*** KesäHeinät vko 26***
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]22.6.
[color=0000EE]Claudiin@, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]23.6.
[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[size=2][color=0000EE]jiippi, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 2.5v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: 19, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 31, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]9.7.
[size=2][color=0000EE]Alli-75, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: kolmas, poika -00, tyttö -01.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2] Jo synnyttäneet:
[size=2][color=0000EE]Oona1975, 25.4. (30+3), tyttö 1225 g, 39 cm
[size=2][color=0000EE]Äp81, 23.5. ; poika 1925 g, 44 cm
[size=2][color=0000EE]joors1, 24.5. (35+3); poika 2390 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, 11.6. (36+2); poika 3180 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]Senniina, 19.6. klo 5.51; tyttö 3730g, 50cm
[size=2][color=0000EE]Sannnis 19.6; poika
[size=2][color=0000EE]Miiu77, 21.6.07 klo 8.07; poika 3895g, 51cm
Kommentit (224)
Reissu sujui hyvin, anoppilassa melkein ruokakin lusikoitiin suuhun :D, ja yhtenä kappaleena ollaan edelleen.
Onnittelut ihanista vauvoista Veruska, Misti, Claudiin@, Jiippi! Senniinan Meral oli hyvin suloinen; lisää vain kuvia :)!
Tervetuloa Peipposka! Tervetuloa myös Piankalle, jos päätät liittyä taustalta joukkoihin.
Kuten muutkin, mielelläni jatkaisin samassa jengissä, jos vain sallitte. Virallisesti en ole alun muutaman viikon jälkeen kuulunut listoille, kun la:ni siirtyi ultrassa 8.7. päivältä eteenpäin, mutta olen koko raskauden ajan taivaltanut kesäheinissä ja voisin kernaasti seurata teitä sitten joskus vauvapuolelle. Eipä kai Oonaakaan pois potkita, vaikka hänen vauvansa syntyi huhtikuussa, ja toukokuussakin jo tuli vauvoja, joten kaipa pieni poikkeama toiseenkin suuntaan sallitaan?
Ellun tilannetiedotuksista (tsemppiä!) tuli mieleeni kysyä, tietääkö joku, pääseekö NKL:lla jossakin koneelle, ainakin Kättärillä/Haikaranpesässä näyttää mahdollisuus olevan? (Kaikkea tosi relevanttia minäkin mietin täällä etukäteen.)
Voimia Nikille, AJ:lle ja kaikille muillekin odottelutilanteessa oleville! Olen muuten miettinyt samaa kuin Melba, että täällä on kovin monelle syntynyt vauva jo ennen laskettua aikaa - tasapainon vuoksi me muut saamme sitten varmaan odotella jonnekin viikolle 43... No, minä nyt odottelen muutenkin että menee kovin pitkäksi. Saas nähdä. Nyt kun sentään 38. viikolle olen päässyt, alkaa jo kärsimättömyys kasvaa, vaikkei kannattaisi.
Kiitos onnitteluista ja sori vaan, Nikki, että tää alkupään odottelija petti, itsekin ihmettelin. Mutta kyllä meiltä poksahtaneiltakin empatiaa heruu, ihan hyvin on muistissa tuo vaihe. Odottaminen loppumetreillä ja etenkin ajan ylityttyä on aika tervanjuontia, mutta tän oman kokemuksen perusteella aattelen, että ehkä tää vaavi oli kuitenkin nyt valmiimpi ja " kypsempi" . Jotenkin heti alusta alkaen tosi intensiivinen ja tarkkaavainen katse. Ja kyl kai ne imemisenkin sillon nopeemmin oppivat - vaikka sen kanssa meillä ei nyt kaikki oo mennyt ihan putkeen. Tuttelia on ollut pakko neidillä imututtaa, jotta raivareille saadaan jonkinlainen helpotus. Nyt pelkäänkin, että oppiiko se ikinä rinnalle. Siis imeä kyllä osaa, mutta nälän yllättäessä ei turhautumiseltaan malta tarttua tissiin. Hyvät neuvot ovat tervetulleita..
