Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttujen vauva kuollut influenssaan

Vierailija
26.02.2012 |

Pelottaa kun meillä vauva 6½ kk. Tämä kuollut oli n.2kk nuorempi.

Miten teillä on vauvat selvinneet influenssasta?

Onko vauvojen kuolleisuus yleistäkin?

Kommentit (137)

Vierailija
61/137 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun takia lähitalosta kuoli vauva. kävin sitä katsomassa ja samana iltana mulle tuli kuin kivi taivaalta todella sairas olo ja järkyttävä horkka. kuume 40 ja sairaalassa ollessani kuulin että se vauva on menehtynyt. olin niin heikossa kunnossa että asia alkoi vaivaamaan vasta myöhemmin. mut minkäs teet kun ei ollu mitään oireita siinä vaiheessa?

Vierailija
62/137 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan kanssa tekemisissä olevilla pitää olla influessarokotus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/137 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen keski-ikäinen nainen. Ravitsemus hyvä, D-vitamiinitasot tutkitusti optimaaliset. Liikun päivittäin lajeja viikon aikana vaihdellen. En tupakoi, ei ole perussairauksia. Pesen käsiäni, mutta en ole hysteerinen hygienian suhteen.

En sairastanut lapsena ainuttakaan influenssaa, aikuisiällä olen sairastanut sen kolmesti. Joka kerralla tauti on talttunut viikossa, enkä ole saanut jälkitauteja. Viimeisimmästä ab-kuurista (ientulehdus) on aikaa 17 vuotta. Influenssarokotuksen otin sikainfluenssaa vastaan ja viime vuoden lopulla tämän koronaviruksen takia, kun suositeltiin. Koronavirusrokotteen otin myös pakotettuna työni takia.

Ymmärtäkää ihmiset, että hyvä ravitsemus, D-vitamiinitason pitäminen 100 nmol/l tasolla ja järkevä liikunta, sekä tupakoimattomuus ovat aivan riittävä suoja peruskulkutauteja vastaan.

Sokeri pois, liikunta päivittäiseksi. Näillä muutoksilla on jo erittäin hyvät vaikutukset immuniteettiin.

Tuota se ystäväni aina hehkutti, mutta sai kuitenkin influenssan ja on nyt keuhkojonossa. Odottaa siis sopivaa luovuttajaa, jolta saisi uudet keuhkot. :( Toivon että hän saisi ne pian, on sen verran huonoa hapensaanti influenssan tuhoamilla keuhkoilla ja elämämistä haittaa tosi paöjon. Perusterve työikäinen oli, kun sairastui.

Vierailija
64/137 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastanut kirjoitti:

influennsa kun iskee niim perustervekin menee parissa viikossa heikoksi

Tai sit ei. Me sairastettiin influenssa koko porukka, miehellä oli päivän kuume, mulla kahden, 5-vuotias sairasti yskällä ja päivän korkealla kuumeella, 3-vuotias ei edes kuumeillut, vain nenä vuoti kolme päivää.

Vierailija
65/137 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä tartunta kirjoitti:

sairastanut kirjoitti:

juuri näin. perusterveitä nuoria kuolee tautiin Suomessakin. Influenssa on vakava tauti.

Toki, mutta hyvin vähän. 2000-2018 alle 50-vuotiaita kuollut 50 kpl, heistä 20-25-vuotiata ei yhtään.

Vierailija
66/137 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla otettu influenssarokotetta koskaan. Mun äiti on pakotettu se ottamaan vuosittain ja hän on aina eokotteen jälkeen vähintään kaksi vkoa todella sairas. Kerran kaiakki sairastettu influenssa, miehellä myös intin aikana sairastettu A-virus taustalla. Saattaa olla, että nyt koronan vuoksi otetaan influenssakin, mutta mietitään vielä.

Vierailija
67/137 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 70-luvulla hyväkuntoinen 13v, kun sairastin influenssan. Sairaana olin kolmisen viikkoa. Muistan aina, miten yhtenä päivänä heräsin radion ääneen ja ihmettelin, ettenkö minä kuolekaan tähän. Sen jälkeen paranin nopeasti. Influenssa ei ole helppo tai kevyt nuhakuume, kuten jotkut väittävät. Itse haen rokotteen heti, kun se täällä on mahdollista.

Vierailija
68/137 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 70-luvulla hyväkuntoinen 13v, kun sairastin influenssan. Sairaana olin kolmisen viikkoa. Muistan aina, miten yhtenä päivänä heräsin radion ääneen ja ihmettelin, ettenkö minä kuolekaan tähän. Sen jälkeen paranin nopeasti. Influenssa ei ole helppo tai kevyt nuhakuume, kuten jotkut väittävät. Itse haen rokotteen heti, kun se täällä on mahdollista.

Sulla ei ollut, monella muulla on voinut olla. Ei influenssakaan ole kaikilla samanlainen tauti.

Vierailija
69/137 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei olla otettu influenssarokotetta koskaan. Mun äiti on pakotettu se ottamaan vuosittain ja hän on aina eokotteen jälkeen vähintään kaksi vkoa todella sairas. Kerran kaiakki sairastettu influenssa, miehellä myös intin aikana sairastettu A-virus taustalla. Saattaa olla, että nyt koronan vuoksi otetaan influenssakin, mutta mietitään vielä.

Influenssarokotteiden teho on surkea— joinakin vuosina olematon. Siksi minäkään en ole ottanut yhtenäkään vuonna.

Vierailija
70/137 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei ollut, monella muulla on voinut olla. Ei influenssakaan ole kaikilla samanlainen tauti.

Tuokin on totta, mutta monet puhuvat influenssasta vaikka sairastavatkin flunssan. Tosin tämän syksyn tavallinen flunssakin on sitkeä. Meillä töissä on asukkaista useampi joutunut iv-antibioottikuurille keuhkokuumeen vuoksi, vaikka flunssa on 'mieto'. Ja on otettu näytteet mahdollisen influenssan varalta. Eivät he toki ole perusterveitä ja ikääkin tulee aina lisää.

Vierailija
71/137 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Influenssarokotteiden teho on surkea— joinakin vuosina olematon. Siksi minäkään en ole ottanut yhtenäkään vuonna.

Tämä juuri. 10-12% teho ja kaksi vkoa flunssassa rokotteen jälkeen, ei mitään järkeä.

Vierailija
72/137 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuokin on totta, mutta monet puhuvat influenssasta vaikka sairastavatkin flunssan. Tosin tämän syksyn tavallinen flunssakin on sitkeä. Meillä töissä on asukkaista useampi joutunut iv-antibioottikuurille keuhkokuumeen vuoksi, vaikka flunssa on 'mieto'. Ja on otettu näytteet mahdollisen influenssan varalta. Eivät he toki ole perusterveitä ja ikääkin tulee aina lisää.

No se nyt on toki tyhmää, jos puhuu influenssasta vaikka sairastaa flunssaa.

Vierailija
73/137 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sairastanut kirjoitti:

Tai sit ei. Me sairastettiin influenssa koko porukka, miehellä oli päivän kuume, mulla kahden, 5-vuotias sairasti yskällä ja päivän korkealla kuumeella, 3-vuotias ei edes kuumeillut, vain nenä vuoti kolme päivää.

Ja siis testein influenssa todettu. Tämä siis tiedoksi, jos joku ajattelee nyt, että ei ollut influenssaa meillä. 5-vuotiaan kuume nousi niin nopeasti ja korkeaksi, heti ulkomaanreissun jälkeen, niin käytiin kaikenmaailman testeissä.

Vierailija
74/137 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
75/137 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi pitää jättää influenssarokote ottamatta? Seuraukset voivat olla todella ikäviä.

Vierailija
76/137 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastanut kirjoitti:

Influennsa kun iskee niin perustervekin menee parissa viikossa heikoksi

Ja koronainfektio kun iskee perustervekin voi mennä alle viikossa heikoksi. Jopa päivissä. Mahdollisesti jopa pysyvästi tai pitkäaikaisesti. Terveisin

Long-Covid potilas. Kohta vuosi täyteen.

Vierailija
77/137 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssaan liittyy hirveästi vääriä uskomuksia ja se koituu monilla kohtaloksi.

1. Sairastettua kovaa flunssaa luullaan influenssaksi ja tehdään se johtopäätös, että influenssa ei ole kova tauti.

2. Influenssasta selvinnyt luulee että selviää seuraavastakin tarrunnasta samalla tavalla.

3. Vitamiinihullut uskovat välttäneensä influenssan vitamiinien avulla.

4. Toisten ihmisten koville influenssatapauksille yritetään keksiä joku sellainen syy, että se poissulkee itseltä samanlaisen taudin riskin.

5. Luullaan että influenssa on vaaraton lapsille ja nuorille, vaikka heitäkin kuolee influenssaan Suomessa.

Vierailija
78/137 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvoja ja lapsia kuoleen influenssaan joka vuosi. Läheisten rokottaminen vähentää todennäköisyyttä saada tartunta.

Vierailija
79/137 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on asunnon ovessa lappu joka estää influenssarokottamattomien pääsyn. Hyvin on toiminut.

Vierailija
80/137 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas onnekas vauvva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan