*** KesäHeinät vko 26***
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]22.6.
[color=0000EE]Claudiin@, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]23.6.
[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[size=2][color=0000EE]jiippi, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 2.5v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: 19, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 31, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]9.7.
[size=2][color=0000EE]Alli-75, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: kolmas, poika -00, tyttö -01.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2] Jo synnyttäneet:
[size=2][color=0000EE]Oona1975, 25.4. (30+3), tyttö 1225 g, 39 cm
[size=2][color=0000EE]Äp81, 23.5. ; poika 1925 g, 44 cm
[size=2][color=0000EE]joors1, 24.5. (35+3); poika 2390 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, 11.6. (36+2); poika 3180 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]Senniina, 19.6. klo 5.51; tyttö 3730g, 50cm
[size=2][color=0000EE]Sannnis 19.6; poika
[size=2][color=0000EE]Miiu77, 21.6.07 klo 8.07; poika 3895g, 51cm
Kommentit (224)
miten se nyt noin meni. No korjataan ja irroitetaan Veruska ja Misti toisistaan, kunhan keretään:-) Eli onnea Veruska ja Misti tyttösistä. Synnytykset kuulostivat sujuneen hyvin! Valoihin näyttää vauveleita joutuvan ja kyllä itketti muakin, kun piti vielä kotoa lähteä silloin takaisin:-(
Musta olis mukava, että kesäheinät jatkaisivat vauva-puolella omana pinona, kun tämä on " tuttua" porukkaa. En jotenkin osaa sinne kesäkuisiin liittyä enää tässä vaiheessa. Mitäs muut ovat mieltä?
synnyttämään päässeet! Uskomattomia vauhtimimmejä olette, kun aika monelle on vauva tullut tai tulossa ennen laskettua aikaa, vaikka tosiaan yleensä se keskiarvo viikolla 40+2. olisi muuten mielenkiintoista saada johonkin päivitykseen kaikille synnyttäneille viikot ja päivät näkyviin. Mulla on niin huono muisti, etten kyllä ikuna muista muuten, kenellä meni lasketun ajan yli ja kenellä ei. Jotenkin vain kiinnostaa ;)
Kiitoksia liimatulppa-infosta kommentoijille!
Tänään olisi hyvä ilta lähteä synnärille (toiveajattelua). Lapset pääsivät serkuille yöksi (ihan muuten vain) ja mies sai työprojektit päätökseen ja maanantaina alkaakin sitten miehen loma. vauvan sänkykin tuli tänään ja petasin sen, jotenkin nyt konkretisoitui sitä tehdessä, että se vauva taitaa todella olla tulossa :).
Voi kunpa minullakin menisi yhtä hyvin kuin kaikilla teillä muillakin... Ja tietenkin toivon, että kaikilla meillä mahakkailla menisi loppuaika ja synnytys mutkattomasti. Vainoharhaisena tietenkin vedän jotain ihmeen tilastollista johtopäätöstä: kaikki muut saaneet siedettävillä synnytyksellä terveitä vauvoja, niin eiköhän minun kohdalle lankea joku kauhea kotisynnytys vessanpönttöön ja ongelmia vaavin terveyden kanssa. Tätä ei sais tietenkään kirjoittaa, koska sitten voitte sanoa mulle, että itepähän ennustit ja maalasit piruja seinille, mutta toisaalta, eikö täällä just voi näitä pelkojaan purkaa....
että tämmöstä!
Ilmoittelen minäkin, että niin se tyttö sitten tupsahti 26.6. aamupäivällä. No ei nyt ihan " tupsahtanut" , syntyi työllä ja vaivalla :)
Avautumisvaihe meni ihan ok, 7 h luomuna suihkuttelun avulla. Epiduraalin halusin, kun olin auki 6 cm ja loput 4 aukeskin hetkessä ihan kivuttomasti. Sen jälkeen supparit vähän hidastu ja ponnistus kesti omasta mielestä turhan kauan, 47 min. Taisin todeta moneen kertaan, ettei tästä mitään tuu, ei tää nyt vaan synny tätä kautta, mutta kyllä kätilö tiesi paremmin ja antoivat vielä kympin pisteet :))
Aikamoinen kokemus!! En kyllä ihan heti unohda, vaikka monet niin sanovat. Komen sairaalapäivän jälkeen ollaan kotiuduttu ja nyt alkaa elämä tän mahtavan tyypin kanssa! Jotenkin niin onnellinen ja helpottunut olo. Oman käärön kanssa on niin hauska hieroa tuttavuutta, muuttuukin vielä päivittäin niin paljon.
Tsemppiä kaikille odottaville ja onnittelut vauvaantuneille!!
Oon ollut vähän laiska kommentoija ja kirjoittelija, sen verran tuo loppuaika oli omaan napaan tuijottelua ja turhauttavaa odottelua. Mut ehkä tästä lähtee sit uudella vaihteella vauvapuolella :) Tää palstailtu on mulle muutenkin aika uusi asia, vaatii vähän aikaa.
claudiina ja vaavi (jolle on nyt helpompi miettiä nimeä, kun on naama nähty; moni ehdotus tippuu nyt automaattisesi pois)
Eli tässäpä tulee tarinaa, skippaa jos et jaksa lukea! ;)
No niin, pikkuisen kanssa nukuttiin yhdessä ja nyt on taas voimia kirjoittaa tänne!
No silloin sunnuntaina lähdin sen verisen vuodon takia polille, mutta se todettiin siellä vain limatulpaksi. Olin käyrillä hetken ja sitten sainkin jo luvan lähteä kotiin. Olin sormelle auki niin kuin jo kauan. Menin vielä vessaan ja kun tulin sieltä sanoin, että jotenkin vaan aina jännittää tuo verinen vuoto kun siskolla irtosi se istukka¿ No hoitaja sanoi, että voihan hän vielä lääkärin soittaa katsomaan jos haluan. Ja minähän halusin.
Lääkärikin totesi limatulpaksi, kaikki ok. Ultrattiin ja virtaukset yms olivat hyvät, lapsivettäkin hyvin jäljellä. Sanoi kuitenkin, että pienen pienenä juttuna silmään pisti käyrissä se, että aina kun minulle tuli supistus, niin vauvan sykkeet laskivat vähän. Ehdotti sitten että jos jäisin sen vuoksi tarkkailuun yöksi niin otettaisiin vielä kolmet käyrät ja sitten pääsisin kotiin odottelemaan synnytystä jos niissä kaikki ok. Tämähän kävi minulle.
No siinä osastolla ja käyrillä ollessa supistukset voimistuivat. Yöllä hain hoitajilta paracetamolia ja lämpöpusseja masulle. Aamulla sitten alkoi olla jo niin kipeitä supistuksia, että mm. oksensin aamupalan ulos. Sitten sanoin hoitajille, että nyt käy kyllä jo melko kipeää. Siitä lääkärin tarkastukseen ja kas, olinkin 4cm auki. Itse en vielä ymmärtänyt mitä se tarkoittaisi, mutta hoitaja sanoi, että eiköhän lähdetä synnytyssaliin! Nytkö jo?!?!?!, ajattelin. Kysyin että voisinko nyt siis soittaa miehelle ja tässäkö sitä nyt tosissaan mennään. Mies hälytettiin siis sairaalaan.
Olin synnytyssalissa klo 9.30 ja mies tuli paikalle 10.00. Mukava kätilö opetti ilokaasun ottamisen. Olin kiikkustuolissa ja hengitin ilokaasua, mutta aina meinasi lähteä taju. Jännitin niskoja sen verran. Siinä sitten oksensin muutaman kerran. Säkkituoli olikin sitten rennoin paikka olla, ja mieskin sai siinä kivasti tuettua niskaa. Mutta pian kivut olivat niin kovat, että hälytettiin kätilö. Menin pöydälle ja olin edelleen sen 4cm auki. Silloin laitettiin kohdunkaulanpuudute, joka helpotti välittömästi. Nyt loppuajan mun piti olla siinä perus sängyllä (tutkimuspöytä?!), koska ne vauvan sykkeet edelleenkin laskivat vähän. Kalvot puhkaistiin ja vauvalle pinni päähän. Meni n. tunti ja puudute oli auttanut hyvin, mutta sitten tuli taas tuskaisaa. Kysyin saisiko sitä vielä lisää. Kätilö sanoi, että hyvin on auennut 6centtiin ja puudutetta laitettiin lisää.
