###Heinähelistimien juhannus###
Kommentit (36)
Onnea Hemppu79 vauvan johdosta:)
Täällä on ollut vilkasta jussista huolimatta, olen käynyt lukemassa teidän juttuja, mutta liian laiska laittamaan omia kuulumisia.
Tänään on tarkotus lähteä lintsille. Ihana päästä ihmisten ilmoille!
Onko teillä masun kasvu hidastunut vai nopeentunut viimesillä viikoilla? Itseäni jotenkin ahdistaa kun masu on niin pieni verrattuna edellisiin ja ei ole juurikaan omasta mielestäni kasvanut. Sf-mitta oli yläkäyrällä reilu kk sitten ja nyt se on tullut tasaisesti alas keskikäyrällä. Masu on niin kompakti paketti.
Olen ymmärtänyt, että melkein kaikilla teillä on menkkakipuja näillä viikoilla? Mietin tässä vaan tekeekö ne jotain, tuskinpa. Eilen mekkakipuja tuli ihan säännöllisesti tunnin verran ja loppuivat yhtä nopeasti kuin alkoivat. Olisi pari reissua vaan tiedossa ja jännitän niitä. Pirun neuvolantäti sai peloteltua!
Jaahas nyt aamujumpalle. Mukavaa sunnuntaita!!
Lumituuli ja poju rv35+1
Liipe & Leppäkerttu: Thanks, hug-a-bub tiedoista! Bebesissä tulee varmaan pistäydyttyä muutenkin, voin sitten samalla ihailla kantoliinoja.
Noilla liinoilla saa kantaa ihan vastasyntynyttäkin ja niska pysyy hyvin tuettuna? Helpottaisi kyllä kummasti, kun saisi nyytin näppärästi mukaan pika-asioille esim. lähikauppaan ilman vaunujen raahaamista alas... meillä kun ei hissiä ole ja muutenkin ahdas porraskäytävä. Turvakaukalossa en kyllä raahaa, jos kävellen menen.
Minulla ei tuota ruokahaluttomuutta ainakaan vielä ole esiintynyt. Eilenkin tuli syötyä reippaasti, vaikka iltapalaleivät jäivätkin väliin, mutta toisaalta päivän lämmin ateria syötiin tavallista myöhemmin.
Menkkakivut: Aioin juuri Lumituulille vastata, että täällä ei menkkakipuja ole, kun masuun alkoi sattua. :\ Meni kyllä ohi parissa minuutissa... oli ehkä jotain muuta. Yleensäkin minulla on aika lievät menkkakivut: vatsaa turvottaa ja saattaa vähän särkeä.
Sf:stä: torstaina neuvolalääkäri sai mitaksi huikeat 36 cm eli 4 cm enemmän kuin th kaksi viikkoa aiemmin. Lääkärin ottamat mitat ovat tosin reiluja, joten vakkari-th:n ottamana mitta olisi varmaankin ollut pari senttiä pienempi. Tuoreimmalla mitalla oltaisiin, jopa yläkäyrän yli. Masu myös täällä kompakti paketti huolimatta tuosta vikasta sf:stä. Plus masun ympärysmitta on pysynyt pitkään samana. Maanantainen ultra kertoi kyllä, että masussa on kasvettu hyvin ja painoarvio oli 2600-2800g... eli ei meille mitään ihan pikkuiruista ole tulossa, mikä toisaalta ihme olisikin ollut, koska emme miehen kanssa ole pienimmästä päästä (itse 170 cm ja mies yli 190 cm).
Taidan tästä kohta suoriutua kävelylenkille... Mukavaa aurinkoista jussin loppua!
Newbie & napero 36+5
Ja onnittelut hempulle pikkutytöstä!
Mä en ole pahemmin vielä ajatellut synnytystä. kuitenkin on vielä 5,5 viikkoa lasketttuunaikaan. Tai olen ajatellut sen verran, et pelkään sitä kipua ihan älyttömästi. Mutta jotenkin tuo laskettuaika on niin " kaukana" ettei sitä ajattele vielä sillei, et pian tulisi lähtö.
Sänky: En ole vielä laittanut sänkyä valmiiksi. Ajattelin tos tämä vaavi aloittaisi nukkumisen pinnasängyssä. esikoinen nukkuu minun vieressä, niin ei viitsi siihen enää vauvaa ottaa. pistän pinnasängyn omaan sänkyyn kiinni. Tosin onhan se iso, mutta pitää vähän tehdä jotain pienempää " pesää" siihen.
