Syötkö BIOTIINIA hius- ym. ongelmiin? Kokemuksia?
..ostin just Vitabalansin biotiinivalmisteen, sis. päiväannoksessa 5 mg biotiinia ja lisäksi sinkkiä ja metioniinia. Näinköhän vauhdittaa hiustenkasvua? Just nyt tukka pysyy hyvin päässä eli irtoamisongelmaa ei ole :)
Kommentit (58)
Hiuksille ja kynsille ei tapahtunut mitään, mutta nosti ferritiinit 50 pistettä 3kk aikana.
Hiustenlähtöön on kyllä biotiini auttanut. Jotain muutakin ainesosia niissä pillereissä on. Tokmannilta ostan, enkä aluksi itsekään uskonut, mutta nyt on pakko uskoa.
Hiuksiin en ole huomannut mitään vaikutusta, kynnet ehkä ovat vahvistuneet. En aio jatkaa käyttöä, kun nykyinen valmiste loppuu.
Ostin itse biotiinia koska hiuksia rupesi lähtemään enemmän, nyt olen käyttänyt n. kuukauden ja on mielestäni helpottanut! Ostin tuon Bioteekin Super Biotiinin: fitones.fi/biotiini-hiuksille/
Biotiini auttaa ainoastaan jos siitä on puutetta. Hyvin harva kärsii biotiinin puutteesta. Turhaa rahastusta.
Biotiini tabletit - http://ibright.lv/biotiini.htm Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti.
Mää söin joskus eläimille tarkoitettua biotiinia. Oli vahva annos. Useita kuukausia söin ja ehkä kynsissä näkyi kasvun nopeus ja kynsien vahvistuminen. Hiuksissa en huomannut yhtään mitään eroa.
Minä olen syönyt toukokuusta alkaen puhdas + sarjan biotiiniä. Hiukset ovat lähteneet kasvuun ihan uudella tapaan. Kampaajakin totesi ”ohhoh”. Kynsiin ei merkitystä.
Söin 6kk biotiinia kun huomasin, että hiukset olivat ohentuneet selvästi. 6kk kuurin jälkeen huomasin, että biotiini lisäsi "vauvahiusten" määrää ohimoilla, eikä enää näy kaljuja läikkiä ohimoilla. Ei ne hiukset muuten ole lisääntyneet enkä ole huomannut muita vaikutuksia. Täytyy kuitenkin aloittaa uudestaan syömään biotiinia, koska selkeästi siitä oli jotain hyötyä, eikä ainakaan tullut negatiiviisia vaikutuksia. Pohjimmainen syy hisutenlähtöön taitaa kuitenkin olla ikääntyminen.
Söin biotiinia kuten mainoksessa sanottiin. Hiukset lähti tuppoina ja taipeissa ihottumaa.
Hyvä kysymys! Kokemukseni mukaan myös säärikarvat alkavat kasvamaan nopeasti ja karheampina. Itsellä ollut aina pehmeää untuvaa...no ei enää. Lattiakaivoon ei lähde pesussa niin paljoa hiuksia kuin ennen...se on kiva juttu. Ainoa mihin olen petttnyt niin kynnet ovat yhtä liuskoutuvat ja murtuvat kuin ennenkin.
Minä huomasin joitain kuukausia sitten että tukkaa tuntui lähtevän ihan kamalasti. Ei siis ollut mitään kaljuuntumista, ihan paksu tukka on yhä, mutta irtohiuksia lähti ihan hirveästi. Aloin luonnon omalle biotiinikuurille ja aloin syömään avokadoja ja kananmunia joka viikko. Sen lisäksi D-vitamiinia purkista. On toiminut.
Biosil on vaikuttanut kynsiin ja rauta ferritiiniarvoihin ja sen mukaan perusoloon.
Oon syöny vaikka mitä vitamiinejä hiusten hyvinvointiin, mutta tuntuu ettei mikään auta, hiuksia lähtee edelleen yhtä paljon, ehkä tää johtuu vaihdevuosista, eikai vitamiinit sit semmoseen hiustenlähtöön auta
Ei vaikuttanut mitenkään hiuksiin eikä kynsiin, mutta nosti ferritiinejä useamman kymmenen pistettä kolmessa kuukaudessa ja jouduin lopettamaan siitä syystä.
Hiustenlähtö alkoi 2v sitten runsastui, ilmeisesti esivaihdevuosien takia. Olen syönyt siitä asti biotiinia ja käyttänyt apteekin shampoita. Kynnet ovat vahvistuneet ja uusia hiuksia kasvaa selvästi mutta houstenlähtöön nuo eivät ole valitettavasti vaikuttaneet.
Elämässäni on viime aikoina ollut paljon henkilökohtaisia huolia maailman tilanteen lisäksi ja hiukset on ohentuneet paljon. Johtuneeko tuosta - en tiedä. Auttaisiko tuo biotiini?
Varmaanki sen takia ei mikään vitamiini oikeen auta vaihdevuosi hiustenlähtöön, kait se johtuu hormooneista
Aloitin Biosil-kuurin vuoden alusta. Kynnet ovat ainakin jo vahvistuneet.