Vinkiksi vielä, että mulla kyllä käynnistyi ihan taatusti luonnon omin keinoin, oksitosiinin avulla, mutta ihan itsekin siinä hieman avitin. Eli oli kätilönkin kanssa puhetta siitä nännien hieromisesta ja sanoi, että on tosiaan tehokasta. Sillähän homma lähti liikkeelle telkkaria katsellessa parin illan aikana. Selkäkivuista tiesin, että yön aikana tulee lähtö.
Testasin samaa vielä kun supparit synnytyssalissa heikenty, autto vähän avautumisvaiheessa. Loppupeleissä sain oksistosiinia tipan kautta, joka sai lapsen lopulta syntymään - tai siis joo, pitihän munkin ihan vaan pikkasen ponnistaa :)
Tosi inhottavaa on kun supparit heikentyy tai loppuu saati jos ei niitä ole ollutkaan. Mutta kyllä ne tenavat sieltä jossain vaiheessa ulkoistuvat, se on ihan satavarma. Ja heitä ehtii sitten ihastella ja ihmetellä.
Unohdin tossa viimeksi vauvahöperyydessä kertoa strategiset mitat, jos niitä päivitellään eli 3210 g ja 50 cm, ihan siro kaljuhko tyttönen.
Se on sitten kuu vaihtunut, odotellaan uutisia :)
claudiina ja neiti 6 vrk
Voih, avasin pinon ja kyyneleet tuli silmiin, en tiedä miksi :D Ehkä kun pääsin teillekkin " esittelemään" tätä pientä ihmettä..
Panu syntyi perjantaina 29.pv rv 40+0, painoa 3630g ja pituutta 51cm.
Lähdettiin sillon to-pe yönä sairaalaan, kun säännölliset ja kipeet supparit oli olleet 12 h. Tilanne ei ollut järin lohdullinen, kahdelle sormelle just ja just auki :/ Kätilö puheli kotiin lähdöstä, mutta antoi jäädä meidän saliin nukkumaan, toi isillekkin sängyn. En voinut nukkua kun muuttui koko ajan kipeemmiksi supparit.
Joskus 4 maissa mentiin ammeeseen, auttoi pahimpaan huippuun mutta alkoi olla jo aika kamalia ja usein ne supistukset, tai siis että huutaa jo piti, kestän vissiin vähän huonosti tuota kipua :O No mutta, ilokaasua otin, kamala, tärisevä ja paha olo. Sitten sain epiduraalin vaikka oli vasta 3(!)cm auki viideltä aamulla. Kolmannella yrityksellä onnistui sen laitto. Auttoi mielettömästi, supistukset alkoi tuntua vaan paineentunteena.
Yhdeksän maissa pe aamuna puhkastiin kalvot ja sitten tilanne eteni ihan kivasti, joskus puoleen päivään mennessä taisin olla 10 cm auki ja reunat jälellä, oli tosi kipeetä puuhaa sekin mutta hienosti eteni ja sain ähkiä pientä varovasti alaspäin. Sit alettiin ponnistella, eka selällään puol tuntia, ei meinannu tulla mitään enää ku en vaan jaksanu enää ku oli jo synnytys ollu käynnissä vuorokauden. Kyleltään sitten homma alko luonnistua, vaikka aika paljon mua piti kätilön ja miehen kannustaa :D
Panu tuli napanuora löysästi kaulalla ja käsi kanssa siinä kaulalla, nuora somien välissä. Ulos lumpsahti sitten pään ponnistuksen jälkeen ihan mukavasti seuraavalla supistuksella klo 13.49. Imeskeli kumpaakin tissiä kamalan tiukasti ekan tunnin ja sitten meni isin kanssa kylpyyn, minä suihkuun.. Ei tarttenu tikata, tuli joku pieni ruhje vissiin kanavaan mutta enpä minä sitä ees oo huomannut.
Epiduraali oli siis mun pelastus, hyvin meni vaikka pitkään kesti! Pojalla on luonnetta mukavasti ;) Ekaan yöhön osastolla ei nukkunut, eli tuli 2 valvottua yötä peräkkäin, mutta viime yönä oli hoitsulla 6 tuntia niin mammakin nukkui vähäsen, olo on yllättävän pirtee :) Tuossa pieni tuhisee pöydällä, päästiin tossa päivällä jo kotiin.
Nyt alan lukea että mitäs teille, ja jos pikkunen ottasi tissiä vastaan:)
-pals ja Panu 2pv
lisätään nyt viel sen verran että oksitosiinia meni melkein aamusta sinne ponnistamiseen asti, ja epiduraali juoksi myös ponnistusvaiheessa kun en meinannu kestää. Heikko minä, mutta kyllä se auttoi hienosti! Aika kaukana siis luomusta mutta eipähän minua haitannut, olisin muuten varmaan kuollut, ja varsinkin kun poika oli kovin reipas ja hanakka heti alkuun, valvoi ja imi niin hienosti.
Ja on kertakaikkisen ihana, oon niin rakastunut ja onnellinen..
Ehdinkin jo kaipailemaan... Valtavasti onnea siis teille ja tervetuloa vauvautuneiden kesäheinien kanssa turisemaan vauva-puolelle!
Onnea myös kaikille muille vauvan jo saaneille tai sitä väkertämässä oleville! Ja voimia kärsivällisille odottajille!
-Veruska ja Unna 6pv-
Suuret onnittelut Palsille ja Panulle ja perheen isälle!
Mä olen täällä tänään shoppaillut 4,5 tuntia ja ostelin ristiäisiin mm. serviettejä. Ja ei tunnu missään, mä olen kuin elämäni kunnossa isosta vatsasta huolimatta. Kotona tuli tehtyä ruskeaa jauhelihakastiketta ja kohta odotellaan vieraita pojan toisen nimipäivän kunniaksi (ja jos jollekin tulee dejavuu näistä mun jutuista, niin viime viikonvaihteessa juhlittiin pojan kolmannen nimen nimipäiviä). Meillä on tainnut jäädä vähän juhliminen päälle ;-)
Hei, mutta kohta tulee taas vieraita, joten nyt keksimään tarjottavaa.
Voi voi, miten se tuntuu nyt niin vaikealta avata kone ja tulla tänne?! Vaikka täällä on aivan uskomattoman ihana porukka kasassa :) Vieläkin on kamalan pettynyt olo ja pieni pelko kokoajan pienen puolesta, että riittääkö hänellä tarpeeksi sitä lapsivettä, ko sitä kuiten tihkuu? Onneksi neiti kuiten liikkuu masussa ja hikkailee :) Tiistaina neuvola ja katellaan miten tästä sitten eteenpäin.
Ja vauvautuneet: Onnea Pals :) Ja Claudiina myös ja olihan teitä varmasti muitakin, nyt en vaan muista eritellä (anteeksi siitä). Olen kuitenkin todella onnellinen teän, vauvan ja perheenne puolesta :)
Mites se Ellulla menee siellä? Ja Melba, Alli...?
AJ
Huomenta kaikille,
Koitin päivittää pinoon kaikki syntyneet. Toivottavasti kukaan ei jäänyt. Sannniksen pikkuisen pituutta ja painoa en kaivamisesta huolimatta löytänyt. Laitetaan sitten seuraavaan päivitykseen.
Tänään mulla ohjelmassa aamupalan jälkeen kampaaja (Julle kilttinä pysyi sisällä siis ainakin siihen asti, että äiti ehtii siistiä kuontaloaan) ja jos sen jälkeen pyörähtäisi alennusmyynneissä.
Ei supistuksia, ei mitään. Mutta hel...in kuuma oli kyllä viime yönä, hikoilin kuin pieni sika ja siksi nukkuminenkin oli aika pyörimistä.
Pals taisi kirjoittaa niistä arvista selässä, mulla on nyt viikon verran ollut sellaista kutiamatonta ihottumaa selässä, nivustaipeissa ja polvitaipeissa. Epäilen, että on ihan hikoilusta johtuvaa, kovasti koitetaan rasvata et lähtis pois.
Nyt sinne aamupalalle ja sitten kohti kampaajaa.
-E-
En taas meinannut saada nukuttua illalla, oli saunan jälkeen jotenkin niin tuskanen olo, kuuma ja kaikkee. Lättyjäkin tuli vedettyy kasa. Joskus yhden aikaan vasta nukahtanut, pikku iltajumpan jälkeen.