Hug a bub: Mä olen sellaista himoinnut nyt kuukauden verran. huuto.netistä olen katsellut, mutta postikuluineen menee samoihin melkein kun uuden hinta. Aion sellaisen kyllä hankkia.
Mulla oli viime viikolla todella masentava neuvolakäynti. oli joku juuri valmistunut terveydenhoitaja, joka ei tiennyt yhtään mitään. Tässä vaiheessa raskautta se ei tunnu kovin rohkaisevalta. Ensin kesti tosi kauan et sai sydämenäänet kuuluviin. Sitten ei osannut yhtään sanoa miten päin vauva oli masussa tai antaa painoarviota. Mulla on toi sf-mitta ollut aika pieni, mutta vaikka kuinka pyydän, niin en saa lähettetä ultraan. Lääkärille on aika 1,5vk päästä. En ole lääkäriä nähnytkään 9 viikkoon. Ei ole mitään tietoa mitä alapäässä tapahtuu...
Mutta pian on heinäkuu ja vaaveja alkaa tulemaan liukuhihnalta! Mä vaan toivon, ettei mene pitkälle elokuuhun mun kohdalla. No, ehtii vielä kesästä nauttia ja huomenna Muumimaailmaan:)
oasis 34+4
Onnittelut Hempulle pikkutytöstä!!
oasis74: täällä kans harmittaa äitiysneuvolatoiminta. Th kertoi että ei osaa tehdä vauvan painoarvioita ja lääkärikäyntejäkin olis uudelleensynnyttäjällä normaalisti vain 2 kpl yhteensä plus ultraäänet (jotka on kaikki jo käyty). Eli vauvan koosta ei ole tietoa. Sen th kuitenkin osasi sanoa, että vauva on yhä raivotarjonnassa.
Sänkygallup: Olen suunnitellut että vauva nukkuu pinniksessä alusta asti. Pitää pyyhkiä se pölyistä ja sijoittaa tuohon meidän sängyn viereen.
Suppareita on ollut päivittäin ja ne tuntuvat olevan päivä päivältä kipeämpiä. Viime yönä jo pääsi suusta ärräpäitä kun supisteli niin kipeästi. Yhdessä koossa kuitenkin vielä ollaan. Vielä sais ainakin viikon pysyä masussa. Sen verran kuitenkin säikähdin, että tein listaa sairaalakassin, vauvan kotiintulokassin ja esikoisen yöpymiskassien sisällöstä ja aloin varmistella ettei mitään tarpeellista loju likapyykkikorin pohjalla...
vauva77 rv 36+4
Heips!
JA hyvää myöhäis jussia...tultiin just saaresta mökiltä...
JA kävimpä sitten eilen saaresta pitäen äippäpolilla, kun minulta tuli " lapsivedet" ... Mentiin saikulle ja tehtiin testit ja valkovuotohan sieltä alapäästä lorotteli...
ELi ei tullutkaan juhannusvauvaa.. Hyvä niin..saa viel pienoinen kasvaa masussa.
Sf- mitan kasvusta oli puhetta, niin mulla ainakin on nyt sf-mittan kasvu hidastunut(33vkolla->32cm ja 35viikolla-->32cm.). Jopa pysähtynyt, tosin ei ole kun 2viikon välillä. KE on se painoarvio uä ja synnytystapa arvio..eiköhän ne sitten siellä tarkemmin kattele tuota mittaa...
No nyt iltapalalle, huomiseen!
t.sadetar ja eppuli 36+3
minulla se on joka kerta ollut suurimmillaan n. rv 36, sen jälkeen ei ole kasvanut mihinkään. Mutta se selittyy sillä, että vauvan kasvu hidastuu aina viimeisillä viikoilla ja kun vauva painuu alemmas lantioon, ei mahan enää tarvitse kasvaakkaan. Saas nähdä, onko nyt kolmannella kerralla sama juttu, rv 36+0 oli 33cm, keskiviikkona (rv 38+0) on sitten seuraava neuvola.
Kisu
Juhannus ohitettu eikä juhannusvauvaa tännekään tullu vaikka jossain vaiheessa supistelusita jo päättelin. Tänään oltiin Muumimaailmassa ja oli kyllä tooosi ihana paikka.. Ihan tuli lapsuus mieleen ja jotenkin niin sympaattinen ja hyvä olo kun poika oli niin innoissaan ja me tietty kanssa. Lisäksi olimme positiivisesti yllättyneitä miten siisti ja hyvin hoidettu paikka saari oli. Hyvin jaksoin siellä liikkua mutta tuo automatka 2h/suunta ei tunnu kyllä hyvältä.
Voi miten onnellinen olin luettuani hug-a-bub (vai mikä se oli) kantoliinakeskusteluanne. Mäkin lähden huomenissa katsastamaan sellaista tuonne Hesan keskustaan, varmana menen;)
Onnea tyttövauvasta ; hemppu taisi olla pakertanut semmoisen.
Korasakos se epäili että lapsivettä ois lirahdellu. Ite oon jo pariin kertaan käyny äippäpolilla näytillä kun aamusella lirahdellut myös pitkin reisiä. Kummallakin kerralla indikaattoriliuskat todisti ettei kyse ollu lapsivedestä mutta sanoivat kuitenkin että taas jos tulee niin tultava on koska selkeä tulehdusreittihän siellä on kohtuun olemassa jos kerran ulos lapsvettä pääsee liruttelemaan.
Tässä tärkeimät, persilja rv 38+4
Meillä ollut vieraita koko juhannuksen. Mukavaa oli mutta kyllä väsyttääkin nyt.
" Lapsivedestä" : Ihan hyvä kuulla, että muillakin lirahtelua. Minulla oli sitä silloin viime keskiviikkona kun jouduin synnärille tarkkailuun (+ suppareita). Ei ollut lapsivetta kuitenkaan. Ja tänään on taas lirahdellut ja pikkuhousut on koko ajan kosteat. Todella ärsyttävää minusta!! Mistä sen voin tietää koska ei enää olekaan valkovuotoa vaan oikeasti sitä lapsivettä? Jotenkin tuntuu ettei synnärilläkään voi ravata joka päivä. Nostaa stressikäyrää tämmöinenkin.
Gaia 34+5
Nyt varmaan riittää yksi pino jos porukka on juhannuksen vietossa? Täällä mies töissä koko jussin, joten mitään ihmeempiä ei ole suunniteltu. Lapset tuossa mekastaa vieressä ja ihan tavalliselta arkipäivältä tuntuu.
Tuosta yhteydestä oman äidin synnykseen. En ole itse asiassa edes koskaan kysynyt omalta äidiltäni millainen minun synnytykseni oli. Laskettuna päivänä synnyin tarkalleen, sen tiedän. Pikkuveljeni synnytys sen sijaan käynnistettiin ja veli syntyi pari viikkoa lasketunajan jälkeen.
En muista oliko muita galluppeja, mutta mukavaa juhannusaikaa kaikille heiniksille!
Magdaleen@ 37+4
Eilisen neuvolakuulumiset:
hb 137 (noussut hyvin)
sf 43 (ja siltä tuntuu)
Paineet 137/79
sä +/+
liikkeet ++/++
tarjonta: poikkitila/poikkitila (blää)
Eilen käytiin ostamassa lisää vaippaharsoja, jotka nyt pyörivät äp vaippojen kanssa kolmatta kierrosta koneessa. Ohjelmassa on niiden kuivatus, vauvojen verhojen ompelu sekä turvaistuinten kasausta.
Ja sitten mökille juhannuksen viettoon.
Eilen käytiin visiteeraamassa kaverin parin päivän ikäistä nyyttiä. Oi että oli söpö. Tuli hassu tunne kun tasapainottelin sitä sylissä massun päällä kun se oli suht saman kokoinen kun nämä sisällä olevatkin.
Päivän hupi: mun mahaa voi käyttää oikeesti jo pöytänä. Lautanen pysyy hyvin ilman kiinni pitämistä. Toissapäivänä totesin että mukillinen latteakin pysyy hyvin kaatumatta...
MotherOf4 rv. 35+4, toivottelee kaikille hyvää juhannusta
itse ainakin juhannuksen varmaan pyörin näillä sivuilla, kotona kun viikon loppu ollaan.
vime yönä ppätä särkenyt ja nyt aamulla kamala päänsärky. ei kai vaan migreeniä pukkaa, se kun mulla on aika yleistä. ei panadoli tahdo auttaa.
näköhäiriöt ja päänsärky, onpa kiva olo. siihen päälle vielä oksettava ja " painava" tukala olo. ei siis tarkoita että ähky, vaan huono olo, vaikka salaatin vaan vetänyt. eilen oli neuvola ja kaikki ok, verenpaine oli vain noussut, niin ei viitsi soitella tänään, kun ei kai nuo arvot yhdessä yössä voi kauheasti nousta, tiedä sitten.
ei pihalle kärsi katsoo, valo tekee pahaa ja puhe sönkkää, taidan painua takas peiton alle, jos rauhoittuis.
korasa 36+2
Neeri: Meillä erittäin vilkas 1v 7kk poika, joka on myös erit. itsepäinen. Rakastaa myös vauvoja ja etenkin tyttöjä, on aina halaamassa ja suukottamassa. Mutta, kaverin vähän vajaa yksivuotias, ei enää ollutkaan niin ihana kuin ennen: nappasi kiinni nenästä, kun yritti suukottaa, halusi ottaa myös pojan palikoita ja olisi ajellut meidän kävelytuolilla. Poika huusi vaan, että :" Äitiiii, minun !!!" . Ja mun sylissäkään ei olisi saanut olla. Aijai, kohta on tiukka paikka, kun vauva syntyy, saas nähdä.
marrasfantti: kuulostaa siltä, että kohta on tosi kyseessä, jännätään josko juhannusvauva tulis.
leppäkerttu-82: mulla on kanssa vähän orpo olo, neuvolassa käyn edelleen kolmen viikon välein, joten ennen LA enää viimenen lääkäri ja yks normineuvola. Jotenkin haluais tietää vähän missä mennään. Vaikka kolmas tulossa, niin on ollu niin erilaisia. Enkä tod. muista missä mentiin aiemmin näillä viikoilla.
Carita: Mua aina vähän hirvittää, kun meidän 1v7kk koko ajan tönii, potkii ja hyppää mahan päälle. Yrittää välillä varoa, mutta ei ajatus vielä ihan kulje matkassa. Välillä mietinkin, että se vielä käynnistää tämän synnytyksen, kun tuntuu niin pahalta. Yritän varoa, mutta nopea kun on...
Nyt on ollut pari päivää sellanen tunne, että vauva on " kiinnittänyt päänsä. Tuntui aikamoista painetta ja käsikopelolla tuntuu, ettei pää enää ole " irti" . Hassua, kun edelliset ei ole laskeutuneet ollenkaan ennen synnytyksen käynnistymistä. Mahakin kovettuu välillä ja on hankala hengittää, tosin mulla on hirvee kesäflunssa päällä, joka vaikuttaa asiaan. Lääkäri ois vasta 1,5 vkon päästä, joten sittenhän se selviää.
Tänään lähdetän ajelee Jussin viettoon Hauholle, onneksi en ole ainoa mahassaan vauvaa kantava, joten " juomaseuraa" löytyy mullekin.
Mies vielä nukkuu, ja arvaan vaan kuka herää juhannuksena nuorimmaisen kanssa, välillä ketuttaa tosissaan. Pakkoko sen on tuijottaa TV:tä pikkutunneille asti. Olisikohan mullakin joskus nukkumavuoro aamulla, yöt kun on tosi katkonaisia ja aamulla kyllä väsyttäisi.
Vali, vali...
Hyvää ja rauhallista Juhannusta!!!
Helpa ja Sissi 35+1
Meillä kasn normi arkea juhannus. Puoliskoni myös töissä koko juhannuksen, eikä niin väliksikään kun ei me uskalleta mökille lähteä muutenkaan kun se on niin kaukana. ja tuleepa hyvät pyhä yö lisät ja tuplana.
eilen illalla oli taas tosi vaikea mennä nukkumaan, selkää särki ja alavatsaa. nää säryt rupee väsyttämään jo, mutta silti on hirveen haikea mieli kun kohta tätä mahaa ei enää ole ja kun tuskin enää koskaan olen raskaana uudestaan.
Että nyt toisaalta odotan jo että vaavi syntyisi ja pääsisi näitä kivuista mutta toisaalta pitää iloita viimeisista viikoista.
Nyt pitää lähteä ulkoilemaan, lapset lähti jo edeltä, jos vaikka löytäisin ne ja kaappaisin päiväkävelylle. Pitäs kai kaupassakin käydä ennen kun menee kiinni.
hauskaa jussia kaikille!!!
