neidin täytyy olla tosi kipeä että nukkuu noin kovin.
pikkuinen q on oppinut taputtamaan " käskystä" varmaan on söötin näköistä.
Muitakin taputtelijoita oli !
MM, meillä Aino on kekannut miten kivasti hampaitten kanssa voi tissiä vetää, ei tunnu kauhean kivalta. :D
jahas nyt alkoi kätinä, pitää mennä auttelemaan neitiä ylös
AA ja AE
Meillä tyttö jo vetelee sikeitä sängyssään kun päikkärit jäi tänään vähän vähiin, nukkui vain menomatkan ikeaan eikä muuta koko päivänä:/ Käytiin siis ikeassa ja jumbossa vähän ale ostoksilla..ikeaan tosin mentiin hakemaan turvaportteja rappusiin mutta tarttuihan sieltä taas muutakin mukaan;)
Eilen kiersin täällä kaikki mieluisat rättikaupat ja löysin yhden vaivaisen 5egen topin, mulla vielä kaiken lisäksi oli jo sellainen paita ennestäänX)
Täytyykin muuten nyt korjata kun aiemmin motkotin että meillä patapumi on ihan turhanpanttina eikä mulla oo sille käyttöä niin nyt oonkin kantanu tyttöä siinä kaupoilla ja se on kyllä kätsy:)
Karssuli: harmi kun teidän mökki oli vähän ankea:( Se meitin huvila oli tosiaan aikamoinen mutta arvaa oliko ankeaa lähtiessään todeta ettei semmosta varmaan pysty ikinä itselleen hommaamaan;) Ois niin helppoa lomailua tollanen kun oli tiskikone, mikro, suihku ym. perus vempeleet.Vitsailtiin että mehän ollaan ihan luonnon armoilla;)
Liialla oli tossa välissä kausi että se nukkui taas kahdet päikyt mutta nyt ollaan takaisin niissä yksissä ja hyvin on mennyt, toivottavasti näin nyt jatkuu.Meillä tyttö ei vaan enää nukahtanut toisille unille.
Hyvä että Amyn reissu oli onnistunut, mä kanssa vollaisin takuulla jos pitäis olla neidistä erossa..enkä varmaan edes pystyis siihen..oon samanlainen kun aa, itken jo päivän eroa koiristakin..onneksi aa:n hauva voi jo paremmin!!
Ai niin,meillä alkaa huomenna putkiremppa:/ Nyt on jo joka paikka vuorattu pahvilla:/
Up,täytyy mennä,tyttö heräs!!
[color=blue]Kuinka ihmeessä nyt voidaan olla taas jo keskiviikossa, kun just oli Juhannuskin...
MM kyseli koska meillä häät, 7.7 eli ihan pian :) Ei tosin yhtään tunnu siltä että ne on jo noin lähellä, kun on niitä jo 1,5 vuotta suunniteltukin ja aluksi tuntui siltä ettei se päivä koita ikinä.
Karssuli kyseli jo aiemmin häiden teemasta, ja unohdin vastata. Meillä on väreinä punainen ja valkoinen, ne toistuvat koristelussa ym. ja kimppuunkin sitten valitsin punaisia ruusuja (ja jotain muuta punaista en muista enää mitä), ja vähän valkoista ja vihreää tulee sekaan.
Pitkään olen ollut sitä mieltä että hääyö vietetään perhepedissä =D
mutta nyt olen tullut toisiin aatoksiin ja päätettiin sittenkin mennä kahdestaan johonkin yöksi. Uskoisin (onnistuneen polttari-illan rohkaisemana) että Aleksi pärjää yönkin mumman kanssa, kun syö maitoa ihan hyvin pullostakin. Tosin välillä mietin että miten sitä raaskii lähteä yöksi pois pojan vierestä mutta toisaalta onhan se hääyö vain kerran elämässä...
Ilmeisesti tädin järvenrantamökille mennään kun ei hotellihuoneita enää saatavissa. Mutta mökki kuulostaa itse asiassa romanttisemmaltakin :)
Pikku q oli oppinut taputtamaan, voi kuinka hienoa :)
Karssulillakin yöt risaisia, jaksuja sinne! Maidosta kyselit, Aleksilla kokeilussa Profylac -erityiskorvike (Semperin valmistama). Tosi hankala sanoa sopiiko, isoja oireita ei ole ainakaan tullut, mutta ehkä jotain pientä. Mistä sitä sitten tietää varmaksi sopiiko tuo.. Ja täytyykö olla ihan täysin oireeton? Hankalaa. No katsotaan vielä pari päivää. Pitäisi antaa varmaan isompi satsi kerralla, nyt ollaan annettu varovasti vain 40ml joka päivä rintamaidon lisäksi. Jospa mahdolliset oireet tulisi selvemmin isomman kerta-annoksen jälkeen. Seuraava vaihtoehto olisikin kallis Neocate, toiv. ei tarvi sitä kokeillakaan.
Nyt ei muuta jäänytkään pinosta mieleen...paitsi että kivoja reissuja oli monilla ollut :) Nyt taas katselemaan kampauskuvia..