Sanoi, että hälytä sitten kun tuntuu painetta ja niinku kakka tulis. Heti kun kätilö poistui ovesta, se tunne tuli!!! Katsoi paikat ja sanoi, että nyt voidaan alkaa ponnistelemaan! Siis se loppu 4cm aukesi hetkessä!!! Ponnistaminen oli ihanan helpottavaa, mutta yllättävän raskasta, koska mulla supistus kesti tosi lyhyen ajan. Eli ei voinut kauaa ängetä kerrallaan. Mutta niin vain pian oli pään aika tulla ja siinä vaiheessa ajattelin, että en ehkä pysty tähän enää ikinä toista kertaa. Meinaako nuo, että tämä vesimeloni pitäisi täältä ängetä?! Mutta niin vain tsemppasin ja päätin, että nyt vaikka kaikki repeäisi ja hullut tuskat, niin nyt ulos meidän pikkuinen! Ja niinhän se tuli.
Parasta oli, kun vauva oli kainaloita myöten ulkona, kätilö kehotti minua ottamaan kiinni vauvasta ja vetämään sen itse ulos! Vedin vauvan masulleni ja heti tuli pieneltä pisu päälleni! Se oli ihana kokemus! En ole koskaan kuullutkaan, että vauvan saisi tuolla tavalla itse vetää¿ Kiitos siitä kätilölle, joka oli muutenkin huipputyyppi!
Eli ilokaasun ja kohdunkaulanpuudutteen turvin mentiin, välilihaa ei tarvinnut leikata ja tuli vain yksi pieni vekki johon laitettiin yksi tikki. Isukki kylvetti vauvan ja sitten pieni vietiin hetkeksi lämpökaappiin. Sillä aikaa kävin itse suihkussa jonka jälkeen vauva rinnalle. Siitä sitten perhehuoneeseen tutustelemaan uuteen tulokkaaseen ja vanhemmuuteen! On ollut sanoinkuvaamattoman ihanaa ja tunnerikasta! Fyysisesti olen hyvässä kunnossa, pystyin mm. ihan heti istumaan ja muutenkin kaikki ok. Paino on nyt lähes samana kuin ennen raskautta. Kevyt olo!
Sirriäinen on alkanut imeä hyvin maitoa ja tippa tulee linssiin kun katselee tuon tuhisijan menoa. Laitan tänne kuvan kun osaan/ehdin. Nyt menen hoitelemaan vauvaa!
-Veruska-
Ps. Minäkin haluaisin jatkaa palstailua just tän saman tutun porukan kanssa!
Kova poksahtelu täällä ollut käynnissä :) Hirmuisesti siis vielä onnea ja vauvantuoksua juuri nyyttinsä saaneille!
Kahlasin koko pinon läpi ja ketkäs olivatkaan vauvanhakureissulla - ainakin ElluP ja ... no niin, vähäunisuuden haurastuttama pää teki jo tenät!
Mutta onnea siis laitoksellekin ja tietty pitkää pinnaa täällä vielä sitä lähdöntuntua kerääville. Odottavan aika on pitkä, mutta kyllä lopussa kiitos seisoo!
Kumman paljon " valolapsia" meidän pinossamme - en edes muista kerroinko jo, mutta Öttishän oli kanssa ensin laitoksella oloaikan sen vuorokauden valossa ja sitten kotona kellastui ja väsyi lisää ja eikun takaisin ja vielä yksi yö valossa. Senniina oli joutunut tekemään samanlaisen kierroksen, oli se vaan kauheata. NKL:lla on tapana, tai ainakin meidän kohdallamme oli niin, että öttis oli mun kanssani koko yön ja lamppu oli meidän huoneessamme. Eipä siinä tullut paljon nukuttua, kun ensin laitoit niitä rillejä takaisin pikku-ukon päähän, kun hän repi niitä jatkuvasti pois ja sitten kolmen tunnin välein imetit ja otettiin joka kerta syöttöpunnituskin. Huh-huh!
Nyt kaveri on kerännyt reippaasti painoa, syntymäpainokin oli ylittynyt 245 grammalla, pituutta on tullut lisää 2,5 cm ja pipokin kasvanut 1,5 cm. Rintaa syö kuin mikäkin, onneksi maitoa riittää. Ei enää onneksi mistään uskoisi, että kaveri syntyi 36+2.
Huomasin, että olen ilmoittanut öttiksen syntymäpainonkin listaan väärin, se oli siis 3185g eikä 3180g (joka gramma lasketaan ;))!
Tapaamisestakin oli puhetta, minä olisin ainakin mielelläni tulossa!!
Senniina kyseli vauvapuolen pinon perään ja minäkin olen sitä mieltä, että olisi kivempi jatkaa omassa pinossamme kun kerran matkaa ollaan yhdessä taitettu tähänkin asti. Pinon voisi varmaan jo joku halutessaan perustaa, vaikka kyllä minä aion käydä täälläkin puolella lukemassa vielä mahakkaiden kuulumisia ;).
Voimia kaikille viime metreille ja supistussäteitä!!
-Cityäippä ja Öttiäinen 2vkoa 4pvää-
Onpas taas ollut palstalla sutinaa, yritän ehtiä lukemaan viikonlopun aikana.
Jep, lapsen hakureissu niistä tiistai aamun supistuksista sitten todellakin tuli.
Yöllä supisteli ihan satunnaisesti ja nukuinkin välissä ihan hyviä pätkiä. Kuuden jälkeen alkoi säännölliset 10 min välein ja hissukseen tihenivät. Klo 11 oltiin sairaalassa ja väliä n. 7 min. Auki 3 cm, kanavaa pari senttiä jäljellä. Sitten vaan odoteltiin, vähän ennen 3 saliin, mutta auki vain 4 cm ja siinä sitten ilokaasun turvin junnattiin 6 asti, jolloin kalvojen puhkaisu ja lapselle pinni päähän (sattui ihan sikana tämä operaatio). Vartin päästä epiduraali ja sitten alkoi tapahtumaan. Vartti lisää ja 8 cm auki, heti perään sai ponnistaa. Ja hups lapsi olisi tullut ulos yhdellä ponnistuksella, mutta kätilö käski lopettamaan ponnaamisen, kun hän ei ollut valmiina. Seuraavalla supistuksella ehti kätilökin mukaan ja lapsi maailmaan. Ponnistusvaiheen kestoksi merkattiin 2 min.
Siispä
26.6. klo 19.10, syntyi meille toinen blondi pitkätukka poika
3,630 kg, pituus 50,5 cm ja pipo 36
viikkoja takana 39+5 (vaikka olin ihan varma, että yli menee ja rutkasti)
Pari ihan pientä repeämää, vointi varsin mainio (ihan kuin ei olisi mitään erityistä tehnytkään), jälkisupistukset tosin ihan mojovia.
Tänään tultiin heti kotiin ja isoveli on ihan lääpällään hoitamassa ja suukottelemassa.
Jiippi ja nassikka
Niinku mä iloitsin, että joku sentään meistä alkupään odottajista jää mun kanssa kärvistelee...
Tänään oli jo aikas lupaavia tuntemuksia, mutta sinne nekin sitten häippäs`. Nyt on mahan täydeltä mässäilty; ekax sitä pizzaa, sitten lakupussi puokkiin miehen kanssa ja iltasella vielä jäätelöä. Poitsukin totesi, että kohta sillä vaavilla on siellä jo niin ahdasta, että se haluaa pois!
Huomenna on sitten ukolla se " työkeikka" , että sunnuntaihin täytyy nyt pitää jalat ristissä. Siinäkin on pidettävä tarkaa ajoitusta, kun tulee niitä formuloita, hih! Taitaa se " agenttivauva" sittenkin tulla meidän perheeseen...
Melballe jaksuja mahataudin ja flunssan kanssa - tosi kurja mäihä sulla :(
Hei, tietty mäkin mieluiten teidän tuttujen kanssa kirjoittelisin! Jonkun kanssa kuitenkin on päästävä ajatuksiaan jakamaan, ei toi puolisokaan tossa enää monta viikkoa lomaile ja syksyllä poika menee kouluun. Tosin eihän voi tietää paljonko tää uusin perheenjäsen aikoo äippää työllistää, mutta kyllä mä niin riippuvainen olen jo teistä, etten ihan kokonaan voi tätä harrastusta jättää... Iski vaan kamala paniikki, että yksinhän tänne jää, kun muut jo vaihtaa vauvapalstalle!
ONNEA kaikille vauvailijoille minultakin.
Edelleen yhdessä koossa ollaan mutta la onkin vasta 4.7. eli nyt 39+2, eikä mitään tietoa ole tosiaankaan lähtemisestä synnyttämään. Eli täällä pyöritään lueskelemassa juttuja monta kertaa päivässä.
Pientä ahtauden tuntua on ollut ilmassa, ja menkkamaisia jomotuksia, mutta viimeks oli ainakin kunnon suppareita että tiesin että on tosi kyseessä kun se hetki koitti, eli niitä odotellessa.. (paitsi voihan tämä vauva lähtee ihan eri tavalla liikkelle, mikään ei välttämättä mene samalla tavalla).
Mutta onhan tuolla listalla vielä monta jotka ei oo synnyttänyt, missäs ne luuraa..? Jokunenhan onkin tullut mukaan tässä viime hässäkässä, HYVÄ ja tervetuloa!
Niin ja haluaisin kanssa että perustettais oma pino sinne vauvapuolelle.
Eipä täältä ihmeempiä. Tällai saunan päälle ei juttu oikeen luista kun taas väsyttää oikeen kunnolla, kun parina viime yönä en oo oikeen enää saanu nukuttua.
- joutur-
Ai niin näkyykö muilla ihmeellisesti että pari viimestä viestiä on kadonnut bittiavaruuteen? Ja välillä ihme kommentteja että viimestä sivua ei näy ollenkaan?
on nyt aika voimakkaita, jos samanlaisina jatkuvat, lähden yöllä käymään kättärillä. jos ei niin raportoin taas aamulla.
onnea vauvan saaneille.
Kuka se olikaan joka kaipaili, että menis nyt ne vedet niin ei tarvis miettiä? Älä kaipaa sellaista ! Eilen siis klo 11.10 lähti vedet menemään, oli vaalean vihertävää, joten käskivät päivystykseen. Tultiin tänne noin klo 12.30. Laittoivat käyrille puoleksitoista tunniksi (oli vähän kiirettä kuulemma) ja ilmoittivat ettei kotiin ole asiaa enää. Eikä kuulemma myöskään Haikaranpesään joka on viimeistä paikkaa myöten täysi.
No, käyriä sitten otettiin parit päivän mittaan ja illalla verikokeet. Kolmen hengen huoneeseen osastolle yöksi. Mies pistettiin kotio.Eikä supistuksia nimeksikään! Eiköhän ne nyt sit ala käynnistämään. Huonetovereista muuten toinen lähti synnytyssaliin klo 2 ja toinen lähtee ihan just. Tää on niiiiiin turhauttavaa.
onnea munkin puolesta kaikille vauvautuneille, muita en nyt pysty kommentoimaan.
jäämme siis odottamaan supistuksia tänne sängyn pohjalle.
T:Ellu ja Julle joka ei pidä kiirettä pois
Huomenia!
Ei mitään isompia ole tapahtunut olossa. Alkuyöstä vatsaa juili ja jomotti, mut ei sen kummenmpia. Ei tässä varmaan tapahdu mitään viikonlopunkaan aikana. Paitsi, et isäntä on lähös käymään pyhänä vetokisoissa, eli sillon tietysti saan soittaa perään ja sanoa, et heit kotiin nyt lähettiin. Toivottavasti ei.
Mut jos tässä ei tapahdu mitään, niin soitan maananti aamuna tays:iin äitipolille ja kyselen siitä lähetteestä ja koskahan mahollisesti pääsis näytille. Olo rupee oleen niin hiivatin väsynyy, ku ei ole kunnolla nukkunut moneen yöhön.
Mutta seuraillaan tilannetta...
Onnittelut kaikille käärön saaneille! Ja onnea matkaan niille jotka ovat lähteneet haku reissulle!
T: AMS74 rv 40+2
Claudiinalle onnea pikkuisen johdosta! Mullapa ei juuri olossa mainittavaa. Samanlaisena jatkuu, supistuksia harvakseltaan ja säryt tallella. Joten päätin etten lähtöä oottele ku vasta laskettuna aikana. Jos edes sillonkaan. Ei vaan jaksais enään tän mahan kaa. Kumartaa ei pysty ja kävelykin niin ankkamaista et hyvä kun yleisille paikoille kehtaa lähteä. Mutta luulenpa etten ole ainoa joka näin tuntee.:) Mietin tuossa eilisiltana,et miten ihmeessä oon aikoinaan jaksanu kaks raskautta perätysten.. Huh,nyt ei meinaa tätäkään kunnolla loppuun. Olihan sitä tietty jonku verran nuorempi sillon,mut kuitenkin.. Nyt aamupalan laittoon,joten palailemisiin..
Tänään sitten ollaan pojan kanssa kahen kotosalla, että saapi nähdä nyt miten jaksellaan... Ukon duunikaveri soitteli eilen ja totesi, että voisi lyödä vetoa, että just` tänään on h-hetki, kun tässä sitä on ooteltu koko kylän voimin, hih!
Siis tää kieltämättä tuntuu turhauttavalta, me ollaan pojan kanssa oltu kotona jo SEITSEMÄN viikkoa, huh-huh! Miten tuntuu, että aika menee hukkaan - kaikki tää on pois sitten sieltä lopusta ennen töihin lähtöö, höh!
Ellu kyseli, että kuka toivoi niitä vesiä lähtömerkiksi - luulen että hän on jo synnärillä, ehkä Peetta tai Pals?! Mä ainakin PELKÄÄN niitä vesien menoja, mutta pyyhkeellä olen varustautunut, kun autolla lähetään - olikos se CÄ:n kertomuksessa, kun kesken ravintona oli vedet yllättäneet. Siihen saakka en osannut edes ajatella sitä vaihtoehtoa...
AMS kyseli niistä näkymättömistä viesteistä. Mulla ihan sama juttu (ja Palsko niitä myös ihmetteli?!), välillä olen ihan pallo hukassa joistakin kommenteista, kun ilmeisesti ns. alkuperäinen kyskä on jäänyt lukematta... Olen sitten kummastukseni kuitannut, että olen kai lukenut harvakseen, kun tuollainen asia on jäänyt huomaamatta!
No, omassa navassa ei erityistä - yöllä tosin heräsin kaksi kertaa niihin alavatsan kipuiluihin, mutta suppareilta ne ei tuntuneet. Ilmeisesti jotain synnytyskanavan valmistautumista tulevaan, kun aamusta tuli taas sitä limaista verta tai veristä limaa...
Tässä tärkeimmät tällä kertaa, varmaan roikun täällä pitkin päivää, kirjoitelkaahan muutkin jotain, jookos?!
:/nikki
Vielä ehtii just ja just syntymäpäivä kesäkuun puolelle, mutta todennäköisempää lienee, että loput vaavit syntyy sitten heinäkuun puolella. Toisaalta on IHANAA TIETÄÄ, että heinäkuun aikana synnytys on 100% varmasti. Täällä ei mitään merkkejä synnytyksestä. Itseasiassa nukuin yöni tosi hyvin! Edes vessassa ei tarvinnut käydä. Nyt suihkuun ja kaupungille - ei täällä kotona jaksa kökkiä.
Onnittelut vielä vauvautuneille ja tsempityksiä kaikille tositoimiin!
Peipposka 40+1
Heippa!
Leppikset on oma keskustelupalstansa tänä kesänä vauvan jo saaneille ja vielä tänä kesänä vauvan saaville:
http://p2.foorumi.info/leppakertut/
TERVETULOA MUKAAN!
Nyt lähti toinenkin huonekaveri synnyttämään (eipä siinä, aina ne uuden tuo tilalle, on " vähän" ruuhkaa). Täällä ei supistuksen supistusta. Lääkäri kuulemma tulee laittamaan käynnistyslääkkeen puolenpäivän jälkeen.
Taisi se löllöriini tulla tänne seuraksi kun ei ole palstoilla näkynyt. Lucky her, jos supistukset oli kovia jo yöllä niin on käärö jo varmaan sylissä.
Jaaha, jos sitten menisi tuolle ah niin maittavalle sairaalalounaalle ja sit odottelemaan sitä lääkäriä.
Tulen vielä myöhemmin kommentoimaan (eli valittamaan turhautumista) jos tää ei tästä ala lähtemään.
-E-
Löllöriinille tsempitykset saliin ja ElluP:lle voimia käynnistykseen! Toivottavasti molemmilla sujuvat tositoimet hyvin!
@nikille; juu, multa meni vedet yllättäen, mutta ei onneksi missään julkisilla paikoilla vaan ihan kotiparvekkeen lattialle ;). Mulla molemmissa synnytyksissä ollut niin, että törkeät supparit ovat alkaneet viimeistään tunti vesien menosta ja avautuminen oli todella nopeaa (eka 0-10cm vajaa 2 tuntia ja tämä toka ehti aueta 45 min 5 senttiin ja sitten mentiinkin vauhdilla sektioon, kun sellainen oli synnytystavaksi valittu). Että voi vesien menosta päästä vauhdillakin tositoimiin.
Tosi kiva ElluP, kun laitat väliaikatietoja laitokselta - tuntuu kuin olisi mukana touhussa ihan on-line ;).
Öttis huutelee ruokaa....tänään olisi 39+0 tasan, jos kaveri vielä olisi mahamatkassa ;).
-CÄ ja Öttis 2vkoa5pvää-
Olossa ei muutosta suuntaan eikä toiseen. Joutessani pesin lattiat ja ajoin nurmikon. Eipä ollu niistä apuja. Pitää alkaa siis pikkuhiljaa uskoa et vaavi syntyy kun on siihen valmis. Turhaa tämä rehkiminen kotitöiden kimpussa tuntuu olevan. Ellulle tsemppiä ja voimia sinne synnärille. Pidähän meitä muita ajantasalla.:) Ai niin, minäkin mielelläni jatkaisin tämän porukan kanssa sitten turinoita vauvautuneiden pinossa. Mutta,isäntä tulossa pian töistä joten lähdenpä ruokaa laittamaan perheelle. Kaikille voimia ja tsemppiä! Palailemisiin..
ähäkutti kattimies! Hei sori kaikille väärä hälytys. :) Supistukset sitten eilen loppuvat ja en todellakaan ole salissa. Kiitos kuitenkin Cityäipälle tsempityksestä. Jouturin kanssa meillä aika päivän ero lasketuissa ajoissa eli aion nyt minäkin ihan oikeasti odottaa sinne tiistaille ja varottelen teitä, jos tenavan pää näkyy!!!!
Tsemiä ElluP:lle (olihan se elluP). Tuollainen venailu varmasti syä naista - se oli muuten minä, joka toivoi sitä lapsiveden menoa - kun 2 kertaa mennyt lapsivesi ja en osaa oikein kellottaa ja arvioida näitä suppareita ja sit just käy niin kuin eilen: väärä häly - ite luulee olevansa jo kovaakin vauhtia synnyttämässä.
:)
kiva lukea teidän vauhdikkaita synnytyskertomukia!Vauhtimimmmit!
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.)
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]22.6.
[color=0000EE]Claudiin@, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]23.6.
[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[size=2][color=0000EE]jiippi, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 2.5v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: 19, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 31, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]9.7.
[size=2][color=0000EE]Alli-75, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: kolmas, poika -00, tyttö -01.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2] Jo synnyttäneet:
[size=2][color=0000EE]Oona1975, 25.4. (30+3), tyttö 1225 g, 39 cm
[size=2][color=0000EE]Äp81, 23.5. ; poika 1925 g, 44 cm
[size=2][color=0000EE]joors1, 24.5. (35+3); poika 2390 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, 11.6. (36+2); poika 3180 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]Senniina, 19.6. (38+6) klo 5.51; tyttö 3730 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]Sannnis 19.6; poika
[size=2][color=0000EE]Miiu77, 21.6. klo 8.07; poika 3895 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, 25.6. (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm[size=2][color=0000EE]Misti, 27.6.; tyttö 3430 g, 50cm