Liipe ja prinsessa rv 37+2
vai pitäisikö sanoa päivää? :o) Nousin jo puoli seitsemän ajoissa ensimmäisen kerran, mutta palattuani aamupalan jälkeen sänkyyn sain ihme ja kumma vielä hiukan nukuttua. Niin me ollaan Juhannus kotosalla, joten täällä tullee roikuttua.
Aiotteko käyttää vauvan ensisänkynä äippäpakkauksen laatikkoa, kehtoa vai pinnasänkyä? Meille on pinnasänky, mutta arvon vielä tässä pitäisikö sittenkin aluksi hankkia pehmusteet pakkauksen vuodelaatikkoon... tuntuu tuo pinnis niin suurelta.
Tuttipullojen käsittelystä kysymyksen tynkää. Aiotteko keittää pullot ja tutit jo valmiiksi? Ja mielipiteitä turhasta (?) kapineesta nimeltä tuttipulloteline? Meillä ei hirvittävästi tuota kuivaustilaa ole, joten pähkäilen olisiko tuollainen teline käytännöllinen.
Lisäksi olisin vielä udellut mitkä vauvan (hoito)tarvikkeet olette kokeneet tarpeellisimmiksi tai turhimmiksi?
Täällä kanssa ollaan kotosalla. Ei enää viititty lähtee mihkään ku kaks viikkoo ois laskettuun. Sanoin miehelle, et voi rauhassa ottaa töitä juhannukseks. On se kuiteski lähellä, jos tästä nyt sattus lähtö tulemaan. Tosin ei kyllä oo semmosia tuntemuksia. Siitä 7.7.07 tähtäämisestä niin meillä se on virallinen laskettuaika. Saa nähhän miten käy, mut harvoinhan ne tuppaa tulemaan just sinä päivänä.
Ollaan kanssa menossa Naisteklinikalle ja perhehuoneeseen, jos vaan synnytys sujuu hyvin. Valmennuksissa ei oo hirveesti käyty ja nekii missä käytiin, ei niistä oikein saanu irti mitään. Synnytysosastolla käytiin tutustuu ja se oli ihan kivaa.
Kiitos kaikille jotka vastas miun puudutuskyselyyn. Siellä synnärin infossa kun ne sano, et n. 90% ensisynnyttäjistä ottaa epiduraalin. Mie jo luulin olevani suurikin poikkeus kun en haluu mitään.
Kiitos myös Liipelle lohdutuksesta, et ne sormien nivelkivut on ihan asiaan kuuluvia. On vaan niin omituista kun kämmenet on sit niin voimattomat.
Newbie: Myö ainaskii meinataan nukuttaa pikkunen suoraan pinnasänkyyn. Pitää sit kattoo, jos kauheen isolta tuntuu niin toppaisko sitä jollakii vähän pienemmäks. Tuttipullotelineeseen voisin sanoo, et miusta se on aika turhan kuulonen kapistus. Mie aattelin vaan pesasta nuo tuttipullot ennen käyttöä. Mie en usko, et se keittäminen muuttaa asiaa sen kummemmaks.
Täällä siis vaan tupsuttelen kotona siivoillen ja järkkäillen paikkoja. Kun ukkeli tulee töistä poiketaan varmaan yhen työkaverin siirtolapuutarhamökillä, et siinä meijjän jussi. Sunnuntaina tuleeki miun veli perheineen kylään. Meijän ihanaista kummityttöä taas nähhään vaikka vastahan sitä maanantaina oltiin neitiä siellä maalla leikittää.
Mukavaista juhannusaattoa!!!!
Sonteri ja junnu 37+6
Alkaa olla jo aika monta " täysiaikaista" meidänkin pinossa. Saa nähdä saadaanko tosiaan vauvauutisia jo juhannuksen aikaan :) Monella alkaa olla jännät paikat, että milloin synnytys lähtee käyntiin. Itselläni viikkoja nyt 36+2. Viikon päästä täälläkin ollaan sitten täysiaikaisia :)
Kiitos vertaistuesta äksyilevän miehen suhteen. Kun luin pinoa eilen tuli heti parempi olo.
