Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Lokalutuisten Juhannus to-su**

21.06.2007 |

Ei löytynyt pinoa vielä..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huhuilen ilmeisen tyhjälle salille ;).

Täällä asuinmaassa ei juhannusta vietetä, vietetään ihan tavallista viikonloppua. Tänään täytyy vielä lähteä parin päivän työmatkalle naapurimaahan, kohta pääsee lomalle.

Henkilöstöjohtaja tenttasi viime viikolla paluusuunnitelmistani mammaloman jälkeen ja yritin huonosti peitellä sitä, että en luultavasti palaa enää tämän maan yhtiöön. Sanoin kuitenkin, että voisin kuvitella työskenteleväni Suomessakin ja se kirjasi sen sitten ylös ja lupasi tiedustella asiaa Suomen tytäryhtiöstä. Olen skeptinen, mutta jos sieltä joku hyvä tarjous tulee niin mikä ettei. Muutoin palaamme alkuperäisen suunnitelman mukaan kuitenkin Suomeen ja työpaikan etsiminen on sitten paluun jälkeinen huoli.

AJL

Vierailija
2/11 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on taas Juhannus tältä vuodelta ohi, syksy siis päivä päivältä lähempänä. Normaali oloissa ei kiva ajatus, mutta nyt on syksyksi paljon odotettavaa =)

Ei paljon paremmat ilmat olisi voinut osua jussiksi, meilläkin saatiin piha kuntoon, kun ei vettä lorissut.

Saunottu on oikein olan takaa ja ihaninta oli se vihdan tuoksu. Kyllä rentoutti.

Eli kaikin puolin viikonloppu mennyt hyvin, kun sai olla kotona.

Sellaisen harmin olen huomannut, että minulle on tulossa toiseen jalkaan suonikohjuja, kuinkas muilla.

Johtuukohan seisomatyöstä vai huonosta verenkierrosta.

Mutta eipä tässä sitten kummempia tänään, lähdenpä ulos nauttimaan auringosta.

Pepiliina 22+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se viikonloppu meni täälläkin vähän ku kaikki muutki. Mies oli koko juhannuksen töissä, joten ei pahemmin koko keskikesän juhlaa huomannut. Makkaraa tuli kyllä syötyä ihan kiitettävästi! :P Tälle kesälle taitaaki pikkuhiljaa olla makkarakiintiö täynnä..

Jotainhan mun vissiin piti kommentoidaki, mutta en mitenkää taas muista kaikkea.

Siitä äitiyspvrahojen hakemisesta tosiaan, että siinä vaiheessa, kun on neuvolasta saanut sen todistuksen, että raskauden kesto on se vaaditut xxx päivää, niin sittenhän sen hakemuksen voi laittaa eteenpäin. Se 2 kk ennen la:aa on vain takaraja. Mulla hakemukset pyörii vielä pöydillä, kun odotan palkanlaskijalta todistusta mun 6 kk:n tuloista. Yleensä laitan kaikki menemää eteenpäin heti, jotta sitten tarpeen mukaan ehtii ja jaksaa vielä hyvin " käräjöimään" tarpeen vaatiessa ennen vauvan syntymää. Nyt suorastaan ahistaa noi paprut tossa pöydällä.

Suonikohjuja ei mulle vielä oo ilmaantunu. Suvun naisilla niihin taipumusta on, mutta toivottavasti oon periny ne " suonikohjuttomat" geenit isäni puolelta. Viimeks en ainakaan raskausaikana niitä saanu, tosin silloin en päässytkään ihan niihin viimeisille viikoille asti.

Nyt on kyllä heitettävä jalat seinälle ja oikastava tuohon sohvalle, kun isäntä on vielä tunnin verran kotona ennen töihin lähtöä ja viihdyttää esikoista. Aurinkoista viikonlopun loppua!

S rv 24+2

Vierailija
4/11 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan vaan!

Nyt on alkanut liikkeet tuntua vatsan päältäkin. Mies ihan onnessaan, varmaan alkaa kanssa päästä odotukseen paremmin mukaan. Nopeasti alkoi kyllä tuntua, kun vasta reilun viikon olen itsekin ne tuntenut =)

Supistelut oli muutaman päivän poissa, mutta taas on pari päivää niitä ollut. Nyt niitä tuntuu levossakin, pitäisiköhän siitä huolestua.

Meillä menee juhannus kotona ollessa, kun vanhempani tulevat asuntoauton kanssa meille huomenna yöksi. Pihaa ajateltiin porukalla laittaa, kun on jäänyt hiukan tänä kesänä vähiin..

Ensi viikolla sitten mennään anopin kanssa ostamaan pikkuiselle sänky, se onkin sitten ensimmäinen isompi hankinta, että on kivaa. Kauankohan maltan pitää sitä kasaamatta, tuntuisi jotenkin todellisemmalta tuo vauvan tulo taloon, kun alkaisi konkreettisesti siihen valmistautumaan. Muutenkin pitäisi huushollin järjestystä ruveta suunnittelemaan uusiksi, että pikkumies tavaroineen tänne sopii syksyllä.

Eipä kai sitten muuta, aika omanapaista tuntuu taas olevan..

Pepiliina 21+4

Vierailija
5/11 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, oli jotain puhetta suonenvedosta.. Mulla on ollut jo pari viikkoa iltaisin ja öisin levottomat jalat ja yksi aamu heräsin järkyttävään suonenvetoon. Jestas mikä kipu.

No viime viikolla lääkäriltä kysyin, käski syödä magnesiumia.

Ostin sitä missä on myös b-vitamiinia, ja taitaa ruveta auttamaan. Nyt pari yötä mennyt hyvin, ettei ole tarvinnut nousta kävelemään ja venyttelemään jalkoja.

On kyllä inhottava vaiva.

Pepiliina

Vierailija
6/11 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultra oli meilläkin eilen. Mies raukka myöhästyi varmaan vajaalla minuutilla, mutta ei paljosta jääny paitsi. Se tietty on tärkeintä, että kaikki oli ok, mutta nyt sattui sellanen täti ultraamaan, joka ei juuri puhua pukahtanut. Tuli itsekkin paljon totisempana vaan tuijoteltua kuvaa, kun koko ajan mietti, että onkohan nyt jokin vialla, kun toi täti ei puhu, aikasemmin kun on aina kerrottu koko ajan mitä näkyy jne. Sukupuolikin jää salaisuudeksi, ihan kiva toisaalta niin.

Itsellä ei mitään suuria vaivoja ole, selkä tosin tuntuu olevan vähän jumissa ja uusi tuttavuus on myös iskias-kipu, joka meinasi pari päivää sitten viedä jalat alta (onneksi ei tuntunut enää seuraavana päivänä).

Ultrassa varmistui myös etuseinässä oleva istukka, jota epäilinkin, kun en taaskaan ole tuntenut liikkeitä säännöllisesti kuin vasta pari päivää ja nekin liikkeet yleensä huomaan jossain alhaalla tai ihan sivulla. Toivotaan, että tuntuis pian päältäpäinkin, niin sais ukko ja pikku-ukkokin niitä ihmetellä.

Hyvää Juhannusta!

mussu ja napu rv 21+4

Vierailija
7/11 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli neuvolakäynti. Muuten kaikki ok, mutta VERENPAINE vain 98/62. Onkohan tuo jo liian matala? Outoa, sillä aina ollut hieman koholla. Myös raskauksien välissä oli sellaiset 140/85. Painoa ei onneksi kuukauden sisällä ole tullut kuin 0,5kg.

Kaikenmaailman papereitakin sain äitiysrahasta ja -avustuksesta. Pitäisi niitä jaksaa täytellä joku päivä.

No, eipä sen kummempaa. Pitää esikoinen laittaa päikkäreille. Ollut vähän rytmi sekaisin tuon ulkomaan matkan jäljiltä. Aamulla herätään kymmeneltä, kun ennen se oli kellon tarkkaan 7.30 =)

Jonskuli ja rv 23+2

Vierailija
8/11 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla oli aamulla verenpaine kontrolli kun sitä myrkytystä kytätään tarkemmin. No vielä ei ainakaan uhkaa sillä paineet oli tippuneet hieman, nyt oli vain 86/54, terkka kauhisteli että eikö pyörrytä yhtään, miulle on kyllä sanottu että olen tosi kalpea mutta ei muuten mitään ongelmaa kun normaalistikin paineet on alhaiset (lähtöpaineet 90/60) Sitten lähtivät jo nousuun alkuraskaudessa ja nyt vajaassa 2 viikossa romahtaneet.

Sain myös kelan paperit ja innoissani täytinkin ne jo, saakohan ne jo viedä postiin? Ei sanottu muuta kuin että viim. 2kk ennen laskettua aikaa pitää postittaa.

Eipä muuta olen siivonnut koko päivän vaikka selkäkipu on niin kova että kohta lähtee taju!

Pepsi rv 22+6

Vierailija
9/11 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaan kaikille! Mulla alkoi nyt samalla kesäloma - ihanaa!

Enpä ole juurikaan kirjoitellut tänne, lueskellut olen kyllä silloin tällöin.

Hyvin olen voinut, edelleen. Rautakuuri pitäisi varmaan aloittaa, koska nyt mun hemoglobiini oli vaan 117.

Vaaveroinen potkiskelee kyllä erittäin aktiivisesti päivittäin, joskus aivan erityisen paljon. Saas nähdä, mikä futaaja sieltä syntyy. Alustavasti meille on sanottu, että tyttö olisi tulossa, mutta saas nähdä.

Joo, mutta kaikille oikein hyvää juhannusta! :)

Hanne77 ja rv24+4

Vierailija
10/11 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips, siirryn nyt sitten visiinkin tonne marrasmasujen puolelle kun tänään laskettiin se uus LA ja se olis nyt sitten meillä 15.11 kun siellä rakenneultrassa olikin 2 viikkoa pienempi mitä olisi viikkoihin nähden ollut.

Joten hyvät jussit kaikille lokakuisille ja kyllähän mekin sitten saadaan nauttia ihanasta nyytistä toki ainakin kaksi viikkoa myöhemmin kun piti:) noh, eipä ne kellään ole sinne asumaan jääneet :)

möhö ja kääpä 19+1

Vierailija
11/11 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos AJL! Kumma miten sitä voikin olla herkkänä toisten puheille näin raskaana, normaalisti en juuri muiden puheista välitä. Tietysti itselläkin ikävä olo, kun niin lyhyt aika uudessa työssä ja heti saikulle. Työkaverit ja pomo ovat ihania, yhtään mutinaa ei ole kuulunut, vaikka tiedän, että työt painaa päälle, eikä sijaisia tahdo saada.

Riza74 kertoikin käyneensä Löfjhelmillä ultrassa, mitäs pidit tyypistä? Olen käynyt äitipolilla ko. lääkärin vastaanotolla, aika erikoinen persoona, mut ihan mukava : )

Pepsi-80 kyseli äitiyshakemuksista. Sulla on se 154 pvää l. 22 rvk täynnä, joten voit laittaa hakemuksen menemään. Pitää siis viimeistään hakea 2kk ennen LA ja aikaisintaan voi hakea kun 154pvää on täynnä.

(.) masu kasvaa ja potkut tuntuu hyvin ja näkyvätkin jo päälle päin! Mulla kun tuota vatsanpeitettä tahtoo olla tuossa edessä, niin ihmeen hyvin potkut näkyy. Sf-mitta otetaan vihdoin ja viimein ensi viikolla, jännää kuinka paljon menee käyrien yli. Ens viikolla myös sokerirasitus, kääk!

Juhannustoivotuksin Nellinii