Todella vastuutonta kuljettaa lapsia vanhoissa autoissa.
Mun edellä ajoi vanha auto ja kyydissä jo vähän isompia lapsia. Teki pahaa katsoa kun ei ollut penkeissä niskatukia edes. Siinä oli peräänajotilanteessa lasten niskat aika kovilla.
Kommentit (29)
en ole väittänytkään et vanha auto on yhtä turvallinen ku uus auto, mut jos ei ole rahaa ostaa uutta autoa niin sit ei ole!! ja yhtä rakkaita ja arvokkaita ne lapset on niillekkin ketkä niitä vanhoissa autoissa kuskaa!! kuskais varmasti mielummin uudessa autossa, jos olis rahaa!!!!!! mut ehkä ajaa vielä varovaisemmin ku te uuden auton omistajat..ehkä..
on tosiaan jos perheen auto on vanha romu kosla ja vielä semmonen pieni,
jos perhe asuu vanhassa talossa, siinä on homevaurioita kuitenkin ja vetää nurkista
jos perhe asuu kerrostalossa, sillä kerrostalosta ei voi kasvaa tasapainoisia ja eheitä lapsia
ja vielä vastuuttomampaa on, jos asutaan vuokrakerrostalossa, sieltä sitä vasta luusereita tuleekin
on myös yksinhuoltauus
uusperheellisyys
työttömyys
urakeskeisyys
työssä käynti yhdistettynä pieneen palkkaan
perheessä tapahtuvat kriisit, kuten kuolemantapaukset yms.
asuminen maalla - vaatii sen auton, on epäekologista, saastuttaa
asuminen kaupungissa - koska kaupunki ei koskaan ole lapselle hyvä kasvuympäristö
Vastuutonta ja pahaksi lapselle on myös, jos vanhempien työpaikalla on ongelmia, se heijastuu kotiin ja lapseen,
tai jos toinen vanhempi vaikkapa väsyy, uupuu, masentuu tai on vain yksinäinen,
Täytyisi tehdä todella tarkat ja tiukat kriteeerit, ketkä saa lapsia hankkia ja kasvattaa, eli missä vaiheessa lapset otetaan pois ja annetaan niille, jotka ovat adoptiojonossa. He olisi hyviä vanhempia,
joissa turvaistuinikäisiä (alle 8v.) lapsia kuljetetaan täysin irrallaan jopa turvavöistä.
t mamma, neljä lasta ja 70-luvun pikkuauto.
jos ei ole paljon rahaa? Kyllä on turvattomampaa kasvattaa lapsia kaupungissa, sitähän voi jäädä vaikka auton alle helpommin kuin maaseudulla!! Tai kuljettaa lapsia bussissa kun ne ei ole turvavöissä. Kolari kun tulee niin luuletko että ne vaunut sen kun jököttää tukemasti vaikka bussi menis ympäri? Ajatteleppa kaikille asioille kaksi puolta ennen kuin alat toisia solvaamaan!
En mä ainakaan käyttö autoksi ostaisi mitään vanhaa koslaa. Meillä yksi 60 luvun auto, siinä ei oo edes turvavöitä, mies niin mielellään ajeluttais lapsiaan sillä ja lapset vonkuu kyytiin. On ne olleetkin, mutta mä olen aina ihan sydän kurkussa. Se hyvä puoli siinä on, että se auto saa lähinnä ihmiset hyvälle tuulelle, ei provosoitumaan. Meille vilkutella ja nostetaan peukkua pystyyn. Moottoritieajoon se auto ei oo tarkoitettu.
Itsellä uuden auton ratissa moottoritiellä tulee ajettua 30km tunnissa kovempaa, jolloin lopputulos saattaa olla jopa vaarallisempi kuin vanhalla epävakaalla pikkukoslalla.
Toki aina kun lähtee liikenteeseen, se on riski. Mutta mi.elummin mä ajelen autolla jonka turvallisuuteen on panostettu.
Ymmärrän jos jollain ei ole varaa uuteen autoon, eihän sille mitään voi. Mutta jos on varaa, niin miksi ihmeessä ei satsaisi parempaan? Mun lastini (lapset) ovat sen ansainneet, kallis lasti, mutta joka pennin arvoinen.