Mutta nyt juhannuksen viettoon. Oikein mukavaa juhannuksen aikaa kaikille heiniksille!!
vauva77
Ei tunnu sitten yhtään juhannukselta, mies on vielä töissä, saapuu kyllä kohta puolin ja päästään sitten nauttimaan juhannuksesta, esikoinen lopettelee siis kouluaan tänään ja pian pitäisi lähteä koulun viralliuseen päättäjäisosioon. Kiva nähdä mimmoinen se täällä on, tuntuu niin erilaiselta tuo koulun lopetus ja kesäloman aloitus täällä kuin Suomessa.... Mutta mukavaa kun päästään yhdessä juhannuksen viettoon ja pieni esikoisemme kesälomalle kouluvuoden jälkeen =)
Ajateltiin mennä jonnekin juhannusta juhlimaan, mutta vielä on epäselvää minne suuntaamme kulkumme, jokin kiva retkipäivä tehdään huomenna ainakin, jollei ihan yöksi mennä.
Kukas se kyselikään vauvan nukkumapaikasta, meillä on aikoinaan esikoiselle hankittu kehto, joka on toiminut hyvin kummallakin tytöllä ja nyt tuleva vauva pääsee sinne köllimään. Lyhythän tuo kehtoaika on, että ihan hyvin pinnasänkykin olisi pelkästään kelvannut, va voihan sinne laittaa pienelle oman " nurkkauksen" niin ei tunnu ihan niin suurelta, niin nopeasti kuitenkin kasvavat.
Meillä tuttipullojen käyttö on ollut kummallakin lapsella tosi vähäistä, olen imettänyt vuoden ja vettä on saattaneet hörppiä pikkaisen pullosta, mutta aika vähäistä sekin oli, joten tuosta telineestä ei täällä olisi ollut paljoakaan apua, varmasti kuitenkin hyvä jos pulloja paljon käyttää ja kuivaustila kortilla.
Tuo oli hyvä avaus tuo turhat ja hyödylliset hankinnat, nykyään kun esikoista odottaville kaupitellaan ihan kaikkea, siis aivan älyttömiä juttuja. Ystäväni sai juuri esikoisensa ja kävimme yhdessä läpi kaikkia mitä itse olen kokenut tarpeelliseksi ja mitä en ja ystäväni oli ihan ihmeissään kun minulla ei ollut ollut valtaosaakaan siitä tavaran määrästä mitä hänen listallaan luki, jonka kätilö oli synnytysvalmennuksessa jakanut, sieltä löytyi ihan kaikki mahdollinen mitä vauvoille vaan voi hankkia. Omasta mielestäni kannattaa katsella rauhassa vauvan kotiutuessa mitä tarvitsee, kaikkea kun saa nopeasti kaupasta jos tulee tarvis, tottakai perusjutut, kuten putsausvälineet, vaipat, muutama pikkuinen vaate, vaunut, sänky, turvakaukalo, amme, tuttipullo(näitäkään ei kannata haalia kauheita määriä, jos ei sitten tarvikaan, mikäli siis aikoo imettää jos se mahdollista) ja tutti(varmuuden vuoksi, jos tarvii, meillä ainakin esikoisella niin valtava imemistarve että imi meidän sormiamme, nenämme päätä, kaikkea minkä ohimennen sai vaan suuhunsa, joten tutti oli enemmän kuin tarpeen) jne on oltava ennen kotiin paluuta, mutta muuten kannattaa rauhassa katsella mikä tuntuu tarpeelliselta ja hankkia sen mukaan. Tämä siis minun mielipiteeni.
Mukavaa juhannusta kaikille!!!!!
Duracel rv 35+1
Juu, ei täältä kauas kotoa kaarreta jussina. Illalla ajteltiin jossain ajella vaikka Lintsilää ja huomenna sinne Muumeilemaan mikäli olen lähtökunnossa. Grillailua, saunomista-- siis sitä tavanomaista ja pari alkoholitonta siideriä.
PerhehuoneG: Perhehuoneen ideahan on siinä että kumpikin vanhempi on jatkuvasti läsnä joten emme ota. Nimittäin miehen vastuulla on esikoinen synnytysaikaa lukuunottamatta enkä näe järkevänä ottaa esikkoa mukaan yöpymään sinne. Lisäksi kaksi hurttaa takaa sen että kotona täytyy jonkun olla. Muuten idea varsin ihana juuri niille joilla mahdollisuus olla perheen kesken siellä . Meidän synnärillä ainakin painottivat sitä että perhehuoneessa oltava sitten isien myös paikalla-- eivät anna niitä privaattitarkoituksissa.
Newbie: Kyseli tuttipulloista ja tuteista. Toivon todellakin etten pullorumbaan joudu vaan kaikin keinoin pyrin taistelemaan täysimetyksen puolesta mutta mikäli joudun siihen ralliin niin keitän kyllä. Tuttia esikko ei huolinut mutta tarjoan kyllä tällekin koska monesti koin esikkoaikaan että tutti olisi ollut hyvä apu.
