Tuttujen vauva kuollut influenssaan
Pelottaa kun meillä vauva 6½ kk. Tämä kuollut oli n.2kk nuorempi.
Miten teillä on vauvat selvinneet influenssasta?
Onko vauvojen kuolleisuus yleistäkin?
Kommentit (144)
Minulla kävi nuorena sellainen ikävä epäonninen tapahtuma, että käytyäni veljeni perheen luona kyläilemässä, sairastuin influenssaan. Ankarat oireet iskivät kyseisenä päivänä alkuillasta kuin kirkkaalta taivaalta, kun päivällä olin kyläillyt. Illalla olin jo äärettömän kipeä.
Olinkin seuraavat kaksi viikkoa sekaisin ja totaalisen loppu korkean kuumeen ja oksentamisen takia. Jouduin sairaalaan ja siellä jollain lailla tajuihini tultuani sain tietää, että veljen vauva oli kuollut samassa sairaalassa samaan tautiin muutama päivä aikaisemmin. 😢
Kyse oli vahingosta ja sen ikävistä seurauksista ja se on jo käsitelty veljen perheen kanssa eivätkä kanna kaunaa. Heidän tautihan on voinut tulla muualtakin eikä sitä kukana tahallaan ole tartuttanut.
Saivat myöhemmin uuden vauvan kuin lahjana.
Jotkut lähtee pienten vauvojen kanssa kyläilee flussa aikoihin. Muistan ohjeen ettei ekaan 3kk kannata vierailla eikä kutsua vieraitakaan vaikka ristiäiset pidettävä kk kuluessa.
Oliko joku idiootti flunssaisena katsomassa vauvaa ja tappoi vauvan?
Isommille lapsille pitää opettaa käsihygieniaa ja että ei mennä kipeänä vauvan lähelle.