elokuisten to-pe
heippa...
tässäpä aloitan nyt meile taas uuden pinon kun kerran valvoskelen näin viel torstai päivän puolel.
paljon oli mkavia neuvolakuulumisia, kävin niitä tossa lueksimassa ja siinä vierähti aikaaniin et vuorokausikin vaihtui.
tässä omat neuvolakuulumiseni tiistailta.
paino: pysynyt samassa(nyt tullut yht.13kg)
hb: ei mitannu kun mittari jotenki sökönä, maltoferia syön mut silti hb eimkään huipu. viimeksi labras 118 ja sormenpäästä 107.
9.7 lbraan ja siinä sit otetaan hb taas tarkemmin.
pissa: ok
rr:107/74
lapsen syke:150
aento:rt ,pää olikin viel eilen tuol tosi alhaalla ja kävely oli hurjan vaikeaa. vihlasuja tuntuu tuol alhaal. ei kyl kauheesti supistele,ainoastaan masun kovettumisia. kyllä haluan vauvelin ainaki yli viikon 34-36 tuol masus asustavan et on sit jo turvallisempi tulla.
pitäis vaan ottaa rauhallisemmin , tekee kyl vaikeaa kun on kotona tota hommaa kun kaks vilkasta poikaa koht 5v ja 2v5kk.
ens viikol alan tosiaan vauvan vaatteita katsastamaan ja käyn hommaan jonkinlaisen kaapin tai lipaston, koreja ja laatikoita,meil kun on äilytystilasta pulaa.
aattelin semmosen pinnasängyn päälle latettvan hoittason hommaa kun vie vaan vähän tilaa.
me ollaan juhannus han vaan kaupungissa.natikaa keskikesän juhlasta ja pyöreistä masuistanne.
äippä ja masuasukas 32+3
Kommentit (22)
...Itse en pysty pitämään mitään villaista, kun olen atoopikko. Villa kutittaa siis toisen vaatteenkin läpi, eli en voi pitää villapaitoja tai villasukkiakaan... Siksi vierastan ajatusta villaisista vaatteista vastasyntyneelle vauvalle. Toki toivon, että vauvalla ei ois mun atoopikkogeeniä - mutta kun sitä ei tiedä...
Sitä ihmettelinkin, miksi Vau-kirjassa on niin pitkä lista tavaroista, jotka vois mahdollisesti pakata sairaalakassiin. Esim. T-paita ja verkkarit tms.!? Missä vaiheessa niitä tarvitaan? (Luettelossa on sitten erikseen kohta: " kotiutusmisvaatteet" , joten kotiutumisvaatteiksi T-paitaa ja verkkareita ei ole siis ajateltu...) Olin luullut, että sairaalassa ollaan sairaalan vaatteissa. Sitä paitsi eikös napillinen paita tai imetyspaita ois kätevämpi vauvan syntymän jälkeen kuin T-paita?!
sisävaatteet eli tavallaan " alusasun" ja päälliasun : alle kietaisupaita / body + potkuhousut ja päälle kokopotkarin tms. Eikä se haittaa jos se vanupuku on iso. Niitähän saa kirppareilta aika halvalla myös paljon pienempänä versiona. Tai sitten on vielä yksi mahdollisuus : villapuku päällimmäiseksi :o)
Ja mitä muuta aion ottaa sairaalakassiin mukaan niin laitan tähän listaa
-villaisia liivinsuojia pari paria
-imetysliivit
-kantoliina
-suola (jokin yrttisuola kun sairaalaruoka on muuten aika mautonta...)
-Maustettu tee, meillä ei saa kuin tavallista
-kamera
-pientä naposteltavaa
Hyvin vähällä siellä pärjää. On vain sitten liikaa kotiintuomisia ;o)
Ja taaskaan ei nukuta.......