Viipero & Aleksi 7½kk[/color]
AA:n Ainon uus istuin näytti hienolta!!! :) Voiko sen laittaa selkämeno suuntaan, vaikka siellä sivuilla luki että naama menosuuntaan istuin!??
Ruokailusta: Mä päätin sillon ennen sosejuttuja, että meillä ei sitten aleta ruokailun kanssa pelleilemään.. että ei mitään leluja tai ruokintaloruja... No joo.. Aika hyvin ollaan päätöksessä pysytty. Ehkä kahenkäden sormien verran on " joutunu" ;) antaa Häydille jonku käteen ettei oo ihan totaalisesti hermostunu. :)
Viiperolle viime hetken tsemppiä hääjuttuihin! :) Ja olkaa ihmeessä kaksin hääyö!! Kyllä Aleksi sen verran tosiaan mumman kanssa pärjää! ;)
Jaaha... Neiti hermostuu tuon ukon veivauksessa... :D Pitää mennä. Moi.
Burde ja heidi 9kk
Meillä oli taas aikamoinen yö, menin klo 23 nukkumaan ja Aino oli tosi levoton jo silloin. Heräs sitten klo 24 ja valvoi kahteen asti, välillä leikkien ja touhuten, välillä huusi kuin palosireeni. En meinannut saada sitä millään takas nukkumaan.
Ihan neuvoton olo kun Aino on ennen niin hienosti nukkunut. Siis tähän ikävaiheeseen kuuluvaahan tämä lienee, mutta huomasin myös yöllä että Ainolla kutisi hirveesti taipeet eikä sen masukaan ole toiminut ihan yhtä tiheesti kuin normaalisti. Voi siis oireilla lievästi jostain ruoastakin.
Käytiin kuitenkin väsystä huolimatta Jumbossa (oli pakko päästä ihmisten ilmoille kun tää sääkin on näin kamala) ja tehtiin vähän ostoksia. Mennään viikonloppuna kylpylään ja nyt on mammalla sitten uusi hieno uikkari.
Sellaista pohdiskelin, että vauvojahan ei suositella uitettavan uimahalleissa, kylpylöissä eikä luonnonvesissä ennen 1 v ikää, niin mihin se perustuu? Onko vesi liian kylmää vai mitä? Ja mietin myös, että voiko vauvan kanssa mennä turkkilaiseen saunaan? Anybody knows? Tavallisessa saunassa Aino on käynyt kotonakin. Jos ei Ainoa uiteta niin käytän vaan pesulla ja saunassa siellä kylpylässä. Mummelihan lähtee mukaan joten huolehtii sitten Ainosta että saadaan miehen kanssa vähän lillua. Aah.
Semmottista tänään. :)
Karssuli ja Aino 8kk3vkoa
Huomenna me sit siirrytään virallisesti taapero-sarjaan :).
Nyt oon ollut ihna nettipimennossa, kun lähdettiin D' n kanssa extempore juhannukseksi mummilaan enkä siellä jaksanut avata tietsikkaa. Maalla oli ekat päivät D' n mielestä ihan kamalaa. Nurmikko oli hirveen piikikäs eikä siinä voinut kontata tai istua (eli D vaan seisoi mussa roikkuen ja huusi). Mummilan piharakennusten räysäissä pesivät pääskyset oli ihan kamalan pelottavia samoin naapurin koira ja isomummun kesyttämä villikissa. Myös isomummin siskon mökin pihassa olevat koristeet (ihania savesta tehtyjä eläimiä, patsaita, menninkäisiä ym.) oli pelottavia (paitsi savilinnut, -possut ja -lampaat). D' n taata oli suunnitellut vievänsä D' n possuja katsomaan toiseen naapuriin, mutta se jätettiin suosiolla pois ohjelmasta kaiken muun järkytyksen jälkeen ;).
Tiistaina D kävi 1 v. neuvolassa. Mitat oli 79 cm ja 10360 g. Hyvin kasvaa tasaisesti. Ens maanantaina alkaa uniukoulu ja yömaidon tarjoilu loppuu.
D' lle näyttää mun katsomisen perusteella olevan tulossa ylös sekä kulmahampaat että 1. poskihampaat samaan aikaan. Ruoka ei maita kovin hyvin, mutta nukkuu ihan hyvin (meidän lapseksi). Tosin D on kyllä ihan poikki juhannusmatkailusta.
Me ostettiin silloin alkukesästä kans Britax Two Way Elite. Ihan hyvän tuntunen. D viihtyy siinä paremmin kuin kaukalossa. Ehkä siitä näkee paremmin ulos. Ainoa huonopuoli tähän asti on se, että kun se päänympärystila on niin laaja niin nukahtaessa pää tahtoo keikahtaa aina jonnekin suuntaan. Pitäis ostaa sellainen uniniskatukityynyjuttu. Ainakin tuo istuin on tosi helppo siirtää autosta toiseen (tosin niitä alaremmejä saa vähän viritellä, mutta niitä saa kai ostaa irrallisinakin esim. kumpaankin autoon omat remmit).