Yöllä on supistellut jonkin verran, kyljen kääntämiset hankalia. Mutta näillä oireilla en jaksa olla enää edes toiveikas lähenevästä synnytyksestä. Vaikka läheneehän se anyway joka päivä. Mutta vasta sitten kun oireet muuttuu ihan tuskasen kipeiks, vettä lorahtaa tai kunnon limaa pukkaa voi taas olla astetta toiveekkaampi.
Huomenna ois taas neuvola, ärsyttää mennä =) En jaksais kuulla, et kyllä tässä vielä viikko pari menee. Vaikka eihän terkkari mitää sisätutkimuksii tee, et tarkkaa tilannettahan ei kukaan tiedä, missä kondiksessa mun värkki on.
Juups, mut meen syömään lisää lättyjä.
peetta ja Juuso 39+3
Täällä taas... Mä jo eilen mieheltä kyselin, että onko mun maha alkanut pienentyä tai kadota kokonaan, kun ei mitään tapahdu :/ Ei kuulemma ole, mutta mä olen kuulemma tottunut jo elämään sen kanssa. Niin kai sitten. Välillä tuntuu, että siitäkin on jo tosi kauan, kun nuo vauvan vaatteet pesin ja silitin tonne hoitopöydän laatikkoon, että tokkopa niitä kukaan koskaan käyttääkään :/
Senniina ja Ernestiina olivat sitten kuitenkin joutuneet osastolle :( Samoin sannnis vauvoineen. Ei se kivaa ole, mutta onneksi kaikki vauvan parhaaksi. Toivottavasti enää ei tarvitse mennä!
Minä myös nukuin viime yönä ihan älyttömän huonosti. Uni kyllä tuli illasta, mutta sitten heräsin pyörimään. Nivusia pakotti eilisestä kasvimaalla kykkimisestä niin, että välillä oli pakko ihan yrittää hieroa ja vauvakin venytti mahaa aina sen kyljen puolelta, jolla makasin. Aamuyöstä sitten nukuin taas vähäsen.
Mä muuten ajattelin, että nyt kuun alussa kun on täysikuu, niin silloin viimeistään lähdetään kaikki laitokselle :) Meillä kaksi vesien menolla alkanutta synnytystä on olleet täydenkuun synnytyksia, joten josko nytkin...
Mutta nyt pukemaan ja jos vielä saisi koneellisen pyykkiä pestyä ja ulos, ennen kuin alkaa sadepilviä pukata.
Misti ja masu rv 38+3
Viikot paukkuu ja " oireet" senkun vähenee...
Juhannustaika ei auttanut, tuskin eilinen saunakaan. Yö meni valvoessa, kuten kaikki muutkin tähän saakka, niin rauhaton olen ollut jo pitkään. Pirun helleviikko, kun antoi niin hyvän alun tähän hommaan. Eilen vaavi piti taas iltajumppaa - onneksi, että teidän hänen sentään elossa olevan.
Eipä huvita edes täälläkään enää roikkua, into aivan poissa, joten parempi etten masenna teitä muita täällä enempää... Käynnistystä ootellessa!
:( nikki
Hyvää juhannuksen jälkeistä elämää.
Ketkäs meistä olikaan supistusten takia lomalla 20+ viikoilla jo? Ainakin mä ja Pals ja ketkäs täällä vielä keikkuu... tietty sillä erolla et Palsilla on sentään supistuksia. Joo, mut näiden kokemusten perusteella en vetäisi aikaisista supistuksista kovin suurta korrelaatioa aikaiseen synnyttämiseen. Tais olla ne aikaisemmat supistukset ennenkaikkea kohdun kasvusta johtuvia.
Meillä oli eilen illalla mielettömät kolmannen nimen nimipäiväbileet ja poika opetti pappaa eli isääni ajamaan pleikkaa ;-) Ja grilliherkkuja ja vohveleita meni, nam.