VauvasänkyG: Pinnikseen laitamme sen äippäpakkauslaatikon lilanvärisine röyhelöreunoineen. Esikko oli niin pieni että vuorasin vielä tämänkin aluksi pehmustein koska selkeästi tunsi olonsa turvallisemmaksi näin.
Eilen olitte puhuneet esikko-vauva asiosta. Tämä mietityttää minua kovin. Ei vain se miten esikko käyttäytyy vaan miten kamalalta tästä 2,5 vee silmäterästä täytyy tuntua kun vauva tulee taloon ja vaatii suuren osan varsinkin äipän huomiosta. Että miten sitä hyljätyksi tulemisen tunnetta osaisi mahdollisuuksien mukaan lieventää ja ettei sortuisi sihhen " olet jo iso poika" tyyliin joka vähättelee toisen pahaaoloa. Uskon kuitenkin että aikahan se tässäkin tekee tehtävänsä ja kyllä me perheenä sopeudutaan.
Mutta salaatin tekoon käy mun tie ja sitten oikasemaan.. se on se maaginen 30minuuttia joka tekee ihmeitä... Mukavaa juhannusta kaikille ja huomennahan täällä varmaan taas notkutaan..
Persilja rv 38+2
Muistan itse myös miettineeni ihan samoja juttuja kun odotin kuopustamme, esikoisemme oli silloin 2,2v kun kuopus syntyi ja vaikka sitä kaikista vannomuksista huolimatta liiankin usein sortui tuohon: " sinä olet jo iso tyttö" -löpinöihin, niin kyllä meillä esikoinen otti vauvan paremmin kuin hyvin vastaan, ja oli ylpeä siitä että oli sio tyttö ja isosisko ja sai äidin kanssa hoitaa vauvaa, alusta asti kun vaan ottaa myös esikoisen mukaan hoitamaan, antaa hänelle pieniä tehtäviä, vähän niinkuin vastuuta =) Tulee hänestä kovin tärkeä ja ainutlaatuinen, uudella tavalla.
Nyt sitten kun kolmatta odotellaan niin noita vastuullisia tehtäviä saakin keksiä tuplaten =)
Esikoisestamme on varmasti jo suuri apu ja hyöty oikeasti, ja eiköhän tuosta kuopuksestakin esikoisen rinnalla =)
Odotus on ainakin kovaa, taitavat olla meidän perheen malttamattomimmat vauvan odottajat =)
Eilen joku, ikinä en muista nikkejä, pohti sitä että on vauhdikas esikoinen ja miten mahtaa suhtautua tulevaan vauvaan. Meilläkin kummatkin tytöt ovat oikeita elohiiriä ja temperamenttiä löytyy liiankin kanssa, mutta kyllä vauvojen luona ovat aivan erilaisia, ja esikoinen oli kuopuksen vauvaaikaan vauvan lähellä todella nätisti, joku ihme vaisto heräsi kuopuksen syntymän myötä siis hänellekin.
Duracel
tässähän tämä juhannus menee perheen ja siskon perheen kanssa. minä ainoana selvinpäin, mutta ovat sen verran sivistyneitä että kun on talossa kolme pientä lasta, otetaan nauttien ja ollaan rauhassa. on muuten mukavaa seuraa itsellekin, eikä tarvii pelätä alku tuntien känni riitoja. hyvä kun tuntee porukan niin voi luottaa miten ilta menee...
neidit saatu kaikki nukkuu, päivä oltu ulkona, pelattu ulkopelejä ja uimassa käyty. ja syöty hyvin, minä en muuta kuin perunaa ja ananasta. ei muu maistu =(
tänään päivällä istuin sisällä ja nousin kävelee sohvalta, valui jalkoja pitkin vettä ja pikkarit märät, mietin että onko lapsi vettä, mutta totesin että on niin vähän ja seuraan tilannetta, ja sitä ei lisää tullu. housun vaihtoon piti kuitenkin mennä. eikä sitten ole enää tullut, sehän uusiutuu vaikka vähän lirahtelee..
pieniä supistuksen tynkiä illan ollut joten hankala olo ja sulkis ottelut jäänyt väliin =(
mukavia ja rauhallisia jusseja kaikille
korasa 36+3