Onko tuomittavaa lopettaa imetys itsekkaista syysta tai " kun vaan ei enaa huvita imettaa" ...? Ja ihan pienesta vauvasta kyse.
Kommentit (10)
Opi elämään omaa elämääsi tehden ratkaisuja, jotka sopivat teidän perheelle. Miksi kerätä jotain kannustusta ventovierailta? Sinä teet miten teet, ja muut saavat lärpättää, jätä heidät omaan arvoonsa.
Parempi tehdä omat päätökset itse ja olla ajattelematta " mitä toiset mahtavat minusta nyt miettiä?"
kuukahda, niin terveysvaikutukset eivät todellakaan ole niin suoraan nähtävissä. Esim. diabetes voi puhjeta vasta lapsuudessa, ja sen tkanssa lapsi taistelee koko elämänsä. Se on niin monta kertaa jo todistettu, että lehmänmaidon liian varhaisella saamisella ja diabeteksella on yhteys, että itse en viitsisi asialla leikkiä Varsinkin kun ystävälläni on 15-vuotias diabeetikko-tytär. Nyt kun he saivat iltatähden, äiti on tosi tarkkana, ettei vauva saa sitä lehmänmaitoa. JA ennen kuin joku älkää länkyttämään, niin joo, eihän kukaan voi varmasti sanoa mistä se diabetes kullekin puhkeaa, mutta aina voi tehdä parhaansa, että se ei puhkeaisi ollenkaan.
Mikäli haluaa olla valveutunut, kannattaa ottaa selvää minkä riskin itse ottaa näin päättäessään, ettei myöhemmin kaduta.
tukehdu nyt omaan erinomaisuuteesi äkkiä, ettei sitten myöhemmin kaduta!
En pidä itseäni enkä ketään muutakaan erinomaisena äitinä ainoastaan imetyksen vuoksi. Siihen vaikuttavia tekijöitä on todella paljon ja vaikuttavat aivan muut asiat. Ihan tavallinen äiti olen, en edes yritä jaksaa olla erinomainen. Meillä on maitoa riittänyt aina. Miksi tarjoaisin lapselleni muuta? Tuon vain esille oman näkemykseni asioista.
Miksi sinulla pitäisi olla mahdollisuus valita? Kysehän on VAUVAN ruoasta, ei sinun ruoastasi. Sinulla ei ole siihen sananvaltaa, imetät jos maitoa tulee ja vauva imeä osaa. Ei tarvi pohtia ja miettiä asiaa, joka on oikeasti yksinkertainen. Miettisitkö imetyksen lopettamista siinä tilanteessa, että vaihtoehtoa sille ei olisi...? Tuskin. Ajattele asia sillä tavalla, että sun maito on ainoa oikea ruoka sun vauvalle. Piste.
kukin perhe tekee kokonaisuuden kannalta parhaan ratkaisun, oli se sitten imetys tai pulloruokinta
T: molempia lapsia vuoden imettänyt, EI-fanaatikko
tee kenestäkään täydellistä, vaikka itse olenkin imettänyt vuoden sillä minusta se on ollut mukavaa ja meille sujuvin tapa ruokkia nälkäinen lapsi.
kukaan tullut tuomitsemaan ja lapsetkin voivat hyvin ja ovat terveitä.