muuttuukohan väkivaltainen mies koskaan?
en enää jaksa kuunnella haukkumista, kerran löi sen jälkeen ei ole lyönyt, siitä aikaa yli vuosi, mutta haukkuu ja sättii koko ajan ja todella kamalaa kielenkäyttöä. mitähän tekisin..lapsille kuitenkin hyvä isä mut en vaan enää itse jaksa.
Kommentit (7)
Henkinen väkivalta on fyysisen väkivallan esiaste.
me ollaan oltu nyt 6vuotta yhdessä ja kaks lasta. haukkuminen alkoi kun olin raskaana ensimmäistä kertaa ja oltiin oltu reilu kaks vuotta yhdessä. Ihan kamalaa kielenkäyttöä ja haukkumista, tavaroita hajottaa, kerran löi... aina lupaa muuttua ja nyt on ollut vuoden suht kunnollinen, mutta juhannuksena kännipäissään taas sätti mua ku oon ruma tai lihava tai mitä vaan. en ole edes ruma enkä lihava
Kuulepa...
Itselläni on 12 vuoden kokemus väkivaltaisesta kumppanista. Olen tismalleen samaa mieltä kuin 4: henkinen väkivalta on fyysisen väkivallan esiaste ja väkivallan yksi ilmenemismuoto! En usko että on olemassa fyysistä väkivaltaa ilman henkistä. Henkistä väkivaltaa voi olla ilman fyysistä väkivaltaa mutta se on erittäin harvinaista. Yleensä nämä kuuluvat yhteen. Joku vaihe voi laukaista fyysisen väkivallan. Kun se alkaa, sille ei näy loppua. Yleensä fyysinen väkivalta pahenee vuosien myötä. Moni on kuollut siihen!
Yleensä terapiasta ei ole apua, koska väkivaltainen mies ei ole omasta mielestään väkivaltainen eikä sairas! Siksi hän ei tarvitse ammattiapuakaan. Nainenhan ärsyttää miestä ja tahallaan aiheuttaa näitä väkivaltaisia purkauksia miehessä...
Näin se menee. Sinun pitää katkaista suhde lastesi takia! Olen pahoillani mutta se on ainut keino sinun ja lastesi selvitä. Älä liikaa murehdi miehesi selviämistä. Hän ei parane jos ei hae ITSE apua!
Sen sijaan sinun on turha jäädä sitä ihmettä odottelemaan. Henkinen väkivalta on riittävä syy eroon. Mitä pikemmin sen parempi. Juokse jo!!!
Lapsille ei ole erityisen hyvä, että äitiä kohdellaan noin. Mitä pitää tehdä, että pääsee huonon isän kirjoihin?
Ei muutu. Kokemusta on.