MM: D osasi laskeutua saman tien kun oppi nousemaankin (tosin aika usein tuli kyllä kaatumalla alas). Mä taas olen kuulemma tosi kauan tullut suunnilleen suoraan selälle rojahtamalla alas (mikä varmaan selittä aika paljon, koska oon varmaan kolauttanut siinä pääni pari kertaa liikaa ;) ).
Q: D' lle ei voi antaa yhtään sormiruokaa samaan aikaan, kun pitäis syödä lusikasta. Ens maanantaina meillä alkaakin ison pojan elämä ja tässä vähitellen D saa lusikan itelleen. Koko perheen yhteisiin ruokiin ollaan myös siirtymässä, kun D saa hirveät raivarit jos huomaa ,et hänellä on eri ruokaa kuin muilla ;) Meillä kans joku soitti ensin päivähoitopaikasta ja nyt vasta tuli postissa päätös (eli tohon kirjeeseen kesti joku 2 viikkoa! puhelusta).
Karssuli: Mä luulen et se uimakielto perustuu kloorin määrään vedessä (joissain paikoissa paljon paljon), veden puhtauteen ja ehkä lämpötilaankin. Me ollaan käyty nyt vauvauintien lisäksi kerran siellä pohjosessa " kylpylässä" (oli kyllä lähinnä uimahalli parilla porealtaalla) ja juhannuksena kuntoutuskeskuksen allasosastolla (vähän saman kuin toi Lapin " kylpylä" ). Molemmissa vesi oli isoissa altaissa niin kylmää (28 asteista), että D alkoi kalista tosi nopeesti). Tuolla juhannuksen paikassa poreallas haisi niin vahvasti kloorille, et en antanut D' n sukeltaa. Veden laatu on paras aamuisin (tai siis heti avaamisen jälkeen).
Siellä " Kylpylässä" oli höyrysauna, mutta me ei menty sinne, koska siellä oli varotukset että alalauteilla ei saa istua (höyry tulee jostain alhaalta ja voi polttaa). Enkä menis ehkä ainakaan silloin jos siellä saunassa ois kovasti niitä " hajusteita" .
Nyt meen pelastaan miehen D' n kynsistä..
Jenni ja D 11 kk (huomenna 1 v.)
Huomenna vasta " virallisesti" tänne siirrymme, mutta laitan nyt jo samat jutut kuin pienten puolelle. :)
Nyt on käyty neuvola ja shoppailtu neidille. :)
Neuvolassa oli sijainen, ihan mukava. Neidillä kaikki ok, paino 8140g, pituus 68,6cm ja pipa 44cm. Nyt pitäis rueta saamaan viisi ruokaa päivässä, siitä voi tulla kivaa kun tänäänkin herättiin vaille kymmenen ja aamupuuro oli vasta kymmene jälkeen. :)
Amy, taas neidit melkein samoissa mitoissa samassa iässä. :)
Sit mentiin ostaa Audiin uudet takarenkaat, kun viimesen kuukauden takana on ollu saksalainen vararengas ja hyvin kulunut kitka. Nyt on hyvä lähteä reissuun. :)
Seuraava pysäkki oli Lindex, josta neiti sai kolmet housut ja yhden bodyn. Kyllä nyt taas kelpaa. :)
Vielä pitäisi kämppää raivata kissa turvalliseksi, siis ettei kissat pääse kaikkea tuhoamaan kahden viikon aikan.
Juhannus sitten meni, käytiin aattona puuhamaassa ja kivaa oli.
Muutoin tuo juhannus meni kotona ollessa grillaillessa ja pihahommissa.
Mies asenteli valoja pihamuuriin, odotan jo pimeneviä iltoja kun muurista hohkaa pihalle päin ihanaa hailakkaa tunnelmavaloa talvella ovat varmaan tosi makean näköiset. Tosin talvea en odota niinkään innolla.
Burde oli saanut väestöliitosta " hyviähuonoja" uutisia.
Voisin kuvitella että on ihan kiva tietää missä mennään ja mitkä ovat mahdollisuudet uuteen nyyttiin. Mutta varmasti on myös raskasta.
Halauksia laittelen sinne !
Saatiin juhannuspäivänä kamala puhelin soitto, ystävämme oli saanut aivoverenvuodon Tallinnassa, on sieltä kotoisin ja oli viemässä lapsiaan mummolaan. Onneksi oli ollut juuri silloin kylässä ystävänsä luona joka on sairaanhoitaja ja asuu ihan sairaalan vieressä.
Yritetään tässä selvitellä miten pääsisi suomeen hoitoon, kun ei ole suomen kansalainen vaikka täällä asuukin, jospa matkavakuutuksen avulla ??? saa nähdä.
Meidän koiraa pisti torstaina ampiainen suuhun ja tuli tosi kiire lääkäriin, piti ajaa nurmijärvelle saakka päivystävälle eläinlääkärille kun ei muualle päästy, sai kortisoonipiikin ja voi jo aika kivasti.
Sellainen oli juhannus täällä, tuli nyt vähän omaa napaa mutta skarpataan ens kerralla.
Niin ja otetaan vastaan mielellään vielä niitä kokemuksia turvaistuimista, tarttis varmaan tällä viikolla käydä ostamassa.
AA ja AE