Mun laskujen mukaan miehellä on 3 viikkoa töitä ja 7 viikkoa lomaa ennen syyskuun alkua. Ajankohdasta ei vaan ole tietoa, kun ollaan puhuttu, että loma alkaa kun vauva syntyy ja sitten on 4 viikkoa lomalla ja sitten on 3 viikkoa isyyslomalla kun poika aloittaa koulun. No, mutta viimeistään viikko lasketusta ajasta pitää loma aloittaa, että ehtii lomat pitämään ja silloin otankin miehen tänne varmasti mielelläni seuraksi vaikkei vauvaa vielä olisikaan. Mitenkähän nuo yliaikaisuusseurannat nykyään menee? Neuvolassa ja sairaalassa?
Ja tuon sanniksen synnytyskertomuksen innoittamana kyllä teen niin, et lähden kyllä heti synnyttämään jos oireita vähänkään tulee ja jos mies on töissä, niin nappaan pojan vielä mukaan... en välittäis pojan nähden kuitenkaan synnyttää kotiin... ja tietty soitan sitten matkalla jonkun hakemaan poikaa sairaalasta pois. Se mua ehkä eniten harmittaa, jos mies ei ehdi synnytykseen mukaan. Ei sillä että nyt itse olisin niin hirmuisen riippuvainen miehestä paikalla, jos synnytys on nopea, vaan ihan siitä syystä, että olisihan se harmi jos mies ei saisi sitä kokea, kun tää on hälle kuitenkin esikoinen (ja varmaan viimeinen...).
Melko monella huonosti nukuttu yö takana, sama täällä! Ite vasta heräsin :D Tai siis jo varmaan kolmannen kerran tän vuorokauden aikana - heräsin aamuyöstä kuppaamaan toviksi, sitten aamulla 7 maissa kahvinkeittoon ja aamupalalle. Mulle iski aamun mittaan huimaava ja paha olo!
Soitin jo nlaan ja käski tulla mittauttaan paineet, mutta en tohi yksin hypätä auton rattiin, vaan ootan miestä, joka parin tunnin päästä tulee töistä ja lähtee käyttään mua. Käski levätä ja tarkkailla oloa - jos iskee pääkipu, nii suoraan ä-polille yhteys. Vielä toistaseksi ainakin olo suht normaali, mutta katotaans mitä on kohta...Kuhan ei vaan mitään myrkytystä lykkää...Prkl!
AJ 38+3 (vähän jo kypsänä olotilaansa)
Aamulla näin unta, että oltiin miehen kanssa jossain (en muista missä) ja lapsivedet äkkiä meni... Sitten havahduin hereille ja HUPS... Sänkyhän oli ihan märkä! Eli ne vedet meni sitten ihan oikeasti eikä vain unissa. Kotiuduin just Taysista, kun ei ole supparin supparia, enkä jaksanut sinnekään jäädä, lääkäriä siellä odotettiin pari tuntia...
Huomenna takaisin aamusella, jos ei sitä ennen ala tapahtua. Meinasivat kyllä, että kyllä se tavallisesti itsekseen käyntiin lähtee.
Että nyt ei ole tekemisen puutetta, pesen nyt alkuun kastelemani petivaatteet; onneksi olin virittänyt muovitetun froteen sänkyyn viikko sitten, tosin ihan kaikki ei tietenkään sille alueelle osunut, kun olin jostain syystä vinossa sängyssä, mutta onpa toi petari jo kuivanut...
Nyt menen syömään jotain ja yritän nukkuakin ja pakkaanpa uusiksi sairaalakassin, että siellä sitten varmasti on kaikki tarvittava...
Misti: pidähän nyt kiirusta ;)
Kuutar ja E-L. 39+6
Kuutar - onnea kovasti synnytykseen! Meillä poika lähti kans tuolla tavalla käyntiin ja just samana päivänäkin eli 39+6 aikanaan. Niin kiirettä piti, että ehti syntymään tunnin ennen laskettua aikaa. Voipi mennä jännäksi teilläkin että syntyykö tämän vuorokauden vai ensi vuorokauden puolella.
melba 38+3
Käynpäs minäkin laittamassa pari riviä tänne.
Olen kyllä käynyt lukemassa ja seuraamassa tapahtumia aina välillä.
Ihan ekaksi tosiaan äärettömän suloisia vauvantuoksuisia päiviä (ja öitäkin) kaikille jo vauvan saaneille, on ollut ihanaa lukea teidän kommentteja.
Ja kaikille vielä odottaville, itse kuulun tähän joukkoon myös, viime päivien tsemppausta ja kärsivällisyyttä :)
Ja tietenkin niille, ketkä ovat itse hommaan lähdössä, onnea matkaan ja inhimillisiä kipuja!!! tosin palkinto on sellainen että kivutkin unohtuu nopsaan.
En jaksa kommentoida omaa napaa, tulisi senverran masentavaa tekstiä (iski paniikit päälle tosissaan näin loppua kohti) , säästän teitä marinalta. Keskiviikkona taas taysiin ja sitä rataa. Lasten kanssa taaperran päivän kerrallaan ja yritän suoriutua kaupassa käynneistä ja arjen aherruksesta, siinä se aika menee :)
Äärettömän mukavia hetkiä kaikille teille :)
Hei, mielimatalaiset <3 Purkakaa tänne ihmeessä tuntojanne, ne ei muita masenna sen enempää vaikka myötä eletäänkin vaan voitte täältä saada kuuntelijaa ja tukea. Alkaa itse kunkin pää tässä poksahtaa ja ahdistus kasvaa :(
Kuuttarelle tuleepi lähtö siis pian, siinähän on jokin aikaraja että vesien menosta pitää olla lapsonen ulkona..? Tulehdusriskin takia tai jotain. Onnea matkaan sinne!! :)
Ja A-J, toivottavasti et myrkyty!!!! :( Paljon tsemppiä ja kerro miten menee!!!
Täällä samaa vanhaa. Pää räjähtää oikeesti.
P 39+4
Kuutar sitten pääsee pian tosi toimiin...Onnea ja tsemppiä kovasti synnytykseen.
Mä täällä itken silmiä päästäni, mun isä saattaa olla sairastunut vakavasti. Päivystyksestä lähete keskussairaalaan, jonne ovat nyt matkalla. Sieltä sitten tänään luultavasti saadaan lisätietoo. Saa nähdä mitä tää ylimääränen stressi ja hillitön pillittäminen saa aikaan. Mä nyt tietenkin maalailen mielessäni pahimpia mahdollisia kuvia, et meidän isä ei nää vauvaa ja meidän pojalla ei oo pappaa. Ei pitäs sairastaa tautia etukäteen. Yritin tuossa saada miestä kotiin tänne mun tueksi, mutta eipä tuo luvannut vielä tulla, siitäkös vedin herneen nokkaan.
Pitäs saada velikin kiinni puhelimella, et sais kysyttyy et oliko se vesirokko eilen jo rupivaiheessa, kun tyttö on ollut sen vauvan kanssa samassa tilassa. Ellei, niin mä en voi olla sen vauvankaan lähellä enää ennen synnytystä.
Hitto vie et menee hankalaksi tää loppusuora. Kun kaiken pitäs olla onnellista ja ihanaa...niin sit itkua ja pelkoa vaan...
Onpas masentavaa juttua, anteeksi!
Todella ikävää!! Toivottavasti sun isän kanssa käy hyvin!! Ja toivottavasti rokkohommat järjestyy myös parhain päin..
P
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.)
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]22.6.
[color=0000EE]Claudiin@, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]23.6.
[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[size=2][color=0000EE]jiippi, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 2.5v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: 19, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 31, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]9.7.
[size=2][color=0000EE]Alli-75, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: kolmas, poika -00, tyttö -01.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2] Jo synnyttäneet:
[size=2][color=0000EE]Oona1975, 25.4. (30+3), tyttö 1225 g, 39 cm
[size=2][color=0000EE]Äp81, 23.5. ; poika 1925 g, 44 cm
[size=2][color=0000EE]joors1, 24.5. (35+3); poika 2390 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, 11.6. (36+2); poika 3180 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]Senniina, 19.6. (38+6) klo 5.51; tyttö 3730 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]Sannnis 19.6; poika
[size=2][color=0000EE]Miiu77, 21.6. klo 8.07; poika 3895 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]Koala-72, 23.6. (39+3); poika 3390 g, 49cm
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, 25.6. (39+3); tyttö 2826 g, 49cm
[size=2][color=0000EE]claudiina@, 26.6.; tyttö