Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä paha tilanne 3v uhmis ja vauva. Nyt vauvalle tullut ongelma käden kanssa.

Vierailija
23.06.2007 |

Meillä on 5kk ikäinen vauva. On ollut hankalaa kun isosisko on jatkuvasti vauvan kimpussa. On yritetty hyvällä ja pahalla. Isosisko on saanut erityishuomiota yms. Riuskat otteet on kun menee vauvan kimppuun. Aina olen hyvin vahtinut mutta 3v on joskus niin nopea ettei aina ehdi väliin.

Nyt on tilanne se että viime neuvolassa alettiin kiinnittämään huomiota siihen ettei vauvan kädet liiku symmetrisesti. Vasen käsi on heikko ja ei pysy mukana. Kääntyy vasemman kyljen kautta vatsalleen mutta ei toiselta puolelta. Ei siis pysty vasemmalla puolella keräämään riittävää voimaa jotta menisi ympäri. Tavaroihin tartuu oikealla kädellä, vasemmalla kanssa mutta heikosti. Nyt on saatu fysioterapiaan lähete.

Olen melko varma että isosisko on loukannut vauvan käden. On aina vauvan käsien kimpussa. Nyt en anna isosiskon tulla vauvan lähelle/koskea. On tosi hankalaa kun mies on pitkään töissä.

Olen masestunut tästä tilanteesta. Mitä tässä keksis? Neuvolassa oon puhunu asiasta ja ne laittoi ton lähetteen. Käsi ei murtunut varmaankaan ole kun sitä pystyy käyttää ja vauva on iloinen/hyväntuulinen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän vaiva tämä vois olla?

Vierailija
2/7 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oma poikani vauvana käänsi päätään vain toiseen suuntaan kun oli vatsallaan. Tätä jatkui n. viikon, jolloin vein hänet osteopaatille hierottavaksi. Kotiin saatiin jumppaohjeet mukaan ja vaiva oli tipotiessään noin viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä esikoinen 2 vuotta ja vauva 5 kk. Ja välillä saa vauva aika hurjaakin kyytiä. Hänellä myös oikea käsi huomattavasti kehittyneempi. Mutta aivan varma olen, ettei vasen ole koskaan kipeä ollut, vaikka esikoinen siitä välillä vetääkin. Kyllä vauvan kipuitkun tunnistaa, eikä meillä olla koskaan kivusta huudettu. Se kipu kun ei lakkaa hyssyttelemällä. Tiedän siitä kun vauvalla oli korvatulehdus, niin silloin huudettiin koko ajan korkealta ja kovaa. Kestin itse sitä huutoa 2 tuntia ja sitten mentiinkin päivystykseen.

Vierailija
4/7 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjoaa tavaroita vasemmalle kädelle, vetää kevyesti vasemmasta ja treenaa puristusotetta. Aivoille tekee hyvää, kun osaa käyttää kumpaakin kättä luontevasti yhdessä.

Vierailija
5/7 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siitä joku toispuoleisuus-juttu voi seurata?

Vierailija
6/7 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en usko noista johtuvan. Kaikkein eniten pelkään sitä kun mulla oli vesirokko raskausaikana jos seon vaurioittanut vauvaa.

No vauva on muuten maailman ihanin naurusuukku mutta toi vasen käsi on niin avuton.

Vierailija
7/7 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä asiahan kuitenkin, että olette jo saaneet sen fysioterapia-lähetteen. Siellä varmaan saatte avun.

8

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme