Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö sisaruksilla olla samantyyliset nimet?

Vierailija
24.06.2007 |

Meillä esikoinen on Miko.

Mietinnässä nimi pikkuveljelle ja vaihtoehtoina Miika ta Viljami. Tykkäämme enemmän jälkimmäisestä mutta sopiiko mielestänne lainkaan Mikon seuraksi?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivempi lapsillekin kun kaikki on saaneet oman näköisensä nimen eikä nimeä vain sen perusteella, että se passaa esikoisen nimeen! :)

Vierailija
2/13 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle lapselle voi antaa juuri sen nimen, mikä hänelle sopii parhaiten.

Tiedän esim. siskokset Loviisa ja Dianette. Mielestäni aika erilaiset nimet, mutta silti ihan hyvät ja käypäiset.

Mielestäni lapset ovat yksilöitä eikä sarjoja, joita keräillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsella on tämän hetken muotinimi (uusi nimi) ja toisella vanha suomalainen nimi. Tosin käly sitten laittoi pojilleen juuri niin että esikoisella on nimi joka suosikkinimien 10 listalla ja toisella tuo Viljami nimenä. Ja ihan kivalta nekin nimet lopulta kuulosti.

Vierailija
4/13 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miko ja Miika olisi taas tylsäääääääääääääää.

Samantyylisyys ei tarjoita sitä, että nimet alkaisi samalla kirjaimella, tai että ne olisivat yhtä pitkiä. Esim. Miko ja Viljami, Kristian ja Joni on mielestäni ihan tarpeeksi samantyylisiä nimiä veljeksille. Mutta jos toinen veli olisi vaikka Jorma Pertti Kalervo ja toinen Anthony Marc Nicholas, niin voisin miettiä onko ne samasta isästä ;)

Vierailija
5/13 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei samankaltaiset nimet voisi olla kivojakin. Itse en välitä tuosta Miikasta, mutta miksei vaikka Miko ja Miiku, mun mielestä kiva yhdistelmä!

Vierailija
6/13 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tytöt Minttu ja Pinja.

ja tunnen sisaruspareja miten jotkut rimmaa ja jotkut ei..

Valitkaa sen perusteella miltä tämä tulokas näyttää.. onko Viljamin vai Miikun (vai mikä se nyt olikaan.) näköinen? Jossain vaiheessa itse vain huomasin että tyttöhän on tietyn näköinen ja sen jälkeen oli muuta nimeä mahdoton ajatella..

Vierailija
7/13 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä liikaa toisiaan muistuttavat nimet sisaruksilla on hirveät, vaikka nimi yksittäin olisikin ihan kiva. Tiedän sisarusparven nimiltään, Miro, Mira ja Meri, en itse olis ikinä laittanut noin samantapaisia.

Vierailija
8/13 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehmeät ja " veijarimaiset" ja vaikka Miko onkin paljon modernimpi, niin nimen kuullessani todennäköisesti ajattelisin molemmat lapsiksi.

Itse kysymykseen: Ei tarvitse olla samantyyliset nimet, liian samanlaiset menee aina sekaisin.

Vierailija
9/13 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon parempi kuin Miko ja Miika. Sopiakseen yhteen nimien ei tarvitse olla tyyliä " Kerttu ja Perttu" . Itse asiassa itse en tykkää tuollaisesta linjasta lainkaan.

Vierailija
10/13 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa muu on parempi. Viljami on omasta mielestäni tosi ruma nimi. Miten olis vaikka Vili tai Ville?

Vierailija
11/13 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jotka ovat tosi positiivisia!!

Mieheni tykkäisi enemmin Miko ja Miika yhdistelmästä mutta itse tykkään kovasti nimenä Viljamista (en niinkään Vilistä tai Villestä) ja se nimi on ok miehellekin. Mietin vain ensin että Miika on liian samanlainen ja Viljami liian erilainen mutta tosi rohkaisevia vastauksia täällä on ettei sisarusten nimet " tarvii" olla niin samantyyliset mitä muuten yllättävän monella on!!!

Lisääkin kommentteja saa laittaa :)

ap

Vierailija
12/13 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokaiselle lapselle pitäis olla yksilöllinen nimi eikä pelkästää isosisaruksen jatko... Noista kahdesta Viljami.

Vierailija
13/13 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin varmaan vanhemmat tykkää esim nimistä Ritva ja Jessica. Mut jos tykkää niin eihän sitä mikään estä laittamasta noita lapsilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme